{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.254 visninger | Oprettet:

Livsstatus {{forumTopicSubject}}

Ja, sikke et ord….! Men det var dét, Bella havde en tid til i dag. En livsstatus. Hos min søde, dygtige og grundige dyrlæge, som ved at jeg løber tør for fornuft, når det gælder mine dyr.

Jeg var i tvivl. Om hvorvidt min gamle pige faktisk bare trives og har det godt lige nu, eller om det var noget jeg bildte mig ind.

Vi havde aftalt at starte ude, så han kunne se hende gå og løbe. Og han spurgte om hun bare havde en god dag, eller om det er standard for tiden. Og det er standard smiley

Efter en undersøgelse inde i konsultationen, sagde han, at han under ingen omstændigheder mente, at det var tid til farvel. Så hun fik sin cartrophen og så prøver vi det nye librela, som hun så skal have igen om en måned. Hun er begyndt at bruge rampe ind og ud af bilen, og styrer selv både rute og tempo på gåturene, og det lader til at fungere.

Han sagde også, at hun er en fin gammel dame, i god form og med skønt humør smiley

Han advarede mig om, at et vrid eller forkert hop kan være dét, der gør det af med hende, for hun kan næppe holde til flere skader. Men alt i alt er hun en dejlig, gammel hund, som har haft et rigt liv hvor hun er blevet brugt og har ydet sit bedste, når vi har arbejdet. Og når dagen kommer, hvor hun ikke kan mere, så ved jeg, at hun på alle måder har levet til fulde.

10 år og 7 måneder. Min dejligste hundepige smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Livsstatus
  • #1   27. sep 2021 Åh det gav lige et sug i maven, for jeg troede lige det var en trist nyhed smiley

    Men sikke en dejlig melding fra dyrlægen smiley og lidt ro i maven


  • #2   27. sep 2021 Hvor ER det bare en dejlig opdatering!! smiley

  • #3   27. sep 2021 Staffmom, jeg punkterede også fuldstændig, da vi gik fra dyrlægen. Jeg har været så anspændt og nervøs, og jeg har haft det skidt med, at jeg tvivlede på hvad jeg så. Så da han forsikrede mig om, at han også så en sød, gammel, frisk og lidt uartig hund, kunne jeg bare mærke flere ugers anspændthed der forsvandt. Jeg er træt som et alderdomshjem nu - men på den gode måde, hvor jeg bare går og smiler, og nusser hende den gamle lidt ekstra smiley

  • #4   27. sep 2021 Det kan jeg sagtens forstå smiley



  • #5   27. sep 2021 Fantastisk udmelding. Godt gået Bella smiley smiley

  • #6   27. sep 2021 Jeg elsker at hun er blevet så uartig. Hun præsterede at tigge sig til en helt urimelig mængde godbidder af dyrlægen, for derefter at negle tuben med leverpostej fra bordet, bide hul i den og æde løs smiley

    Jeg er lykkelig for at få lov at beholde hende lidt endnu smiley


  • #7   27. sep 2021 En dejlig update smiley og et fantastisk billede af hende!

  • #8   27. sep 2021 Åh, sikke da en dejlig opdatering smiley

  • #9   27. sep 2021 Åh hvor skønt at høre. Du må give hende et ekstra nus fra alle os på HG smiley

  • #10   27. sep 2021 Så dejligt at det ikke var lige nu hun ikke kunne mere smiley

  • #13   28. sep 2021 Puha ja, jeg kan udmærket huske, hvordan det var med de besøg og Luna.

    Dejlig opdatering smiley


  • #14   28. sep 2021 Sikke en skøn opdatering smiley

  • #16   28. sep 2021 Dejlig opdatering smiley

  • #17   28. sep 2021 Fin opdatering og dejligt at du har fået bekræftet din egen fornemmelse.

    Jeg håber, smukke Bella har en lang og god tid foran sig.


  • #18   28. sep 2021 dejligt .. kender godt det der med de gamle hunde ... når jeg siger de er 10 og lige om lidt 12, så står der skrevet i hovedet på mange at så er det på "lånt" tid ...

