{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

Tilbagevendende hyppigt tisseri {{forumTopicSubject}}

Vores hund Luna på 6 år begyndte for en måneds tid siden pludselig ud af det blå en søndag eftermiddag at skulle ud og tisse hele tiden. Det fortsatte dagen ud og der var lidt blod i om natten.

Mandag var vi hos egen dyrlæge hvor hun blev ultralydsscannet for at udelukke livmoderbetændelse, det så fint ud og der blev taget urinprøve som så vidt jeg husker viste at der var en del røde og hvide blodceller i.
Vi fik smertestillende med hjem og cystopro. Urinen blev dyrket for bakterier, men der var ikke noget at se, så det tydede ikke på blærebetændelse med bakterier. Der var heller ingen krystaller i urinen. Da vi kom hjem var det faktisk også overstået og alt var tilbage til normalen.

Nu her lørdag sen aften begyndte hun pludselig ud af det blå igen at skulle ud og tisse ofte og tissede flere gange lige efter hinanden, dog ingen blod. Det fortsatte søndag morgen, hvor jeg gav hende smertestillende som vi havde fra sidst og en time efter var der ingenting og det var tilbage til normalen igen.

Er der nogen som har oplevet noget lignende? Jeg tænker at vi bliver nødt til at kontakte dyrlægen igen? Men bør jeg vente og se om det sker igen? Jeg tænker at der nok skal en større udredning til, men er der nogle undersøgelser jeg bør bede om, eller noget hun bør tjekkes for?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilbagevendende hyppigt tisseri
  • #2   2. jun 2021 er hendes blære blevet scannet ?

    jeg har haft en hund hvor det var på den måde, og med tiden blev det så oftere og oftere at hun skulle tisse hele tiden .. jeg rendte til dyrlæge, men fik ofte en sludder for en sladder ... det viste sig at være blærecancer



  • #3   3. jun 2021 Hun fik taget ultralyd af underlivet, er det det du mener? for der kiggede de lidt på hele underlivet, men jeg ved ikke hvor meget man kan se på ultralyd. Det er nemlig også sådan noget jeg frygter, når det kommer igen og der ikke var tegn på blærebetændelse sidst.

  • #4   4. jun 2021 pas, jeg ved ærligt talt ikke hvordan de undersøger det ...

    min endte med at være så generet at dyrlægen tilsidst sagde at så måtte han åbne hende og se hvad der var galt, så fandt han ud af at blæren var 2/3 kræftknude ... det der er med blærecancer er at det tilsyneladende ikke er specielt smertefuldt ... hun viste ikke andre tegn end at hun til sidst næsten ikke kunne bevæge sig uden hun satte sig i tissestilling ... hun spiste, drak og sov fint ...


Kommentér på:
Tilbagevendende hyppigt tisseri

Annonce