{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.501 visninger | Oprettet:

Hvalpe planer 2022 {{forumTopicSubject}}

Nu er vi jo i slutningen af 2021, og jeg tænkte at vi godt kunne bruge en hyggetråd om hvalpe.

Så fortæl endelig, hvis du har planer om at få hvalp eller måske selv at få et kuld i 2022 smiley


Jeg havde jo egentligt selv oprindeligt planer om at få hvalp til næste år, men så flyttede jeg det frem til 2020 da jeg fandt Teemo, og det har jeg bestemt ikke fortrudt, han er verdens bedste lille Teemo.
Men så mistede vi jo meget uventet Rosa for lidt over en måned siden, og står nu alligevel på venteliste til en hvalp i 2022. Så herhjemme sidder vi bare og venter og håber på at der kommer en Chihuahua han i et af de kuld der er planer om hos opdrætter til næste år. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe planer 2022
  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #1   8. nov 2021 Vi vil rigtig gerne have hund, men syntes det er så svært og tildels uoverskueligt hvordan man griber det an, og planlægger det hele.

    Og generelt at finde ud af hvilken race der er den rigtige smiley


  • #2   8. nov 2021 Sidst vi havde et kuld Sealyham var september 2019 og Airedale hvalpe februar 2020. Vi planlægger derfor et kuld af hver. Om det bliver Saga (Sealyham) på 5 år eller hendes datter Ella fra 2019, har jeg ikke gjort op med mig selv. Hannen bor i Prag.
    Airedale afhænger selvfølgelig af Runas røntgen/øjenlysning, som skal foretages indenfor overskuelig tid. Hannen bor i Stuttgart.
    Desværre ser det jo ud til at de synkroniserer, så der bliver parringer i juni. Vi får se om planerne holder.


  • #3   8. nov 2021 Vi håber på to kuld, Sille og Bisse skal forhåbentlig begge pares i år, Sille først på sommeren, Bisse i løbet af efteråret, vi er ikke helt på plads med hvilke hanner vi vil bruge, men har et par stykker i kikkerten smiley

  • #4   8. nov 2021 JEG SKAL HAVE HVALP I 2022 *trutteemoji* smiley :D smiley

    Hårh, i årevis har jeg været SÅ misundelig på alle jer, der i hvalpetråde har skrevet, at I skulle have hvalp, og nu er det endelig min tur smiley

    Jeg blev for halvandet år (!!!!) siden skrevet op til en tævehvalp efter den skønneste schæfer. Hvis hun holder løbetiden stabil, som de har været indtil nu, bliver hun parret i april. Hanhunden er ikke helt på plads endnu, men den opdrætter vælger altid gode og driftige hanhunde, som har bevist deres værd i tjeneste eller til prøver.

    Jeg glæder mig til at prøve kræfter med en lille, driftig djævel, og håber at Dorit ikke får lært den alt for mange unoder smiley


  • #5   8. nov 2021 Dejligt med hvalpeplaner smiley Jeg har ikke planer om at få hvalp i 2022; der har jeg nemlig allerede en hvalp smiley smiley smiley smiley
    Om 13 dage henter jeg min lille nye dobbedut smiley Jeg glæder mig helt absurd meget smiley Det bliver spændende hvem af de 4 tæver, der bliver min.


  • #6   8. nov 2021 Jeg håber på at få en hvalp i 2022!
    Jeg er egentlig skrevet op til et kuld, der gerne skulle være klar til afgang denne vinter, men jeg ved ikke lige, om det kommer til at passe - Kæresten og jeg skal flytte sammen, og vil helst ikke have en hvalp, før vi er godt på plads.

