1.329 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Skadet pote Skadet pote

Nones har i snart 2 måneder døjet med et betændt sår / byld mellem to tær.
Vi fik penicillin med hjem til 16 dage, det hjalp, men ikke nok. Så fik vi til 16 dage mere og så var betændelsen væk. Der var dog stadig 2 buler, sådan arvævs agtigt.

Nu der betændelse i den igen smiley jeg håber virkelig, at det er et fremmedlegeme der sidder deri, og ikke noget autoimmun vi er ude i.
Der i hvert falde bestilt tid til operation på tirsdag.

Er spændt på om han bliver frisk nok til k9 sidst i august, hvis de skal til at skære en masse i ham.

Andre der har hunde som går og døjer med noget ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skadet pote
  • #1   7. jul 2021 Åh stakkels jer smiley
    Er det sensommer biathlon i Boserup skov i skal deltage i?, vi har også tænkt at melde til smiley

Heldigvis er Sam fit for fight, og har ikke haft sygdom eller skade siden 2018 smiley

• #2   7. jul 2021 Det så træls smiley

Nej, det er på vilhelmsborg.

Vi er tilmeldt noget sensommer løb også, hmm sensommer Challenge ved Kolding tror jeg nok.

Åh , det må virkelig være rart! Vi krydser fingre for det fortsætter.

• #3   7. jul 2021 Håber så meget i kan komme med til vilhelmsborg, det ser rigtig sjovt ud smiley

• #4   7. jul 2021 Det var det i hvert falde sidste år smiley

• #6   7. jul 2021 God bedring med ham smiley
    Efter vi er stoppet fuldstændig med agility går det fint med helbredet.
    Så vi træner mere seriøst på rallyen.

• #7   7. jul 2021 Åh stakkels Seiko ! Var poten hurtig til at hele efter sting ?
    Jeg er spændt på hvad de vil gøre ved hans pote. Og hvor meget de er nød til at skære.

Det syntes jeg bestemt du skal ! Der aften løb også smiley det har vi valgt, nones gider ikke den varme.

• #8   7. jul 2021 Tak AG !

Åh ja, sommetider må man bare finde på noget som fungere bedre med alder, heldbred ovs. Heldigvis kan det som regel også noget. Rally er ikke det værste !.

• #10   8. jul 2021 LP

Har lige set at Potepatruljen har delt et link fra en dyrlægeklinik, om en hund der har fået græsaks i poten.

Måske det er dét der driller Nones pote?

• #11   8. jul 2021 Jeg havde en hund der fik en byld mellem tæerne lige inden et stort mesterskab og den kom hurtigt på tæerne igen efter en masse gange vask med kovaline.
    Om det vat det der hjalp eller om det ville være helet alligevel aner jeg ikke, men det er måske værd at prøve.

• #12   8. jul 2021 Randi, LP skriver jo at Nones skal opereres. Jeg tænker at man i den forbindelse skal følge dyrlægens anvisninger efter operationen, i stedet for at eksperimentere.

Jeg håber at det "bare" er et fremmedlegeme som driller, og at han lynhurtigt er klar igen smiley

• #13   8. jul 2021 God bedring smiley

• #14   8. jul 2021 Walle havde på et tidspunkt en pote der hævede til dobbelt størrelse. Hævelsen begyndte at bevæge sig op af og de begyndte - helt seriøst - at tale om at ambutere forbenet for at stoppe - betændelsen. Da de bedøvede hende valgte den ene dyrlæge - gudskelov at scanne benet og der kunne man se et langt græsstrå der lå i en blodåre. Det havde været hård frost så det er noget hun har trådt op. Men man kunne slet ikke se det udefra fordi det var lukket udefra. De måtte grave for at få det. Da det var ude fik hun behandling og i løbet af et par dage (som jeg husker det) faldt hævelsen og smerterne.

• #15   8. jul 2021 Salla, det håber jeg lidt. Jeg kan slet ikke overskue hvis det er noget kroppen selv kommer op med.

Donk
    Hold da op ! Det lyder vildt. Nones er ikke særlig rød, øm eller hævet. Men der noget der driller. Det var stort, væskefyldt og ømt ved første dyrlæge besøg. Der lignede det at der var 2 indgangs huller, hvor det øverste lynhurtigt helede, og nr 2 så gik infektion i. Over nogle dage bevægede det sig lidt ned, og skabte en nr 2 bule. Den er der stadig, og jeg kan mærke der væske i. Tænker det er en lukket byld. Måske der sidder et fremmedlegeme på langs i begge.

