{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

Dyrepoliti!!! {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg hørt en masse om dyrepoliti og at vi ikke har brug for det da både politi og dyreværnet er dybt indblandet..Jeg ser da også nogen af de programmer om dyrepoliti.. Nu elsker jeg personligt nå det ender godt for en hund eller andet dyr der har levet i et helvede..

Også er det bare jeg undre mig over hvor er politi og dyreværn nå der er brug for dem???

Ifølge en statistik bliver der aflivet 8-12 hunde om dagen fordi folk ikke passer på deres hunde de er enten udsultet eller mishandlet..

Mellem 15-30 hunde har prøvet at være alene hjemme i mere end 2 døgn...

6-8 hunde dør pga. vanrøgt,mishandling,udsultning eller straffe hvor ejeren tager mad og vand fra dem i op til flere dage.

Så mon ikke vi har brug for nogen til at tage sig af de hunde nå nu hverken politi eller dyreværn har....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrepoliti!!!
  • #2   22. aug 2007 Nanja : kender du minimum af godkendelse for underskrifindsamling ska være...før de tar sig af sagen ? *SS*
    og hvor har du sendt dine underskrifter hen ?

• #3   22. aug 2007 Jeg synes det er skrækkeligt at disse ting foregår mod vores dyr, og det skulle starffes meget hårde.....men men der lever så mange børn rundt om i Danmak som lider af omsorgssvigt så det batter. Som dagligt er udsat for vold og seksuelle overgreb, ... Dem skulle vi meget hellere gøre en større indsats for at hjælpe.......

• #4   22. aug 2007 nu ved jeg at det er mega svært at få lov at komme ind i politiet for man skal kunne sine ting.
    så mener jeg bare at de måske skulle tage og give folk en lidt større mulighed for at få en uddannelse inden for politiet så der måske var flere til at tage sig af de dyr og mennesker der har brug for det....

• #5   22. aug 2007 Nanja....Jo det er der da...Økonomien *ss* Og i mine øjne er et barns liv og fremtid mere værd end et dyr....

• #6   22. aug 2007 m.a.l..... det giver jeg dig så ret i.....

• #7   22. aug 2007 Marianne , totalt enig..
    Nanja ; det så iorden..ss,,, og vil se om jeg kan finde noget om det der.....det ku bare være du vidste det...da det er en måske ret vigtig ting før man laver en underskriftindsamling...*SS* de kære folk der ka gøre noget ved det...ska jo gerne få et chok over hvor mange der gerne vil ha tingene ændrert..*SSS'hvis du ka følge mig *S*

• #8   22. aug 2007 Nu kæmper vi jo for dyrs ret til et godt liv.. Børn skulle vi måske kæmpe for et andet sted. og ja er helt enig med Marianne men her hvor vi bor bliver vi unge kaldt børnenes beskytter og vi har en fri klub hvor forældre og børn er velkommende og der bliver løste en masse konflikter af pædagoger og psygologer..

• #9   22. aug 2007 Anja ...mener du man " bare" skal lempe på kravene for at få flere ansøgere igennem ? og Hvem skal betale de ekstra mennesker ?? Dvs der er feks stor sygeplejemangel, der skal man også bare på adgangskravene ?

• #10   22. aug 2007 Julie...Det du vil have igang koster penge mange penge, og fordi vi er her skal vi sige de penge skal gå til dyrene og et andet forum skal de gå til børnene ?

• #11   22. aug 2007 mal... du er alt for god til bare at slynge underlige ting ud.
    skære det lige ud i pap....
    jeg ville gerne være i politiet men mine karakterer er ik gode nok.
    man skal have rigtig høje karaktere.
    jeg mener bare at hvis de sætter karakter kravene lidt ned er der flere der har mulighed for at søge ind. det med økonomien skulle de nu nok finde ud af det plejer de da at kunne... smiler

• #12   22. aug 2007 Marianne, Albert og Louis .

Gir dig helt ret hvad angår børn.. Men et barn kan jo tale for sig selv og der er jo vitterligt mennesker der omgås de børn der bliver mishandlet m.m. der burde opdage det.. En hund/dyr har ikke en ærlig chance.. Den kan ikke stille sig op og sige jeg bliver mishandlet hjælp mig og nu handler det jo om hunde og dyr...

• #13   22. aug 2007 Marianne, Albert og Louis .

Nu er det sådan at der er flere og flere der gerne vil donere gratis huse og pleje centre og der er da flere der også har sagt de ville donerer mad og gratis ting til de dyr og ja selv folk har meldt sig til grais arb. for at det måske kunne lade sig gøre at få etableret et ordentligt stedtil de hunde til de kunne komme videre i deres liv.. Og for 2 år siden regnede man ud at det ville koste omkring 14.000 om året at holde 12 steder i landet igang... og skal lige siges at flere ville gerne donere penge til stederne.. så det kunne vel ikke koste så meget i længden

• #14   22. aug 2007 Julie....Omkring børn, den diskussion gider jeg slet ikke, or du udtaler dig om noget som slet ikke er rigtigt...Hvor mange 5 årige børn fortæller om vanrøgt i hjemmet, om overgreb ?

Anja ...Nej man skal ikke bare sætte adgangskravene ned, der er en årsag til at de er som de er...Man får sorteret nogle fra som nok ikke skal vælge det fag...

