{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.404 visninger | Oprettet:

Underlig adfærd eller forkert håndtering? {{forumTopicSubject}}

Kære Alle.
Jeg skriver for at få et godt råd eller for at høre om der er nogle af jer der har oplevet det samme som jeg.

Jeg har Diego, en Lab/rottweiler bla. på næsten 7 mdr. generelet i hverdagen er han helt fantastisk og en dejlig familiehund dog med lidt krudt i røven. smiley Men det skal de jo ha' i den alder smiley

Mit problem er at når jeg træner ham så går han mildes talt til angreb på mig, det kommer ud af det blå - nogen gange med det samme og andre gange kan det være efter noget tid, summer sumarum er at han gør det hver gang vi træner, så jeg er efterhånden gul og blå op af begge mine arme og min ryg fordi han springer op og bider mig. jeg har prøvet at gribe hans adfærd an på forskellige måder og har også har været i kontakt med en adfærdsterapeut, men ingen af de råd og metoder jeg har fået indtil videre hjælper. jeg har prøvet at vende ryggen til og ignorere ham men der tricker ham bare endnu mere til at gå amok, selvom jeg ved det er forkert har jeg også prøvet med magt, har prøvet at lokke ham ud af hans flip med mad, det der er i det er at han ligesom er i "trance" han er slet ikke til at få ud af sit flip når han først er gået igang. jamen ja jeg synes selv at jeg har prøvet alt hvad jeg kan men uden resultat. Min egen sidste tanke er om det kan ha noget med hans rottweiler gener at gøre?
jeg har før haft en am.bull/lab bla. ( så jeg kender godt til de stædige racer) smiley og en lab/Golden retriever bla, jeg havde ingen problemer med nogle af dem på trods af at den ene led voldsomt af stress var han aldrig aggressiv. Og i den forbindelse har jeg haft læst en del om div. stress former, så sent som igår sad jeg igen og læste om det, men jeg syntes ikke helt at der er noget der passer på min lille dreng. smiley

jeg håber virkelig at I kan hjælpe mig på en eller anden måde, for jeg er efterhånden ved at være ret fortvivlet over det smiley

Venlig Hilsen
Mia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlig adfærd eller forkert håndtering?
  • #1   30. aug 2011 Er det ved nogle bestemt øvelser eller bevægelser ?

    Går I lineføring og pludselig bider han dig ? eller ?
    Er det ved belønning med godbid eller bold ? Tænker om han kører for højt i tænding til at bolden er en egnet belønning.
    Føler du at det er i kåd leg eller et direkte angreb ?


  • #2   30. aug 2011 Bliver ikke i stand til at svare dig her...Har aldrig oplevet det selv...Og jeg mangler i den grad at se det når det sker...
    Men jeg ville under ingen omstændigheder finde mig i at en hvalp på 8 mdr. skulle flippe sådan ud....


  • #3   30. aug 2011 Kan du få en til at filme dig og hunden når I træner ?

    Hvad siger din træner til det ?

    Han er kun 6 mdr.. Snart 7.
    Det lyder altså mystisk..
    Min collie kan godt finde på at hyrdenappe mig når vi går, men en lidt skarp stemme får ham heldigvis på andre tanker


  • #4   30. aug 2011 * Tina _ det er både med og uden godbidder og når vi træner hjemme i haven eller ude på de grønne områder og det er både med og uden line, jeg må indrømme at i starten tog jeg det for kåd leg, men nu synes jeg efterhånden at det bliver mere og mere voldsomt smiley ja jeg har heller aldrig oplevet noget lignde selv eller hørt om det, så synes også selv det er lige så mystisk smiley jeg har svært ved at få det filmet, for lige så snart min mand er i nærheden så er Diego slet slet ikke på samme måde og det undre mig endnu mere, for det er stort set mig der tager sig af alle gå og træningsture med Diego og mener ikke at der er nogen tvivl om at der er mig der har højest rang mellem os 2. ?? :S

  • #5   30. aug 2011 Mia...Du skrev lige noget vgtigt...Du så det ikke som et problem i starten....
    Er der noget mit lange bjæffer liv har lært mig, så er dt, at det er i starten en uønsket adfærd den skal stoppes...
    Og det som vi mennekser forveksler som hundeleg er ramme alvor for vuffen..nar det er i den genre.