    Men Nova 12 lige om lidt er også PoP Up fræk nogle gange, andre sover hun mere, og døv er hun, men hun virker tilpas og glad,,

    Er spændt på din erfaring med Librela, Ipsen (slidgigt i hofte) fik det sammen med Cartrophen for knapt 2 uger siden, så lurer lidt endnu .. men måske synes jeg hun hopper lidt mere frit ...


  • #19   28. sep 2021 Jeg elsker når gamle hunde bliver uartige smiley Man kan se på dem, at de udmærket ved at de gør noget de ikke må, men at de er ligeglade smiley

    Jeg er også meget spændt på librela. Dyrlægen sagde at jeg først skulle forvente rigtigt at se effekt efter 2. sprøjte. Men jeg håber da, at jeg kan se samme effekt på hende, som på Ipsen smiley


  • #21   28. sep 2021 Åh, Bella ELSKER også de unge knøse smiley Gør sig til over for dem, og lader dem slikke sig i mundvigene, imens hun nyder at de bejler smiley

    Søde, gamle Kela smiley Dét blik siger jo alt smiley


  • #22   28. sep 2021 # 20 og 21 får mig til at mindes Izoure, som jeg fik aflivet for mange år siden. Hun var 13 år, og bagparten kunne ikke rigtig mere.

    Hun havde også noget med at flirte med lækre hanhunde. Selv da jeg havde hende nede og blive aflivet, forsøgte hun at flirte med et par hanhunde. Hun sang til dem og forsøgte at danse, og så så glad ud, at det var svært at forstå, at hun skulle aflives, men bagbenene skred rundt på det glatte gulv, fordi hun manglede muskler. Så jo det var tiden, og set i bakspejlet var det jo også bare fint, at hun var glad til det sidste. Og efterfølgende er det jo alligevel et dejligt minde at have.


  • #25   28. sep 2021 Isabelle, ved at hun mangler den muskelmasse, ryster hun så på benene når hun står stille?

  • #27   28. sep 2021 Okay. Albert ryster nemlig voldsomt, men han er også meget muskelfattig efter en parasit for nogle år siden.
    Dyrlægerne har sagt, at der ikke er meget muskelstyrke tilbage i ham smiley


  • #28   28. sep 2021 Isabelle, Ja, det er bestemt ikke usædvanligt, at det er bagbenene, der ender med at være problemet for store hunde. Og det kan være svært at vurdere, hvornår nok er nok.
    Så længe jeg kan holde dem i gang f.eks. som du skriver med mindre bakker og ujævnt terræn, gør jeg naturligvis det, men der kommer jo et tidspunkt, hvor man må sige stop.

    Med Izoure havde jeg vidst et stykke tid, at tiden nærmede sig. Da vi skulle afsted til aflivningen, forsøgte hun også at hoppe glad rundt, for juhu tur alene med mor, alle tiders, men også der forsvandt bagparten under hende.

    Med Esibelle, der blev aflivet af samme årsag, havde jeg i perioden op til, flere dage hvor jeg om morgenen, inden jeg gik på arbejde, tænkte det er vist tiden nu, for så at komme hjem om eftermiddagen til en hund, der kom fint omkring på sine ben og virkede glad og bevægelig.

    Det er ikke den nemmeste situation at skulle tage beslutningen i, men hvis bagbenene pludselig forsvinder under dem, så må det være stop. Også selv om hundene virker mindre påvirket af det end jeg.

    Jeg håber, din Kela kan et godt stykke tid endnu, og hvis hun fint klarer bakker, som du har problemer med, synes jeg der er plads til optimisme.



  • #29   28. sep 2021 Bella har altid elsket små, tottede hanhunde, og skulle vi være så heldige at møde en havaneser eller lignende, bliver hun fuldstændig fjalet smiley Goldens og flattere er hun også svært begejstret for, men labradorer er ikke altid vindere.



  • #31   28. sep 2021 Hos mig er vi i gang med at forberede et på gensyn smiley
    Det er ikke i dag eller i morgen, men mentalt og praktisk er hele familien i gang med processen.