• #15   22. aug 2007 Julie...hvis man vil lave " doneret centre " for dyr...Fint for mig, men det er ikke det man mener når man siger at man vil lave underskriftindsamling og råbe regeringen eller lign. op, og ansætte dyrepoliti...

• #16   22. aug 2007 Marianne, Albert og Louis .

Vi kender et barn på 5 hun kommer og fortæller nå hun er blevet udsat for noget og ja så er der en fra den frie klub der går op og snakker med forældrene.. Så ved nok mer end du tror.. Men det kunne jo være det var en dårlig indstilling der gjorde børn ikke ville udtale sig..

• #17   22. aug 2007 Fint det fungerer hvor du kommer, men dette er ikke normalt.......Jeg har skam set og hørt en del fra venner, kollegaer og mit eget virke.. Så er den diskussion vist ikke længere*ss*

• #18   22. aug 2007 Råber ikke regering og jo alligevel for det var dem der ikke ville tillade centrene at åbne og folk var igang med at lave en kontrakt med dyreværnet og politi om at de evt. kunne hente det dyr det drejede sig om...

• #19   22. aug 2007 mal.... jeg synes du skal skrive den perfekte verden for os... allle her på hg tager jo fejl men sjovt nok gør du ik...

• #20   22. aug 2007 Marianne, Albert og Louis .

Nu er det sådan at jeg ved det fungere flere steder... Herude lader vi børnene få vores tillid og hvis et barn bare har nok tillid til dig ja så stoler de på dig og fortæller dig alt og eller's gør deres søskende det..

• #21   22. aug 2007 Julie....
    Hvert år dør der 8 børn i Danmark pga omsorgssvigt eller vanrøgt.
    4% af de dansk børn er udsat for omsorgssvigt, og så kommer lige de tilfælde man ikke kender til....
    Kilde ; Google

• #22   22. aug 2007 Anja B

det var da en glimragende ide...

Og hvad er ideen med en side hvor vi kan snakke hunde/dyr hvis det ender i børn og unge mødre som tidligere... Burde folk ikke søge ind på en side om de emner så hvis det er så vigtigt at komme med deres udtalelser.. Dyr har kun de rettigheder ejeren giver dem og nogen mener åbenbart at dyrene skal lide pga. børn men mener der skal være plads til begge dele

• #23   22. aug 2007 For regeringen er det vigtigere at dem der har, skal have mere, og dem der intet har, skal have endnu mindre.
    Dyrevelfærd, ligger langt langt nede på regeringens liste.
    Selvfølgelig kunne vi i Danmark have Dyrepoliti, hvor uddannelsen, er lavet specifikt til dyrevelfærd. Bl.a. som de har i England og USA.
    Selvfølgelig skal der hjælp til skoler, børn, plejesektor osv. men der må sgu også kunne findes penge til at hjælpe menneskets bedste ven.

• #24   22. aug 2007 Marianne, Albert og Louis .

Ja men nu er det jo sådan at hvis du genemlæser statistikken fra megafon er det jo blandt indvandrene tallene er høje og det er ganske normalt i de miljøer det drejer sig om 0,3% af de danske... Vi kan ikke ændre invandres opfattelse af opdragelse...

• #25   22. aug 2007 Den perfekte verden findes desværre ikke...jeg personligt siger bare at så længe vi ikke engang formår at " hjælpe " vores børn fra deres triste skæbner, så længe ønsker jeg ikke at man bruger pengene på et dyreploiti.. Lille Danmark har ikke råd til begge dele...

• #26   22. aug 2007 Inge-Merete H

Total enig og mnete jo at nå der sod flere store firmaer var villige til at donere gårde,huse og områder så kostede det ikke noget et amerikans firma ejert af en dansker tilbød den danske stat en start sum på 10.000.000 for at oprette dyrepoliti og hjælpe dyrene i danmark

• #27   22. aug 2007 Marianne, Albert og Louis .

Igen det hel ville jo blive doneret og et firma i usa ejert af en dansker tilbød jo den danske stat 10.000.000 i start sum tl at starte dyrepoliti og i årenes løb 8.000.000 hvis vi da hjalp vores dyr....

• #28   22. aug 2007 Julie: Ok, ham dansk-amerikaneren har jeg ikke hørt om. 10 millioner???? Så har man sgu da røven fuld af penge.
    Hvis Staten ikke kan få ÆREN, er staten ikke interesseret. (Puha, jeg er vist blevet pessimist på mine "gamle" dage).
    Marianne: Det behøver jo ikke være enten - eller, men både - og.
    Altså enten børn eller dyr, men både børn og dyr. Hvor svært kan det være? (Ingen angreb på dig)

• #29   22. aug 2007 Kirsten Marie H

Ja men nå et frima tilbyder 10.000.000 til at starte et dyrepoliti og folk er ffrivillige til at arb. gratis så er der jo massere af penge at tage af og specielt nå de ville gi 8.000.000 i årenes løb for at holde det igang..

• #30   22. aug 2007 Inge-Merete H

Yeps det har man.. og kan ikke se det stor i man ikke kan hjælpe dyr og kun børn..

• #31   22. aug 2007 Inge-Merete H

Kender ham lidt da det er en ven's onkel han var parat til hvad som helst fordi han ikke var klar over dyrenen i danmark ikke havde ligeså mage rettigheder som i amerika..