  • #6   30. aug 2011 *Snow_ hehe nej er godt klar over det nok er der filmen er knækket til at starte med, men på daværende tidspunkt så vi/ jeg det ikke som et problem da vi opfattede det som leg( måske fordi vi desværre samlignede ham med vores gamle hund), men jeg mangler råd / redskaber til at afhjælpe hans adfærd, jeg er stor stor fan af Cesar Milan og bruger så meget fra ham som muligt, men ingen af hans eller min egen adfærdsbehandler metoer virker på ham, derfor søger jeg flere råd her, for der er jo ikke 2 hunde eller deres adfærd eller indlæring der er ens, desværre smiley

  • #8   31. aug 2011 *Lillen_ Ja, men jeg må ærligt indrømme at jeg kan ikke selv se, at han selv synes at han får noget godt/ eller positivt ud af at opføre sig sådan?? for min reaktion på sådan en opførsel er jo ikke ligefrem positiv, jeg hverken løber, kaster legetøj eller noget for at fjerne hans opmærksomhed, så han er aldrig blevet "belønnet" på nogen måde ved at gøre sådan? jeg har snakket med en god veninde der selv har en ren Lab på 2½ hun har lige fået ham kasteret for han er også en rigtig bulderbasse og hun har en ide om at det også er hormoner som du siger og at jeg bare skal holde ud og blive ved med at gøre som jeg gør, for han er jo en god hund som bare er blevet fyldt med hormoner ? - det lyder jo et eller andet sted rigtig nok, men kunne nu godt tænke mig at jeg havde en " off-knap" til når han får sine flip. :S for aner ikke hvordan jeg skal "slå" tanken ud af hovede på ham. smiley

  • #10   31. aug 2011 okey, ja kan godt se hvad du mener, det giver jo mening. men jeg har lige gået og leget med ham ude i haven, med en af hans cola flasker og lige pludselig ud af det blå så virker det som om at han ikke sys det er sjovt mere også begynder han at hoppe og og bide igen, det resultere så i lidt kamp før at han giver slip på min trøje og arm igen. jeg ved bare ikke om jeg skal tage fat i ham og ligge ham på siden ( jeg er ikke særlig glad for at skulle bruge "vold & magt" over for ham, men hvis det er den rigtig måde at gøre det på er det jo selvfølgelig det jeg må gøre? eller om jeg skal blive stående og bare lade ham indse at lige meget hvor hårdt han bider mig så giver jeg ikke nogen reaktion fra mig? -det er jo så også bare lidt svært, for det kilder jo ikke ligefrem at blive bidt :S jeg sys bare det er svært at skal tage ham lige inden han flipper for det kommer så spontant, vi kan jo gå og træne/lege og have en rigtig fed tid sammen og så lige pludselig tricker han bare, det er virkelig svært at forklare hvad det er der sker eller hvad jeg muligvis gør forkert med ham?? smiley

  • #11   31. aug 2011 men hvordan sys/mener du at jeg skal "fange" ham, er det ved at lave en høj lyd eller at kaste en bold eller hvordan? for hvis jeg skælder ham ud og siger nej, bliver han bare vildere og vildere smiley og jeg belønner ham vel egentlig for hans opførsel hvis jeg kaster en bold eller noget andet for at fange hans opmærksomhed?

  • #13   31. aug 2011 Start til træning - Så vil han gøre det der, og du vil kunne få råd og vejledning. Eller få en enetime hos en træner

  • #14   1. sep 2011 * Lillen _ Okay helt sikkert jeg vil prøve at give det et forsøg med at gå spor med ham igen. Men vil han blive ked af det eller hvad man skal kalde det, at der ikke bliver " moslet" med ham mere?? for min mand og ham har jo som sådan ingen problemer når de leger vildt eller spiller bold i haven?
    Er det kun mig der skal holde igen med de vilde aktiviteter eller er det os begge 2 ?
    For vi kan jo se på ham at han elsker at løbe rundt og lege med sin bold eller pind eller hvad han nu render rundt med? jeg mener bare om han vil føle et savn ved at legen bliver taget fra ham på den måde? for jeg har jo prøvet at gå spor med ham før, men det virker ikke rigtig som at han synes det er særlig spændene??


