721 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Foder til Amr Bulldog Bully Foder til Amr Bulldog Bully

Min Amerikanske Bulldog Bully , er efterhånden blevet 16 uger, og vejer knap 16 kg.

Men med hensyn til foder, vil jeg høre om nogen kender nogle gode Foder-producenter, der er en anelse billigere end Eukanuba ?

Hun spiser godt og vel 500gr dagligt, og jeg giver 189kr for 3 kg.

Er der evt noget jeg kan blande op med ? Jeg nægter at købe det billige fra fakta og diverse andre discount steder, da jeg synes det er noget skrammel at fylde i sin hund.

Gode svar modtages med kyshånd smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder til Amr Bulldog Bully
  • #1   28. aug 2007 Hvorfor køber du ikke i større poser, det er billigere end at købe de små..
    Jeg tror at de fleste kvalitetsprodukter ligger på nogenlunde samme pris som Eukanubaen.

• #2   28. aug 2007 Olivers er vist ikke så dyrt, men det er ikke alle der har haft lige gode resultater (har dog selv været tilfreds)

Det kan bestilles på www.olivers.dk og leveres til døren.. smiley

• #3   28. aug 2007 Hmm mit eneste råd er at købe i større mængder, så bliver det lidt billigere, men det koster jo en del af fodre på sådan en stor hund..... der er vist ikke andet at gøre end at budgetere med det.
    De fleste mærker der er ok gode koster i den prisklasse.
    Det med at blande ville jeg holde mig fra.

• #4   28. aug 2007 Vi fodre vores med Skyttens 30/20... Det går de rigtig godt på. Både vores Ambull og vores Bullterrier...

• #5   28. aug 2007 Jeg brugte Hennes Petfood, som jeg var godt tilfreds med (bortset fra at hun ikke kunne tåle det - eller nogle af de andre)..

• #6   28. aug 2007 mine bullere får tecnical adult ... rigtig godt og ca 400 for 20 kg hvis du køber 120 af gangen ..
    rosa har allergi og kan tåle det
    (link fjernet)

• #7   28. aug 2007 Mie

Ja, hennes er også prøvet her, og nu kan min hund ikke fordrage laks mere.. *GG*

• #8   28. aug 2007 vi plejer at give 300 noget for 15-18 kg.. også for eukanuba til store hunde.. så det lyder lidt dyrt det du giver.. et godt råd: køb de største poser.. smiley

• #9   28. aug 2007 Jeg ville også meget gerne købe de store eukanuba poser, men de største de har her er 3kg.. de har kun royal i de store poser, og så skider hun over det hele..

Men tak for svarene, jeg tror jeg må til storbyen og købe større ind smiley

• #10   28. aug 2007 Vil altså lige sige at sååå dårligt er det ikke at fodre med det billige fra Netto eller andre supermarkeder....såååå stor forskel er der ikke. man kan sagtens få en sund hund på det.
    Min mops fik det billige hele sit liv....og den blev næsten 14 år...( høj alder for en mops ). Den fejlede ALDRIG noget.. og var kun hos dyrlæge, når den skulle vacineres.
    Nu fodrer jeg med ollivers...er godt tilfreds med det.. men er især glad for , det bliver bragt lige til døren.
    Man skal nok bare fodre med det, ens hund har det bedst med.... uanset det er det billige eller det dyre.
    Men det er jo bare MIN mening.

• #11   28. aug 2007 Bitten B - Det vil jeg godt bakke op omkring, mine har os tidligere levet fint på det billige foder, og når man tager tests i betragtning, så ja, så kan en sund hund sagtens leve og leve godt på det billige foder....
    Men efter jeg startede med Happy Dog, er Simba næsten holdt med at fælde, og hans er pels er blevet pænere.... Så det foder holder jeg mig til...

• #12   28. aug 2007 jeg prøvede det billige da jeg lige havde fået rosa ..og hold da kæft hvor hun sked og pruttede ..ikk gode tegn ..jo mindre en hund skider jo bedre er foderet da det er tegn på at hunden kan optage bedre

• #13   28. aug 2007 Med hensyn til billigt "netto foder" så kan mennesker også godt leve et helt liv uden kød (eller bælgfrugter) men er det optimalt?

• #14   28. aug 2007 Med det mener jeg at det jo har noget med sammensætningen af foderet og kvaliteten af råvarer at gøre.