    Er helt klart sat på den opdrætter though, det er nogle virkelig dejlige hunde, de har smiley


  • #7   8. nov 2021 NEJ - jeg skal ikke have hvalp i 2022, uanset hvor fristet jeg er, af en ret spændende kombination, der bliver født her om et par uge.
    Jeg KAN ikke gå med 4 hunde i flexline i skoven, så det er totalt no-go overhovedet at overveje det smiley

    Men jeg glæder mig meget, til at følge alle jer andres smiley


  • #9   8. nov 2021 Vi overvejer et kuld på Zelda i 2022, såfremt alle sundhedsundersøgelser selvfølgelig går som håbet og vi finder en egnet hanhund

  • #10   8. nov 2021 Havde jeg været hvalpekøber, var min kommende hvalp flyttet ind i 2022, Tillas kuld bliver 8 uger nytårsaften, men ingen af dem får lov til at flytte før efter den 1.

    Jeg tror ikke vi får hvalpekuld i 22, hvis bliver det meget sent på året, vi må se.

    Foreløbigt glæder jeg mig til at skulle beholde en af de her tre, og der bliver liv og glade dage et godt stykke ind i det nye år, 2 af hendes søskende skal til Sverige, så de bliver boende til de er 15 uger smiley


    profilbillede
  • #12   8. nov 2021 Ej hvor spændende med alle jeres planer, både de der selv skal have hvalpe og de der venter på en lille hvalp udefra. Glæder mig til at følge jeres smiley

    Jeg havde jo selv håbet på at der skulle gå mange år inden vi skulle have hvalp igen, men nu blev det jo anderledes og så glæder jeg mig selvfølgelig til det, også selvom det stadig er blandet med sorg over Rosa, forhåbentligt kommer det lidt på afstand inden det går løs, så jeg kan glædes uden de der stik i hjertet.
    Vi tager til Herning i weekenden hvor opdrætter og nogle af hendes hunde er, så det glæder jeg mig til smiley

    Første kuld, skulle efter planen komme til foråret, og så har hun planer om efterårskuld. Jeg håber på at vi er helt klar og at der kommer en hvalp til os i det første, for jeg er virkelig vild med kombien og har set hvalpe efter tæven. Men vi er så fast besluttet på at det SKAL være fra den opdrætter, at vi venter til der kommer en hvalp med vores navn på, også selvom det ikke skulle blive i 2022.
    Og så er jeg bare glad for at teemo bliver 2 år til marts, så vi når at få noget aldersforskel imellem, uden at skulle vente ekstra for det, for jeg kan godt mærke at vi virkelig mangler nr 3 i huset smiley


  • #13   8. nov 2021 A det bliver så spændende med sådan en lille bjæffer, det må være ekstra specielt når man har ventet så længe. Er sikker på at Dorit nok skal få lært hende alle de unoder og balladeting hun overhovedet kan smiley

    Karina jeg kan godt forstå dig, 4 hunde er svært at gå med. Jeg synes 2 er meget passende, og overvejede da også et kort øjeblik, simpelthen kun at have de to vi har nu og så vente med hvalp til teemo blev alene, men vi kunne hurtigt mærke at der manglede en. Selvfølgelig kan ingen gå ind og erstatte rosa, men forhåbentligt kan den udfylde lidt af det tomrum der er blevet i flokken.

    Alexandoria, må man spørge hvilken race du har kig på denne gang? Krydser fingre for at alt bare kommer til at gå op i en højere enhed for jer smiley

    AT jeg kan godt følge dig. Jeg er heldig at jeg allerede kendte opdrætter og har fulgt hende i en del år allerede, så det var ikke svært at vælge der, og så har hun bare nogle virkelig spændende kombinationer til næste år.
    Det har så også haft stor indflydelse at jeg har Lucky, og jeg følte at det blev for meget for ham med endnu en papillon eller i den størrelse, der er ellers flere racer jeg synes er spændende i dem en tand større. Jeg elsker chihuahua så det er på ingen måde et kompromis, det gjorde blot valget lettere, at jeg skulle tage hensyn til at Lucky ikke er helt ung mere. Opdrætters hunde er så generelt en tand større end Lucky, så jeg får forhåbentligt en god mellemting af hundene, så den er stor nok til at lege vildt med teemo og lille nok til ikke at være for voldsom ved lucky i unghunde perioden.
    Jeg har jo vist siden jeg var omkring 5 år, at jeg ville have chihuahua, så jeg kan godt forstå det er svært, hvis man ikke har en præference eller en race som man bare må eje.