  • #15   1. sep 2011 Jeg har oplevet noget tilsvarende med to af mine hunde og det har skullet løses på to forskellige måder.

    Begge hunde har elsket at "køre op" og en del af den leg, de selv har skabt har været at hapse mig gul og blå.
    Fælles for dem begge har været, at jo mere jeg har reageret, jo vildere bliver legen også selvom min reaktion har været negativ. Hundene har elsket at det hele har eskaleret.

    Med Cassius blev løsningen at afbryde AL kontakt, total ignorering når den uhensigtsmæssige adfærd startede. Det gav lidt blå mærker og kostede temmelig meget overskud i situationen, for det gør jo naller det pjat der.

    Coffey er anderledes - han skal slet ikke i situationen. Han har en ekstremt lav stresstærskel og bremser ikke igen - kører bare højere og højere ligegyldigt hvad der hænder.
    Så med ham er vi meget obs på at lære alle de små ting at kende, der kan få ham derop. Noget så simpelt som en fluesmækker, der knalder, at man plukker et æble, rører ved en gren kan starte ham.
    Så det er ting, vi bare ikke gør omkring ham.
    Hvad angår fluesmækkeren gør vi nu det, at vi knalder med den, når han ikke er i rummet. Han kommer farende, og så er vi helt passive. Stille og roligt kan vi se, at han efterhånden kommer langsommere og langsommere - med tiden tænker jeg, at han finder ud af, at der ikke sker noget...

    Nå - det blev en længere søforklaring. Mit råd er - kig godt efter på din hund hvad det er, der trigger adfærden. Hvis du ikke kan opnå resultater ved 100% at afbryde al kontakt, så må du ud i at undgå at den opstår i første omgang.


  • #16   1. sep 2011 *CH_ okay jeg må altså indrømme at jeg er glad for at høre at det ikke kun er mig eller Diego der er " noget galt med" - uden at det lyder forkert smiley det er faktisk også det jeg gør mest når Diego begynder at køre op, men han hopper op af ryggen og bider mig der istedt for eller også får han fat i mit ærme eller arm hvis jeg har t-shirt på og han bliver bare ved og ved, igår gik det så galt at min mand måtte fjerne ham fra min arm fordi jeg ikke kunne " slippe" fra ham iden han nåede at bide sig fast igen. jeg har det simpelthen så dårligt over han han får den sådan og at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre, for jo mere jeg snakker med folk herinde om problemet, jo mere bliver jeg i tvivl om hvodan jeg skal håndtere det og ham smiley alle råd er super gode uden tvivl og har også kendt til mange af den før, men der er bare ikke noget der hjælper sys jeg. smiley


  • #17   1. sep 2011 Mia, jeg ved godt det koster flere blå mærker i en periode, og også ødelagt tøj, men i stedet for at forsøge at slippe fra ham, så kan du forholde dig 100% passiv. INTET gøre overhovedet bare stå og kigge lige ud. Han vil starte med at hoppe op, bide, bide lidt mere, hoppe lidt mere, men det ender med at han sætter sig og glor på dig og aner ikke, hvad han skal stille op.

    Så kan du bevæge dig igen. Og han vil starte igen. Forfra. Indtil det begynde at sive ind hos hunden, hvad det er, der starter din passivitet.

    Hos os tog det et par måneder på den måde med Cassius, men resultatet var fuldstændig fabelagtigt. Og HELT uden konflikter.


  • #18   1. sep 2011 CH_ Men når Cassius gjorde det med dig/jer bed han sig så fast i jeres tøj? hvis ja, vendte I så bare rygge til ham mens han stadig har fat? eller hvordan?
    For jeg må indrømme at jeg er lidt bange for at Diego kommer til skade når jeg passér ham eller hvad det hedder når man beskytter sig selv for en hund der kommer med tænderne først, for han vejer trods alt en del efterhånden og når han kommer springende med så meget fart på at jeg får blå mærker af sammenstødet må han jo gøre det samme og jeg ønsker jo ikke at skade ham ved det.


