{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.675 visninger | Oprettet:

Skadet pote, hvad gør i? {{forumTopicSubject}}

Gaia har spasset lidt for ihærdigt da vi var i stalden i dag, og har skadet sin pote.
http://hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=63173

Det er ikke så dybt -"bare" en lidt kraftig hudafskrabning, og kræver altså ikke sting eller noget.

Men det gør jo self ondt når hun går på grus/asfalt -når hun ikke lige er midt i leg, for så glemmer man altså lidt at man faktisk havde ondt i poten.

Hun har fået vasket det i sæbevand, klorhexidin er osse ved hånden, og hun får en lille sok på når hun skal ud at tisse, og så holder vi os til græs/blødt underlag.

Men er der andet man bør gøre, udover at vente på det heler? Bør det tilses af en dyrlæge i morgen, eller er det fint nok bare at holde det pænt og rent?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skadet pote, hvad gør i?
  • #1   26. jun 2011 Hudflappen sidder ikke løs, vel?

  • #2   26. jun 2011 Mette -jo... Eller, ikke sådan at den lige kan pilles af med et snuptag, men jo, den er løs, og jeg har kigget lidt og overvejet om man skulle have den fjernet.
    Den sidder fast "i bunden", men det yderste er løst


  • #3   26. jun 2011 Så ville jeg nok lade dyrlægen kigge på den. Du KAN risikere at den gror skævt sammen:-(

  • #4   26. jun 2011 Ok -jamen så er der nok et lille smut forbi dyrlægen på programmet i morgen:o)

    Var selv lidt i tvivl. Hun har haft lignende skader før, men der har det kun været det aller yderste lag der har været skrabt af. Det her er lige lidt dybere og tydeligvis noget mere ømt.

    Men min seje tøs lader sig jo ikke mærke med den slags, så jeg opdagede det først lige da vi skulle til at køre hjem og hun skulle ud i gruset.
    Min mor nævnte da at hun havde set hende halte lidt tidligere, men da det stoppede så snart hun var omme i haven lagde hun ikke noget i det.
    Så hun har hygget, tumlet, tigget ved bordet og givet den gas på markerne med den pote -avs:o(

    Har sagt det før, men det bekræftede da bare lige at HVIS hun nogensinde giver udtryk for at have ondt mens hun er udenfor og igang, så er det dælme fluks til dyrlægen, for så må hun være døden nær;o)


  • #5   26. jun 2011 Av for søren da.. Alt det du gør lyder meget rigtigt i mine ører, men jeg tror også det ville være en god idé - som du siger - at få fat i Dr. dyr imorgen, også kan han jo vurdere hvad der skal gøres.

    God bedring med vuffen. smiley


  • #6   26. jun 2011 Ja, men når der er en løs luns kød, så ville jeg lige tjekke med dyrlægen. Måske de ikke går noget og måske de lægger en tæt forbinding. Better safe than sorry:-)

  • #7   26. jun 2011 Mette -det er nu kun hudflap, ingen kød;o)

    Men bortset fra det, så får jeg nu osse hellere tjekket en gang for meget end en gang for lidt. Om ikke andet kan de jo lige telefonisk rådgive hvis de ikke finder det nødvendigt at se hende.
    Var bare lidt i tvivl om man normalt får tilset den slags -har jo ikke lige stået med sådan noget før:o)


  • #8   26. jun 2011 Det ved jeg, men av da alligevel..? smiley

  • #9   26. jun 2011 Sådan en hudflap har min Fie også haft i efterået efter en strandtur. Dyrlægen limede den og det holdt fin, hun var fixes på få minutter og kunne gå omkring uden smerter, ingen antibiotike og ingen forbinding... og det kostede ikke alverden , det er jo en bonus hos Dr Dyr,;-)))

  • #10   27. jun 2011 og hvis man nu vurderede at dyrlæge måtte vente, så er det vigtigt som du gør at holde det rent (sok og daglig vask) samt at mærke efter hævelse, varme og ømhed (tiltagende eller aftagende) hvis det begynder at hæve noget op, bliver meget varmt og mere øm for palpation, så er det tegn på infektion, og så ville jeg ikke tøve længere med dyrlæge.

    men hvis det "bare" er hud, så vil det sikkert heles ved at det der er løst bliver sidende indtil der er dannet ny hud indefra, hvorefter det løse falder af.


  • #11   27. jun 2011 Snakkede med dyrlægen i morges -han syntes ikke der var grund til jeg kom med hende (medmindre self der viser sig tegn på infektion e.l.), men skal bare fortsætte med at holde det rent og pakke poten ind når vi går tur.

    Det ser i øvrigt knapt så dramatisk ud i dag -det er ikke rødt og det er rent og tørt nu.
    Ømt er det dog stadig når jeg piller, men hun er dygtig til at få badet poten, og lader sig ikke mærke med det på vores små ture.


  • #12   27. jun 2011 Mon ikke det vokser sammen indefra? Da Kia smadrede poten var det noget dybere. Dyrlægen syede flappen på men kun for at give såret ro til at hele indefra da det ikke ville vokse sammen igen. Hornlaget som ligger yderst vokser ud igen ..

    Det skulle bare holdes rent. Ude havde hun gips/forbinding på for at holde det rent og hjemme havde hun en lille sok på ...

    Hun humpede ikke og havde ikke ondt tilsyneladende efter hun først var opereret ...


  • #13   27. jun 2011 Syningen i i øvrigt op hvilet var hvad dyrlægen havde forudset :o) I dag er der intet at se og hun har siden haft skrammer på trædepuderne som er helet op af sig selv. Små skader får hun selv lov at holde rene. Hun overdriver ikke men sørger bare for at der ikke er betændelse i dem :o)

  • #14   27. jun 2011 da min Fie havde den hudflap under trædepoten limede dyrlægen den også kun for at den ikke skulle være øm - for det er jo når den flap bliver bøjet og de træder på den at det gør ondt. Så efter den blev limet, så var smerterne også væk.

Kommentér på:
Skadet pote, hvad gør i?

Annonce