• #32   22. aug 2007 Inge- merete...Det ville da også være fantastisk hvis det kunne være både og , men det er jo urealistisk, desværre *ss*

• #33   22. aug 2007 Marianne, Albert og Louis .

Nu er det sådan at nå nu man bliver lovet i hovede og røv for nogen vil hjælpe vores dyr og endda gratis så er det vel værd at tage imod eller hvad???

Ville jeg da mene....

• #34   22. aug 2007 Julie: Når noget sættes i gang er der altid tusindvis (overdrivelse fremmer forståensen) der er parate til at hjælpe, men når så nyhedens interesse er forsvundet, kan du ikke se mange af de menneskers røv for bare fodsåler, for så har de ikke tid/lyst/overskud etc.
    For at arbejde på sådanne steder, kan man heller ikke bare tage folk "ind fra gaden". Der skal oplysning og undervisning til så de ved hvad de har med at gøre.
    Ved nu ikke om dyrene har flere rettigheder i USA end herhjemme. Men dyrepolitiet har, dog skal de altid have politi som "back up".
    USA skulle så måske hellere se lidt mere på deres menneskerettigheder, men det er en anden sag.
    Men selvfølgelig kunne det lade sig gøre med den slags hjælpeorganisationer, der skal bare ildsjæle til.

• #35   22. aug 2007 julie b.... vi er i hg så selvfølgelig skal vi snakke børn..... simon har fået en potte han var bange for den først men så sad han lidt på den og så blev han sur fordi han ik måtte rende rundt med den.. hehe.... han siger også små sætninger nu

• #36   22. aug 2007 Kirsten Marie H

Rodeo er ikke set som mishandling da det ikke er for at skade hverken tyr/hest.. tvæt imod syntes jeg jo ikke en hunde ejer kan fra tage en hund sin mad fordi den ikke lige lystre 100% og nu er det jo mere med hensyn til hunde...

• #37   22. aug 2007 Julie... Må så spørge dig herinde...Hvor ser du jeg godtgøre dyremishandling ???

• #38   22. aug 2007 Julie: Nej Rodeo er ikke set som mishandling i USA, men ikke desto mindre er det mishandling.
    Kan godt være at der er "something rotten in the state of Denmark", men det er sgu mere "rotten in the United States of America".
    Men som du skriver, så snakker vi pt om hunde.
    Børn må da også gerne omtales :o)

• #39   22. aug 2007 anja b

Ja nicklas siger væk i tlf. nå personen lægger på og emilie har det godt i skolen.. skulle vi dog ikke lave det her om til et børne/ungemødre/idiot galleri det er snart nemmere for ordene falder jo hele tiden på mennesker i stedet for hunde.. troede faktisk det var et sted vi kunne snakke om dyr /hunde...

• #40   22. aug 2007 Inge-Merete H

Ja det må de da helt bestem men nu idag har emnerne faldet mere på mennesker end dyr.. vi behøver jo ikke lave alle tråde om til mennesker...

• #41   22. aug 2007 Julie...Nu synes jeg altså du reagerer barnligt...
    men vil du ikke gerne svare på hvor jeg gidt gøre dyremishanling?

• #42   23. aug 2007 Inge-Merete H

Kan godt se hvad du mener men hvorfor takke nej til noget der var brug for og specielt nå staten rasler rundt med et forsøg om at man i fremtiden kunne uddane folk og lig. til at hjælpe dyr i nød...

• #43   23. aug 2007 Julie...Bliver det lavet om til mennesker bare fordi jeg har en holdning og en mening ?? Må jeg ikke have det ? Skal vi bare spille et naivt spil herinde om at dyrene altid bare skal have det bedste af det bedste ...det er da ikke sådan livet er ??

• #44   23. aug 2007 Julie: Der er jo plads til alle, både dyr og mennesker.
    Men brænder man for en sag, kan det være svært når andre skrifter emne midt i tråden.
    Men vi er jo så forskellige, og et ord, en sætning skrevet af en, kan jo udløse en reaktion hos en anden, hvor tingene faktisk ikke har noget med hinanden at gøre.
    Men for søren, det gør ikke så meget, der bliver bare lidt mere at kommentere etc.
    Nå, nu må jeg vist finde sengen, men vil da kigge ind på tråden i morgen og så hvordan den har udviklet sig.
    Godnat allesammen.

• #45   23. aug 2007 Marianne, Albert og Louis .

Gør jeg da ikke men nå nu du mener man ikke bør hjælpe dyr der lider så kan jeg da ikke se du har ret.. Som sagt vi gør alt for at hjælpe til i vores område og det fungere.. og nå der så er 65 hunde i vores område der siden den 1/1 07 har måtte aflives eller er døde pga. mishandling så mener jeg problemet er størrere der og ifølge sttistikken er der flere dyr der lider og dør om året end børn..

• #46   23. aug 2007 Julie: Slutbemærkning
    Jeg synes heller ikke man skal takke nej til noget man har brug for. Da slet ikke hvis det bliver stillet til rådighed kvit og frit. Det mener jeg fremgår at mine indlæg :o)

• #47   23. aug 2007 Inge-Merete H

Godnat

• #48   23. aug 2007 Julie..Igen har jeg vel ret til at have min mening og du din....Jeg nedgøre overhoved ikke din ide fortæller bare at udfra mit synsvinkel kan det ikke lade sig gøre, man må vel gerne diskutere uden nogen er dumme eller som du gør hænger mig ud i en anden tråd..

