{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BARF
  • #3   17. sep 2021 Den nemme måde at starte op på BARF, er at købe færdige blandinger. Det er lidt dyrere end hvis man selv laver sine blandinger, men til gengæld har man en rimelig god chance for at det man giver, indeholder det hunden har brug for.

    Man skal lige huske, at der skal være noget grønt med i foderet, f.eks. i form af noget dåsemad specielt til BARF eller noget "Müsli" som man bløder op i vand.

    Jeg har været rundt i forskellige blandinger (Luffe har fået BARF foreløbig i 6½ år og trives fint) og de har alle virket fint, men der er forskel på hvor begejstret hunden har været for det. Vi har efterhånden slået os fast på at købe ind hos www.zooplus.de (man kan, hvis man ønsker at betale 10-15% ekstra for at få teksten oversat, bruge zooplus.dk) til grundfoderet, og finder benene forskellige steder når lejlighed byder sig.


  • #4   17. sep 2021 Der findes barf produkter der er færdigblandet og indeholder vitaminer og mineraler og er i varianter til hvalpe. Meget nemmere, synes jeg.

  • #5   17. sep 2021 Hvis I kun vil gøre det halvt, er det letteste så ikke at vælge et godt tørfoder som grundfoder og blot tilbyde råt som en snack? Eller give råt kød engang imellem i stedet for tørfoderet?

  • #6   17. sep 2021 Vi har haft god succes med at fodre med Essentials Hvalpefoder og bare give 10% råt + rå og tørrede snacks indtil vores "hvalp" var godt et år, så øgede vi BARF-mængden til ca. 25% og vil igen lade det stige til ca. 50%, når hun bliver godt 1½ år.

  • Hera-pigen
    Hera-pigen Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Svar: 52
    #7   17. sep 2021 #3
    Kim: Man kan jo nøjes med at læse om det i zooplus.dk og så bestille på zooplus.de smiley


    Jeg kan anbefale Das Tierhotel - de har rigtig meget forskelligt at vælge mellem, og til rimelige priser. https://www.das-tierhotel.de

    Alternativt hvis man vil handle i DK så er Hundeparadiset.dk og godt.
    https://hundeparadiset.dk

    Vil man omkring hele dyret, så er der flere ting man kan købe tørret, og dermed bruge som godbid eller tyggeting.


  • #8   17. sep 2021 #7
    Jeg glemte nok at skrive at ironi kan forekomme i mine indlæg smiley
    Desværre er udvalget på .de noget større, så ordbogen må stadig frem af og til.

    #5
    Fordelene ved BARF, som kan variere fra hund til hund, "fortyndes" jo når man blander andet foder ind i det.
    Her var der to ting der fik os i til at skifte fra tørfoder, som vi inden nåede at prøve en del af, da Luffe var 2 år gammel; Hans tænder blev med alarmerende hast brune og tørfoderet var tydeligvis den sidste udvej for Luffe, når alle chancer for noget bedre med sikkerhed var udtømt.
    Begge problemer forsvandt med introduktionen af BARF, og i tillæg fik vi en hund der kun skal lave en Nr.2 en gang i døgnet, som så er på størrelse med noget der kommer ud af hund der er halvt så stor.


  • #9   18. sep 2021 #8 Det er ikke min personlige oplevelse, at hunde ikke kan trives rigtig fint på en blanding af et kvalitetstørfoder og råt kød.

    Jeg har gjort det med min egen hund, som fik tørfoder om morgenen som fodersøg (her er tørfoderet bare mere velegnet, fordi jeg skulle have det med i lommen) og råt om aftenen. Det fungerede helt problemfrit. Han startede ud på rent BARF, men det blev lidt besværligt i hverdagen i længden og han begyndte derfor at få en blanding af tørfoder, råt og vådfoder.

    Jeg oplevede ikke nogle ændringer i hverken energiniveau, afføring eller pels. Han havde det rigtig fint på begge "fodermetoder" og min (sparsomme) erfaring er derfor, at man sagtens kan blande.

    Og når nu TS selv skriver, at de overvejer kun at gøre det halvt, så tænker jeg umiddelbart, at det er et fint sted at starte. Selvfølgelig kan det være, at deres hund trives bedst med rent råt kød, men der må man jo prøve sig lidt frem.


  • #10   18. sep 2021 Det var nu ikke meningen at mit indlæg skulle ses som en påstand om at ren BARF er det eneste rigtige. Vi er selv gået over til at mixe BARF med "almindelig" vådfoder (kræet er stadig ikke interesseret i tørfoder) og det går fint. Jeg kan dog se at der kommer noget mere ud i den anden ende, men det er jo ikke et problem i sig selv.

  • #12   8. okt 2021 Jeg benytter lige tråden her til et spørgsmål. Ca 2% af kropsvægten dagligt til kødprodukter. Hvor stor en mængde grønt skal bla des i. Synes det er svært at finde noget om.

  • #13   8. okt 2021 Der er stærkt delte meninger om andelen af grønt, og det bunder nok i at det er individuelt fra hund til hund hvad der er ideelt. Der dog noget der tyder på, at Europæiske hunderacer generelt er vant til mere grønt i kosten en f.eks. Asiatiske, men det er i mine øjne for usikkert at gå ud fra. Man bliver nok nødt til at kigge på hunden og justere undervejs.