  • #14   8. nov 2021 Ikke heeelt 2022, men næsten! smiley
    Vi får en Miniature American Shepherd hvalp hjem d 23. December (kuldet blev født 26. Oktober).
    Min kæreste og jeg har planlagt, at vi bare bliver hjemme hos os selv og holder jul sammen, da vi så prioriterer tid med hvalpen, inden vi skal tilbage på job igen efter nytår, og det skal jo nok blive jul igen næste år, hvor vi kan holde jul med familien (og hund!) Jeg har taget forlænget juleferie! Vi glæder os SÅ meget! Vi har været
    skrevet op siden juli 2020. Det bliver vores første hund, ud over dem, vi er vokset op med i vores familier. smiley
    D 20. November skal vi se hvalpene første gang, og i starten af december skal vi ønske, hvilken vi kunne tænke os, og så må vi jo se, om opdrætter er enig i, om den matcher, men ingen tvivl om, at vi nok skal få en skøn hund uanset. smiley


  • #15   8. nov 2021 Vi havde planer om hvalp i 2022. Desværre har det været så godt som umuligt for os at komme i kontakt med opdrættere. Eller for den sags skyld blive godkendt som hvalpekøber. Så 'projekt hvalp' er pt. lidt på ufrivillig standby... smiley

  • #16   8. nov 2021 Mieeda, hvor skal du have MAS fra?

  • #17   8. nov 2021 Anine hos Luise fra Merry Music American Shepherd. Hun holder til i København. Hun har både gruppe for sit opdræt på Facebook og hendes nuværende kuld E. Du kan muligvis stadig nå at blive skrevet op til hendes nuværende kuld, og ellers får hun nok kuld igen til foråret/sommer 2022. smiley

  • #19   8. nov 2021 Anine, det er da super træls for jer. Men der har også bare været knald på for mange her i corona. Det er jo så bare synd når det går udover de seriøse der har gennemtænkt og ventet længe på at skulle have hvalp.
    Jeg håber det snart vender for jer, så i kan få en lille skøn drømme hvalp. Hvilken race er det i kigger efter? smiley


  • #20   8. nov 2021 My little, det har desværre stået på sådan i snart to år og jeg må indrømme, at jeg er ved at blive lidt opgivende... Føler vi har prøvet det hele! Men har hørt fra flere andre, at de oplever det samme. Og du har helt ret - corona har bestemt ikke gjort det lettere! Men så hygger jeg mig til gengæld med at høre alle jer andres hvalpeplaner smiley

    Vi kigger MAS og border collie smiley


  • #21   8. nov 2021 Øv hvis det er et generelt problem Anine. Spændende med mas og border collie, håber i snart får lidt mere held smiley

  • #23   8. nov 2021 A det bliver så spændende med sådan en lille bjæffer, det må være ekstra specielt når man har ventet så længe. Er sikker på at Dorit nok skal få lært hende alle de unoder og balladeting hun overhovedet kan

    Jeg håber ved gud, at Dorit IKKE får lært den alle sine unoder smiley smiley Jeg tror jeg ville flytte hjemmefra, hvis jeg havde en Dorit på speed og med lange ben smiley smiley

    Det er så dejligt for jer, at I skal have en hvalp smiley Jeg står jo lidt som jer, bortset fra at Bella jo er her endnu, så længe det varer. Og jeg håber at min hjerne har tænkt det her så meget igennem, at mit hjerte er med i projekt hundehvalp, når tiden kommer. Jeg håber at jeg føler det indeni, som jeg tænker om jeres situation - at jeres kommende hundehvalp er en hyldest til Rosa smiley For alt det Rosa har givet jer, giver I videre til dem, der følger efter.