  • #19   1. sep 2011 Jeg har ikke vendt mig om - bevægelsen er i sig selv en belønning. Bare passivitet fra første sekund. Så har hunden en chance for at finde ud af, hvad der udløser reaktionen.

    Vær ikke bekymret for hunden, den skal nok klare sig. Den lærer til gengæld en lille smule af, at der er konsekvenser af dens vilde adfærd. Det er noget, den selv påfører sig og det giver den fine erfaringer fordi den selv 100% kan styre det, den gør.


  • #20   1. sep 2011 Okay men når du så siger at jeg skal være passiv er det med krydsede arme eller hænderne i lommen for han bider sig fast i alt hvad han får fat i, og han er jo selv sagt så stærk at han rykker rundt på mig når han har fat. men okay, kan godt se hvad du mener, det må koste lidt huller i tøjet og lidt flere mærker til samlingen smiley men er glad for det du siger om at han ikke tager skade, selvom han opfører sig som han gør på det punkt er han jo stadig min lille dreng, ønsker jo kun det bedste for ham. Jeg har også tænkt på om det måske kan komme af at han ikke så tit leger med store hunde? altså jeg mener at måske mangler at få afløb for noget som jeg ikke kan give ham? han er ret MEGET glad når vi møder andre hunde, men folk herude hvor vi bor er ikke meget for at lade deres hunde hilse på ham fordi de sys han er for vild selvom jeg fortæller dem at han kun er en hvalp og den eneste hund ud over Diego der er i familien er min mors gammel dansk svensk gårdhund som bare sys at Diego er en irriterende teenager smiley vi har været taget i hundeskoven et par gange i håb om at møde nogen der, men der er desværre aldrig ingen andre end os når vi er der. smiley men kan det også have noget med hans opførsel at gøre eller er han bare for vild og kåd?

  • #21   1. sep 2011 Passiv er egentlig bare så "afslappet" som muligt i en position du nogenlunde kan holde.
    Det vigtige er, at du får signaleret til ham, at den der adfærd får han ingenting udaf, men han får kontakt igen, når han opfører sig hensigtsmæssigt.

    Hvad angår leg med store hunde - de to ting har ikke noget at gøre med hinanden. Det er jeres indbyrdes forhold, han har fået et galt indtryk af, og det skal aflæres igen.

    Om hunde skal mosle - det er der nok mange meninger om. Som man ser her i tråden rådes du faktisk til at undgå at lege vilde lege med hunden - og her er jeg stik modsat. Masser af leg, også de vilde, men på en hensigtsmæssig måde.

    Det må komme an på din egen mavefornemmelse.

    Men nej, det handler ikke om andre hunde, der handler faktisk bare om ham og dig, der skal finde en god måde at være sammen på.


  • #22   1. sep 2011 Jeg har lige prøvet det med ham, han hoppede kun op af min ryg 2 gange også mistede han faktisk interessen og gik væk også gik jeg hen og tog hans handske igen og han fik lov til at søge den igen smiley så det er da helt sikkert den vej jeg vil prøve at gå med ham nu, man får også lidt mere selvtillid når det rent faktisk virker det man gør for at han stopper. :D:D så jeg har lige en super opturs følelse her smiley :D Tusind TAK!! men nej, jeg er også enig med dig i at man bør kunne mosle med sin hund under de rigtig omstændigheder.

  • #23   1. sep 2011 Skønt!!

    Held og lykke med det :o)


  • #24   1. sep 2011 Ja ikke smiley :D

    Mange tak skal du ha', nu er det kun tålmodighed og standhaftighed det skal til forhåbentlig smiley Men er godt nok overrasket over at han "fattede" det så hurtigt.
    :D:D:D:D:D:D:D:D


Kommentér på:
Underlig adfærd eller forkert håndtering?

Annonce