1.366 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Caroline
Caroline
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6

Køb og salg af udlandske hunde Køb og salg af udlandske hunde

Hej jeg fandt en sød lille chihuahua hund som skulle være fra dk til salg men det viste sig at den er hentet fra udlandet jeg spurgte så manden om han må sælge den vider i dk til mig på lovligvis han svaret så ja den har alle papir iorden og jeg er hunde importør og alt muligt andet jeg forstod halvdelen af hvad han Sage
jeg Sage så jeg vil ikke købe en ulovlig hund før jeg har undersøgt det nærmere

hunden så ud til at ha det rigtigt godt så ingen alarmklokker her tror bestemt heler ikke det er en hundeforbrik han hade kun 2 stk og et meget rent hjem og hundene lå i hunde kurven og hade det rigtigt godt

men ingen da jeg skulle søge om de regler kunne jeg ikke finde nogen regler omkring at det skulle være lovligt at sælge hunde fra udlandet hvor man har tilladelse til vider salg er det er det bare mig der søger forkert eller er det rigtigt nok hvad han siger smiley smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb og salg af udlandske hunde
  • Caroline
    Caroline Tilmeldt:
    okt 2019

#3   22. maj 2021 han Sage det først da jeg stod hos ham at han hade hentet dem i udlandet men er godkendt af til vider salg jeg sys de ligner meget hinanden de kunne godt være fra samme kuld jeg trode de var fra dk

• #4   22. maj 2021 Jeg tænker, at det kan være ligegyldig at hvalpene lå i et rent hjem i rene kurve og at han kun havde 2.han kan jo have haft gemt flere af vejen andre steder på ejendomme.
    Endvidere ville han jo kunne vise sin importtilladelse frem.

Jeg ville aldrig købe hvalp sådan et sted, ikke engang overveje det selv om der var rent og importtilladelsen var i orden, for hvalpene kommer med garanti fra en hvalpefabrik, hvor forældrene er fødemaskiner og lever et kummerlig liv.
    Vil du støtte det?

• #5   22. maj 2021 Hvis han er godkendt vil du kunne finde ham på hundesmiley, https://www.findsmiley.dk/FindHundeSmiley/Sider/Forside.aspx

• #6   22. maj 2021 Jeg turde ikke. Man høre delme meget skidt om dem smiley man ved ikke om de er blevet hentet for tidligt osv.

Jeg ville finde en dansk opdrættet hund

• #7   22. maj 2021 Lad nu bare vær..
    han fortæller dig ligefrem hvad du har gang i!

hvalpen er købt billigt på en fabrik formentlig i et østland, transporteret ud til manden og skal så sælges videre til første naive kunde der er ligeglad med etikken i hundeopdræt. Den første der bare falder i svimer over en ren kurv og er lykkelig for at kunne købe en hundehvalp nu.

Imens ligger hundemor i sit bur og venter på næste løbetid hvor endnu et kuld skal fødes..

Uanset hvor lovligt det lort er, så er det stadig netop et lorte liv for de hunde. Så lad nu bare vær med at støtte!

• #8   22. maj 2021 Ginne siger det så præcist, som det kan siges. Selvfølgelig skal man ikke købe hvalp sådan et sted, heller ikke selvom man kan få en hvalp lige nu, og ikke behøver vente halve eller år på, at det kommer en hvalp hos en dansk opdrætter.

• #9   22. maj 2021 Hvis han er godkendt importør, kan du være helt sikker på at det er en fed business og at han gør det ofte.
    Lad være med at støtte den slags!

• #10   22. maj 2021 Lad nu være.

Køber man sådanne hvalpe er man ikke et hak bedre end hundehandlerne selv.

Uanset om han faktisk har papirerne i orden, så det er lovligt (hvad jeg betvivler), så kommer de hvalpe ikke fra et ordentligt opdræt - ingen ordentlige opdrættere ville sælge deres hvalpe på den måde.

• #12   22. maj 2021 Alle mine alarmklokker ville ringe, uanset om han gør det ulovligt eller ej.
    Prøv at vend den om, hvorfor skulle en ordentligt opdrætter sælge sine hvalpe til en importør der så solgte dem videre? Hvis man er en ordentlig og seriøs opdrætter ville folk da hellere rejse derned og hente deres hvalp selv, eller de kunne sælge dem i hjemlandet.

Jeg ville aldrig købe en hvalp (medmindre det var en omplacering og jeg vidste hvor den kom fra) hvor jeg ikke som minimum kunne se dens mor.

• Caroline
    Caroline Tilmeldt:
    okt 2019

#13   22. maj 2021 Ja men han Sage de var fra Tyskland og han arbejdet med biler også og man kunne se forældre på cam men kan man virkelig godt blive godkendt som hunde sælger i Danmark det viste jeg så ikke man kunne han viste mig også et styk papir men kigget ikke meget på den så forstod ikke rigtig hvad der stod jeg tænkte det var en han selv lavet

• #15   22. maj 2021 Caroline - ja, man kan godt få tilladelse til at handle med hunde og hvalpene kan for så vidt også være lovligt importeret og altså gave pas og alle relevante vacciner (det er sjældent tilfældet, men det kan da lade sig gøre).
    Men ingen ordentlig opdrætter ville sælge hunde på den måde - det er hvalpe fra en hvalpefabrik, det kan du være helt sikker på

• #16   22. maj 2021 Tyskland har desværre også mange hvalpefabrikker, og der sidder masser af hunde år efter år og frister et skrækkeligt liv som avlsmaskiner. Mange af dem ser ikke andet end deres stald/bur.
    Skal man købe en hund i udlandet, så finder man sig en god udenlandsk opdrætter, som man kan undersøge forholdene hos. Man køber ikke en hvalp slæbt herop på mærkværdige måder af mennesker, der kun tænker på profit.

profilbillede
Kommentér på:
Køb og salg af udlandske hunde

Annonce