• #49   23. aug 2007 Hænger dig ikke ud.. men lad os nu sige det var centre for børn der blev mishandlet ville det så være iorden staten sagde nej tak vi vil heller se dem mishandlet....

Ville jeg da ikke mene

• #50   23. aug 2007 Marianne, Albert og Louis .

Hvorfor er det kun dine ideer der er gode og kan lade sig gøre???

• #51   23. aug 2007 Julie det siger jeg overhoved ikke...jeg skriver det er min mening og du har din..At man vel gerne må diskutere uden nogen er dumme.....

• #52   23. aug 2007 jeg giver dig 100% ret julie. jeg tror bare nogen folk ik kan se længere ud end deres egen næsetip... smiler.

• #53   23. aug 2007 Marianne, Albert og Louis .

Igen siger ikke du er dum overhovedet forstår bare ikke din holdning til man ikke kan hjælpe både børn og dyr og hvis en kæmpe donation fra flere firmaer kunne få bare e af problemerne løst var det vel værd at tage med i købet..

Ville jeg da mene

• #54   23. aug 2007 Anja....Helt ærligt vil du være sød at uddybe den ???
    Hvorfor kan I ikke tåle en diskussion om noget ?? Er det ikke det vil alle bliver klogere af ? Eller skal vi alle sammen herinde bare give hinanden ret ??

• #55   23. aug 2007 Kan vi sagtens men har set i flere indlæg at hvis ikke du får din vilje så siger du bare ok til sidst... Sååå tænk over den inden du taler

• #56   23. aug 2007 Godt i har tjek på mine tråde.....Læs længere oppe
    "Julie...hvis man vil lave " doneret centre " for dyr...Fint for mig, men det er ikke det man mener når man siger at man vil lave underskriftindsamling og råbe regeringen eller lign. op, og ansætte dyrepoliti..."

Forstår overhoved ikke hvad du mener med tænk over den inden du taler....

• #57   23. aug 2007 Dyrepoliti Hmm. jo sikkert en rigtigt god ide kan bare ikke se hvor pengene skulle komme fra.
    I forvejen skæres der jo ned på alt hvad der kan der lukkes sygehuse Mv.
    Hvordan vil du have at der skal startes sådan noget op ?
    Hvor mener du samfundet kan skære mere ned ? Jeg kan ikke få øje på dette.

• #58   23. aug 2007 mal... jeg mener....
    at du bare siger nej det umuligt det kan ik lade sig gøre. sådan er det...JEG HAR TALT... det virker som om du bliver sur hvis andre på hg ik giver dig ret.

nej selvfølgelig skal alle ik være enige for ellers kunne man ik sidde her til langt ud på natten når man snart skal op igen...smiler

• #59   23. aug 2007 og jeg snakker ik kun om i det her emne...

• #60   23. aug 2007 Marianne, Albert og Louis .

Har overhovedet ikke snakket om underskriftindsamling.. og jo snakkede om regeringen for de sagde nej til at få kæmpe donatoner til dyrevældfærd og uddanelse af dyrepoliti og det er det jeg ikke forstår de siger nej til....

• #61   23. aug 2007 Jeg har endnu ikke givet dig ret i denne tråd, hvid det er det du mener.......

• #62   23. aug 2007 øhh?
    Det handler vel ikke om at få sin vilje herinde?*g*

Ja ville ønske der var penge til dyrepoliti, dyrevelfærd og større straffe for mishandling af dyr..

Men men men... det skal der som marianne er inde på nogle penge til... og hvor skal de komme fra? og er dyrene det vigtigste punkt?

Læste i dag at ældre skal begynde at betale deres bleer selv hvis de vil have de gode af slagsen..

og ja børnene... har lige skrevet bachelor om omsorgssvigt i danmark.. og ja... må sige jeg holder utroligt meget af dyr... men hvem er vigtigts?

Og ja.. kunne man tilgodese begge dele?

• #63   23. aug 2007 Julie....Kan ikke forstå hvorfor du tager dette personligt op.. Andre skrev om underskrift indsamling derfor nævnte jeg det...Der bliver ikke nævnt dornation i trådens start....

• #64   23. aug 2007 Nej det ved jeg for du kan ikke se at hvis vi får doneret noget som kunne gøre de godt eller bedre for vores dyr så ville det være kanont.. Men igen som Anja B skrev fortæl os lige den perfekte verden nå nu du ved alt og du åbenbart altid har ret.. for så vil jeg leve efter dine prencipper....

• #65   23. aug 2007 Ikke alle ulve i fåreklæde er godt skjult..........

• #66   23. aug 2007 bummelumbumbum skriver jeg med usynligt blæk ?

• #67   23. aug 2007 mal... læs det igen for der er noget du ik har læst godt nok... det er da ik så svært... gider ik at jeg hele tiden skal skære tingene ud i pap...

• #68   23. aug 2007 Hvor har jeg skrevet at jeg ikke kan se det vil være super godt ??

• #69   23. aug 2007 Bartok Hjælpe-Admin på Baboom *

ok helt iorden...

• #70   23. aug 2007 Jeg svarer dig faktisk ikke i tråden, kan jeg se , så du tolker bare ??

• #71   23. aug 2007 * Bartok Hjælpe-Admin på Baboom

Kan godt se hvad du skriver... og det samme jeg tænker...

