{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
713 visninger | Oprettet:

Benjamin M
Benjamin M
Tilmeldt:
27. sep 2021
Emner: 1 Svar: 1

Katte møder hvalp første gang {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley


Vi er tilbudt en labrador hvalp her snart, hvilket er dejligt, men vi har 2 katte, og ved ikke om det bare mig, men sådan en hvalp der der lige er blevet salgs klar, den kan vel ikke lugte eller forstå hvis katte udstråler frygt?

kort info om hvalp og kattene.

-Hvalpen er vandt til katte fra sit eget hjem.

- I starten havde vi kun 1 kat, men så valgte vi at få en killing til hjemmet, og hun har nu været her i 2 år godt og vel, min egen kat var dog ikke så glad for hun kom den gang, da hun mere eller mindre altid har været for sig selv, men efter få den gik det godt, da hun bare gemte sig og ikke vil have kontakt med den killing, men de hygger sig super fint den dag i dag smiley

Så nu tænker jeg mere om der noget jeg kan gøre xtra godt for at når de 3 dyr skal se hinanden, evt nogle der har erfaring med kat i hjemme, hvor katten ingen erfaring har til hunden?

Alle fine gode input er meget velkommen, vil meget gerne gøre det bedst for alle smiley evt stadigvæk, kan en hvalp lugte/forstå hvis katten frygter den ? Tænker mere at den ikke pluslig synes det vildt fedt og begynder at jage dem.


Venlig Hilsen Benjamin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte møder hvalp første gang
  • #1   27. sep 2021 Det må være en fordel, at hvalpen kommer fra et kattehjem, men når det er sagt, så er dine katte alligevel nye for hvalpen.
    Kattene vil nok ikke synes om hvalpen.
    Sørg for, at kattene kan komme væk fra hvalpen, fx et rum med børnegitter, gode steder, hvor kattene kan komme op (kattehuler/hylder etc.).

    Når du kommer hjem med hvalpen, skal kattene ikke slæbes hen til hvalpen, lad kattene komme selv, mens du har fat i hvalpen. Du skal dog passe på, at kattene ikke bruger klør fem på hvalpen.

    Efter min erfaring går det godt, hvis både hvalp og katte får tid til at se hinanden an. Det kan tage timer, dage eller uger.

    Lad ikke hvalp og katte være alene sammen, før du er helt sikker på, at de kan enes.

    De fleste hunde og katte lærer at enes, men det kan godt tage lidt tid.

    Hvis kattene hvæser, puster sig op og så stikker af, så er det nærmest en naturlov, at hvalpen render efter dem.


  • #2   27. sep 2021 Og netop det, at hvalpen løber efter katten, det er det du skal forhindre, snor på hvalpen i starten så den kan stoppes straks den forsøger at løbe efter katten smiley

  • #5   27. sep 2021 Der er garanti for at din hvalp vil elske at jagte katten. Måske ikke de første uger men det skal nok blive en sjov leg senere. smiley

    Tidlig træning med kontrol af jagtinstinkt - du kommer til at elske dig selv for det ved møde med duer, ænder, harer, fasaner, katte, hunde og øvrige dyr på jeres gåture.
    En snor når de er i samme rum, så vovse aldrig får succes med legen og altid et sikkert sted til katten - fx børnegitter den nemt springer over.

    Tålmodighed og ikke falde i fælden og naivt tro, at din hvalp har styr på det og ikke får en ny idé om at jagte den i morgen. Hormonerne kører rundt til i hvertfald 1.5 år. Hvad hvalpen kan i oktober, kan den godt have glemt hvordan man gør i november.

    Ziva havde de første 8 uger med kat i hjemmet og havde absolut ikke den fjerneste idé om katten ikke ville jagtes, når den tydeligt sagde skrid.
    Så det er ingen garanti


  • Benjamin M
    Benjamin M Tilmeldt:
    sep 2021

    Emner: 1 Svar: 1
    #6   27. sep 2021 Tak for jeres svar smiley

    Går ud fra at den første stykke tid, at hunden og katten om natten er hver sit sted huset og sover, men nu det spørgsmål jeg stiller mig selv, selvom svaret nok ikke lige til at svare på, men "hvordan ved man om man, om tiden er inde til de kan være frit sammen i huset alene og om natter når vi sover" Tænker det nok er lidt af et trick spørgsmål?
    Tænker selv så snart at den og kattene begynder at kunne sammen uden problemer og de acceptere at hvad de vil og ikke have vil have af hinanden.


Kommentér på:
Katte møder hvalp første gang

Annonce