{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.147 visninger | Oprettet:

Underlig adfærd {{forumTopicSubject}}

Jeg har grublet over en hændelse fra i torsdags.

Morgan, 2 år, irsk ulvehund, normalt en glad, kærlig og udafvendt størrelse overfor alle.
Vi fik et kort besøg af en dame med 3 store børn (14-19 år), han har set dem da han var hvalp, men ikke siden.
Normalt når vi får gæster, ynder han at løbe ud og tage imod ved bilen, glad og logrende, men da den store dreng står ud af bilen, er Morgan væk..
Jeg tænker ikke nærmere over det til at starte med, men undrer mig efter nogle minutter, hvor pokker han er, for normalt vil han være omkring os for at høste nogle kæl..

Morgan står så og "gemmer" sig bag et hushjørne og ser noget ængstelig ud, jeg holder øje med ham, men taler videre med familien.
De øvrige hunde i flokken kappes om at snakke og få kæl, men stadig står Morgan bag hjørnet, og lige titter frem ind i mellem.

Den store knægt synes det er synd for ham, og går roligt hen mod ham, mens han taler stille til ham. Det får dog blot Morgan til nærmest at flygte væk fra knægten..
Jeg har ALDRIG set sådan en adfærd hos ham, ud over møde med kalkuner, dem er han rædselsslagen for smiley
Knægten ligner ikke en kalkun, havde hverken solbriller, hat eller var grov, flagrende, larmene, voldsom, påtrængende eller noget jeg kunne finde som årsag.. virkeligt mærkeligt.

Jeg får efterhånden lokket Morgan hen, men stadig i behørlig afstand af knægten, og Morgan holder skarpt øje med ham, bakkede hvis knægten flyttede sig en cm mod ham.

Jeg henter en håndfuld yndlingsguffer, og sætter mig i græsset ved siden af knægten, Morgan kommer nærmere og nærmere, og tager guffer af min hånd, stadig med skarpt ængsteligt blik mod knægten.
Han tager så over, og roligt kaster en par guf hen til Morgan, som lige så stille nærmere sig knægten - som med alle signaler viser at han er ufarlig, sidder med siden til, kikker væk, smasker og bare rækker hånden frem, og til sidst spiser af hans hånd, og lugter forsigtigt til ham, giver ham et lille slik på hånden, og bakker så væk igen.

Moren og de to yngre søskende er der intet med, dem vil han gerne snakke med.

Hvad skete der lige?
Synes det var en voldsom reaktion.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlig adfærd
  • #1   13. jul 2014 Jeg tænker om knægten kan have udstrålet noget du ikke kan se. Men ellers ved jeg ikke?

  • #2   13. jul 2014 det er jo også min tanke, men al hans udstråling - for mig at se - var rolig og afbalanceret.
    De er alle i den familie aktive hundefolk og ungerne gjorde alt det man bør gøre ved møde med fremmede hunde.
    Og taget i betragtning af at Morgan ellers er så glad for alt og alle, så har det da sat tanker i gang.


  • #3   13. jul 2014 Hvor havde han været henne før? Kan han evt. have lugtet mærkeligt?

  • #4   13. jul 2014 Jeg tænker han har lugtet af noget Morgan ikke er vandt til.

    Har han kæledyr såsom fritte eller noget i den stil, det har jeg set andre hunde reagere over?


  • #5   13. jul 2014 De er på ferie og bor på vandrehjem, som de vidst lige kom fra.
    Moderen fortalte ellers, hvilken hundemagnet den store dreng var, ligemeget hvor de kom hen, så sad hundene i nakken på ham.
    og de 3 andre af mine hunde var da også ellevilde med ham, selv hvalpen som ellers er noget forsigtig.. virkeligt sært.
    Morgan er meget følsom af sind, men har aldrig set sådan en adfærd før.


  • #6   13. jul 2014 ikke fritte, men gravhunde smiley

  • #7   13. jul 2014 Jeg tror også at drengen giver nogle signaler som vi menneske ikke kan se Linka er også overglad når der kommer børn her Meeeeeen hun kan også finde på at løbe ind og gemme sig Hvor jeg syntes hun virker bange meget bugget ,du ved som en border kan gå ned i benene Men det er kun nogen gange hun gør det Har egntlig ikke rigtig tænkt på det før du skriver det her Så jeg tror altså det er signaler Det kan vel også være at hunden syntes han lugter mærkeligt smiley

  • #8   13. jul 2014 MLA: Kan du huske Tante Gurli oplevede noget af det samme med sin ene dreng og Dana? Måske du skulle høre hende, om hun nogensinde fandt ud af, hvad det var. Det var jo også uden nogen umiddelbar grund og helt tydeligt, at Dana var bange for drengen..

  • #9   13. jul 2014 du siger han har mødt som hvalp. kan være han den gang har gjort noget morgan ikke brød sig om, derfor denne reaktion. f.eks. min ambull kom altid med røven først over til alle mennesker og viste den største tillid også over for børn, men min ene nevø, rørt ved hendes hale efter en operation og han prøvede på at kravle i hendes kurv (dårlig opsyn fra mine forældre) og hun vende aldrig røven til ham igen. han måtte klappe hende men hendes hoved var ved ham, og hun fløj op, når han kom.