• #72   23. aug 2007 Maria L

Hehe vi er bar ikke værdige til at få et svar *GG*

• #73   23. aug 2007 Bartok...nej du er set ;o)

• #74   23. aug 2007 * Bartok Hjælpe-Admin på Baboom *

Nej men det er måske fordi vi ikke holder os til fokuspunktet... DYRENE!*g*

• #75   23. aug 2007 Marie L...Jo man skal have sin vilje....Ikke lære noget nyt....

• #76   23. aug 2007 Marianne, Albert og Louis .

det har du ikke men du kunne ikke se at centre M. donation kune fungere og som ALTID blander du børn ind i debatten.Kan du ike bare holde dig til det vi taler om

• #77   23. aug 2007 Maria L

Gik ellers ud fra at det var et oplag til en debat.
    Men tog nok fejl *S*

• #78   23. aug 2007 Maria Det forstår mal åbenbart ikke at gøre

• #79   23. aug 2007 Julie.....Hvad taler vi om. ??? At regeringen skal betale for et dyrepoliti ??? Det var der din tråd startede....

• #80   23. aug 2007 hvor er i latterlige. kan kun grine af jer... hun lavede et emne og så ROTTER i jer alle imod hende. det er fint i har jeres mening men når man eer i hg ja så er det HUNDE det er derfor det hedder HUNDEGALLERI. hun ville jo bare se om hun er den eneste der har noget imod dyremishandling. men jule b jeg er osse imod det.... så er vi ihvert fald to..

• #81   23. aug 2007 Hvor har jeg skrevet at jeg acceptere dyremishandling ?? Det har jeg stadig ikke fået afvide ?
    Der er da ingen der rotter sig sammen, vvi har vel alle lov til at have ne mening ??

• #82   23. aug 2007 Ej anja B.. helt ærligt... så alle der ikke synes julies ide er holdbar de går ind for dyremishandling?

Man prøver at at se realistisk på om det kunne lade sig gøre... og folk kommer med deres meninger...

alting er sgu ikke bare sort/hvidt...!

• #83   23. aug 2007 anja B

Hmm. Jeg bryder mig nu ikke om at ligefrem skulle synes dyremishandling er ok bare fordi jeg spørger ind til hvordan midlerne til et Dyrpoliti skulle komme fra.

• #84   23. aug 2007 mal... det jo dig som altid vil ha din mening i alle tråde det kan jeg da tydeligt læse. og ja selvfølgelig vil hun ha staten skal betale så hundene kan få det bedre det lovede de jo at de ville gøre derfor takkede de nej til donation. prøv det der med at læse tingene inden du bare fyrer en mase ligegyldige ting af...

• #85   23. aug 2007 bartok... de jeg skriver til ved godt hvem de er og det ik dig. smiler

• #86   23. aug 2007 anja B
    Ok smiley

• #87   23. aug 2007 Anja...Det med dornationen kom altså først senere i tråden ...

Nææ jeg vil ikke have min mening, men vil gerne give min mening tilkende, der er forskellen. At du så tolker noget andet, kan jeg jo ikke gøre for*ss*

• #88   23. aug 2007 ja ja det er da også i orden alle har ret til sin egen mening. men synes du virker sur hvis man ikk siger det samme som dig. det ik ondt ment men det vi nogen stykker herinde der syynes. men så sig hvis det ik passer så vi klar over at det bare er sådan du taler

• #89   23. aug 2007 Jeg er slet ikke en sur person , men som i denne tråd bliver jeg utroligt såret og skúffet når I begynder at blive personlige...Alle har ret til ens mening, og man lære måska se tingene fra flere vinkler....Vi lærer alle af diskussioner, elsker diskussioner...Tingene er bare aldrig sort/ hvide...

• #90   23. aug 2007 helt ærligt...jeg plejer at tale pænt men vil da godt indrømme det er svært nogengange........ men har lige siddet og læst det igennem det hele og har måske ik været så sød, så jeg er voksen nok til at sige undskyld over mit ordvalg. håber ik det hr stødt nogen for meget...

• #91   23. aug 2007 det har ikk været min ening at gøre nogen kede af det...ellerv at sårer jer... så håber alt er godt for jeg mener det virkelig når jeg siger unskyld

• #92   23. aug 2007 Anja b du har ret mal virker caltid sur hvis nogen ikke har samme mening...Og til jer andre :som skrevet tidligere Der var mennesker der ville donere en stor sum penge og andre ville arbejde gratis...de fik jeg så hug over at skrive en menete at det kun var i starten folk ville arbejde gratis.Hallo der er faktisk mange mennesker også her i danmark der gør en stor indsats uden at få en krone for det.Jeg ved at nu kommer der det er noget sluder det passer ikke. ok det gør det så ikke ...Jo det gør der er feks Inges kattehjem i ejby ved glostrup. Inge er nu en meget gammel dame er stadig aktiv og kattehjemmet har eksisteret i over 30 år...

• #93   23. aug 2007 Jeg vil da heller ikke gøre ogen kede af det men mener bare ikke at det er rigtigt at blande børn og unge mødre ind i en debat der handler om dyr. Som sagt det er der andre forums til.

• #94   23. aug 2007 Anja....Helt okay *ss* Der skal være plads til alle herinde, og vi kan ikke og skal da heller ikke være enige...Vi lærer alle noget nyt at diskussionerne. Man skal bare ikke gøre dem til personlige angreb så står jeg af.. Jeg kommenterede jo bare hvordan jeg ville priotere det offentliges penge, så var den ikke længere.. Desværre blev min mening ikke accepteret, for allerede der kunne tråden havde vendt til dornationer i stedet , og så havde tråden været tilbage ved målet med den...

