{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.660 visninger | Oprettet:

Pasning - Sjælland i første gang {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal bruge hjælp til pasning i uge 6 - og jeg ved godt, at jeg ikke er ude i særlig god tid, men det hele har været en lang og ubeslutsom proces omkring ja eller nej til skiferie.

I første omgang, vil jeg gerne prøve, kun at få hjælp på Sjælland, for jeg har nemlig ikke tid til at hente dem søndag i uge 6 - så jeg prøver at starte med at undgå, også at skulle ud i at finde en chauffør.

Nå - hele pointen.
Jeg har ingen erfaring med hverken private eller kenneler - hvordan finder man et godt sted til sine hunde?
Jeg har altid haft bare have nogle til at bo her og så har det været frivilligt om hundene skulle på gåtur, eller om de bare har nusset og leget i haven. Jeg kender desværre ingen denne gang - så nu har jeg brug for jeres hjælp og erfaringer, når man må ty til fremmede.

Mit eneste krav er umiddelbart, at jeg gerne vil have, at de er sammen - nå ja, og de har det godt (giver lidt sig selv smiley )

Jeg har kunne læse i tidligere tråde, at ikke alle steder i forskellige kennels at kommer de på gåtur, men jeg tror egentlig ikke det betyder så meget for mine hundes velbefindende for en kun en uges tid, om de kun bliver luftet i en lukket friplads eller om de kommer ud at gå.

Der har været snak om hjemmesider, hvor man kan finde private og jeg har fundet dogley - der er virkelig mange private passere i Næstved, men det virker så billigt og nemt, at jeg sikkert fuldstændig uden grund bliver i tvivl om, hvorfor eksisterer der så kenneler?

Jeg har umiddelbart kunne finde https://www.luksus-hundehotel.dk/, som jeg synes godt om. Det er bare svært at sige, om de er super dygtige til hjemmesider eller om deres talent reelt er lige så stort, for at kunne passe to hunde. De ved i hvert fald godt hvad de vil have for det med 600 på en hverdag og 800 for en lør/søn. Men har jeg så fundet det bedste? Eller har jeg bare fundet det dyreste?

Der er ingen særlige hensyn at tage - hverken mht lyde / angst / fodring / allergi

Hvad har i andre af erfaringer? smiley

Stemningsbillede fra campingvognen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pasning - Sjælland i første gang
  • #1   27. sep 2021 Jeg kan ikke rigtig hjælpe med andet end at sige at du jeg håber du finder nogen til tøserne.. Falder alt fra hinanden, så mangler Menja altid legekammerater, men der er jo ret langt til Sønderjylland smiley

  • #2   27. sep 2021 Der er en lang køretur om søndagen til Sønderjylland, som jeg i første omgang gerne ville se om jeg kunne undgå smiley
    Men vil tro, at jeg nemt kan finde noget. Det er mere det med at finde det rigtige når man bare er helt grøn i erfaring


  • #3   27. sep 2021 Jeg kender ingen pensioner på Sjælland, men umiddelbart ville jeg helt sikkert vælge en pension frem for dogley, bare alene risikoen for at en fremmed slipper mine hunde og de bliver væk, i en godkendt pension er der i det mindste nogle grund ting som er i orden smiley jeg ville gå efter få hunde, indhegnet lufteområde på minimum 3-4000 m2 og et sted som ikke slipper et vælg af hunde ud sammen. Vælg et par stykker ud og ring og aftal et besøg, vil de ikke have besøg så fravælg dem, læg mærke til støjniveau, hygge i bokse, (tæpper m.m) og naturligvis rene forhold, spørg hvad de gør hvis hundene hyler, er kede af det, spørg om der er personer tilstede om natten og lyt til din mavefornemmelse smiley


  • Bella J
    Bella J Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #4   27. sep 2021 Pelshuset har en fantastisk pasning

  • #5   27. sep 2021 Yeah - for når hundene har været passet her, har jeg aldrig spildt det en tanke, at de ville løbe væk. For det tror jeg simpelthen ikke på kan ske.

    Det er gode tips til hvad der skal tænkes over, tak.
    Jeg synes bare slet ikke jeg kan finde en eneste kennel, jeg egentlig tror på. Måske er det bare slavisk at gennemgå dem alle sammen og så i nogen grad tillade dårlige anmeldelser, og antage at der altid findes mennesker, der er utilfredse.

    Pelshuset ser spændende ud, men det er også bare en privat pasning med en flot hjemmeside.

    Puh en svær beslutning..