  • #24   8. nov 2021 A, jeg håber for dig at hun ikke gør. Men jeg har oplevelsen af at de voksne lære hvalpen alt hvad de overhovedet kan, og så finder hvalpen på noget nyt oveni smiley
    Problemet ved at få hvalp så kort tid efter man har haft en, er at man kan huske hvordan det er smiley

    A jeg føler med dig, det er bare aldrig sjovt, heller ikke selvom man er forberedt.
    Jeg håber det hjælper dig, at du har ventet så længe og jo ved at det ikke er en erstatning, men blot en tilføjelse smiley
    Jeg synes mine følelser svinger meget imellem dårlig samvittighed og som du er inde på at opfylde Rosas ønske om at vi skal være glade og give kærligheden videre smiley men jeg er sikker på at mit hjerte er klar når tiden kommer, og jeg føler egentligt at jeg stille og roligt bliver bedre til at adskille det at glæde mig til en ny og sorgen og savnet til Rosa.


  • #25   8. nov 2021 Nix ingen hvalpe her. Ciah er 3 og Cala er 7 år, så det varer maange år inden der kommer flere here xD

  • #26   8. nov 2021 Jeg har fortrængt hvor forfærdelige hvalpe er smiley Min eksmand har en corgi, som nu er 9 måneder, og den har lige ædt alt pudset på væggen i gangen i corgihøjde smiley smiley Da Dorit var på den alder, åd hun alle hjørnerne på fodlisterne, og bunden af terrassedøren smiley Bella var et dydsmønster som hvalp, så jeg håber (pleeeeeeeaseeeeeee) at næste hvalp mest slægter Bella på smiley

    Jeg tror aldrig at man helt slipper den dårlige samvittighed over at komme videre. For det er jo egentlig dét man gør. Men det er også det vi skal, for at kunne fortsætte vores liv, på trods af de bump vi møder.



  • #27   9. nov 2021 Vi har lige været i Italien og parre en af vores border collie piger. Så hvis alt går vel for vi hvalpe omkring starten af 2022 smiley Nu venter jeg bare spændt på vi kan scanne hende og så skal der ellers shoppes for vildt til de små vapser smiley

  • #28   9. nov 2021 Anine - du må da have en MAS fra Evee/Navy-kombien. Det bliver sgu gode arbejdshunde - og personligt er jeg fuldstændig vildt forelsket i Navy (som jo helt tilfældigvis også er onkel til Nimbus)

    Mieedia - spændende med en hvalp fra Luise.. Måske vi kan mødes en dag - jeg træner fast på Amager smiley


  • #29   9. nov 2021 Karina, Evee/Navy er det fra Heidi? Jeg har lidt svært ved at følge med smiley

  • #30   9. nov 2021 Jeg er godt nok også spændt på, hvor mange unoder den lille Penny mon kan smiley Jeg har fået en 'yndig' video fra opdrætter, hvor 4 stk fra kuldet har kastet sig over fodpanelerne i hvalpehuset smiley Mens et par andre fra kuldet 'hænger' i nogle ophængte bidetov og rusker løs. Tænker vi nok skal få en fest med lille Penny. Jeg får jo hvalp i en kold årstid og tænker at den selvfølgelig må have nogle dækkener allerde fra starten af. Jeg var på nippet til at slå til på et tilbud på nogle hurttha dækkener i str 30 og 35. Men tænkte at jeg lige ville spørge opdrætter først hvor store hun mener de er når de er 8 uger. Hun målte dem - nu er de 6 uger - og mente de nok ville være 45 cm sådan ca om 2 uger smiley Aiii jeg havde i hovedet at sådan en 8 uger gammel Dober var lillebitte smiley

  • #31   9. nov 2021 #28
    Enig. Navy er en super fin hund!
    Det bliver et rigtig spændende kuld og derefter holder Heidi lidt pause med avlsarbejdet.


