{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
742 visninger | Oprettet:

Pludselig ændret adfærd {{forumTopicSubject}}

Jeg har en labrador/Golden retriver hanhund på lidt over 1år.

Han har indtil fornylig været en rigtig god hund uden de helt store ulykker. MEN i uge 30 var vi på ferie og han blev passet hende hos svigerforældre (hvor han er vant til at komme).

Efter 2 dage havde han ikke spist sin tørkost, så svigermor synes det var så synd og lavede rugbrødsmader til ham med leverpostej. Det levede han så af hele ugen med det resultat at vi har en kamp uden lige for at få ham til at spise sin mad. Det kan sagtens stå i et døgn uden at røre det.

Udover det er han begyndt at ødelægge vores sko. ( Det har han ALDRIG gjort før). Første gang var den første nat han var hjemme igen, der tog min yngste søns sandal. I løbet af den første uge havde han haft ødelagt 3 par sko. Det ene par endda mens vi var hjemme. Han havde taget en af drengenes sutsko og taget med ud i sin kurv så jeg opdagede det først da jeg skulle på toilet. I denne uge har han så taget et par sko mere, været på køkkenbordet og stjålet nogen gulerødder jeg havde liggende. Han har haft hygget et viskestykke og flænset det fuldstændigt. Han har også været på gæstetoilettte og hygget en børneble og simpelthen flænset også.

Hvordan kan det være han lige pludselig er så'n. Før hen kunne han sagtens være alene i 8 timer mens vi var på job uden at noget skulle fjernes eller lign....

Nogen som har prøvet lign eller har nogen gode råd???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pludselig ændret adfærd
  • #1   4. aug 2010 lømmelalder? Eller så er der gået noget galt under pasningen

  • #2   4. aug 2010 Når mine forældre har passet min hund er det ligesom når de har haft mine børn: Opdragelsen starter forfra smiley

    Men aldren passer da vist meget godt med lømmelaldren....


  • #3   4. aug 2010 jeg tænker mere seperations angst ved at han er blevet passet i uvante omgivelser og i er væk, så kommer igen, men er på arbejde igen, han er meget knyttet til jer og føler han har mistet sin flok og destruktionen kommer af frustration som bliver være nu + at de så lære at ødlægge ting som bliver en indlært adfærd
    påbegynd med alene hjemme træning igen som i gjorde da han var hvalp, giv ham evt et suppeben som han kan nyde mens han er alene, så det bliver igen en fest at i tager afsted


  • #4   4. aug 2010 hvad angår maden skal i ikke lade den stå men:
    1- i hælder op ( jeg går udfra han kommer hen og snuser)
    2- går han fra den igen, fjern maden og tilbyd først ved næste måltid (aften eller dagen efter)
    3, han spiser lidt og går, fjern maden og tilbyd først ved næste måltid.

    Han skal lære at når han går så forsvinder maden...
    I må IKKE lokke eller fordre med hånden! går han så det bare surt for ham.

    jeg havde en hvalp der ikke ville spise og hun var tynd plus en anden hund, så der var konkurence men hun var fuldstændig ligeglad, dette hjalp og virker stadig, kender flere der fodre på denne måde og det virker.

    med min hvalp gik der 4 dage hvor hun næsten ikke spiste noget men så skal jeg love for hun kom igang.
    Det kan tage lidt længere i jeres tilfælde da han ved han kan strække den og i måske så forbarmer jer over ham, men være stærke og kontante og vigtigt vigtigt fjerne helt eller skær kraftigt ned på godbidder i perioden.


  • #5   4. aug 2010 plus når det går som det skal igen så fortsæt med at fjerne skålen selvom den er tom.

  • #6   5. aug 2010 tak for de gode råd, indtil videre har jeg bare sat skålen. Han har snuset og kigget på den, så gået igen.

    Nu bliver det da spist i løbet af dagen og endnu har jeg ikke forbarmet mig over ham smiley


Kommentér på:
Pludselig ændret adfærd

Annonce