{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.284 visninger | Oprettet:

Skiferie i Italien med hund {{forumTopicSubject}}

Er der nogen herinde der har prøvet at have sin hund med på skiferie i Italien, der vil fortælle lidt om det?
Jeg har styr på vaccinationer.
Tænker mere på om de må komme med op på bjerget i liften, om de er velkomne indendørs på spisestederne, skal hunden have mundkurv på og bare om der er nogen generelle gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skiferie i Italien med hund
  • #1   2. jan 2022 Jeg vil aldrig have min hund med på ferie, det er min mening.
    God dag smiley


  • #2   2. jan 2022 Birgit - og det ville jeg nok heller ikke, hvis jeg tog på poolferie til Spanien e.l.. men vi er jo nogen, der holder hubdevenlig ferie, fordi sådan foretrækker vi det.

    Skiferie er jeg dog ikke overbevist om, jeg ville hive hunden med på - så skulle det da være med mulighed for at kombinere med skijoring e.l. hundeaktivitet smiley


  • #3   2. jan 2022 Ja det fik jeg ikke skrevet i indlægget, men jeg vil ikke stå på ski i år, det er kun resten af familien. Hunden ville ikke skulle være alene.
    Jeg vil gå nogle gode ture imens resten står på ski. Hvis det er muligt vil jeg tage hende med i liften og mødes med familien på bjerget til f.eks frokost og derefter gå ned af bjerget.


  • #4   2. jan 2022 Tænker i du skal tjekke det sted ud i skal hen, men tænker pga alt det her corona, tror jeg det svær tid.

    Har kun været i Norge på skiferie, og der var det sted vi var ikke hundevenlig ville jeg mene, ingen gode stier at gå, handlede rigtig meget ski bakkerne.


  • #5   2. jan 2022 Tjek at reglerne er ens alle steder!

    Hunden skal bære mundkurv i alle liftkøer og alle lifte og den skal have sit ejet liftkort.

    Men ja, hunden er velkommen, men jeg ville være nervøs for at få den kørt ned.

    Hvis jeg ikke skulle stå på ski, kun havde Ziva og vi ikke rejste i uge 6/7/8 havde jeg også taget hende med på skiferie sammen med familien.


  • #6   2. jan 2022 er alle hundelige egnede til at gå i sne/kulde ? ... spørger af uvidenhed, mine er nemlig ikke gode til at gå i megen sne herhjemme, de får isklumper mlm trædepuderne, og sne klumper sig i deres pels under maven hvis sneen er lidt våd i det ....

  • #7   2. jan 2022 Nej.
    Tror mange racer med meget pote hår vil få udfordringer, fordi det bliver til hårde små isklumper, der sidder fast i hårene mellem trædepuderne og gør ondt.
    Vi har nogle i HPM Dirty Paws, der løber med sokker for at undgå sneen kan klumpe i poterne

    Og så er der selvfølgelig alle racerne uden underuld, der vil fryse og finde kulden forfærdelig.
    Blæsten i 25 meters højde, i -15 c hvor man er stillesiddende i 15 minutter i en kold lift, er en meget kold affære.


  • #8   2. jan 2022 Tak for jeres svar.
    Jeg er ikke bekymret for om hun kan tåle sne og kulden. Er det en dag hvor der er meget koldt bliver vi bare i dalen og går ture af passende længde.
    Jeg har være på skiferie de sidste 15 år og kender på den måde godt til vejret. Under normale omstændigheder ville vi bare tage til et af de steder vi kender i Østrig, hvor jeg ved der er gode gåruter og hvor jeg ved der må være hund i lift osv, men pga coronareglerne i Østrig er det ikke en mulighed i år. Så derfor har vi kigget på Canazei, men der har vi ikke været før.


  • #9   2. jan 2022 Canazei er vidunderligt, men det er kæmpe stort.

    Jeg husker ikke, at der er noget u-udnyttet natur overhovedet. Det er alt sammen løjper eller ufremkommeligt terræn. Jeg kiggede ikke så meget efter det, så måske tager jeg fejl.


  • #10   2. jan 2022 Jeg har stået på ski i Livigno i Italien siden jeg var 3 år gammel, så det bliver efterhånden til rigtigt mange rejser på ski. Jeg har aldrig set en hund på skiområdet. Aldrig. Jeg kan slet ikke forestille mig at det er muligt at have den med hverken i lift eller på pisterne. Det er slet ikke indrettet til en firbenet gæst.
    Temperaturen er ned til - 30 grader om vinteren, så meget få hunde kan leve der. Faktisk har jeg aldrig bemærket andet end slædehunde dernede.
    Ofte har vi overvejet at tage et par hunde med derned, og så bare køre langrend i stedet for alpin, men sporene er igen bare slet ikke indrettet til hunde. Desværre.
    Da skal man nordpå i stedet.


  • #11   3. jan 2022 Tak for input Malene.
    Øv jeg havde aldrig troet det ville være så meget anderledes end Østrig.
    Håber det er lidt anderledes i Canazei. Jeg undersøger videre.
    Ellers må det bare stå på gåture i dalene og så mødes med familien der i stedet.


  • #12   3. jan 2022 Det er meget anderledes - meget mere tourist og mindre natur. Jeg kan heller aldrig huske at have set en hund i Canazei men jeg har set mange i FC Norge, Trysil

Kommentér på:
Skiferie i Italien med hund

Annonce