  • #32   9. nov 2021 Ja Anine, det er fra Heidi/LillSunkiss. Jeg ved at Navy er agilitychamp efter kun 1 års konkurrencer, og så vidt jeg ved arbejder Evee også superpænt, så det bliver et fedt kuld, hvis man vil have noget, der virkelig kan arbejde.
    Og samtidig er Navy jo bare helt ufatteligt sød smiley

    Og ja, som AG skriver, så holder Heidi lidt pause efterfølgende. smiley


  • #33   9. nov 2021 Mette uh det lyder til at du får hænderne fulde med en lille penny. Godt at de er så nuttede smiley
    Teemo på 3,4 kg er str 30 I hurtta, så tænker man som 45 nok stadig kan føles lille. Selvom det jo I mine øjne er kæmpe stort, haha.

    Det lyder til at der kommer godt gang i en masse hgere til næste år, med alle de hvalpe planer. Og ikke mindst en del arbejdsracer.


  • #34   9. nov 2021 Mette- ryglængde 45 (fra skulderblad til halerod) det er den længde min Daisy på 12,6 kg har, hun er 46 høj, så måske er dækkenet lidt til den store side, men de vokser jo som lyn og torden, så det er nok ikke helt galt smiley

  • #35   9. nov 2021 Ja, min egen tanke var også at det nok var lidt til den store side. Meeeen de 30 cm var da vist helt hen i vejret smiley Pennys opdrætter siger at hvalpene vejer mellem 7,5 og 8 kg når vi skal hente dem (Perle var en lille fis på 6,6 kg). Og ja, det vokser som lyn og torden; 1 kg om ugen i de første måneder).

  • #36   9. nov 2021 Karina, er der et sted, man kan følge med i Heidis avlsarbejde? Jeg kan ikke rigtig hitte ud af hendes hjemmeside smiley

  • #37   9. nov 2021 Jeg håber at hende her snart kommer i løbetid, så vi kan suse til Holland og få hende parret smiley

    profilbillede
  • #38   9. nov 2021 Bumble bee det kan jeg godt forstå du glæder dig til, hun er godt nok smuk smiley

    A, jeg ville ønske at jeg havde glemt det, selvom mine er englebasser i forhold til det du nævner smiley Det værste Teemo har ødelagt er vidst hans legetøj og toiletpapir, det kan også være træls, men lidt nemmere lige at rydde op.
    Jeg mindes Lucky som et englebarn, det vælger jeg at tro på at chihuahuaerne bare er, selvom jeg godt ved at jeg nok mente noget andet for 8 år siden smiley
    Rosa var nem, når hun bare fik sin vilje, lige bortset fra den del hvor jeg ikke sov ret meget de første uger, fordi hun kun ville sove hos mig, og jeg ikke turde ligge med hende i frygt for at ligge på hende i søvne, den næste er omkring dobbelt størrelse hvis ikke større når den kommer hjem, så det bliver forhåbentligt lidt lettere smiley

    Jeg tror du har helt ret i, at der vil komme nogle blandede følelser, når man aktivt vælger at leve videre, fordi det føles helt forkert, men vi må bare huske, at det er pga. den kæmpe kærlighed vi har, og at det bliver bedre. At den gamle ikke bliver glemt, selvom vi åbner op for en ny.


  • #39   9. nov 2021 Jeg er lige kommet i tanke om hvor utålmodig og dårlig jeg er til at vente og hvorfor jeg hader at følge med hos opdrættere. Nu er der en tæve fra min kommende opdrætter (tæven bor hos en anden opdrætter) der er blevet parret og ikke nok med det, er det med en virkelig skøn hanhund som jeg mødte i Fredericia inden corona. Han lavede et kuld i 2020, som jeg virkelig er ærgerlig over ikke at have hvalp fra.
    Så kan jeg sidde og forelske mig i små hundehvalpe om et par måneder uden at kunne få en.. Det er da tortur.
    Heldigvis ved jeg at alt godt kommer til den der venter og der er en virkelig spændende kombi hos min kommende opdrætter, og hun forventer løbetid i januar, så jeg krydser fingre for at alt bare klapper og der kommer noget til mig.

