{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

pludselig ændret adfærd {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

ja overskriften siger jo okay meget. Sagen er nemlig den at Kato pludselig har ændret adfærd og kan pludselig ikke med de andre hunde der er i familien selvom der aldrig før har været problemer mellem ham og mine forældres labrador.

Alle problemerne er opstået efter min lillesøsters hund kom til (lille dsg blanding). Tit så er min lillesøster og hendes hund oppe ved mine forældre og hun bliver ved med at hoppe op i hovedet på Kato og bider i ham. han siger ofte pænt fra men hun bliver bare ved. Min søster stopper hende ikke.

Det er blevet så slemt nu at de ikke kan være ude sammen mere fordi så begynder de med det samme at slås. De kan heller ikke rigtig være lukket sammen inde i huset hvis mig eller Emil ikke er der. Fordi så har Kato fokus på os og vi stopper den lille.

Det er kun min svigermors hund han kan med nu men der kan han jo dsv ikke være og han må heller ikke bo her fast. Men heldigvis skal vi snart flytte.


Er der nogen der har oplevet en lignende adfærdsændring eller har et bud på hvad man kan gøre ved det og har et bud på hvad der er gået galt? personligt tror jeg mest selv at han er blevet irriteret over den lille


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pludselig ændret adfærd
  • #1   9. aug 2022 Jeg synes der mangler nogle oplysninger i sagen.
    Hvor gammel er hunden nu?
    Hvor gamle er de andre? Køn? Racer?
    Bor hunden med de andre hunde til hverdag?


  • #2   9. aug 2022 Jeg havde glemt at skrive det. Jeg tænkte faktisk nok der var noget jeg havde glemt. Kato er 10 år og border collie med noget begyndende gigt. labradoren Molly er vidst 6 år hvis jeg husker rigtigt og den lille er vidst kun lidt over et år. Lige nu bor Kato fast med Molly ved mine forældre men den lille bor ved min søster men er ved mine forældre på et tidspunkt hver dag

  • #3   10. aug 2022 For det første så ville JEG stoppe den lille hund og hjælpe den gamle hvis ikke din søster forstår at det er et problem - den skal lære at respektere den gamle smiley
    Tag den lille i snor hvis den ikke kan lade være - hun må opdrage på den nu inden den bliver for gammel og får en træls adfærd !
    Du må måske også tænke på om din hund har ondt - måske er det derfor han bliver sur ??? smiley


  • #4   10. aug 2022 Der er altid en god grund til en pludselig adfærdsændring.
    Den lille hund kan have irriteret Kato så meget, at hans tolerence er blevet mindre. Det er nemt at undgå. Den lille hund må lade være med at komme på besøg hvor Kato bor. Alternativt må den være bag gitter eller i snor.
    Det er sandsynligt at Kato har smerter med den alder han har. Det kan være i alt fra tænder til led, og er vigtigt at få undersøgt hos en dygtig dyrlæge eller fx fysioterapeut. Det er klassisk at smerter nedsætter hundens tolerenceniveau over for andre hunde.


  • #5   10. aug 2022 kato har smerter da han har noget begyndene gigt i sine hofter. problemet er bare at mine forældre lukker Kato væk fra flokken. Hvis jeg tager fat i den lille og prøver at få hende i ro eller holde hende væk fra Kato så begynder min søster bare at råbe af mig

    Men vi er enige om at den lille skak opdrages. Men min søster mener ikke at det er hendes hund der er problemet fordi labradoren er ligeglad og desværre finder den sig bare i alt.

    jeg har også en mistanke om at den lille slet ikke bliver stimuleret som den burde. Da min søster altid har været meget doven


  • #6   10. aug 2022 Det lyder meget somom i godt ved hvad problemet er og at de andre i familien ikke vil hjælpe med at løse det ved at holde din søsters hund væk fra Kato. Så er den eneste reelle løsning er vel at holde Kato væk fra din søsters hund. Altså når den kommer så fx lukke Kato ind i et værelse for sig selv.
    Noget andet er at en hund med smerter selvfølgelig skal smertedækkes og ikke gå rundt og have ondt. Får Kato noget for hans gigt?


