{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

Underlig/aggressiv adfærd! (?) {{forumTopicSubject}}

Her til aften har min jack russel hanhund (kastreret) lavet endnu et ekspempel på en serie af flere...

Han kommer hen som om han vil nusses (tager hovedet op mod min hånd) og når jeg begynder at nusse ham på hovedet, som han normalt elsker, så begynder han at knurre, mere og mere... Han er en meget dominant hund, men jeg lader mig på intet tidspunkt dominere (hvis man kan sige det sådan) i nogle situationer. Jeg stopper ikke med at nusse ham, så længe han knurrer..
Han kan jo flytte sig, hvis han finder det ubehageligt, men gør det ikke. Hvis han sænker hovedet, så søger jeg ikke hen til ham igen, men lader hånden blive der. Så går der få sekunder, så kommer hovedet op mod min hånd igen, og jeg nusser igen. Og så bgeynder han sgu at knurre igen...

Jeg synes det er meget underligt..

Hvorfor gør han det??
Og hvordan skal jeg tackle det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlig/aggressiv adfærd! (?)
  • #1   19. aug 2007 Kunne det ikke tænkes at han gør det fordi han kan li det?
    Det gør min kammerats hanhund (bld.) og det er af ren nydelse han står og knurrer og lyder vildt farlig..


  • #2   19. aug 2007 Jeg tror sgu ikke det er fordi han nyder det, at han knurrer..

    Mit kropssprog er afslappet, og han søger jo hen til mig..
    Tror absolut heller ikke det kan skyldes smerte.. Så ville han holde sig for sig selv..


  • #3   19. aug 2007 Ja, det kan være han har ondt. Det lyder sært at han selv opsøger dig og så knurre. Er det alvor knurren eller legeknurren.

    Ellers ring til en adfærdsterapaut og forhør dig, lyder lidt mystisk.


  • #4   19. aug 2007 det er ikke legeknurren overhovedet.. For min kæreste kan ikke kalde ham til sig eller noget, for at "forstyrre" hvad han nu har gang i... Jeg er virkelig lost her..

  • #5   19. aug 2007 Der må være noget galt,hvis han ellers er glad for dig. Knurrer han også af din kæreste???
    Jeg ville først tale med min dyrlge.
    Held og lykke


  • #6   19. aug 2007 Hm...og det er ikke brummen...Sakki ka godt finde på at brumme af velbehag....nogle racer gør det mere udpræget end andre, har jeg ladet mig fortælle...

  • #7   19. aug 2007 har haft en corgi som knurrede for at få opmærksomhed

    men som andre siger, så er det ikke til at sige, uden at kender kropssproget på hunden


  • #8   19. aug 2007 Hov gleme det lige...Vores Fie knurrede oogså af os når vi løftede på hende, indtil min mor opdagede at hun are er enormt kilden.Det hjalp d vi begyndte at løfte hende på en anden måde.
    Held og lykke


  • #9   19. aug 2007 jeg har to jack russells, og de kan også godt finde på at knurre af mig.
    Jeg ignorerer dem, og holder op med at røre dem, og flytter mig
    vender ryggen til dem, de kan passe sig selv


  • #10   19. aug 2007 Det er måske en eller to gange om måneden at han opfører sig sådan..
    Han viser tænder og knurrer.. Hvis det var af velbehag, han gjorde det, så ville han gøre det meget oftere end han gør.. Og han trækker halen ind til sig i de situationer også..


  • #11   19. aug 2007 Efter min mening må en hund ikke knurre, hvis det er alvor. Der er noget der ikke er som det skal være. jeg ville kontakte en adfærdsterapaut eller hundepsykolog.

  • #12   19. aug 2007 Har du fået ham undersøgt hos dyrlægen?
    Der findes jo en del arvelige sygdomme hos jrt, og det kunne jo være han har ondt,især når han trækker halen ind under sig


  • #13   19. aug 2007 Ja så ka mit bud kun være smerte et sted

  • #14   19. aug 2007 jeg ville starte med at rulle avisen sammen, og så ellers give ham et ordentlig dask oven i hovedet. Ikke bare et tjat, men et klask han kan mærke!!! Det kan lære ham at lade være med at knurre............

    Ellers ville jeg straks køre ned til dyrlægen og få ham aflivet! han er fuldstændig utilregnelig jo...