  • #6   27. sep 2021 Altså.. umiddelbart har jeg ikke noget jeg skal i uge 6 smiley
    og der er god tid til at jeg kan passe dem et par gange før hvis det er smiley
    Er vant til at passe både hus og hunde, også flere af gangen..

    Jeg er selvfølgelig også bare privat pasning c:


  • Bella J
    Bella J Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #7   27. sep 2021 Så du foretrækker en stor kæmpe kennel pasning fremfor privat pasning uanset om de har en pæn hjemmeside, jamen det giver da fin mening eller noget

  • #8   27. sep 2021 Bumle: Tak - jeg giver dig lige et par dage til helt at tænke over det, om du tror på en mundfuld som to jagthunde er. De er aktive arbejdshunde begge to, men så sender jeg dig en pb smiley Men jeg stiller gerne hus, have, bil, penge og alt til rådighed.

    Bella: Jeg ved slet ikke, hvad jeg foretrækker. Man er nød til at have prøvet noget og have erfaring i en eller anden grad, for at kunne have en præference. smiley


  • #9   27. sep 2021 Jeg kender ikke til nogle steder, men jeg vil bare lige dele min gode oplevelse med at finde hundepasser via Dogley. Har fået passet Iroh i den forgangne weekend, og jeg fandt en passer via Dogley. Jeg fandt hende faktisk allerede tilbage i starten af juli og vi skrev lidt frem og tilbage, hvor jeg fortalte om Iroh. Dogley selv opfordrer til at man lige mødes først, og det ville jeg bestemt også helst. Så mig og Iroh besøgte hende i starten af august og vi fik en snak, jeg så hvor Iroh skulle være og fik en fornemmelse af hende.
    Med Iroh har jeg en del forbehold pga hans IBD og egetkønsaggression, men det var hun helt indforstået med.
    Jeg hentede ham i går aftes og han havde hygget sig så meget og var godt træt smiley

    Så dermed ikke sagt at der ikke kan være brodne kar, men mit indtryk er at Dogley har en ret grundig screening af passerne, men selvfølgelig skal man også selv se sig for. Jeg havde i hvert fald en rigtig god oplevelse med det smiley

    Held og lykke med at finde pasning! smiley


  • #10   27. sep 2021 Astrid: tak.
    Ja for det virker bare for nemt og jeg bliver altid lidt nervøs når noget er for billigt.
    En ting er at folk herinde laver billige aftaler og vennetjenester, men når folk passer under halv pris bliver jeg angst for hvad det er der så er skjult i den gode pris.
    Til gengæld er der jo virkelig mange, der gerne vil passe


  • #11   27. sep 2021 Jeg ved slet ikke hvad det koster på en pension.
    Dem jeg så på Dogley lå på mellem 200-250 kr for døgnpasning. Hende jeg valgte lå på omkring 250 kr.
    Synes det var helt fint, og det passer super til mig, for jeg kunne aldrig finde på at vælge en pension til Iroh smiley


  • Hera-pigen
    Hera-pigen Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Svar: 52
    #12   27. sep 2021 Tja, jeg har så set (her i sommer) en hund efterlyst, fordi den var løbet væk mens den blev passet hos en Dogley-passer smiley


  • #13   27. sep 2021 Dogley antager stort set alle som gider, det er jo en virksomhed som tjener ganske godt på at alle mulige og umulige passer hunde, om det er en studerende med fester hver aften eller en arbejdende familie som er væk 8-10 timer dagligt eller mere, er de ligeglade med smiley
    Man skal i den grad være vågen hvis man kaster sig ud i det smiley


  • #14   27. sep 2021 Tja, jeg plejer at kunne følge med når jeg passer Atlas herindefra smiley
    og har også passet 4 ulvehunde og en Chinese crested (ikke jagthunde, men altså flere hunde samtidig)


    umiddelbart ser jeg ingen problemer, men kan forestille mig at det ville være smart at vi mødes først og at jeg evt kommer på prøve en gang eller to først c:


  • #15   27. sep 2021 Selvfølgelig skal man se sig for, som når man søger privat pasning alle mulige andre steder smiley
    Jeg kunne godt lide at man kunne læse folks anmeldelser af passerne, det benyttede jeg mig meget af smiley


  • #17   27. sep 2021 Jeg brugte halvanden uge hen over julen og nytåret for nogle år siden, på at lede efter schæferhunden Nova, som var stukket af fra en hundepension. Bare lige for at sige, at hundepensioner ikke er ufejlbarlige. Det er da heldigvis sjældent, at hunde stikker af, uanset om det er pension eller privat - hvis ellers passer er instrueret grundigt nok.