  • #7   10. aug 2022 jeg fik afvide at dyrlægen at jeg bare skulle give ham noget lakseolie i maden hver dag. og så se om det ikke hjalp men jeg skal få ringet til en anden dyrlæge da jeg ikke syntes det kan passe at han ikke for noget medicin. hvis han har det fordi det kunne dyrlægen heller ikke svare klart på da han kun lige mærkede hurtigt på ham

  • #9   10. aug 2022 Det var dyrlægen der er i assens som sagde det. Jeg ringer også til en anden dyrlæge i morgen. Da han uanset hvad skal skifte dyrlæge da vi også skal flytte.

    det ville de blive pænt irriteret over da jeg faktisk har spurt dem på præcis den måde du beskriver. Men så kommer de med at det bare er Kato der er sippet fordi labradoren jo ikke siger noget til det. så når det går galt smider de bare Kato i bryggerset nogengange et par timer af gangen uden vand. hvilket jo heller ikke er fair for ham


  • #11   10. aug 2022 som min søster engang sagde så er han jo bare en hund og de kan ikke mærke hvis noget gør ondt. og ja det er den samme søster som også selv har hund

  • #12   10. aug 2022 Men skal en hund ikke også have taget røntgen for at finde ud af om de har gigt. Fordi det gjorde dyrelægen slet ikke han mærkede bare hurtigt og så hvordan Kato gik på bagbenene

  • #13   10. aug 2022 #11: Er din søster sådan helt rask...?

  • #14   10. aug 2022 hun er "autist" men det gør jo ikke at man tænker sådan. så nej hun er ikke helt rast

  • JT
    JT Online Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 24 Svar: 304
    #15   10. aug 2022 Det lyder ikke til, at hverken din søster eller dine forældre har meget forståelse for, at Kato gang på gang har fået overskredet sine grænser. Det er da klart at en ældre hund som Kato, der har smerter reagerer som han gør. Modsat dine forældres hund, der er yngre og ikke har smerter. Jeg ville helt sikker fravælge, at din hund skal være sammen med din søsters hund. Enten ved, at tage ud med Kato eller være på dit værelse. Måske begge dele, hvis det er i længere tid, din søster er der hver dag.
    Godt at du tager kontakt til en anden dyrlæge, så Kato forhåbentlig bliver undersøgt ordentlig og kommer på noget smertestillende.
    Du kan godt hilse dine forældre fra mig og sige, at det er for dårligt, at de ikke lytter til dig. Det er selvfølgelig synd, at din søster ikke er rask. Men dine forældre burde som voksne mennesker hjælpe med, at løse problemet. Det kunne være, at hjælpe din søster med, at sætte grænser for hendes hund. Det er fint, at der tages hensyn til din søsters sygdom. Men det betyder ikke, at der ikke kan stilles krav.


  • #16   10. aug 2022 Jeg bor desværre ikke hjemme og Thilde(søster) er der tit i flere timer af gangen (mindst 2 timer hver anden dag) så jeg kan ikke bare gå en tur med ham eller tage ham ind på værelset. og han må ikke være fast her hvor jeg bor nu. Men heldigvis skal mig og kæresten snart flytte hvor vi tager Kato med os. Min søster sygdom tror jeg ærligt ikke på da hun ikke har nogen tegn på autisme(jeg ved okay meget om det) men jeg har selv en del psykiske problemer

  • JT
    JT Online Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 24 Svar: 304
    #17   10. aug 2022 #16
    Din søster må da have fået en diagnose. Når du kan sige hun er Autist


  • #18   10. aug 2022 hun fik den også men kun fordi at mine forældre ville have en grund til hvorfor hun er som hun er. Men hvis hun har det er det en meget sjælden form for autisme. Da jeg kender mange med autisme og bor med en og inden er som hun er.

  • #19   10. aug 2022 de var også ved mange forskellige psykologer og psykiatere hvor alle sagde at hun intet fejler

  • #20   11. aug 2022 Autisme er ikke en sygdom, og jeg har ikke fornemmelsen af, at det er en diagnose, der gives "let". Man er, mig bekendt, meget mere tilbøjelig til at diagnosticere piger med ting som depression, angst og OCD end autisme, bl.a. fordi at autisme ved netop piger kan skjule sig skide godt.
    Autisme viser sig på vidt forskellige måder fra person til person, og det er slet ikke sikkert at du og din familie ser de symptomer, din søster oplever. Mvh. en, der selv blev diagnosticeret i en alder af 26 og ikke udadtil har vist noget der sprang folk i øjnene, åbenbart...

    Når det så er sagt, så er det rigtig synd for Kato at være i den her situation og jeg håber at I hurtigt finder en løsning, der tager hensyn til hans behov.


  • #22   11. aug 2022 jeg syntes også at det er mærkeligt at han bare mærkede og sagde at han har gigt.

    jeg ved godt at diagnoser kan skules meget nemt jeg har selv nogen som jeg først fandt ud af i 2021


Kommentér på:
pludselig ændret adfærd

Annonce