• #15   28. aug 2007 Foderet er testet ellers må det ikke sælges, og ja, det indeholder ALTt hvad en RASK hund skal bruge.... Forskellen ligger mest i brandet, samt kvaliteten af det fodret bliver produceret af....
    Om det er optimelt det ved jeg ikke, men har hunden ingen særlige behov, skader man den ikke ved at fodre med det....

• #16   28. aug 2007 Jeg tror ikke der er noget specialfoder til div. racer..

Fodret er et markede som alle andre, udbud efterspørgelse, samt kvantitet og kvalitet, så gar man efer kvalitet, så får man det bedste foder.. med lige netop de nærings- vitamin og miniralstoffer som fodre indholder.

• #17   28. aug 2007 Meget af det foder der sælges i netto og andre dagligvarebutikker er ikke rigtig sammensat.

• #18   28. aug 2007 Efter lang tids søgen....
    Her kan man sammenlidne de forskellige mærker.
    http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&cid=3440&paid=5&scid=3550&1186160937

• #19   28. aug 2007 Og hvis man læser HELE undersøgelsen, kommer de frem til denne konklusion;o)

Test > Hundefoder: Egnet til hundeæde > Egnet til hundeæde
    Sidst opdateret d. 20-02-2004

Luksus-hundefoder er op til 5 gange så dyrt som det billigste alternativ. Men der er sjældent grund til at købe dyrt ind. En rask, voksen hund kan leve et sundt og velnæret liv på økonomiklassen.

Det viser en laboratorieanalyse af 21 forskellige fuldfoderprodukter, som Tænk+Test har fået foretaget i samarbejde med Dyrenes Beskyttelse.

- Alle de produkter, som vi har undersøgt, lever op til de ernæringsmæssige krav, siger Helle Friis Proschowsky, der er dyrlæge ved Landbohøjskolen og som har gennemgået analysens resultater.

Undersøgelsen omfatter foder, der er beregnet på at dække hundens samlede ernæringsbehov. Foderet er blevet analyseret for protein, fedt og kulhydrater samt kalcium, fosfor og vigtige aminosyrer og fedtsyrer. Desuden blev det undersøgt, om indholdet i produkterne svarer til deklarationen.

Og resultatet er klart:

- En rask hund kan få dækket sine behov og leve fint på et billigt foder. Det vigtigste er at holde øje med, om hunden trives, med det foder, den får, sammenfatter Helle Friis Proschowsky.

• #20   28. aug 2007 Ja den kan leve fint, men det kan du også hvis du kun får ½ portion af daglig anbefalet kød hver dag, men ville din krop ikke fungere bedre hvis du fik de mængder du havde brug for?
    Jeg syntes man kan bruge skemaet til at se hvilke der er bedst sammensat og ikke hvilket mærke man kan nøjes med at købe...

• #21   28. aug 2007 TAK MIA.... Det bekræfter faktisk bare hvad jeg skrev om min mops....tak igen

• #22   28. aug 2007 Janni - Jeg har aldrig sagt at man skulle nøjes med at købe det billige foder, - jeg konstaterer bare at en RASK hund vil få alt hvad den har behov for og kan leve godt på et billigt foder - som der står i undersøgelsen.

Bitten - selv tak, synes der kan gå lidt hysteri i det indimellem;o)

• #23   28. aug 2007 Der er faktisk vegetarer der lever til de bliver 90-100 år... så mon ikke bare , man skal finde ud af , hvad foder ens hund har det bedst med...:o)

• #24   28. aug 2007 Ja Bitten prøv at se hvad jeg skriver længere oppe.
    De fleste vegatarer erstatter kød med bælgfrugter og får dækket deres behov på den måde, men man kan jo ikke helt undvære proteiner.

• #25   28. aug 2007 Men jo vi kan sagtens blive enige om at man bedst kender sin egen hund og derfor kan se hvad den trives bedst på og det må man måle efter.

• #26   28. aug 2007 kan kun anbefale hills, da det er det eneste mærke hundene rigtigt har villet ha og kvalliteten er god.
    Syntes også du skal købe mere af gangen nogle steder kan man få mængde rabat c",)

• #27   28. aug 2007 hej vi har selv amerikansk bulldog. har nu fodret i 1 1/2 år med noget der hedder Bento kronen, og det trives de rigtig godt med. vi giver 250 kr for 15 kg.

• #28   28. aug 2007 Jeg fodrer med Magnusson, Regal petfood, Nutra Nuggets, Royal Canin og Flatazor. Jeg køber stort ind og betaler mellem 13 og 18 kr pr kg foder.

Kommentér på:
Foder til Amr Bulldog Bully

Annonce