Knækket negl Knækket negl
Jeg har haft besøg af en god veninde og hendes DSG . Hunden var så uheldig, at få revet en negl af på det ene bagben. Hele neglen var revet af. Jeg mente ikke det var nødvendig at tage til dyrelægen. Men at min veninde skulle sørge for, at rense det godt med klorhexidin hver dag og holde øje med det. Gå små ture og Evt lægge en lille forbinding for at skåne neglen.
Min veninde valgte, at kontakte dyrlægen, da hunden virkede til at have ondt. Hvilket jeg godt kan forstå. Dyrlægen ville se hunden og min veninde fik, at vide at hun skulle rense med klorhexidin, gå små ture. Dyrlægen mente ikke at poten skulle pakkes ind. Der var vi uenige. Dyrlægen gav også hunden en sprøjte med smertestillende. Det var godt, selvom neglen stadig var øm efterfølgende.
Jeg kan ikke lade være med at tænke, at det var et var et unødvendig dyrlægebesøg.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.728
Og tænker det okay at være forskellig.
Min den ene hund skal også bare have lidt dårlig mave, så vi dyrlægen, dag eller nat. Den anden kan vi godt vente til mandag eller hvis jeg kan se der ingen bedring er. Men jeg kender også min hunde.
Så noget der virker unødvendig for dig, er ikke sikkert det er for andre
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.556
At få revet en negl af er utrolig smertefuld, så selvfølgelig skulle hunden til dyrlægen og have noget smertestillende.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.539
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.876
Jeg betaler gerne min kiropraktor for at bruge sin aften på at se videoer af vores løb og jeg bruger gerne 1000 kr ekstra på at dyrlægen siger jeg gør det rigtigt
Mine hunde er alt for dygtige til at skjule smerter. Deres angst for ikke at blive involveret og komme med til træning er alt for stor og de er dygtigere end jeg er til at spotte det.
Så hvis jeg er i tvivl, så spørg jeg gerne om hjælp.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.488
Hvis der til gengæld sidder en rest tilbage, jeg ikke lige selv nemt kan pille af, så hedder det selvfølgelig dyrlæge.
Afrevne negle er smertefulde, hvad enten dyrlægen har været inde over eller ej, fordi de går med den der væmmelige blodige stump, indtil der kommer ny negl henover. Og det tager desværre ret lang tid. Med mange hunde over mange år så er det desværre noget, der er sket adskillige gange her i huset, og så hedder det smertestillende, renholdelse og små gåture helst på bløde steder. For de af hundene, der har ville acceptere det, har der været sok på i forbindelse med gåture i en periode.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 213 Hunde: 4 Annoncer: 2 Emner: 287 Svar: 8.246
Det synes jeg egentligt er noget underligt noget at snakke ned, det var da langt værre ikke at gå til dyrlægen eller kontakte dem ved tvivl.
Jeg har kun oplevet det én gang, udenfor åbningstid, så jeg tog fat i en god veninde og hørte hende hvordan hun ville forholde sig, om det var akut afsted eller om det kunne vente til de åbnede. Jeg sørgede for det var rent, at pakke ind og at give ham et skud smertestillende, og så kontaktede jeg dyrlægen da de åbnede, som bekræftede at jeg gjorde det rigtigt, så de behøvede ikke se ham, medmindre der blev noget.
Havde jeg nu ikke haft smertestillende hjemme. Så var vi nok kørt de 45 minutter til vagtdyrlægen for at få det, for mine hunde skal altså ikke gå og have ondt.
Ved mig selv, handler det også om at få ro og vide at jeg gør hvad jeg kan for at hjælpe min hund, og at hunden er smertedækket.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.488
Mit indlæg var nu ikke ment som en kritik af dem, der vælger dyrlæge i situationen, bare en understregning af, at vi er forskellige, og at det ene ikke nødvendigvis er bedre end det andet, så længe vi sørger bedst muligt for vores hunde. Måske også lidt opbakning til TS, ikke med hensyn til om besøget var overflødigt, men bare at hun ikke var/er den eneste, der ikke ville nødvendigvis ville have valgt dyrlæge til en helt afrevet negl.
Knækket negl