{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til stor hvalp
  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #1   16. maj 2021 Hvad er der galt med det, som opdrætteren bruger?

  • #2   16. maj 2021 Tag jeres opdrætter med på råd omkring foder. Jeg er sikker på at denne, hvis det er en god opdrætter, om nogen, kende racen bedst. Jeg tror jeres opdrætter gerne deler ud af deres erfaringer omkring fodring og giver deres hvalpekøbere råd om hvad der egner sig bedst :o)
    Tillykke med jeres hvalp - har du billede?


  • #3   16. maj 2021 Ved at essential the beginning large breed bliver annefaet meget herinde smiley

  • #4   16. maj 2021 Vi ved endnu ikke hvilken der er vores smiley Vores opdrætter bruger ultimate hundefoder.

    Jeg kendte bare overhovedet ikke mærket smiley
    https://perspetshop.dk/vare-kategori/hund/hundefoder/ultimate/


  • #5   16. maj 2021 Men en af de her fedlinger smiley

    profilbillede
  • #6   16. maj 2021 B-B

    Så kan I roligt snakke foder med jeres opdrætter, som jeg kan se er Ulla - hun er nok den bedste til at råde jer smiley

    Heldige jer at få lov at købe hvalp hos hende smiley


  • #7   16. maj 2021 Personligt ville jeg bruge Essential the beginning large breed til den type hund, idet korrekt ledudvikling er helt afgørende.
    Jeg kender flere med gigantracer, der bruger det med stor succes.


  • #8   16. maj 2021 Foderet du linker til, har egentlig et helt fint forhold mellem protein, calcium og fosfor. Men der er vist kun den ene variant.
    Personligt bruger vi også selv Essential The Beginning Large Breed.


  • #9   16. maj 2021 Jeg er helt sikker på Ulla har styr på det smiley Hun anbefalede dette foder.
    Jeg er slet ikke i tvivl om det er et godt foder. Tænkte bare på at bruge foderet til hvalpen når den er voksen. Da jeg har læst og hørt at store racer hvalpe, skulle have noget ordentlig foder, så de vokser ordentligt, tænkte jeg, at jeg også ville høre herinde om hvad folk anbefaler. Og foderet jeg linkede til, var der kun en variant af til "voksne" hunde.


  • #10   17. maj 2021 Jeg ved godt, at folk altid anbefaler at tale med opdrætter, og at der er en tanke om, at opdrætter ved alt, der er at vide om foder. Og det er der sikkert opdrættere, der gør, men der er ved gud også opdrættere, der ikke gør.

    En opdrætter mener, at Pedigree er det bedste foder. Pågældende sidder i racens sundhedsudvalg.

    En opdrætter af gigantracer mener, at hunden kun må få tørfoder og grøntsager i hele vækstperioden (og skal belønnes med grøntsager i træning).

    En opdrætter mener, at hvalpen skal leve af RC, ellers er der ingen refusion ved HD/AD. Pågældende er dyrlæge.

    Det var lige 3 førstehåndserfaringer. Og de kan næppe alle 3 have ret smiley

    Før i tiden, er det rigtigt, at man anbefalede voksenfoder til hvalpe af store racer. Fordi hvalpefoder ikke var tilpasset store racer, og havde et skævt energiindhold, som gav alt for voldsom vækst.

    Men i dag er der mange forskellige slags hvalpefoder, som faktisk tager højde for store racer og langsom vækst. Og Essential The Beginning Large Breed er nok dét, der rammer bedst, hvis man kigger teoretisk på det. Ingen af mine 2 hunde har dog fungeret på Essential, så det kan være smart at have et alternativ i baghovedet.


  • #11   17. maj 2021 A jeg er helt enig. Vi har en mangeårig opdrætter i racen. Denne siger vonsenfoder fra hvalpen er 6 mdr. Kun for at undgå HD...
    Der fotograferes ikke avlshunde og ikke sjældent må en ung hund aflives pga svær HD...


  • #12   17. maj 2021 Sidst jeg tjekkede var Virbacs hvalpe/juniorfoder et godt afpasset foder til hvalpe af store racer. Min forrige hvalp fik det og jeg ville også have brugt det til min nuværende hvalp. Hvalpen havde dog en anden holdning til hvad der var foder, end den jeg havde smiley

Kommentér på:
Foder til stor hvalp

Annonce