{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  cykling med hunden
  • #1   22. aug 2007 Du kan godt begynde nu.
    Ikke for lang tid af gangen, og i stille og roligt tempo.
    Det vil være godt for hende:)


  • #2   22. aug 2007 Man siger at de skal være over 1½ ¨r gamle inden man starter smiley og aldrig presse hunden ved at cykle hurtigt.

  • #3   22. aug 2007 jeniki: er det et kvarters tid eller kortere


  • #4   22. aug 2007 ca 2 år pga cykling, hård træning, løb, forkert fodder, glatte gulve , trapper, kan være med til at udløse HD, men evt for at være på den sikre side så spørg en dyrlæge om hvad der er iorden og hvad der ikke er iorden

  • #5   22. aug 2007 Jeg er lige startet op med Luna og cykler kun 5-10 minutter max.. og det er i snor og kun trav

  • #6   22. aug 2007 Hej Sabrina & Kim .
    I Kan sagtens starte op nu uden problemer. Start stille og roligt i hundens eget tempo med korte ture(2-3 km)
    Når konditionen er til det kan i forøge afstanden, men hold altid tempoet på max 12 km/t som er der de fleste hunde går over i løb.
    Jeg kan iøvrigt anbefale jer at købe en "Springer", den er et stykke uundværligt tilbehør til cyklen.


  • #7   22. aug 2007 Du må ikke cykle med hunden før den er udvokset, ellers kan du risikere at leddene bliver ødelagt..

    Hvalpe må i det hele taget ikke for alt for meget motion, for det hæmmer væksten på dem..

    Syntes desuden også det er synd og farligt at cykle med en hund, men det er bare min mening..


  • #9   22. aug 2007 Kan også kun anbefale en springer til cyklen .Så kan du have begge hænder på styret det gør det nemmere .

    Hunde har godt af at blive cyklet med det er genialt motion til en hund de bliver dejligt muskuløse af det og de kommer til at elske det Jeg glæder mig til simpson bliver gammel nok til det ihvertfald.


  • #11   22. aug 2007 - - Love My Little Puppy-Dog - -
    ved ikke hvor du har det fra, men så længe du motionerer dem moderat tager de ikke skade.
    At det skulle hæmme væksten er da helt i skoven, det er ihvertfald ikke noget jeg har oplevet.

    Motion er sundt for hunde i alle aldre, hunde er i bund og grund skabt til at arbejde for os.
    Vi har selv dyrket WP med jolene som er på mit avantar siden hun var 5 måneder, en temmeligt hård fysisk træning vil jeg mene.
    Hendes pennhip er i top 20% og hun har antrosefrie albuer, ved ikke lige om det påpeger ødelagte led??


  • #12   22. aug 2007 Jeg er begyndt at cykle med Karla og hun fylder 2 i oktober..

    Det meste af sommeren har vi cyklet ca en-to gange om ugen. Vi cykler ca 4 km fordelt på to omgange, 2 km ud til skoven hvor hun løber frit ved siden af cyklen, en runde på en times gåtur, og 2km tilbage igen i snor. Turen hjem er dog med indlagte pauser, for der er hun træt.. Så der går vi ca. 1/3 af vejen.


  • #13   22. aug 2007 Dan S: Det har jeg fra en dyrlæge, så det burde være sandt nok.. Man må ikke f.eks gå tur med dem i mere end maks en halv time heller, for det er deres knogler og led slet ikke stærke nok til..

  • #14   22. aug 2007 Nu bliver jeg nød til at blande mig lidt..

    Det er sjælden at jeg har hørt sådan en gang vås. - Love My Little Puppy- som du kommer med.

    Det er alt efter hvad størrelse hund, og hvordan hundens udvikling er.

    Hunden skal være midnst 16 mdr. gammel, så må man cykle med den.

    Ang. med at gå tur.. så har du sat max timer på... ....

    Hvis jeg er med på f.eks. en eftersøgning, så kan der går ret mange timer, og så¨stopper man bare ikke - jeg er ud at træner hunden mellem 3 og 5 timer hver dag, hvor jeg bla. cykler 5 km. med hunden. og kører konsentreret træning.... bla. med spor og gerningsted, samt rundering..

    Sådan er det hat have en brugshund.





  • #15   22. aug 2007 Schæfer: Jeg fortæller kun hvad jeg har fået at vide af min dyrlæge..

    Om det så kun er for en Beagle det gælder eller det er alle hunde, det ved jeg ikke..


  • #16   22. aug 2007 Love my little puppy: Hvorfor er det synd at cykle med en hund?



  • #17   22. aug 2007 Jeanette: Jeg syntes det er synd at cykle med en hund, fpr det er da slet ikke naturligt for den og den får ingen kontakt med den der cykler.. Så hellere løbe en lang tur med den..

    Desuden er det også farligt.. Har hørt om flere hunde der er løbet ind foran cyklen eller som Heidi F skriver, får viklet sig ind i cyklen..

    Uanset hvor erfaring og godt man passer på, vil man aldrig kunne forhindre hunden i at løbe ud foran den eller ind i den hvis den ser noget der fanger dens opmærksomhed eller bliver forskrækket..

    Desuden har jeg også set et utal af hunde der bliver "slæbt" bag cyklen fordi de ikke kan følge med..

    Men det er som sagt bare min mening...


  • #18   22. aug 2007 øhm... jamen tak for jeres indlæg, kan godt bruge nogle af tingene. men vil stadig gerne cykle med hende:)

  • #19   22. aug 2007 Jeg skal selv til at begynde at cykle med Luna.. Men vi starter ud med 5-10 minutter i snor..

  • #20   22. aug 2007 tror jeg cyklede 600 m. bare til at begynde med. og lagde en masse godbider rundt om cyklen så hun ikk var bange for den. for mærkede på turen at hun veg bort fra cyklen. men hun syns det var sjovt. og jeg rosede hende hele tiden med glade ord og lyde

  • #21   22. aug 2007 - - Love My Little Puppy-Dog - -
    kommer vist an på hvilke dyrlæge man snakker med så.

    med en "springer" som jeg nævnte før er det stort set umuligt for hunden at komme i nærheden af hjulet, så sandsynligheden for skader er minimal.

    At hvalpe og unghunde ikke må motionere mere end en ½ time er da helt skævt.
    Kan de ikke tåle at opføre sig som en hund eller som de ville have gjort i naturen, så kan man sku' alligeså godt aflive dem på stedet.

    Vores hvalpe løber rundt og leger og hygger til de er trætte, indtil videre har vi ikke haft problemer med hverken led eller knogler i nogen af dem.

    For den træning vi laver, er cykling rigtigt godt, endnu har vi ikke haft skader eller dårlige led, på trods af at vi har trænet Weightpulling siden 2001.


Kommentér på:
cykling med hunden

Annonce