    Noget af det værste ved chihuahua er at de jo generelt har ret små kuld, og denne tæve har både lavet singleton og et kuld på 5, så vi kan være rigtig heldige eller rigtig uheldige.


  • #40   9. nov 2021 Anine - det ved jeg faktisk ikke helt.
    Den eneste grund til, at jeg har sådan rimeligt godt styr på det, er fordi hun har de to hanner udstationeret ved Sarah, så jeg derigennem kender og følger dem smiley


  • #41   9. nov 2021 Karina det kunne være hyggeligt! Bor selv på Amager i Ørestad. Hvor træner du? smiley

  • #42   10. nov 2021 mieedia - jeg træner i AAL (Amagerlands Agility- og Lydighedscenter) på Gemmas Allé smiley

  • Lena P
    Lena P Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #44   10. nov 2021 Jeg håber på en tævehvalp fra denne kombi. Tæven fik kun to hvalpe (jeg var desværre nr 3 på venteliste) i august i år og parringen bliver gentaget. Det er min barndomsveninde, som er opdrætter og hun kommer til at have hvalpen indtil den er 7 måneder (regler for import fra Ukraine) og må rejse til DK. Jeg håber på at besøge kuldet og senere den udvalgte hvalp hver 2. måned.
    Grunden til det præcis er denne tæve, jeg gerne vil have hvalp fra, er at hun er 7. generation i en stærk linje, hvor jeg har personligt kendt alle tæver. Lækker type, temperament og sundhed.


    profilbillede
  • #46   10. nov 2021 Spændende Lena! Krydser fingre for en lækker hvalp til dig smiley

  • Lena P
    Lena P Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #47   10. nov 2021 Tak, Louise. Jeg har savlet over de to der kom i august og håbet på tæven ikke ville rejse til Sverige. Men det gjorde hun…
    Tæven bliver parret i næste løbetid og jeg håber på en tæve til mig. Ellers tager jeg en han for jeg VIL have Shaens hvalp. Hun er så lækker en tæve.
    Min Olga er fyldt 13 i september og er begyndt at virke rigtigt gammel… Asterix bliver 11 i januar og er heldigvis stadig super frisk.


  • #48   10. nov 2021 Ja så er de ikke vårunger længere. Det er også 2 smukke forældredyr. Jeg kan godt forstå at du siger ja til en han, hvis ikke der kommer en tæve.

  • #49   11. nov 2021 Muligvis et bolognese kuld aller sidst på året her hos os.
    Ellers er det ret sikkert vi har et i 23.
    Vi skal lige se hvad vi finder ud af. Og hvordan vi får det passet ind med EDS i 23.


  • #50   12. nov 2021 Vi skal helt sikkert have hvalp i 2022.

    Vi skal bare lige finde ud af hvilken race først smiley


  • #51   14. nov 2021 Spændende ginne, dem ser man ikke mange af smiley

    Henrik ja det er jo lige det med at finde ud af hvad man gerne vil have, der er jo så mange lækre racer.


    Lena det er slet ikke min type hund, men Nøj hvor er de smukke, det kan jeg godt forstå du glæder dig til. Jeg krydser fingre for at der er en tæve til dig i næste kuld.


    Vi var afsted på udstilling i går, hvor vi lige fik en god snak med vores opdrætter og fik lov til at sidde og nusse 2 af de hunde hun havde med. Manden i huset har været lidt modvillig omkring at få en korthåret, men efter igår, vandt jeg ham over på min side, så nu står vi på venteliste til både lang og korthåret. Første kuld kan kun blive langhåret, men så har hun også planer om et blandet kuld og et rent korthåret, så det giver lige lidt bedre odds for at vi får hvalp i 2022. Chihuahua får jo generelt små kuld, så selvom vi står højt på listen, så er der en reel risiko for at der kun kommer 1-2 hvalpe. Men vi håber smiley
    Hun er bare en fantastisk opdrætter og hundene er virkelig skønne, jeg havde snuppet hendes voksne hanhund, hvis ikke det var fordi hun vidste hvor jeg bor smiley


  • #52   15. nov 2021 Hvis omstændighederne er til det på det tidspunkt, kunne jeg godt en hvid/rød chin tæve fra Sverige

    profilbillede
  • #54   17. nov 2021 Er det kennel Arachun Isabelle?