    Fik også skrevet med hans fantastiske opdrætter om det i går, så det er også på plads.


  • #32   28. sep 2021 Du har min fulde sympati, Staff Mom, for det er bare ikke nogen sjov tid.

    Man vil gerne have hunden, så længe som muligt, men er bange for at trække det for længe. Det er virkelig en følelsesmæssig op- og ned tur. Men jeg synes trods alt, at det hjælper noget, at man er forberedt.


  • #33   28. sep 2021 Tak smiley

    Det hjælper i hvertfald mig, at jeg forbereder mig. Jeg vil ikke at vi står i en akut situation, for det kan jeg ikke holde til.



  • #35   28. sep 2021 Isabelle, det kan jeg godt forstå. Jeg husker godt episoden med Fie, og det må have været noget af det mest forfærdelige.

    Jeg har mistet en enkelt hund alt for tideligt. Giza blev kun 4 år, blev aflivet ganske uventet pga. kræft, jeg fik ikke engang sagt ordentligt farvel til hende. Det var svært for mig meget længe, faktisk så længe som hendes søskende levede, og jeg jævnligt mødte et par af hendes kuldbrødre. Da de andre først faldt fra, var det som om, blev det nemmere, måske fordi jeg ikke sådan blev mindet om hende, måske fordi hun ville have nået en alder, hvor jeg formentlig alligevel ikke ville have hende mere. Formentlig en blanding af begge ting.


  • #36   28. sep 2021 Øv Staff Mom, det er nogle gange en hårfin balance med de gamle hunde, at afgøre hvornår det er tid. Jeg håber i får en tid sammen endnu smiley

    Ghini er efterhånden godt 11 og heldigvis meget frisk af sin alder, men jeg fik da lige en reminder om, at hun er en ældre dame i januar, hvor hun var temmelig syg af en maveinfektion. Jeg var meget i tvivl om jeg kunne få hende ovenpå igen, for på det tidspunkt virkede hun som om hun helt havde mistet gnisten.

    Flytningen var åbenbart det der skulle til, for hun er mere livlig end hun har været i årevis og elsker at tulle rundt her på musejagt eller bare ligge og nyde solen, når vejret tillader det. Hun er også til unge spændstige hanhunde, men helst af egen race, til nød andre mynder uden alt for megen pels smiley

    Billedet er fra i eftermiddags smiley


    profilbillede
  • #37   28. sep 2021 Hvor er det super fantastisk for jer smiley

    Må jeg spørge hvad librela er?


  • #38   28. sep 2021 uanset at der er sorg og savn, så er det en gave at få tid til at forberede sig, bruge lidt ekstra tid, nusse lidt mere, tillade lidt mere, og selvom tiden aldrig er den helt rigtige så er gode og værdige farvel guld værd ...
    Det akutte, uforberedte, pludselige er ubarmhjertigt, og sorgen blandes med et chok, måske ledsages det også af tankerne om hvad man selv kunne have gjort for at undgå det der skete...

    Ved det gode farvel, vil der måske ofte være "kunne det have været i morgen i stedet" men man ved jo godt at det var tid ....


  • #39   28. sep 2021 Staffmom, jeg føler med dig, og er jo i samme proces. Det er frygteligt hårdt, og af samme grund havde jeg brug for en faglig vurdering af Bella. Jeg tager mig i at svømme hen i minder om alt det, vi har oplevet sammen smiley Og med vemod, for det slutter jo lige om lidt. Men hvor er jeg glad for, at jeg kan få lov at få de her måneder med hende smiley

    KJ, librela er et antistof imod en del af gigtsmerterne. Jeg har fået en laaaaang forklaring af en mand, som forsker i smerter, og som siger at det er et spændende præparat. Så jeg håber at det kan lindre hende lidt.


