Køb og salg af udlandske hunde Køb og salg af udlandske hunde
Hej jeg fandt en sød lille chihuahua hund som skulle være fra dk til salg men det viste sig at den er hentet fra udlandet jeg spurgte så manden om han må sælge den vider i dk til mig på lovligvis han svaret så ja den har alle papir iorden og jeg er hunde importør og alt muligt andet jeg forstod halvdelen af hvad han Sage
jeg Sage så jeg vil ikke købe en ulovlig hund før jeg har undersøgt det nærmere
hunden så ud til at ha det rigtigt godt så ingen alarmklokker her tror bestemt heler ikke det er en hundeforbrik han hade kun 2 stk og et meget rent hjem og hundene lå i hunde kurven og hade det rigtigt godt
men ingen da jeg skulle søge om de regler kunne jeg ikke finde nogen regler omkring at det skulle være lovligt at sælge hunde fra udlandet hvor man har tilladelse til vider salg er det er det bare mig der søger forkert eller er det rigtigt nok hvad han siger
okt 2019
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.556
Endvidere ville han jo kunne vise sin importtilladelse frem.
Jeg ville aldrig købe hvalp sådan et sted, ikke engang overveje det selv om der var rent og importtilladelsen var i orden, for hvalpene kommer med garanti fra en hvalpefabrik, hvor forældrene er fødemaskiner og lever et kummerlig liv.
Vil du støtte det?
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.275
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 162 Svar: 5.584
Jeg ville finde en dansk opdrættet hund
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
han fortæller dig ligefrem hvad du har gang i!
hvalpen er købt billigt på en fabrik formentlig i et østland, transporteret ud til manden og skal så sælges videre til første naive kunde der er ligeglad med etikken i hundeopdræt. Den første der bare falder i svimer over en ren kurv og er lykkelig for at kunne købe en hundehvalp nu.
Imens ligger hundemor i sit bur og venter på næste løbetid hvor endnu et kuld skal fødes..
Uanset hvor lovligt det lort er, så er det stadig netop et lorte liv for de hunde. Så lad nu bare vær med at støtte!
sep 2017
Følgere: 545 Emner: 156 Svar: 10.729
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.766
Lad være med at støtte den slags!
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.948
Køber man sådanne hvalpe er man ikke et hak bedre end hundehandlerne selv.
Uanset om han faktisk har papirerne i orden, så det er lovligt (hvad jeg betvivler), så kommer de hvalpe ikke fra et ordentligt opdræt - ingen ordentlige opdrættere ville sælge deres hvalpe på den måde.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 213 Hunde: 4 Annoncer: 2 Emner: 285 Svar: 8.309
Prøv at vend den om, hvorfor skulle en ordentligt opdrætter sælge sine hvalpe til en importør der så solgte dem videre? Hvis man er en ordentlig og seriøs opdrætter ville folk da hellere rejse derned og hente deres hvalp selv, eller de kunne sælge dem i hjemlandet.
Jeg ville aldrig købe en hvalp (medmindre det var en omplacering og jeg vidste hvor den kom fra) hvor jeg ikke som minimum kunne se dens mor.
okt 2019
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.948
Men ingen ordentlig opdrætter ville sælge hunde på den måde - det er hvalpe fra en hvalpefabrik, det kan du være helt sikker på
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.194
Skal man købe en hund i udlandet, så finder man sig en god udenlandsk opdrætter, som man kan undersøge forholdene hos. Man køber ikke en hvalp slæbt herop på mærkværdige måder af mennesker, der kun tænker på profit.
Køb og salg af udlandske hunde