• #95   23. aug 2007 Julie....Det er også helt fint du har den holdning/ mening, men andre kan jo godt have en anden, og det må du jo bare acceptere...

• #96   23. aug 2007 julie B
    Jeg mener så godt man kan blande samfundet ind i billedet.
    Det mener jeg fordi i sidste ende er det staten der skal betale udgifter som ikke dækkes af Donations midler.
    Og jeg kan godt forstå staten har takket nej til Donation på 10.000.000 Kr. og efterfølgende 8.000.000 For de penge rækker ikke lang.
    Og så er det at staten kommer ind i billedet for det er så der de skal betale resten eller rettere vi som skatteydere skal betale.

• #97   23. aug 2007 kirsten marie. du skulle måske ha blandet dig noget mere før. tror vi har snakket nok om det her,,,, smiler

• #98   23. aug 2007 mente bare ikke at det lige var relevant, men ok det er måske kun Anje b og jeg der ønsker en debat.Og ja alle har ret til en mening men helt ærlig nu har jeg ofte set at når et emne er oppe er der nogen herinde der køre et over i noget helt andet...f.eks børn, eller unge mødre.Det finder jeg faktisk ikke særlig relevan i dette forum...
    Sig mig er et dyrepoliti kun intersant hvis der følger en stor pose penge med?????Hvis vi virkelig en dag fik et hundepoliti mon der så ikke var donationer til det flere sider fra????Og jeg tror faktisk også der var rigtig mange der ville stille op som frivillige...Ellers var det måske en ide til aktivering , af abejdsledige mange pensioister ville sikkert også gerne deltage..Det behøver jo ikke at være smukke unge dynamiske mennesker.

• #99   23. aug 2007 Kirsten Marie du har helt ret jeg bliver bare så træt af at den samme i hver deba jeg har set vedkommende deltage i 4-5 stk. vender alting hen på børnnene.Lige meget hvad debatten går på.

• #100   23. aug 2007 Hmm...Nu skal jeg hænhes ud igen....Hvilke andre tråde har jeg sammenlignet med børn ???

• #101   23. aug 2007 uha... så må i fylde blæk på..... troede kun det var bartok der manglede blæk... nå i må få ldt af mig hvis det er. jeg kan godt gi lidt til dem der har brug for det

• #102   23. aug 2007 julie B

Som sagt tidligere. Jo det er en god ide.
    Jeg mener bare at hvis det skal ske på bekostning af de svage i samfundet som Eks. Ældre og Børn så må jeg sige jeg står af beklager meget men det gør jeg.
    Jeg mener som også sagt tidligere at der er skåret meget i det ellers så dejlige velfærds samfund at nu må det høre op for det er de svage det rammer hver eneste gang der er nedskæringer.

• #103   23. aug 2007 Var det den med hunden der skulle deles mellem ejerne, efter de gik fra hinanden....

• #104   23. aug 2007 Og lad det lige være sagt: i vores familie kommer børn før alt andet. hver dag tager vi os af ca 7 piger ud over dem der er i vores familie passer på dem hjælper dem laver py.party og er pt ved at få dem igang med at lave deres egen have...Og det er helt på frivillig basis fra begge sidder.og nej det får vi absolut ikke noget for andet end en flok trygge glade børn

• #105   23. aug 2007 Mal der var en lørag og søndag tror jeg det var men det var nu ikke for at hænge dig ud. Det var jo absolut ikke dig der i en debat ud af det blå skrev " jeg kan ikke lide unge mødre"
    og ja det var den ene jeg tror du nogen gange misforsår hvad folk skriver.Men det var nu ikke den eneste...Jeg syntes ofte de er en gentagelse af et tidligere emne. al respekt for at du er glad for børn, det er jeg også ,mega glad,

• #106   23. aug 2007 godnat................

• #107   23. aug 2007 Anja nej nej du skal åbenbar selv ha blæk de gange jeg har været inde og glo på forum ser jeg det igen og igen dem der deltager i debaten ser ikke helt hvad de andre skriver, også i dem jeg ikke selv blander mig i.
    Nogle gange kan det jo også tænkes at man bruger lidt ironi...

• #108   23. aug 2007 Næææ jeg er ikke glad for børn på den måde. Du sidder bare og tolker på en masse....Men ærligt du kan være helt sikker på at jeg ikke deltager i en tråd mere du opretter, og jeg vil overse dine kommentarer i andre...Gider ikke være med og derefter udhænges på denne måde.....
    Slut herfra

• #109   23. aug 2007 hooooooold da op...
    har ikke gidet at læse hele tråden igennem (sorry på forhånd) men hvordan kan man mene at dyr er vigtigere end menneskeliv?
    JO, dyr er vigtige men et barn er sgu vigtigere..og nej, der er ikke penge til det hele! Der var da en grund til at de tog den gratis insulin fra diabetikerne for en del år tilbage, så fjernede de fys til sclerosepatienter fordi andre handicappede også gerne ville ha den mulighed - hu hej, vilde dyr - lad os gøre det lige slemt for alle..

næ du..dyrene skal ha det godt, ja..men det skal folk dælme også!

