{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.160 visninger | Oprettet:

Ændret adfærd - Underlig adfærd {{forumTopicSubject}}

Så har jeg brug for de kloge hoveder herinde, for er virkelig på bar bund.

Bassen har de sidste 2 nætter haft en meget underlig adfærd og jeg ved ikke hvad det skyldes eller hvordan jeg kan hjælpe ham.
Det starter om aftenen omkring ved 10 tiden, så begynder han pludselig at pive, klynke, bjæffe og vandre hvileløst rundt og helt spændt i hele kroppen, men jeg kan ikke finde ud af hvorfor. Først troede jeg det måske var på grund af at han havde fået færten af en hund i løbetid da vi var på vores aftentur, men alligevel ikke helt for han havde ikke vist noget på turen. Og jeg ved ikke hvordan jeg får ham til at slappe af igen. Han vil ikke ud, vil ikke røres og det er svært at få hans opmærksomhed og han kan slet ikke lave bare den mindste kommando (prøvede at få ham til at lave nogle lette øvelser for at se om jeg kunne få hans tanker væk fra hvad det end er der stresser ham). Hvis man går hen til ham så kryber han, alt sammen noget der bare ikke ligner ham. Normalt er han altid en super glad hund, og elsker at man er der sammen med ham og elsker hele verden. Efter 5 timer så lægger han sig så til at sove og næste dag er han helt normal bortset fra han er lidt ekstra træt om morgenen.
Jeg har haft ringet til vagtdyrlæge der mente det kunne vente til mandag hos hans egen dyrlæge da bassen ikke har feber eller andre fysiske tegn på sygdom, så det var nok bare et adfærdsproblem der pludselig var dukket op, jeg kunne måske gi noget beroligende (fik fat i samme vagtdyrlæge begge aftener/nætter som ikke var til at hugge eller stikke i, ikke særlig venlig).
Så planen indtil videre er at vi tager til vores egen dyrlæge mandag hurtigst muligt, dog hvis det bliver det samme i aften så ringer jeg til vagtdyrlægen igen, denne gang dog med et krav om at få set på hunden (har af og til et problem med at skære igennem over for fagpersoner så det bliver ikke nemt).

Men er der nogen der har nogle input til hvad der kan være galt eller evt hvad jeg skal få dyrlægen til at tjekke? Eller nogle ideer til hvordan jeg kan få Bassen til ikke at stresse op.

Vil helst ikke høre om at jeg skulle have fået dyrlægen til at se på ham allerede før, da jeg i forvejen har dårlig samvittighed over at jeg ikke satte foden ned og krævede et tjek. Det er ikke det nemmeste at gøre når psyken ikke er så stærk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ændret adfærd - Underlig adfærd
  • #1   15. jan 2017 Spægelser- måske har du fået sådan et.
    Hunde har jo rigtig gode sanser og det er før hørt at hunde har reageret på spøgelser.


  • #3   15. jan 2017 Hvis det havde været i starten af ugen ville jeg have troet det havde noget at gøre med at mit blodtryk faldt drastisk og jeg var meget syg af det (tæt på de ville indlægge mig). Han er nemlig følsom for når jeg er syg. Men nu har jeg fået det bedre så skulle han da ikke reagere

  • #4   15. jan 2017 Jeg har skam skrevet til siff, lige efter jeg skrev her smiley


  • #5   15. jan 2017 Det lyder som om han har rigtigt ondt et sted. Mandag skal du have ham gennemgået hos en dyrlæge.

  • #6   15. jan 2017 Det er også det jeg frygter, og han bliver gennemgået fra top til tå på mandag

  • #7   15. jan 2017 Men det undrer mig bare, at hvis han har ondt, hvorfor han kun reagerer om aftenen/natten

  • #8   15. jan 2017 Tænker smerter eller en form for epilepsi ud fra din beskrivelse.

  • #11   15. jan 2017 Vi skal i hvert fald nok finde ud af hvad det er, på den ene eller anden måde. Håber bare det er noget der er nemt at fikse (for hans skyld) og ikke for dyrt selv om det selvfølgelig ikke skal komme an på det.
    Det er hårdt når ens "baby" ikke har det godt.


  • #13   16. jan 2017 Så har Bassen været til dyrlæge. Han har lettere forstørret prostata. Dyrlægen mener det er en betændelsestilstand så Bassen er kommet på penicillin kur og smertestillende, og skal så tjekkes igen om 10 dage. Så krydser fingre for at det virker ellers skal der tages flere tests.

  • #16   17. jan 2017 God bedring til ham smiley

  • #17   25. jan 2017 Så kommer en opdatering på Bassen smiley .
    Han kom jo til dyrlægen mandag den 16 og fik af vide at han havde lettere forstørret prostata og fik smertestillende til 3 dage og penicillin til 10 dage. Så snart han fik det smertestillende var han klart bedre så smerter havde han, men var frisk og glad da han så var dækket ind. Da vi så skulle stoppe med det smertestillende så fik han ondt igen, så på smertestillende igen over weekenden (lidt flere dage end dyrlægen ville have, men hun ville heller ikke have vi stod med en hund med smerter i weekenden og så skulle kontakte vagtdyrlæge, så han fik et par dage mere). Da vi så stoppede med smertestillende søndag aften så gik det heldigvis fint. I dag har han så været til tjek. Det var meget bedre men dog ikke helt væk, så 11 dage mere med penicillin. Så vi er sluppet let, hvis medicinen ikke havde virket så havde vi skulle ud i forsøg med hormonbehandling eller kastrere ham, hvilket vi ikke er meget for. Så lykkelig afslutning på denne historie smiley .

    Der er dog lidt at tilføje. Om onsdagen den 18 blev Bassens bedste ven og "partner in crime" katten Pjevsen også syg. Så ned til dyrlægen igen, og da Pjevsen ikke kører bil uden Bassen så var han med til det hele. Kattens prognose er dog værre, han har ideopatisk cystitis. Det kan forhåbentligt styres med special foder og så får han smertestillende lige for tiden til han har stabiliseret sig. Så håber det virker smiley .
    Så vi har virkelig "hygget" os i det lille hjem (og nu er manden blevet forkølet hvilket vi jo alle ved er tæt på dødeligt smiley )


    profilbillede
Kommentér på:
Ændret adfærd - Underlig adfærd

Annonce