{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.442 visninger | Oprettet:

Hund angrebet af ulv {{forumTopicSubject}}

…….. eller noget…… smiley

https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2022-01-07-hund-angrebet-af-ulv

https://nordjyske.dk/nyheder/aalborg/jagthund-i-kamp-med-ulv-pas-paa-jeres-hunde/f181a5a6-2b60-4261-a783-6a9a14f55be1

Jeg læser det som at hund jager ulv, ulv forsvarer sig, hund overlever. Alligevel er kommentarsporet på TV2’s facebook stukket helt af. Ulve er farlige, og venter bare på at slukke deres blodtørst i søde familiehundes varme og friske blod smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund angrebet af ulv
  • #1   7. jan 2022 En hønsehund på jagt efter ræven - jeg læser også at ulven har udvist retfærdigt selvforsvar og i betragtning af alle Danmarks stressede stakkels øvrige vildt, må jeg indrømme at jeg hilser det velkomment.
    Hundeejere tager ikke skade af at udvise lidt mere respekt for vildt og finde snoren frem til deres hund.


  • #2   7. jan 2022 Jeg tænker også at det er en totalt fair reaktion fra ulven...

  • #4   7. jan 2022 Det er her hvor jeg bor.
    Jeg gik og tænkte på ulven på Alberts aftentur i onsdags, så jeg endte på skadestuen. smiley
    Ikke pga den " farlige" ulv, men gik som sagt i andre tanker og overså en bunke jord på asfalten smiley


  • #5   7. jan 2022 #4 se selv, ulven er farlig! Sleeeeemme ulv smiley

  • #6   7. jan 2022 Min første tanke var, - hvad pokker laver en jagthund på egen pote i jagt på "noget"?
    Jeg kan heller ikke se problemet, hunden er oven i købet sluppet godt fra det, håber det må være en lærestreg for jægeren.
    Fuld kontrol eller snor på, længere er den vel ikke.


  • #7   7. jan 2022 Jeg tænker at hunden skal være rigtig, rigtig glad for, at det ikke var en grævling, den var efter smiley

    Håber du er ok, Staffmom smiley


  • #8   7. jan 2022 Min første tanke var også, får en Ruhåret lov på egen hånd at opsøge vildt ! Det ikke særlig betryggende.

  • #9   7. jan 2022 A
    Der var ikke noget brækket, men håndleddet er godt medtaget og holdes i ro smiley tak for tanken

    Ulven har været helt inde i boligkvarter, men der har den ikke gjort noget


  • #10   7. jan 2022 4 staff - god bedring og tak for grinet smiley

  • #11   7. jan 2022 Tak smiley og det var sandelig så lidt smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #12   7. jan 2022 Løse jagthunde,hundeluftere,folk på cykel,løbere,veje osv.

    Men man er nervøs for om dyrene bliver stresset pga en ulv.


  • #13   7. jan 2022 Max, du rammer hovedet på sømmet. Det er simpelthen så dumt, at det er sjovt smiley Og alle ved jo at en løs ruhår, som tilsyneladende gerne jagter en ulv, under ingen omstændigheder ville stresse hjortevildtet smiley smiley

  • #14   7. jan 2022 Tænkte præcis det samme.
    Overskriften på EB var noget med "ulveangreb"
    Der tænkte jeg så.. vel nærmere hundeangreb.

    Hunden har ikke været under kontrol og har jagtet vildt,
    nu har vi så bare noget vildt der kan forsvare sig


  • #15   7. jan 2022 Jeg er helt med på hvad i skriver, og det blev jo ikke så alvorligt som man kunne frygte, men jeg synes de er for tæt på. Om de er farlige for os, eller ej, så ønsker jeg dem på længere afstand. Der hvor jeg regner med det er sket, er en lille skov hvor der er mange der færdes.

  • #16   7. jan 2022 Er det kun mig der tænker, at hunden ikke var sluppet fra det uden alvorlige skader, hvis ulven havde ment dens "angreb"?
    Tænker bare når man ser to hunde det har været oppe og slås er det ofte med ret seriøse skader.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #17   8. jan 2022 Ulven har ikke ønsket den kamp. For et rovdyr vil skader kunne betyde døden.

    For Selvfølgelig ville der være skader efter en egentlig kamp. Den har vist at den mente det alvorligt. Her til og ikke længere.

    Det burde selv den dummeste hund forstå. Det her er nok ikke en god idé.

    Det er hvad jeg tror.


  • #18   8. jan 2022 Ulven tænker hund= menneske. Hvorfor skulle ulven angribe af sig selv..