• #110   23. aug 2007 "julie B

Skrevet: 22-08-2007 23:34:54

Inge-Merete H

Total enig og mnete jo at nå der sod flere store firmaer var villige til at donere gårde,huse og områder så kostede det ikke noget et amerikans firma ejert af en dansker tilbød den danske stat en start sum på 10.000.000 for at oprette dyrepoliti og hjælpe dyrene i danmark"

i øvrigt vil jeg da gerne se dokumentation på den udtalelse der...

• #111   23. aug 2007 MT nu er de jo sådan at vi er enige i at børn kommer før al andet det ville du kunne læse hvis du havde læst alt...
    Men nu var det jo en tråd jeg skrev bare lige for at se om andre end mig mene at det snaret var på tide med et dyrepoliti i Danmark med alle de dyredrab der er foregået i det sidste årstid. Det var ikke dyr kotra børn.
    Og iøvrigt meer jeg at alt livsvigtig medicin skulle være gratis al medicin til børn ligeså,især med tanke på de skatter vi betaler i DK.
    HVAD????beder du om dukomentation på get der er sagt neej til???ved du ikke at når et firma får afslag på sådan noget gemmer de ikke papirene.

• #112   23. aug 2007 I øvrigt bliver jeg gang på gang forbløffet..hvis folk er uenige i noget begynder den ene side ALTID på det pjat med at de andre "rotter sig sammen mod dem"...for pokker, er det 3. klasse? Kan folk ikke finde ud af at acceptere at i en diskussion er folk ikke altid enige? Det er da det der er kernen i ordet "diskussion"..ellers burde det vel hedde "kom og klap mig på skulderen og giv mig ret"...

Synes bestemt ikke jeg før har set Marianne blande børn ind i tråde - og må indrømme at jeg synes hun er langt mere realistisk end både julie og anja.. Men det har måske noget med livserfaringen at gøre?

• #113   23. aug 2007 JA (når nu det skal være med stort) jeg beder om dokumentation på deres tilbud..og nej, de firmaer jeg kender til gemmer dælme deres ting i et godt stykke tid..men hvis du kender personen så er det vel meget nemt at få fat i?

Jamen al medicin kan ikke være gratis, vi kan ikke holde sygehusene i yderkanterne åbne (hvilket også koster børneliv), vi har ikke støtte nok til ældre og handicappede så hvordan dælen regner du med vi har ressourcer nok til et dyrepoliti? Hvor lækkert det så end ville være..

• #114   23. aug 2007 Igen jeg kan ikke hvorfor man ikke kan hjælpe BÅDE børn og dyr ja for den sags skyld også pensionister jeg mere bare stadig at her drejer det sig om dyr nå ja så INGEN kan misforstå det HUNDE, børn mm. syntes jeg ligesom man skal tage op i et andet forum som jeg også før har sagt.I starten troede jeg at HG var e sed hvor man kne tale om tingene på en nogen gange saglig måde.Jeg forstå ikke nogle folks reaktion med tilbageblik på hvor foragede mange var over hundedrab.Men det virker efterhånden som om det kommer an på hvem man er før man må åbne sin mund. Husk der var en i lørdags der blev svie så meget til efter at have stille et simpelt spørgsmål at hun slettede sin bruger efet kun at have været her en halv time.....

• #115   23. aug 2007 fordi der ikke er penge til det..er selv pensionist og det er ikke nemt da!

HG er et sted hvor man kan diskutere alverdens ting, hunde, katte, marsvin, politik, børn, dyremishandling osv osv..og sådan har det været al den tid jeg har været her..
    Men folk bliver nødt til at acceptere at der sidder folk der med garanti har mere erfaring på visse områder end man selv har - vil man ikke lytte, men diskutere så må man tage med at bølgerne kan gå højt..alle kan ikke være enige altså..

Og jo, jeg blev dælme også forarget (og er det endnu) over de hundedrab, synes det er frygteligt! Men hvis din velgører har så mange penge at give af, så forær dem for pokker til dyreværnet der mangler så hårdt som de gør..de har ikke en klink (havde de i hvert fald ikke sidste år) og måtte nærmest ud og tigge mad til dyrene...

• #116   23. aug 2007 MT nu har jeg så ikke set dig deltage i andre debatter du kan godt have været der uden at jeg slagde mærke til det, men hvis du har været der må jeg beklage din hukommelse...Men det har måske også noget med livserfarig at gøre?????? Jeg er jo ny her så skulle måske holde min mund.....Hvad ved jeg, jeg er bare træt af at folk ikke formår at holde sig til emnet...Nogle bliver personligt formærmelige andre bruger grimme(læs oveståede)

• #117   23. aug 2007 Og MT hvis du prøver at være hånlig...du fater vist ikke ..de er ikke min velgøre men n er gerne ville være med til at give dyr bedre kår.Jeg kan da ikke bestemme hvem han skal gi pengene til.og JEG FORSTÅR NU IKKE DEN MODSTAND OVER FOR TANKEN OM ET DYREPOLITI!!!!!!!!!!!

• #118   23. aug 2007 Synes nu ikke der er nogle her der har brugt grimme gloser..synes faktisk denne tråd er blevet holdt i et meget pænt sprog! Man må bare acceptere at ikke alle er enige og længere er den egentlig ikke..