  • #10   13. jul 2014 A-S, ja det er rigtigt, hendes store knægt var psykisk syg af en art så vidt jeg husker?
    jeg har oplevet før, at signal følsomme hunde kan reagere på sådanne ting.
    Jeg kender ikke familien godt nok til at vide, om det kan være sådan det hænger sammen.
    medicinlugt eller anden lugt kan selvfølgelig være årsagen.
    knægtens adfærd havde ihvertfald ikke skylden, den var upåklagelig.

    Inger; jeg kan se det for mig smiley


  • #11   13. jul 2014 Ansofie, Jeg husker faktisk ikke hvordan han reagerede som hvalp overfor dem, men havde der været noget unormalt, tror jeg, at jeg ville have husket det.
    Morgan var som hvalp, lige som Gandalf er nu, en forsigtig fyr, der lige skal se folk an, før han lader sig kaste i grams smiley
    -og med en elefants hukommelse.
    måske? jeg husker det ikke.


  • #12   13. jul 2014 kan være den gang at han har tage ude efter ham, nogen gange skal der så lidt til. plus hvis han er syg er der nogen hunde der ikke vil i nærheden af dem. Kender en del eks. med handicappede og psykisk svage mennesker smiley

  • #14   13. jul 2014 muligvis..
    Min mand er ansat på et bosted/skole for psykisk udfordrede unge, der har Morgan været med ude adskillige gange og hilst på, sågar været med på en nattevagt uden problemer. Vi har en pige der kommer når hun har brug for det, som også er svært psykisk belastet og medicineret, hende forguder Morgan.

    Der er ellers lidt af hvert fra alle kategorier *GG* har selv en autist herhjemme, men hun er så godt nok ikke på medicin.

    Men noget må der have været, gad bare godt lure hvad.


  • #16   13. jul 2014 Jeg tænkte også straks først at der måske var en form for skjult sygdom hos drengen som din vov kunne mærke.

    Jeg har altid haft hundetække, men efter jeg er blevet syg så reagerer visse hunde med usikkerhed, nogle bliver direkte aggressive (angstudløst) ..

    Så jeg er meget obs. hvis jeg skal besøge fremmede hunde på deres territorium. Ejeren skal vide på forhånd at deres hunde kan risikere at reagere anderledes end vanligt, og de skal have godbidderne fremme hvis det er tilfældet (hvis det er sådan de ønsker at imødegå problematikken) :o)


  • #17   13. jul 2014 Birgitta; Morgan er rent faktisk en "smutter", men en ganske god en af slagsen trods alt smiley
    Ikke fra nogen kennel eller opdrætter som sådan, men fra et sted med en udbrudslysten han og en tæve og de er selv et par omkring de 50 uden børn.
    absolut kærligt stueopdræt, ikke noget der.


  • #18   13. jul 2014 Kan han evt. have været lidt utryg ved Morgan? Han er jo et ordentlig brød. smiley

    Jeg kan tydelig se på Lia's opførsel hvis folk er utrygge eller bange for hende, selvom jeg ikke kan se det på dem. Hun bliver en smule usikker og dæmper meget med sit kropssprog for at vise at hun er heeeelt ufarlig og ikke ude på ballade, da hun var yngre kunne hun endda finde på at tisse en lille tår.

    Da jeg var studerende og boede sammen med jordens mest godmodige golden retriever, forvandlede hun sig pludselig til et frådende udyr og tømte sine analkirtler (i ren skræk?), da hun mødte en af mine klassekammerater som var meget bange for hunde - og han havde ikke gjort andet end stået stille og roligt i døren og sagt "hej" til mig.


  • #19   13. jul 2014 det er da bestemt realistisk, men jeg er nu sikker på, at han har mødt en del, som har været ved at gøre i bukserne over ham smiley
    sidst en stakkels fragtmand *GG* fik en forsendelse leveret med fragtmand i en stor varebil, han holder bag en stor busk, så bilen ikke kan ses fra hoveddøren. Post, de faste fragtmænd, skaldemand osv kender hundene, og især Morgan og er alle gode venner med ham, så jeg går ud med hunden og skal tage imod.
    Morgan gå i forvejen rundt om busken til bilen, hvorefter der lyder et skingert SHIT.. og bumbum rabalder..... jeg når derom, og ser Morgan der står forbløffet og kikker ind i varebilen - og derinde, bagerst står den stakkels fragtmand og trykker sig op af førerhusets skillevæg og ligner en der har set et spøgelse smiley
    Han kom dog ud igen da jeg forsikrede ham om at han ikke blev ædt og fik hilst på hunden, som så ikke var så vild og blodig alligevel smiley

    men selv om der ikke var noget med frygt i det tilfælde, så er det da muligt.


Kommentér på:
Underlig adfærd

Annonce