1.493 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Den perfekte sele Den perfekte sele

Hej med jer smiley

Vi har efterhånden været en del seler igennem og den der har passet bedst bruger vi nu; en Dog Copenhagen comfort walk pro. Den ligger faktisk helt OK når han ikke har hovedet nede (og det vil man jo gerne have at han har; se billede i kommentar).

Vi har prøvet Air selen af samme mærke, to forskellige Hurtta seler, Julius K9 sele og ingen af dem har ligget godt på ham. Han er meget smal samtidig med at han har en meget lang hals / nakke.

Håber der er nogen der har nogle gode modeller og mærker vi kan prøve!

Vh Amanda & Hanzo

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den perfekte sele
  • #1   7. jan 2022 Når han snuser så trykker den ham foran på brystet.

profilbillede
  • #2   7. jan 2022 Jeg synes, at Niggeloh seler er rigtig gode, de er dyre, men jeg synes at de er pengene værd.

• #3   7. jan 2022 Min hund er en smal og lang type - dog ikke med så lang og højt ansat hals som din. Han har en non stop dogwear line harness, jeg købte efter anbefalinger fra nogen herinde, og som sidder rigtig godt på ham, også når han snuser og løber.

Hvis muligt ville jeg se om jeg kunne prøve lidt forskellige sektorer og se om nogen typer er bedre end andre - tænker f.eks. en mindre stiv/fast type (f.eks. en der er samlet med en ring i fronten, det giver lidt mere bevægelse i selen) eller en med et dybere "V" foran ville fungere bedre på din hund.

• #5   7. jan 2022 Altså for mit vedkommende: fordi jeg gerne vil kunne bruge lang line og det er noget skrammel i et halsbånd, hvor linen konstant kommer mellem benene, trædes på osv.

• #7   7. jan 2022 Måske en myndesele

https://www.skinnydogs.dk/vare-kategori/udstyr/seler/

• #8   7. jan 2022 Jeg har omsider fundet en sele der sidder fantastisk på min slanke, lange hund.
    Fik den godt nok syet efter mål pga hans størrelse ikke passede ind i de faste mål.
    Men faconen er så god.
    Ikke det bedste billede at vise den på, men den kan ses
    Måske det kunne være noget?
    https://www.nutaaq.dk/shop/4-seler/39-zero-dc-short-allround-sele/

profilbillede
  • #10   7. jan 2022 Lige præcis, den vejer intet, er solid, nem at smide på, tørrer hurtigt og generer/trykker ingen steder.

• #12   7. jan 2022 Tak for alle svarene! Dem vil jeg kigge nærmere på smiley

Jeg bruger en sele når vi går med lang line i skoven og også når vi går spor, det går ikke rigtigt i halsbånd desværre. På almindelig tur der bruger vi halsbånd smiley

• #13   7. jan 2022 Nones er smal og lang. Den enestes sele der passer her, er Nonstop dogwear Line harness.

• #14   7. jan 2022 Også en anbefaling af en Zero DC Short som i #8 herfra. smiley

• #15   8. jan 2022 Kig efter en sele, der kan indstilles på alle leder og kanter. Så kan det ikke gå galt.

• #16   8. jan 2022 Hvad med en ruffwear som denne, der kan justeres flere stedet på kroppen?

https://www.outnorth.dk/ruffwear/webmaster-harness?gclid=Cj0KCQiAieWOBhCYARIsANcOw0xBQNQkAZ5DesMf4xZiS5rr3yaCEHzIzoSp6nMh0q8Zx3xQY4VKoMMaApQFEALw_wcB#RedCurrant

• #19   10. jan 2022 Jeg er glad for Balance Harness-selerne, fordi de netop kan indstilles ALLE steder.
    Om halsen/brystet og i længden både på ryggen og under bugen smiley

• #20   10. jan 2022 Umiddelbart ser problemet bl.a. ud til at være at selen er alt alt for lille. Især er 'rygstykket' alt for kort; det trækker hele selen frem og op. Den ser også ud til at gnave ham i armhulerne smiley
    Jeg har selv en race, der kan være temmelig svær at finde en sele, der sidder OK på (Dobermann). Seler er tilsyneladende for det meste lavet så de passer hunde med lidt mere tøndeformet brystkasse smiley På min gamle Dobermann brugte jeg sele når vi gik i skoven og hun kunne finde på at ryge afsted efter en dejlig fært sådan lidt impulsivt. Vi prøvede mange mange seler og vendte altid tilbage til en gammel godt slidt Hurttha H-sele. Den var en smule for stor så den sad forholdsvist langt bag ved forbenene. Men den trykkede hende ingen steder. Den rutshede lidt rundt på hendes glatte pels, men var så blød at det ikke rigtigt gjorde noget. Den næstbedste vi havde var en Hurttha Y sele med en lidt langt 'rygstykke'. Dens svaghed var også at den rutshede rundt på hende og den rettede sig ikke helt så nemt tilbage som H-selen. Men igen den var stor og blød nok til ikke at genere hende.
    Jeg prøvede Niggeloh på hende. Netop fordi jeg synes de var vildt lækre og sidder vildt godt på min Irske Terrier (som så HADER at få seler smiley ) og på min venindes labrador og broholmer; den sad a h****** til på dobetøsen uanset hvilken størrelse jeg prøvede.
    Jeg ville nok også kaste et blik på det der laves til mynder; det er jo designet til smalle hunde med dybe brystkasser smiley

• #21   12. jan 2022 Mette det er netop det der er vores problem med almindelige seler, ryggen er alt for kort så den næste rammer ham i armhulerne mens bryststykket er alt for langt og "højt" fortil.

Vi har nu investeret i to seler og venter bare på de kommer med posten. Vi ville gerne have haft en sofadogwear sele men de er totalt udsolgt alle steder så vi har købt to fra Mundo Galgo i stedet og så må vi se om de ligger godt på ham smiley

profilbillede
  • #22   12. jan 2022 Maxi zoo har en sele der ligner på dit sidste billede.

Kommentér på:
Den perfekte sele

Annonce