    Hav styr på din hund. Tænk hvis det var en hare eller et rålam


  • #20   8. jan 2022 Hunden lugter vel af menneske eller de kan mærke at de er menneskepræget smiley

  • #22   8. jan 2022 Max, jeg tror jeg fik formuleret lidt dårligt. For jeg tror du har helt ret i at den har ment dens trussel alvorligt. Men ligefrem at begynde at sige at den har angrebet hunden, som de jo gør i overskriften og få den til at fremstå som et eller andet blodtørstigt monster, er måske også lige at overdrive lidt.

    Det her er 100% ejerens skyld. Ulven har vist at den faktisk ikke har opsøgt konflikten, men netop blot givet en advarsel, for ellers havde hunden altså været mere medtaget. Så jeg tænker da det er en helt normal mental sund ulv, som har følt sig presset til at skulle sige fra.
    Præcis som mellem hunde, når en hund bliver for nærgående og den anden siger fra.

    Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor mennesket forventer at vilde dyr ikke reagere, ja vildt.. Eller bare skal lunte væk når de føler sig truet. Men fido skal jo også helst bare ligge på sofaen og se sød ud. Det er som om folk er blevet bange for det naturlige, for puha nej, de der instinkter de er altså ikke altid lige Disney glansbilledet.


  • #23   9. jan 2022 *Host*
    Ro på de damer og herrer. smiley

    Hunden var "på arbejde" med sin jæger, og det er helt normalt at hunden i tæt skov/krat, arbejder hvor du ikke kan se den. Der skal hunden dels larme så meget rundt som muligt, men også gå på spor af enhver frisk fært af vildt, og drive vildtet afsted eller lette en fugl, så det måske kommer på skud for en jæger, posteret et eller flere steder, rundt om det område der "drives af".

    Her mødte hunden for første gang et "stykke vildt" der standsede op og konfronterede den, tænker jeg.

    I den ideelle verden ser man hvad hunden driver med og kan give stopfløjt, men for det meste er det tæt krat og skov.. ellers er der ligesom heller ingen pointe i at sende hunden derind, hvis man bare kunne stå og se, om der var noget vildt. Det er typisk sådanne steder vildtet ligger og "trykker sig" og derfor afsøges af en hund, eller ofte flere hunde og deres førere, hvis der er tale om et større område.

    Ulven "burde" være smuttet væk ved første antydning af mennesker i området da den, modsat vildtet, ikke er et dyr der kan finde på at ligge og trykke sig, og den "burde" derfor heller ikke blive forfulgt af en jagthund på dens revir.. denne ulv smuttede så bare ikke.
    Her udtaler jeg mig nok på alle jægeres vegne: Ingen vil formentlig bare stå og se på at deres hund gennemtygges og dræbes af en ulv for øjnene af dem. Selvfølgelig griber vi ind hvis det er muligt, og det gælder både for "pro-ulv" som jeg selv, og dem der synes det modsatte. I andre lande, bl.a Sverige har man vedtaget at det går ind under lovligt nødværge, og derfor er straffrit.
    Noget der forhåbentlig vil blive diskuteret nu i vildtforvaltningsrådet og blandt relevante politikere, om vi ikke skal have lignende regler i Danmark.

    Jeg aner ikke hvordan Charlie ville have reageret på en lignende situation, (og om han overhovedet var gået på fod af en ulv) normalt flygter vildtet jo altid. En ulv tror jeg dog ikke han havde været så dum at forsøge at apportere, eller angribe for den sags skyld, men det er helt normalt at en jagthund der arbejder er optændt af iver, drift og jagtlyst, og en ruhår som den der angreb ulven, er typisk nogle hårde hunde. Og det sker faktisk også ind imellem, at to jagthunde kan komme op at toppes, oftest hvis hundene ikke er så bekendte med hinanden, og ulven ligner jo en hund.

    -Man skal naturligvis altid og i enhver situation, kunne kalde sin hund til sig.


  • #24   9. jan 2022 Ikkesom, jeg tror de fleste er med på, at hunden var på opgave. Og mange kan nok også gå med på, at hunden i en vis udstrækning gjorde dét den skulle. Problemet opstår bare der, hvor historien bliver til, at ulven angreb hunden smiley

    For det gjorde den ikke! Ulven blev angrebet af hunden og forsvarede sig. Havde det været en stor, sur kronhjort eller en grævling, var det aldrig blevet en historie. Men fordi en ulv forsvarer sig, er det pludselig en historie.

    En anden ting - hvis en hund har til opgave at lette vildt der trykker sig, skal den så ikke stoppe, når vildtet er lettet? Eller skal den af sig selv forsøge at nedlægge vildtet?