    Jeg ville any day foretrække en privat fremfor pension. Jeg kunne slet ikke klare, at mine hunde skulle overnatte i “bokse” med fremmede hunde til alle sider, og uden et menneske at putte med eller hente, hvis de blev utrygge.


  • #18   27. sep 2021 Obs husk at kontrollere her https://www.findsmiley.dk/FindHundeSmiley/Sider/Search.aspx
    Alle som passer mere en 3 hunde af gangen skal være kontrolleret og godkendt og de vil være at finde på den side! Er de ikke det så er de altså ikke godkendt, det kan såmen godt være at det fungerer godt alligevel smiley men selv om de kalder sig hundepension, så er det ikke nogen garanti for at tingene er i orden smiley


  • #19   27. sep 2021 Bodil, den pension hvor Nova var, har eksisteret i mange, mange år, er særdeles anerkendt her nord for Århus. Ejeren arbejder med hundetræning ved siden af pensionen, og er i øvrigt også dommer. Ikke desto mindre slap hunden væk juleaftens dag (!!!) og var væk i 10 dage, før en flok frivillige fik hende fundet.

    Alle smileyer i hele verden kan ikke ændre på, at hunden stak af fra en godkendt og anerkendt pension. Uheld sker - også selvom man er godkendt smiley


  • #20   27. sep 2021 Ja men selvfølgelig kan det ske, det kan det også hos mig, jeg håber aldrig det gør, men risikoen er altså mindre hvis der fx er hegn som er godkendt end hvis en tilfældig passer hunden i et privat hjem smiley eller hvis man kalder sig pension (fx mila hundepension) uden reelt at have godkendelse.
    Smiley ordningen er reelt ikke ret meget vær, det er rystende hvor lidt der egentlig skal til, men det er bedre en ingenting og er helt bestemt vær at have i baghovedet når man kikker efter pasning.


  • #21   27. sep 2021 Det var ikke Mila Hundepension. Det var en hundepension i Ødum, som har træningshal, udbyder hundetræning og dertil har pension. Og faktum er, at hunden smuttede og var væk i TI dage! Det er en hundepension der har eksisteret i mange, mange år, og uheld sker. Men det er altså forkert at sige, at hunden er mere sikker i en pension, end hos en privat smiley

  • #23   27. sep 2021 Jeg ville nu ikke overlade min hund til en eller anden tilfældig privar person.
    Dertil har jeg hørt for meget skidt.
    Kan huske, at der for nogle år siden var en sag om at hundepasseren havde solgt hunden.
    Der var også en af de der "private ikke godkendte pensioner" på Fyn, hvor hundene blev tævet.
    Hellere en god pension, hvor forholdene er i orden.


  • #25   28. sep 2021 Hundepension Passion ved Udby/Præstø http://www.hundepension-passion.dk/ har vi brugt en del gange. Det er et mindre sted. Hundene (vores) er altid sammen. Det er super søde og engagerende mennesker. Altid de "samme" hunde vi henter, som dem vi afleverede. De er glade men naturligvis trætte. Det ligger op til en skov. Ellers er deres indhegnede areal kæmpestort. Bo har selv Ruhår og Cocker. Caroline opdrætter Rodesian Ridgeback. Vi får altid update derfra, og gerne med en video. Det kan helt klart anbefales.

  • #26   28. sep 2021 Trine, har du undersøgt Tureby ?

    https://hundepension-tureby.dk/hundepension/

    Skulle jeg have passet hunde, ville jeg vælge det sted.


  • #28   28. sep 2021 #27 det er så men bare en måde at omgås moms regler på, der er ikke moms på leje af boks, men der er moms på pasning smiley

  • #29   28. sep 2021 Jeg har brugt Stevns Klint hundepension. Jeg fik den anbefalet af træningskollegaer. Jeg har følt mig tryg ved at aflevere mine hunde der. Hundene får en daglig luftetur i snor og går i gode bokse med løbegårde. Mine virkede til at have haft det helt OK.
    Jeg turde aldrig bruge en eller anden 'privat' person, der fx har hundene i eget hjem. Jeg er nødt til at være sikker på at personen ved hvad det vil sige at have ansvaret for en stor stærk hund med massere af jagtinstinkt og en mega-selvstændig lille herre, der gør mere eller mindre hvad der passer ham og som let lader sig provokere af andre hanhunde. Jeg skal kunne stole på at de ikke bliver sluppet løs eller lukket sammen med andre hunde.