  • #56   17. nov 2021 Ej deres søde hunde er jeg ret sikker på jeg hilste på i universe science park i efterårsferien, hold da op de var både smukke og super søde

  • #57   17. nov 2021 Pernille, jeg kan godt forstå du gerne vil have sådan en, den er godt nok fin. Vidste slet ikke man kunne få dem i rød. smiley

    Isabelle det er godt nok spændende, er der noget familie til dit igen, eller noget helt andet? Jeg krydser fingre for at der kommer en helt vidunderlig lille hvalp til dig smiley


  • #59   18. nov 2021 Åh hun lyder smuk og fantastisk Isabelle, hvor bliver det spændende smiley

  • #60   10. dec 2021 Jeg vil da lige komme med en lille hurtig update herfra.
    Efter et par udstillinger og snakken frem og tilbage, har vi besluttet at vi på trods af at min rygrad virkelig bliver sat på prøve i 2022, at vi kun står til hvalp fra ét kuld hos opdrætter. Jeg er så forelsket i den tæve og de linjer hun er fra, at jeg bare må eje en hvalp efter hende.
    Så nu håber jeg bare at der kommer en hvalp til mig i dét kuld, for ellers skal vi vente endnu længere og jeg er ikke et tålmodigt menneske når der kommer til at købe nuttede hundehvalpe smiley
    Så pt. Satser jeg på at vi ved denne tid næste år, kan udvide familien med en hvalp smiley


  • #62   10. dec 2021 Det er virkelig fedt, men også virkelig lang tid at vente på at der måske kommer en hvalp til mig.
    Men jeg tror på det er ventetiden værd.

    Der er ikke opdateret på hjemmesiden længe kan jeg se, men jeg vil helst ikke dele billeder fra hendes Facebook uden at spørge om lov og hun er ikke online. Men du kan da få en ide om hvordan hun ser ud, selvom der jo sker meget med en ung hund. Vi venter også pt på at hun får hendes patella status, men jeg har set hende bevæge sig og der burde ikke være noget at komme efter smiley
    https://m.sweet-ninos.dk/rosa

    Hvis nogen har set den der mini serie om hvalpe royal canin lavede i sommers, er det Rosa der er med i den smiley

    Og ja hun hedder Rosa og hun er født på luckys fødselsdag, så det kunne ikke passe bedre end at det lige er hende der forhåbentligt giver os en hvalp smiley


  • #63   11. dec 2021 Ej var det hende der var hvalpen?
    Jeg så godt de afsnit og selv jeg kunne blive helt forelsket i hende smiley


  • #64   11. dec 2021 Hvor ser hun sød ud, men er hun ikke for ung til kuld i 2022?

    Eller er det normalt for små racer at få første kuld når de er 1,5-2 år? smiley


  • #65   11. dec 2021 Små racer er oftest helt klar omkring 2 år, der er de oftest i 3 løbetid smiley

  • #66   11. dec 2021 Staffordshire mom, Jep det var lille Rosa der var hvalpen. Hun var/er slet ikke til at stå for smiley

    Mathilde hun er ung, hvor ung bliver et spørgsmål om løbetider, men hun er ikke for ung, der bliver gået efter 3 løbetid, for som bodil er inde på er de små ofte hurtigere klar til deres første kuld.
    Jeg har også engang hørt, at deres bækken sætter sig hurtigere end de store, fordi de jo vokser anderledes, men om det er sandt ved jeg altså ikke.

    Hvis alt går efter planen er hun 20-22 mdr når hun bliver parret, så lige omkring de 2 år når der kommer hvalpe smiley

    Opdrætter er erfaring, dygtig og kender sine linjer virkelig indgående. Hun har selv lavet rosa, hendes mor og hendes mormor. Så det er jeg slet ikke nervøs for.


