{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
927 visninger | Oprettet:

Joy M
Joy M
Tilmeldt:
30. dec 2020
Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 1

Eukanuba erfaring?? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en hvalp (Cavalier King Charles) på snart 11 uger, og han har får Eukanuba foder som han også fik hos opdrætter, så har bare forsat med det.

Men hvordan er kvaliteten, er det overhovedet et godt foder? Han kan rigtig godt li det, og hans afføring er fin så på den måde virker han til at trives, men han virker til gengæld rigtig sulten.

Opdrætter giver deres hvalpe ½ dl. (ca. 75g) fordelt på 2 måltider. Men jeg giver ham nu ca. 90 g fordelt på 3 måltider. På posen står der han skal have 150g men det lyder meget voldsomt og opdrætter sagde også det var alt for meget og hans lille mave slet ikke kan tåle alt det mad, og han vil få dårlig mave. Så derfor gav de overstående mængde.

Overvejer at skifte men omvendt er han rigtig glad for det.
Han vejede 1,75 som 7 uger og vejer nu ca. 2,8 kg så han tager jo også på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Eukanuba erfaring??
  • #1   29. dec 2021 Om det er et godt foder, afhænger jo af om hvalpen trives på det. Og det lyder det til at han gør. Hvalpe må være sultne, men ikke desperat sultne. Er han tynd? Kan du tydeligt mærke hans ribben, hofteben og rygsøjle?

    Jeg ville nok sætte ham lidt op i foder, bare til 100-125 g om dagen, og så følge ham nøje. Mærk på huld, energiniveau og se på afføringen, og reguler efter det du ser og mærker smiley


  • #2   29. dec 2021 Så længe hvalpen trives ville jeg blot prøve, at øge mængden smiley

    Har han afføring mange gange om dagen?


  • Joy M
    Joy M Tilmeldt:
    dec 2020

    Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 1
    #3   29. dec 2021 Ok det nok også bare fordi jeg ved min forrige hund brugte foder med højt kødindhold og uden korn.
    Synes ikke han er tynd, sådan meget normal tror jeg. Ellers er i velkommen til at se ham i galleriet

    Må prøve at øge mængden lidt, opdrætter sagde bare at det skulle jeg ikke, i så fald meget lidt og det har jeg jo allerede. Hun siger at når det kommer ned i maven så når det bliver vådt bliver det større og derfor går der lidt før mæthedsfornemmelsen kommer og når det bliver forstørret nede i maven må man derfor ikke give for meget når mavesækken er så lille og de vil få dårlig mave. Han søger bare i sin skål mange gange om dagen, og kan også finde på at kradse i beholderen maden er i. Med mindre jeg kaster dem ud eller bruger snusemåtte så spiser han det på under 30 sek.


Kommentér på:
Eukanuba erfaring??

Annonce