{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.811 visninger | Oprettet:

At finde en voksen hund {{forumTopicSubject}}

Halløj,

Min mor og hendes mand måtte for nylig sige farvel til deres gamle hund og de er nu ved at kigge sig om efter et nyt sæt poter der passer ind hos dem.
De ønsker ikke en hvalp og har selvfølgelig nogle andre ønsker om hvad de vil have og ikke vil have og så er opgaven sjovt nok ikke så nem.
De kigger internater, de kigger facebook, dba - er ret sikker på at de også har kontaktet nogle af "klubberne" for de interessante racer, men intet held endnu.
Mit indtryk er, at det nemmeste er at kende nogen, der kender nogen, som kender nogle andre, men så meget inde i hundeverden er de ikke.

Så er der veje de kan gå, som ikke er forsøgt eller er det "bare" at skrive til X antal mange opdrættere og håbe de får en hund hjem der mangler nyt hjem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At finde en voksen hund
  • #1   25. okt 2021 Hvad er det for en race de er på udkik efter? Rigtig mange racer har omplaceringslister smiley

  • #3   25. okt 2021 Det eneste man kan gører er nok at skrive/ringe til opdrættere af den/de racer man er interesseret i og forklare hvad det er man ønsker. Men ja, ellers er det nok noget med at kende nogen, der kender nogen smiley


  • #4   25. okt 2021 Bodil D - Ikke som sådan én bestemt. Men vi er nede i de små racer. Senest havde de dværgschnauzer og det vil de gerne igen. En lille puddel eller andet "småt" og ikke så fældende er også interessant for dem.

    Jeg kan fint finde nogle lister rundt omkring, som alle er tomme, men det er måske bare dem man skal kigge jævnligt. Jeg har været forbi Canis minor f.eks.


  • Blixen
    Blixen Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 58
    #5   25. okt 2021 Det er mit indtryk at der lander meget få hunde på racernes omplaceringslister, ift. hvor mange der faktisk bliver omplaceret.
    Mine forældre stod for et lille års tid siden i samme situation som dine, men var ikke i tvivl om hvilken race det skulle være. Jeg hjalp dem med at sende mails ud til snart sagt alle opdrættere af racen, og de vendte alle tilbage med "uha, de bliver jo nærmest aldrig omplaceret" - men en enkelt gav bid. Hun satte dem i kontakt med en af sine tidligere hvalpekøbere. Skønne mennesker, der havde fået et problem de ikke kunne løse. De ville aldrig have sat hunden på en omplaceringsliste, men mine forældre endte med hunden, som passer perfekt til dem, og fik oveni et godt venskab med de gamle ejere.
    Jeg synes, I skal prøve at høre hos de opdrættere I har tillid til. Mine forældre regnede egentlig ikke med at det ville give resultater, og i bedste fald håbede de, at de måske ville blive husket hvis noget skulle dukke op indenfor et år eller to - men det gik over al forventning.


  • #6   25. okt 2021 Hvis de nu kikkede her på HG så er der af fældefri racer en havanais, der er også en pommeranere og min egen Toy Fox Terrier den er så ikke fældefri smiley
    Det handler nok om at gennemgå alle muligheder dagligt smiley


  • #7   25. okt 2021 @5: Jeg har samme indtryk: omplaceringerne havner kun yderst sjældent på diverse lister. De formidles via direkte kontakt. Jeg overtog selv en voksen hund direkte fra en opdrætter engang. Jeg fik ham fordi min gamle hund døde mæt af dage. Da jeg kontaktede hans opdrætter (som jeg holdt kontakten med gennem hele min hunds liv) for at blive skrevet op til en hvalp spurgte hun om jeg evt var interesseret i at overtage en 'pensioneret' avlshan istedet, da hun ikke havde nogle hvalpeplaner det næste lange stykke tid. Hunden var 3 år gammel, men da racen max må få 2 kuld før det bliver matadoravl var han 'pensioneret'. Sådan kom Stormy - min 'once-in-a-lifetime-hund' - ind i mit liv smiley
    Den opdrætter finder nye hjem til næsten alle sine tidligere avlshunde ved at give dem til tidligere hvalpekøbere, der har holdt kontakten, eller til familie eller venner til tidligere hvalpekøbere smiley


  • #8   25. okt 2021 Ja, jeg tror også, at der er mest helt gennem "netværk". At bede andre hundefolk om lige at have det i tankerne. Jeg synes nærmest dagligt, jeg hører om hunde til (privat) omplacering.

  • #9   25. okt 2021 Jeg tænker, at man skal være opsøgende, tage kontakt til opdrættere af den/de racer man måtte ønske og melde åbent ud i ens omgangskreds at man søger og bede folk holde øjne og ører åbne og så skal man have en god portion tålmodighed.
    Måske der er en allerede imorgen og måske først om 3-6 måneder. Det kan pludselig gå hurtig og man skal ofte kunne slå til hurtig.

    For et år siden omplacerede jeg selv en af mine hvalpe(den var stadig hvalp), jeg lavede et opslag på min private FB side og gennem mit netværk havde den fået et nyt hjem i løbet af 2 dage, selvom det ikke er en race, som skal ud til hvem som helst.


  • #10   25. okt 2021 En rigtig god ide er også at lave et opslag på relevante fb-sider og fortælle lidt om sig selv, hvad man søger og hvad man kan tilbyde.
    Mange hunde bliver nemlig ikke slået op, dem der gerne vil omplacere ønsker måske slet ikke at komme ud med det - det kan være de står i en svær situation, de ikke vil dele.
    Vi fik her sidst en skilsmissehund, der ønskede de tidligere ejere absolut ikke at offentliggøre det, men reagerede på at vi havde mistet en af vores gamle hunde.