    Her hos os bruger vi grøntfoder på dåse, som er lavet til BARF, og giver det i forholdet 1000 g kød/400 g grønt. Det er det udgangspunkt vi startede med, fordi det passer med at man kan åbne en dåse og en pose kød på samme tid, og have nok til 2 dage. Yep, meget videnskabeligt :-)) men der har ikke været nogen grund til at justere på det endnu.

    Man kan også få noget Muesli-lignende grøntfoder, som skal blandes med vand, men det er ikke noget for Luffes sarte smagsløg, så det har vi aldrig fået prøvet ordetligt.

    Man skal lige være opmærksom på at rå grøntsager ikke er sagen, da hunde har svært ved at fordøje dem ordentligt, så de skal koges let hvis man selv vil lave blandingen.


  • Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 135
    #14   8. okt 2021 Vi gav 200g tilberedt eller blendet grønt, til 1000 gram kød. og så fik han et æble hver anden dag smiley



  • #16   8. okt 2021 Kim det på dåse lyder interessant. Hvor køber du dét?
    Vores får pt kogte ærter/opblødte ærteflager, men bagt græskar er også på menuen. Det er efter foderplan fra homøopati.
    Da vi fodrede råt (igennem 2 år) for mange år siden, var det jo en sekt hos Dansk Barf-center. Der var intet grønt. Kun kød.
    Vi er så begyndt igen for få uger siden og fodrer nu med råt okse og giver Carfortan i også.
    Men grøntsagerne er jeg usikker på.


  • #17   8. okt 2021 Jinx og Jeanette. Tak for jeres input også. Mine terriers skal ikke tabe sig, så jeg vil prøve at give en fast mængde en rum tid, og så op- eller nedjustere afhængigt af huld.

  • #18   8. okt 2021 Jeg fodrede med fisk og forskellige slags kød.
    Frugt og grønt fik de ved siden af som guffer i løbet af dagen.


  • #19   8. okt 2021 #16
    Der er 3 slags at vælge mellem her:
    https://www.zooplus.de/shop/hunde/barf/gemuese


  • #20   8. okt 2021 Anni fisk er no go. Men det med grønt som godbidder lyder som en god idé

  • #21   8. okt 2021 Tak Kim. Kødet køber vi netop hos zooplus

  • #22   8. okt 2021 Louise, hvorfor er fisk No go?
    Mine har ikke haft problemer ved at spise fisk.
    Dertil skal så siges, at fisk de fleste gange ikke har været helt rå.
    Jeg har hældt kogende vand over og har ladet dem ligge og trække et par minutter.


  • #23   8. okt 2021 Anni det har vores heller aldrig. Ej heller som tørfoder.
    Vores hunde er testet af en homøopat. Det gjorde vi for sjov skyld, fordi jeg er drøn nysgerrig og havde muligheden. Testen bon'ede ud med et minus i blandt andet fisk. Homøopaten fortæller at meget få hunde responderer positivt på fisk og især terriers tolererer det ikke.
    Vi har nu igennem nogle måneder foderet efter hendes anvisninger, og må indrømme at mine hunde fejlede umiddelbart intet før. Aldrig haft bøvl med ørene eller andet, men jeg har fået nye hunde. Sådan noget som sealyerne skæg er stort set blevet helt vidt, hvor det før var misfarve. Enzymerne i spyttet siger man. Jo men de har måske ændret sig.
    Den ene havde dog lidt med stofskiftet fik vi at vide. Det gav mening, for var lidt "blød" om ribbenene. Efter foderskift et samt nogle vitaminer og udrensning, så blev hun fin.
    Det er hokus pokus, men jeg tror på det, da hundene ikke kan påvirkes ligesom vi mennesker.


  • #24   8. okt 2021 Louise, det lyder da spændende, men mine har nu haft det ret godt, selv om de fik fisk, også Gaddafi som er Terrier.
    De har haft flotte pelse og tænder, og blodprøverne har altid været ok,
    Jeg er enaf dem, som tror på at der findes mere mellem himmel og jord.
    Meget er humbug, men der er altså noget der er god nok.


  • #25   9. okt 2021 Anni vores har også udadtil stortrivedes på fiskebaseret foder. Flotte kuld, sunde hvalpe, fine udstillingsresultater osv.
    Men ja der er mere mellem himmel og jord, og jeg ville sin inderligt ønske, at dyrlægerne ville arbejde sammen med de alternative, i stedet for at modarbejde.


  • #26   9. okt 2021 Louise, nu er det jo ikke fiskebaseret foder mine har fået, men fisk engang i mellem.
    Min dyrlæge er nu ikke bleg for at anbefale noget alternativt, men kommer jo helt an på, hvad det er hunden fejler.


  • #27   9. okt 2021 Nej men det er fisk der er proteinkilde og fisk de testes på.
    Det gør min ikke, men jeg spørger heller ikke. Jeg hør det jeg føler for smiley


Kommentér på:
BARF

Annonce