• #17   8. jul 2021 Ja det er virkelig godt nok træls.

Det er heller ikke så lidt ! Sikke noget søde gamle kela skal stå model til ! Håber snart Kenia er sit gamle jeg igen !

• #18   8. jul 2021 Det kan sagtens være et græsfrø. Jeg piller dem iøud af poterne på kundehundene hver da i denne tid. Nogle sidder i pelsen. Andre har gravet sig ind i huden. I forgårs havde jeg en Westie med en blødende byld på poten. Dyrlægen havde sagt furunkel. Ahh siger jeg så. Det er da underligt når han er 12 år og aldrig haft det før. I går morges kunne ejer pille noget græsfrø ud...
    Vores første hund blev opereret som 12 ugers. Han havde en knude på oversiden af poten. Det var et græsfrø der var gået ind nedefra.

• #19   8. jul 2021 Jeg håber det er et græsfrø. Jeg finder også ofte alt muligt i hans pels, så chancen er der. Min skræk er nemlig furunkel, mener dyrlægen sagde at det var så omstændigt og svært at komme af med.

• #20   8. jul 2021 Ja det kan ofte være tegn på allergi smiley

• #21   9. jul 2021 Ja det godt nok noget lort så. Vi må tage det som det kommer. Han har ikke andre tegn overhovedet. Men vi er skiftet til essentitals her de sidste 3-4 måneder. Så hvis det ikke er et fremmedlegeme, så må jeg starte der.

• #22   9. jul 2021 Ja i så fald, så er foderet da det nemmeste at gøre noget ved.

• #23   13. jul 2021 Det var sådan en fætter her, der var skyld i det hele. Puha, er så ked af den først er kommet ud nu. Men man kan altid være bagklog.

profilbillede
  • #24   13. jul 2021 Ad smiley
    Kan godt forstå at det gjorde Avs! smiley smiley Godt den kom ud

• #25   13. jul 2021 Ja for Søren ! Hvordan han har fået den derind, er mig en gåde. Der var 2 små indgangs huller da jeg opdagede det.

• #26   13. jul 2021 Archie var on/off små halt en uges tid, uden jeg kunne se noget som helst.
    Efter en gang pote bad i sædevand kunne jeg mærke en lille knop under trædepuden. Den kunne jeg kradse hul på og trykke en centimeter lang torn ud smiley
    De kan gemme på meget sådan nogle poter

• #27   13. jul 2021 Hold da op ! Ja det skal jeg da love for. Man skal godt nok være obs !

• #28   13. jul 2021 Den var ikke rar smiley
    Positivt er dog at det ikke var en furunkel. God bedring med poten!

• #29   13. jul 2021 Louise, jeg er så lettet ! Dyrlægen var dog også ude i cancer, lige ved første øjekast. Så er lykkelig for det var et fremmedlegeme. Og tak smiley

• #30   13. jul 2021 Ja så er det da harmløst med sådan en grim fætter!

• #31   13. jul 2021 Avs, for den da!! Godt den kom ud smiley

En jeg trænede med, havde en hund der var on/off halt. Da ro og smertestillende var prøvet ad flere omgange, tog dyrlægen et røntgenbillede, og det viste sig at der sad et stykke ståltråd oppe i håndleddet. Det var tilsyneladende trådt op i poten, og havde så bevæget sig opad. En lille operation senere, og hunden var god som ny smiley

• #32   13. jul 2021 A det lyder godt nok skræmmende. Ikke noget at sige til at hunden var halt.

• #33   13. jul 2021 Ej hold da op ! Man skal godt nok være vågen ! Nones har ikke på noget tidspunkt haltet, kun fordi han lige har slikket en enkelt gang der, vidste jeg det var der.

• #34   13. jul 2021 Det kan være svært med de hårdføre hunde! Bella har fået de mest vanvittige og smertefulde skader, og har ikke vist nogle særlige tegn på smerte.

Dorit, derimod, er tenderende til dramatisk hysterisk, så hos hende er man aldrig i tvivl smiley

• #35   13. jul 2021 Helt vildt ! Ville ønske de sagde til.
    Hehe sådan en hund har vi også haft. Nå nu har den fandme brækker benet ! Så det bare en lille negle flig... omg

Kommentér på:
Skadet pote

Annonce