{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

Skal det forstås?????????? {{forumTopicSubject}}

Vi fik Mica da hun var 1 1/2 år gammel. Hendes fortid ved vi så at sige intet om. Lige da vi fik hende knurrede hun og snappede hun efter min søn på 8 år. Alt det har vi fået pillet af hende og hun elsker den dag i dag alle vore 3 børn. Der er overhovedet ingen problemer mellem hende og vores børn.

Har så oplevet over 2 gange at hun har knurret efter først en pige på 5 år da pigen kom gående imod Mica imens hun snakkede roligt til hunden. Derefter denne weekend, hvor et barn på 2 år og et andet på ca. 4 er på besøg hos os. Mica knurrer efter begge diisse børn, men efter de har givet hende en hel del godbidder er det ikke længere så slemt. Men jeg er stadig på stilke kog holder øje med dem konstant. Både for at holde øje med Micas knurren, men samtidig for at sikre mig at børnene ikke gør noget som er ubekvemt for Mica. Skal lige sige at børnene er vant til hund.

Mica har ikke haft den bedste fortid, så meget har jeg dog fundet frem til ud fra hendes opførsel og væremåde i forbindelse med børn. Jeg kan tolke ud fra hendes reaktion at hun nok er blevet drillet osv af mindre børn. Derfor gør jeg meget ud af at det er de små børn som giver godbidder og stille og roligt kæler Mica når hun nærmer sig børnene. Det hele foregår på hundens premisser. Er der noget andet man evt. kan gøre så Mica stille og roligt finder ud af at børn i denne aldersgruppe ikke er farlige og at hun ikke behøver at frygte noget????

Det skal selvfølgeligt være ting som er udfra at det er hunden som ska være mest tryg, og at den ikke føler sig presset!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal det forstås??????????
  • #1   25. aug 2007 Jeg føler selv at Mica stoler på mig og ved at jeg "som fører" gør alt for at hun ikke behøver at føle sig utryg. Jeg roser hende ved enhver lejlighed, måske nok engang imellemfor ofte,men hellere en gang for meget end for lidt.

    Der hvor jeg gerne vil hen er hvordan jeg kan hjælpe hende, så hun ikke når at føle sig presset eller utryg.

    Kan man på nogen måde se på en hund at den er i den fase hvor den begynder at føle sig utryg. De gange hvor jeg har været hurtig og reagerrer er hvor Mica allerede er begyndt at knurre.!!

    Jeg leder efter noget hvor jeg evt. kan se på Mica at hun er utryg allerede ingen hun knurrer, for at kunne undgå den situation hvor hun føler det er nødvendigt at knurre for at fortælle at denne situation er hun utryg ved.

    Problemet er jo at folk læser hende helt forkert. Mica er jo ikke en hidsig og bidende lille hund. Hun har bare en fortid hvor hun ikke er blevet behandlet ordentligt, og føler hun sig på den ene eller anden måde presset,...ja så knurrer hun jo. Ikke fordi hun vil bide eller andet,........ men det er nærmest fordi hun ikke forstår hvad der er ved at ske. Når jeg forklarrer folk det........virker det nogle gange som om at jeg barer fyrer en dårlig forklaring af for at undskylde min hund. Det er jo ikke tilfældet!!!!!! Mica er jo bare en hund med en dårlig fortid, som forsvarrer sig når hun er i tvivl om folk vil hende det godt. Jeg prøver så bare at vise hende at her sker der hende intet ondt. Nogle gange føler jeg bare at folk mener at jeg beskytter en hund med mærkelige tendenser, hvilket ikke er tilfældet.


  • #2   25. aug 2007 Syntes bare at halen er i samme position som når hun er glad. Ørene ligger godt nok lidt ned. Slutresultatet på denne weekend blev dog også at hun kunne gå til børnene uden at føle sig utryg og knurre!!

    Ville bare så gerne opleve at hun ikke kom til at stå i den situation at hun føler at hun må knurre!




  • #3   26. aug 2007 min maja er lidt usikker på fremmede så jeg har haft hende til en hundetrener /adferds... og nu skal alle som har kontakt med maja også nye bare overse hende når de kommer på besøk, ikke se på hende eller snakke til hende , så i starten skal de vende ryggen til hende hvis hun kommer osv... det har virket godt og senere så får maja lov til å hilse når hun kommer selv efter gjestene har sittet i ca 5 min... og da er hun helt trygg på de og ikke voffer af menneskene...

    har også gjort det med børn, men maja er ikke usikker på børn, de får gjøre hva de vil med hende, det er kun voksene mennesker maja er usikker på...

    Jeg gir ikke meget godbidder men siger med en rolig og blid stemme at hun er dygtig og koser rolig med hende...

    men det er vigtig at alle som kommer på besøg følger reglene om hbordan man skal opføre sig til hunden...


  • #4   26. aug 2007 Som jeg har læst og forstået Mica indtil nu så har hun ingen problemer med større børn og voksne. Det er de små børn, der er lidt med hvor Mica begynder at knurre. Årsagen tror jeg helt bestemt stmmer fra hendes fortid. På den ene side syntes jeg det er i orden at hun knurrer fordi det er jo hendes måde at fortælle at lige netoo i denne situation, er hun ikke tryg og at hun har behov for hjælp fra mig/os.

    Jeg søger bare viden, så jeg evt.kunne hjælpe Mica og aflæse hendes tegn evt.via hendes kropsprog og øjne, således at hun ikke igen kommer til at stå i en situation hvor hun føler behov for at knurre. Jeg er overbevist om at hun ikke knurrer fordi hun vil bide eller noget, men derimod at hun knurrer fordi hun føler sig lidt presset og igennem hendes knurren beder om hjælp til at takle situationen.

    Måske lægger jeg for meget pædagogo i hendes opførsel, men hun virker ikke som en hund der har nogen trang til at bide!!!!!! Hun er blot usikker i disse situationer!!!!!


  • #5   26. aug 2007 Prøv at læse bogen"Hundelytteren" af Jan Fennell.
    Der kan man læse hvorfor hunden gør som den gør,og hvad man kan gøre ved det.Det kan godt være det virker pædagogiskt,men det virker og det er da det vigtigste.


  • #6   26. aug 2007 Min gamle hund Muf gjorde nøjagtigt det samme. Det var fordi min søn (han var et halvt år yngre end hunden) nogle gange i et ubemærket øjeblik havde overskredet hendes grænser. Han havde det blandt andet med at sætte sig ned i hundens kurv mens hun lå der.
    Jeg synes du skal prøve at lade de rolige børn sidde et stykke fra Mica, med ryggen / siden til den, smaske og gabe og så lade hunden komme til dem. De skal have extra lækker godbid som de rækker over imod hende. På den måde er det hunden selv der bestemmer farten og derfor ikke presses.
    Jeg ved ikke om du allerede gør det, men jeg kan lige føle med dig. Jeg følte mig også *biiiiib* når jeg kom med mine lange forklaringer på min hunds adfærd dengang.....og alligevel var jeg ikke i tvivl om at min søn havde i sin iver for at "lege" med hunden været "ond" overfor den...


Kommentér på:
Skal det forstås??????????

Annonce