  • #11   25. okt 2021 Måske forskellige fb grupper for de enkelte racer de er interesserede i
    Nu har det mest været schæfer jeg har ledt efter som voksen hun (til min far) og der bliver slået en del omplaceringer op synes jeg


  • #12   25. okt 2021 Bodil D - Ser nu kun Havanais hvalpe herinde. Tidligere hund er sådan set fundet gennem søge annonce herinde, men det var også en tid hvor her var noget mere liv.

    Men jeg vil bestemt give rådene videre. Tænker også at det "nemmeste" er at lave nogle former for søgeannoncer, fremfor bare at kigge efter hunde der bliver lagt ud - for ja, jeg tror også at flere slet ikke når så langt, før de har et nyt hjem.


  • #13   25. okt 2021 De opdrættere jeg har kendt, som har haft voksne hunde der skulle videre, har så vidt jeg husker ikke haft noget offentligt slået op. Nogle gange kan de gøre det i deres privat profil/gruppe, men ellers finder de det gerne ude i tidligere hvalpekøbere eller omgangskreds, så det er bare med at gøre sig synlig overfor opdrættere og evt ejere af racen. Gerne i Facebook grupper for racerne, og ved at kontakte opdrætterne direkte smiley

    Uanset hvad tænker jeg da i hvert fald aldrig at man går galt i byen ved at have nogle kontakter indenfor racerne.

    Jeg ved at papillon/phalene klubben har på deres hjemmeside så man kan lave et opslag om at man søger en hund, men jeg kan ikke huske om man skal være medlem for det. Men det kunne jo være at der også var det indenfor andre racer.

    Og ellers som du selv er inde på, lav en søge annonce og smid den op alle de steder i kan komme i tanke om.

    Er sikker på at de nok skal finde den perfekte voksne hund smiley


  • #14   25. okt 2021 Nu ved jeg ikke om i har gjort det, men jeg ved at der ofte ved puddel henvises til at kontakte hvalpeanviser Susanne Olsen. Jeg har også et nummer til hende hvis det er-
    Det gælder også ved omplaceringshunde. Om der er nogen lige nu ved jeg ikke, men mon ikke hun kan hjælpe lidt smiley


  • #15   25. okt 2021 vil også sige, skriv/ring til nogle opdrættere ..der er jo fx af og til nogle hunde der skal pensioneres ... måske der er muligheder hos de dyrlæger der er i nærheden, ved ikke om de af og til fx hører om hunde der skal have nye hjem, hvos fx ejer bliver syg o.lign ...

    eller tage en tur på hundeudstilling og få en snak ...

    men lige nu er der måske lidt lavvande i hunde, der var jo stor efterspørgsel i corona hjemme perioden ..

    til gengæld har jeg lige læst at internaterne drukner i katte ... men det er vel ikke noget ..


  • #16   25. okt 2021 Nogle dyrlæger har også omplaceringslister. Det er da forsøget værd, at spørge dem i nærheden? smiley

  • #17   26. okt 2021 Jeg meldte mig ind i en opdrætters Facebook gruppe, bare for at lærer mere om racen og følge lidt med, da der kom en hund til omplacering var jeg på det rette sted på rette tidspunkt.

  • #20   27. okt 2021 De fleste dværgschnauzere omplaceres igennem opdrættere og evt via en bestemt facebookside. Så andre racer har måske også en facebookside de bruger?


  • #21   29. okt 2021 Enig i at dine forældre skal være opsøgende. Dengang jeg fik min omplacering, havde jeg kigget et stykke tid på nettet, uden at finde noget. Først da jeg selv blev opsøgende, var der gevinst. Det var gennem personlig henvendelse, at jeg fik fik min omplacering. Det tog en uge eller rettere en dag, så havde jeg forbindelse og ugen efter kom Laurids på prøve og ja han er her stadig. Så det kan gå hurtig. Laurids kom fra en opdrætter, som jeg sætter stor pris på. Han kom også fra et godt hjem. Så jeg var heldig.

  • #23   31. okt 2021 Isabelle - Sjovt, jeg synes netop ikke det vrimler, kun med hvalpe. Jeg tænkte netop at udvalget måtte være pænt, netop pga. "coronahvalpene."

    Men, for at "lukke" den, så besluttede min mor og hendes mand sig for en hvalp alligevel. Den største grund til at de ønskede en voksen, var for at slippe for renlighedstræning, men som de sagde - de har jo masser af tid (begge nylige pensionister). På den måde fik de ønskeracen og en lille vaps flyttede ind hos dem i går smiley


  • #25   1. nov 2021 Erika, hvilken race har de valgt så? (Ren nysgerrighed smiley )

  • #26   1. nov 2021 A-s - Dværgschnauzer igen smiley

  • #27   2. nov 2021 Perfekt smiley

    profilbillede
  • #29   2. nov 2021 det billede der er bare en skotte med længere ben smiley smiley smiley smiley

  • #30   5. nov 2021 Jeg plejer at sige, når folk siger, "ligner den ikke en skotte?", at jo, det er lidt som en sportsmodel af en skotte smiley


    profilbillede
  • #32   28. nov 2021 Prøv evt at kontakte servicehunde foreningen de kassere af og til voksne hunde.

Kommentér på:
At finde en voksen hund

Annonce