Hvis jeg havde været i en debat før så havde du ikke været i tvivl smiley

Selvfølgelig skal du ikke holde din mund, men du må acceptere at folk har forskellige holdninger til tingene og derfor forskellige meninger..man må også tage med at folk har forskellig måde at skrive på så nogle virker mere alvorlige end andre..det er sådan noget man lærer når man har været her inde lidt..

Et emne som dette er heller ikke nemt..selvfølgelig ville det være fantastisk hvis vi kunne få en perfekt verden hvor alle havde det godt, både dyr og mennesker, men det er ikke muligt på nuværende tidspunkt..visse folk er for egoistiske til at tænke på andre end dem selv og så længe det er sådan, så sker der desværre nok ikke nogle videre store ændringer..
    Men på nuværende tidspunkt har den danske stat ikke råd til et ordentligt dyrepoliti..næ nej, så hellere lave skattelettelser i stedet for at holde sygehusene åbne eller sørge for dyrene og andre svage..

• #119   23. aug 2007 hånlig?
    Hvis det er det du tror så kan jeg da godt se du ikke kender mig..hvis jeg ville være hånlig var du skam ikke i tvivl...og modstand om dyrepoliti? det har jeg heller ikke, kan bare se der er andre ting der er vigtigere her hjemme lige pt..

• #120   23. aug 2007 jeg har ikke sagt at der var grimme gloser i netop DENNE debat.Og jeg er godt klar over at ikke alle er /kan være eige det er jo netop en af grundene til at liver er skønt ikke???Jeg syntes nu at den med livserfaring var noget hånlig. Unge mennesker behøver atså ikke at være dumme..
    Nu gad du jo ikke læse det hele og du har ikke set de adre debatter så ville u nok opdage at det ikke er mig der har svaret på den perfekte verden. Det er altså trist når den samme igen og igen ved alt meget bedre end ogen anden. Det er faktik meget irreterende når nogen hver gang de deltager i en debat ikke kan finde ud af at hole sig til emnet. Nu var det jo altså stadig ikke hunde kontra børn.Jeg skrev mange gange at jeg syntes at børn høre til i et andet forum. Jeg ville da aldrig gå ind på en børne hjemmeside og skrive jo ser i der er det og det med mn hund ,omkring hunde ser jeg sådan på det....der ville jeg snakke børn. Forstår du hvad det er jeg mener??

• #121   23. aug 2007 Gad? man skal for pokker lige ind i tråden først og jeg har skam læst den.. det med den perfekte verden blev nævnt, af hvem kan vel være ligegyldig..

Og ja, jeg forstår godt hvad du mener, men du kan ikke forvente at en tråd begynder og ender med det samme når den er så lang som denne.. Ganske som en samtale i den virkelige verden..

At du mener det var hånligt må jo så stå for din egen regning.. Nu er jeg (sjovt nok) yngre end dig men har en pokkers masse livserfaring af forskellige årsager...så nej, unge mennesker behøver ikke at være dumme, der er bare en del der er det alligevel..

• #122   23. aug 2007 M T

Ja men nu er det jo sådan at nå de fleste nye skriver en ny tråd bliver de sablet ned.. Gjorde jeg da også i den første hvilket jo var en ganske uskyldig tråd og lavede en trås den anden dag om udf. og igen bliver sablet ned af den samme pers.

Og ældre har mere erfaring men derfor behøver de ikke behandle unge som idioter.. eller folk der har haft hunde i 5 år nedgøre ens holdning og mening for det vil sige at fordi jeg har haft hund i 12 år af mit liv så må jeg sable dem der har haft hund mindre år????

• #123   23. aug 2007 Igen syntes jeg børn er vigtige og hvis vi kunne hjælpe de børn der ikke kan henvende sig til en voksen ville det være kanont og lad os da så glemme alle de dyr der lider hver dag.... R.I.P i starkels dyr der ikke kan råbe op om hjælp......

• #124   23. aug 2007 Skal da love for at bølgerne har gået lidt højt herinde :o)
    Som jeg skrev i indlæg i går aftes, går regeringen ind for at de der har skal have mere og dem der intet har skal have mindre.
    Der bliver lukket sygehuse, ældre får ikke den pleje de har brug for, medicinen bliver dyrere, kronisk syge får ikke den nødvendige behandling, børn bliver til "mini Hitlere" pga omsorgssvigt etc etc OG dyr bliver mishandlet.
    VI (borgerene) i Danmark må se at få fingeren ud et vist sted fra, for vi er de eneste der kan ændre noget.
    En person sagde engang at vi har den regering vi fortjener! Jeg mener vi fortjener BEDRE.
    Julie: Du skriver at du får HUG fordi en (MIG) skriver at der ikke vil være frivillige til arbejdet med dyr.
    Jeg taler af erfaring.
    Arbejder selv, som frivillig, med pårørende til misbrugere. Vi var mange da vi startede, men hvor er de alle nu? Problemet er ikke blevet mindre.
    Arbejder også, som frivillig, for dyrenes beskyttelse og kattens værn. Men der mangler altid penge/mad og hænder.
    Det ville være skønt at have den perfekte verden, men den findes ikke.
    Børn, ældre, syge vil og skal altid komme før vores dyr. Når det er sagt, så behøver det ikke være enten - eller, men både - og.
    Det er bare med at bruge de ressourcer vi har på den rigtige måde.
    Fordeel sol og vind, lige!

Kommentér på:
Dyrepoliti!!!

Annonce