  • #25   9. jan 2022 A,

    Jeg vidste ikke man forsøger at vinkle den omvendt smiley men enhver der læser artiklerne om det, kan jo læse at det var hunden der angreb.

    Altså normalt flygter vildtet jo og hunden skal følge efter, men jeg har aldrig oplevet eller hørt om, en jagthund der fangede og nedlagde et stykke vildt. På nær fugle.. Hvis fuglen ikke letter, bliver den apporteret.


  • #26   9. jan 2022 En Ruhår skulle gerne tage stand, og vente på rejs kommando.

  • #27   9. jan 2022 L.P,

    Svært hvis dyret har rejst sig før hunden krydser sporet.


  • #28   9. jan 2022 Ja det giver sig selv. Hunden burde bare aldrig være kommet så tæt på ulven, specielt ikke når ulven var i bevægelse.

  • #29   9. jan 2022 Ikkesom, i begge artikler jeg har linket til, står der “hund angrebet af ulv”. Og det er ikke rigtigt. Hund angreb ulv, ulv forsvarede sig. Hvis ulv havde været et rådyr, havde det været “hund dræbte rådyr”. Havde det været en grævling, havde det (måske) været “hund flænset af grævling”.

    Jeg har svært ved at se hvorfor en situation, som den der er beskrevet i artiklerne, vil berettige at man må skyde ulven i nødværge smiley Vil det sige at man bare skal bede sin hund om at gå til angreb på en ulv, og så må man dræbe den, hvis den forsvarer sig?


  • #30   9. jan 2022 Tænker ærlig talt, at hvis ulven ville gøre skade, så havde den gjort det. Det lyder som selvforsvar imo.

    Nej, ulven kan ikke lide at interagere med din løse hund. Det er et vildt dyr, hvad regner folk med?


  • #34   9. jan 2022 Jeg må indrømme at efter et kig på div sider på fb, feks Ruhår. Så jeg ikke overrasket. Hold nu kæft en gang ævl, folk kommer med.

  • #35   9. jan 2022 Men 4 mennesker dræbt af jægere i DK de sidste 20 år. Hvor mange mennesker er dræbt af ulve i DK de sidste 20 år?

  • #36   9. jan 2022 Og hvad med den episode med en lille dreng på en kælk, der blev skudt og dræbt af en jæger i mørke, fordi jægeren troede, det var en ræv. Er det virkelig mere end 20 år siden, eller bør den episode også tælle med ?

  • #39   9. jan 2022 Lene, jeg måtte lige søge. Sikke en forfærdelig historie smiley

    https://www.berlingske.dk/samfund/dreng-skudt-af-raevejaeger-paa-ulovlig-nattejagt


  • #40   9. jan 2022 A, ja virkelig forfærdelig. Det er derfor jeg husker den.

  • #41   12. jan 2022 #23
    Du skriver: "Ulven "burde" være smuttet væk ved første antydning af mennesker i området da den, modsat vildtet, ikke er et dyr der kan finde på at ligge og trykke sig, og den "burde" derfor heller ikke blive forfulgt af en jagthund på dens revir.. denne ulv smuttede så bare ikke."
    Det er ikke sandt. Der er lavet undersøgelse i Norge omkring reaktionved kontakt med mennesker. Forskere fulgte sporene fra ulv. Ulven valgte at lægge sig imellem træerne og trygge sig indtil de var passeret hvorefter den gik modsat retning, så jo, en ulv trygger sig som andet vildt


  • #44   13. jan 2022 jeg kan ikke se det sidste link der er lagt ind - men synes jeg læste i går et sted på facebook (en jagt side) at man faktisk slet ikke sikker på at det var en ulv - for jægeren havde ikke set den - kun at hunden rendte efter noget smiley
    og man ikke havde fået dna testen tilbage endnu - som kunne bevise at det VAR en ulv


  • #45   13. jan 2022 #44 Der ER slet ikke noget DNA materiale. Hunden havde ikke så meget som en dråbe blod på sig. Og heller ingen skrammer eller blå mærker efter et eventuelt bid. Så det er vidst rent gætværk fra jægerens side.

  • #47   18. jan 2022 Det her er en ener

    https://www.youtube.com/watch?v=EAEBoNtEcg0


  • #48   18. jan 2022 Allan, hvor var han altså smuk smiley

  • #49   19. jan 2022 Jamen han lignede sgu en familiehund som han står der, enig.

  • #50   19. jan 2022 Her er der nogen pragteksemplarer i alle mulige farver, en af de bedre videoer jeg har set.

    https://www.youtube.com/watch?v=C7c7u-qpORI


  • #51   19. jan 2022 Åh, den gamle ulv smiley smiley smiley

Kommentér på:
Hund angrebet af ulv

Annonce