    Hilsen Helle


  • #15   19. aug 2007 tror du skal kontakte en adfærdsterapeut, dig og din hund har måske brug for lidt hjælp.

    din hund kan have ondt, din hund kan være lidt utryg ved dig, der kan være meget

    og Helle.............................. måske burde man køre bilen frem, så du selv kunne få tjekket hovedet!


  • #16   19. aug 2007 Candie & Malou

    Det var måske en idé - det har jeg aldrig overvejet smiley

    Sabine ved det er et meget ironisk indlæg, men det er jo ikke til at vide for andre smiley
    (vi er kolleger og Meyer emnet har været oppe og vende på jobbet)

    Hilsen Helle


  • #17   19. aug 2007 Syns nu heller ikke jeg havde bemærket dig tidligere fra lige den side Helle... GGgg

  • #18   19. aug 2007 PS. Helle > husk dine smileys, så vi ikke får et slagtilfælde mere....ss

  • #19   19. aug 2007 Vores snakker også når de bliver nusset det er dog kun vores rottweilere der gør det. Men knurre de direkte ville jeg godt nok gribe noget mere håndfast ind en du gør men at du dominere ham at at holde øjenkontakt med ham indtil at viger væk med sine øjne eller begynder at slikke dig. Finder du dig i han knurre tager han det som en sejer. det er jo en terrier og en dominant hund som skal vide hvem der styre flokken.

  • #20   19. aug 2007 Hvis jeg sidder og nusser med Zif og så holder op fordi jeg lige ser på noget eller bliver optaget af noget andet, men beholder hånden på hende, begynder hun at brumme / knurre ligesom for at sige "hov hov du der, du glemte noget"....

  • #21   19. aug 2007 smiley smiley :-) smiley :-)

    SÅ! I kan bare sætte dem ind hvor I synes smiley

    Sus > er da glad for at du synes jeg ikke plejer at vise den side smiley

    Var bare lige sprængfyldt med ironi der bare måtte ud hø hø smiley


  • #22   20. aug 2007 Christian G

    Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dit indlæg.. Skriver du at jeg ikke gør det godt nok eller at jeg lader mig dominere eller hvad?


  • #23   20. aug 2007 Helle V: Du er da vist lidt af en tosse *smil*

  • #24   20. aug 2007 nu er det sådan, at en jack russell terrier kan fastholde øjenkontakt ret så længe, at det faktisk er svært ikke at blinke.
    og jack russells er en meget dominant hunderace, så prøv med nogle lederskabsøvelser i stedet for.
    det hjælper ikke at smide den om på ryggen, det bliver den bare mere gal af


  • #25   20. aug 2007 maj-Britt L

    Hvad snakker du om?? Jeg er sgu ikke smidt ham rundt på ryggen! Så må du jo komme med nogle eksempler på lederskabsøvelser...?


  • #26   20. aug 2007 Sabine
    Det kan jeg da godt gøre
    Han må ikke have legetøj eller tyggeben liggene fremme.
    Når der skal leges er det dig der tager iniatativet til det, og det er dig der stopper igen.
    Han må ikke have mad fremme hele tiden, det er dig der bestemmer hvornår der skal spises.
    Du går først ud af døren når der skal gåes tur, har du have går du ud og tjekker haven inden han kommer ud.
    Kommer du til et hjørne på din tur, går du først om hjørnet og ser der ikke kommer hunde han skal lege med.
    På denne måde viser du ham, at du er leder og tager ansvaret for ham .
    Håber du kan bruge noget af det, og husk aldrig være hårdhændet over for en jack russell, de husker som bare f...en, og kan blive temmelig knotne


  • #27   20. aug 2007 Tak for dine eksempler... Alt dette du beskriver, går vi også meget op i. Hver enkel ting, bliver på vores præmisser... Kan ikke se hvor bristen skulle være.. Udover i hans hoved..

  • #28   21. aug 2007 Så en ting mere, når han kommer hen til dig og vil nusses skal du ikke gøre det.
    Det er igen hans dominans, og han vil bestemme hvornår han skal kæles med.
    Når han kommer hen til dig, så rejs dig op og gå væk, ikke sige noget til ham bare gå.
    Han skal kun nusses med når du vil, og kun når han har været i ro.
    Kald på ham og kæl og afbryd det før han gør


Kommentér på:
Underlig/aggressiv adfærd! (?)

Annonce