  • #67   5. feb 2022 Nu da det er 2022, så synes jeg da lige vi skal have gang i tråden igen smiley

    Jeg tog turen til Sjælland for at besøge opdrætter i dag. Jeg har været skrevet op længe, har mødt hende og de fleste af hendes hunde og hunde hun har opdrættet på udstillinger. Men der var især en tæve jeg virkelig gerne ville møde, og så er det bare noget andet at sidde hjemme hos opdrætter med ro omkring sig og snakke, nusse hunde osv. Selvom jeg har skrevet med opdrætter i 2 år, så vi kender jo efterhånden hinanden temmelig godt, i hvert fald på hunde fronten.
    Jeg blev mødt af den skønneste flok glade hunde, og som et ægte hunde menneske brugte jeg selvfølgelig alle 3 timer vi var der på gulvet, hvor hundene skiftedes til at komme og kræve at blive nusset. Jeg kunne have stjålet hver og en med hjem smiley
    Det var som at være i en flok hunde der alle mindede lidt om rosa og Lucky, og alligevel var helt deres egne.

    Så vi blev kun bekræftet i, at vi har taget det helt rigtige valg, både når det kommer til opdrætter og hunde.
    Vi har dog valgt at vi i stedet for kun at være skrevet op til ét kuld, er skrevet op til alle planlagte der er i 2022 og 2023. Vi håber på at vores hvalp bliver født i juli eller oktober, men hvis han lader vente på sig og først vil komme i 2023 er det også ok, selvom jeg er liiiidt utålmodig lige nu.

    Jeg er virkelig ved at være klar mentalt til at lukke en ny ind i vores liv og hjem, men jeg venter også gerne på den helt rigtige smiley
    Så nu begynder ventetiden for alvor.


  • #68   6. feb 2022 Jeg henter hende her om 16 dage smiley

    profilbillede
  • #69   6. feb 2022 Da denne tråd blev oprettet havde jeg slet ikke planer om at en lille ny skulle være på vej.

    Jeg skulle nyde det første år med Diesel som veteran, fejre at vi var sluppet igennem en kæmpe operation for chylothorax i sensommeren.
    Desværre fik han tilbagefald i start december. Og med beslutningen om at han ikke skulle igennem endnu en stor operation, men at vi ville prøve kosttilskud, velvidende at det stadig begrænsede vores tid. Begyndte tanker og planer at melde sig, og vi blev skrevet på venteliste til en lille ny corgihvalp smiley

    I sidste uge fik den kortbenede fred, det har været hårdt, men glæden om at der nok snart kommer en lille ny gør det så meget nemmere.. smiley


  • #70   6. feb 2022 AG stort tillykke, hvor er hun dog fin, og så med hjerte næse smiley

    Malene, jeg kondolere med Diesel, men det bliver da spændende med en lille ny charmetrold smiley


  • #72   6. feb 2022 Hippe voksne hunde er jo ligeså skønne smiley

    Det gør det kun sværere at skulle vente, efter besøget går. Det var simpelthen bare så skønne. Jeg ser heldigvis nok nogle af dem igen på lørdag, for der er udstilling i Fredericia. smiley
    Jeg tog mig selv i at tænke på, at næste gang jeg kører den lange tur, så er det nok for at skulle besøge min hvalp, det gav lige lidt sommerfugle i maven. Jeg er virkelig ved at være helt klar til at han skal komme, så nu må den første halvdel af 2022 gerne gå lidt stærkt smiley


  • #73   6. feb 2022 Ja min nye er jo født, min Lucy fik 7 fine hvalpe 2 hanner (hvor den ene han skal til Holland til ejeren af farhunden) og 5 tæver, hvor det nu er den svære udvælgelses proces der er igang, jeg går jo hjemme med hundene så hvalpene bliver kigget på rørt ved og observeret konstant smiley

    profilbillede
Kommentér på:
Hvalpe planer 2022

Annonce