  • #30   28. sep 2021 Jeg har brugt Raarisegaard hundepension flere gange til mine to mopser, og Trine, der har den, er simpelthen så sød. Berta og Elvis elsker at komme der. Der er plads til 10 hunde i boksene, som vist er den gamle stald (men er blevet tilpasset til hundepasning).


  • #31   28. sep 2021 Jeg har aldrig fået mine passet, men jeg har udelukkende hørt godt om Tureby og Terslev.

  • #32   28. sep 2021 Er man til de helt små forhold, så er der Love & Care hundepension ved Toreby. Kitt kan vist tage 3 hunde ad gangen. Jeg har ingen personlig erfaring, men har kun hørt positivt.

  • #33   28. sep 2021 Jeg kender flere som bruger den i terslev.
    Og de er meget glade for den. Og det er deres hunde også.
    https://www.facebook.com/terslevhundekattepention/


  • Charlotte D
    Charlotte D Tilmeldt:
    sep 2021

    Følger: 1 Svar: 1
    #34   28. sep 2021 Terslev Hundepension ?? Skønt sted og kan kun anbefales.

  • #37   28. sep 2021 Wow - jeg tog til træning og så på job, og så har alle aktive på HG været forbi imens. Fedt med en masse input.

    Astrid: nej jeg vakler. Pension virker mere sikkert, men begge mine foretrækker jo at være i centrum - og særligt Abby ville ikke trives med at de pludselig var overvældende mange i frit løb omkring hende. Der virker det personlige bare meget mere trygt for hende.

    Bodil: tak for det gode link - det kendte jeg ikke.

    Louise: Godt tip - jeg kan godt lide at de luftes individuelt. Den er i hvert fald skrevet bag øret

    Jeanette: den ser også fin ud, den er også noteret ned som et godt sted at komme ud og kigge.

    Mette: Det er virkelig en need-to-know, de har ikke engang en hjemmeside?
    Er glad for at du har personlig erfaring - jeg har slet ikke fanget, at der var to pensioner i Store Heddinge.

    Ida: Den er spændende og 25.000 m2 - så kan hundene da få nogle gode lufteture uden at møde andre smiley Den lyder også god og hyggelig.
    Mine hunde må gerne være i en hestestald - den er rigeligt fin.

    I er mange på Terslev - den må jeg have kigget på også smiley

    Isabelle: Åh ja - jeg vaklede godt lidt i mellem ordvalget, men indrømmer gerne jeg ikke gad finde ud af hvad ordenes forskellige betydning var. smiley Nu er jeg klogere.

    Hvis det var nye brugere - var Terslev fuldstændig udelukket, men med anbefalinger fra Zenta og Coco er det noget ekstra i mine øjne smiley


  • #38   28. sep 2021 Ja, der er nemlig rigtig god plads til, at de kan udfolde sig. Mine mopser elsker at tulle rundt der. Og de kommer også ud på gåture selvfølgelige.

  • #39   29. sep 2021 Ofte bliver hundene sat sammen med fremmede hunde på Terslev. Tænker dig at man kan blive fri ved at bede om det. Terslev er vores 2. valg efter Passion.

    Isabelle jeg ventede bare på den. Det generer også mig. Tror det kommer af Boardingkennel. Vi har dog ofte folk der ringer til os, for at spørge om pasning. Der står jo vi er en kennel, så det fatter de hat af....


  • #40   29. sep 2021 Mine har været en enkelt gang her http://ulvelys.dk/kontakt/ og de ville dårligt med hjem igen smiley de havde eget værelse inde i hendes hus med sofa mm og så bestemt ikke ud til at ha lidt overlast. Hun lukker dem ikke sammen med andre hunde medmindre dine selv indbyder til det. Det gjorde Diva ikke, så de var bare i haven selv smiley

  • #42   29. sep 2021 Jeg har arbejdet i Terslev hundepension i 2.5 år. Har du nogle spørgsmål, så kan du sende mig en privat besked. Arbejder der ikke mere.

  • #43   29. sep 2021 Louise: årh den ser god og kærlig ud.

    Yellow: tak for tilbuddet, men Terslev blev streget igår da manden og jeg begyndte at lave de første sorteringer


  • #44   29. sep 2021 Jeg har ikke kigget alle svarene igennem. Men jeg tænkte på Bumle inden jeg så at hun havde svaret. Var det ikke en ide? jeg VED at hundene vil få det som blommen i et æg smiley

  • #45   29. sep 2021 Der er lidt rodet og trænger måske til en støvklud. Til gengæld er man slet ikke i tvivl om at alt er 100 % på hundenes præmisser smiley

Kommentér på:
Pasning - Sjælland i første gang

Annonce