  • #40   28. sep 2021 Åh får tårer i øjnene A.
    Jeg har også sindsygt mange fantastiske minder med Albert. Jeg mistede Harley meget tidligt, så at jeg har haft Albert i så mange år, er jo det bedste i sig selv.
    Alt har handlet om ham smiley

    Jeg kan sagtens være en " hård" hund når jeg taler om det med familie og venner, hvor vi står nu, men jeg bliver så knust når dagen kommer. Der bliver tomt og det bliver forfærdeligt. Men det at jeg er forberedt og forberedt på hvordan jeg vil have det gjort, er godt for mig.


  • #41   28. sep 2021 Ja, vi er nødt til at huske på, at vi har haft hele deres skønne, lange liv med dem. Og at vi er hele deres verden, og har gjort alt for, at deres verdens blev det bedste sted at være smiley

    Når jeg tænker på Isabelles Fie, Solveigs Rosa, Christinas Ben, Merle og Lobo-Langben, og alle de andre hunde, som er taget herfra alt, alt for tidligt og på tragisk vis, gør det ondt helt ind i sjælen. Og så tænker jeg, at jeg er så uendelig heldig, at få lov at opleve mine gamle pige som den kærlige, skøre, fjollede, uartige, pruttende gamle bandit, hun er smiley

    Jeg er sikker på at Albert elsker hvert sekund, han får med dig. Også de sekunder, hvor du bliver trist over, at hans tid snart er forbi. Og når dagen kommer, så trøster det at vide, at der er en hel flok herinde, som ved præcis hvad vi går igennem.


  • #42   30. sep 2021 A- Tak for svaret smiley
    Måske jeg skal spørge dyrlægen om det.
    Får Bella andet smertestillende?



  • #43   30. sep 2021 Ja, hun får både rimadyl, tradolan og panodil. Og cartrophen. Og en masse tilskud, bla. Flexadin Advanced, Luposan Gelenk og ekstra kollagen og MSM. Jeg tror egentlig ikke at det er muligt at finde flere ting at putte i hende smiley

    Tilgengæld var hun til træning i går, hvor hun dels galopperede rundt i feltsøget, og også skred fra feltet for at løbe hen til sin søster, som gøede af sin tåbelige hundefører (hun er lånt ud til træning), som ikke var hurtig nok med godbidderne smiley

    Hun HAR en god periode, og så HAR hun jo lige fået cartrophen sammen med librela, så jeg ved jo egentlig godt, at det ikke er et mirakel. Men med det humør hun har, og med så meget som hun pludselig gerne vil løbe, så er jeg altså meget, meget positiv smiley


  • #44   30. sep 2021 A- De ekstra gode periode betyder bare alt smiley
    Jeg har jo Diesel på 12, som har spondylose og hd.
    Det er simpelthen fantastisk, når de har det sådan smiley

    Jeg skal have snakket med dyrlægen om det måske er tid til cartrophen igen.
    Der er ihvertfald noget der skal justeres, for han har haft nogle halvtrælse dage.

    Det er næsten lige meget hvad der gør, at de har det super godt. Bare de har det godt smiley


  • #45   30. sep 2021 Hvis du alligevel skal ind og have givet cartrophen, så ville jeg gå med librela også. Altså, om hunden får en eller to sprøjter, betyder jo ikke så meget. Jeg gav knap 300 kr for librela. Og jeg er så i tvivl om jeg har betalt for hele glasset (hun skal have et halvt glas pr gang). Men jeg tænker at Diesel er så meget mindre, så prisen må også være lavere for ham.

    Jeg håber dyrlægen kan hjælpe jer lidt også smiley


  • #46   1. okt 2021 A- Vi har en tid ved kiropraktoren om 1 1/2 uge.
    Normalt ved jeg når han er låst i ryggen. Men denne gang har jeg meget svært ved at vurdere ham.
    Dyrlægen mærkede intet for 2,5 uge siden.
    Men der kan jo godt være sket noget i det tidsrum.

    Vi får alligevel behandling ved dyrlægen fast mindst en gang om måneden.
    Men jeg har bestilt en tid på mandag, så kan vi lige snakke smertestillende.
    Men jeg ved ikke om vi lige skal prøve, at se om cartrophen virker alene først.





Kommentér på:
Livsstatus

Annonce