{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Hvad skete der lige {{forumTopicSubject}}

Her til eftermiddag gik jeg ned på den lille fodboldbane, som vores boligforening har. Jeg ville træne lidt slalom, men LIGE i det sekund jeg havde sat pindene op, så kommer der 2 unge drenge sparkende med en fodbold..... smiley

Forhelvede, tænker jeg. Det er jo typisk! Vores slalom har ikke fungeret så godt på det seneste, og nu er der endda nogen, der spiller fodbold lige foran os. Men jeg prøver alligevel.
Og så har jeg bare en hund der er hurtig, fejlfri, fokuseret, og tager slalom i fantastisk fart der giver hende en perfekt rytme smiley
Det ender med at hun tager en 12-pinds slalom kun med hjælp i enderne, med super god fart og engagement, uden at sætte én pote forkert.

Whaat... jeg ved ikke om det er drengene og den flyvende bold der trigger hende, om det er fordi vi har holdt en lang pause, om det er fordi hun modner og udvikler sig, eller hvad søren det kommer sig af.. og jeg ved da slet ikke hvordan vi gør det igen..

Kender I det: når man bare tænker "hvad faen skete der lige dér?!" smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skete der lige
  • #1   14. jan 2022 Så dygtig smiley hun er sej.

    Jeg blev sgu lidt “what” over Marley i går. Vi gik uden snor ind i en stor indhegnet græsplæne hvor der i forvejen var to af hans gode hundevenner. Han holdt afstand, kiggede op på mig og løb først hen da jeg havde sagt “ja”. Vi træner meget “ja, du må gerne hilse” og hvis nej så er det ikke til diskussion og vi går videre


  • #2   14. jan 2022 Dygtig Marley smiley Hvor skønt!!

    Ja man bliver sgu næsten helt forbavset lige pludselig. Jeg har godt nok sjældent oplevet min hund vende på en tallerken og overraske mig sådan før - det ér lidt et "whaat" moment smiley


  • #3   14. jan 2022 Øhhh.. ja .... pindene er der .... men hvor er hunden ??
    Hvis vi ikke ser hunden gøre det ... tror vi ikke på det. smiley smiley smiley

    Men ok .... hvis hunden var SÅ hurtig som du siger , så du ikke kunne nå at filme det , så godtager vi det ----> for nu .... ha ha ha


  • #4   14. jan 2022 Skønt og hvor er hun dygtig smiley

    Jeg træner ikke meget med whipperne, men lidt efter evner og lyst hos den enkelte hund.

    Bianchi er temmelig tung at danse med, ingen har endnu fundet de vises sten i forhold til at lære hende nyt, hun kan hvad hun har kopieret fra de andre, ikke andet. Hendes hjerne er delt i 50% mad, 50% jagt tror jeg, hun har meget, meget svært ved at lære.

    Rigtig mange har forsøgt at lære hende noget så simpelt som at sitte, helt uden held, hun smækker aldrig bagdelen i jorden frivilligt og så pludselig her i sommer, satte hun sig da min søn bad en af de andre om at sitte, det var kort før hendes fem års fødselsdag.

    I en måneds tid, satte hun sig på kommandoen sit, nu er det åbenbart glemt eller fortrængt, for nu sidder hun igen kun når hun selv vil smiley


  • #5   14. jan 2022 Haha Nittib, jeg kunne sige "det er umuligt at træne og have en mobil i hånden på samme tid", eller jeg kunne sige "det var simpelthen så hurtigt at kameraet ikke kunne fange det", du vælger selv hvilken version du tror på smiley

    Haha åh nej Kirsten!! Hvor er Bianchi skøn, på sådan en træls og samtidig charmerende måde - men det er vel heller ikke for nørdetræning, de fleste vælger whippets smiley Det er godt nok en ægte "øh hvad skete der lige dér"-situation


  • #6   14. jan 2022 I er så seje!
    Dejligt med fremskridt, selvom I har haft en lidt tung periode smiley
    Det er smart med de der slalom bøjler, hvor er de købt?

    Thea vokser og vokser! Hvis hendes selvtillid bliver ved med at gro, må hun putte den i en rigtig greyhound krop smiley
    Idag var vi på det udendørs fort museum her i byen. Vi havde hundene med, så vi kunne lege lidt med balancen i naturen.
    Thea lavede nærmest parkour rundt på tingene smiley Blandt andet en helt rund kugle der stod, hoppede hun op på siden af og stod så bare der og ventede på snacks!
    Seje tøs.

    Baby er så er i den totalt modsatte grøft.
    Han vil ingenting for tiden! Han vil rundere, og lave fremadsendelser, samt gå på plads.
    I sommers gik vores apport så fint frem af! Men et eller andet er gået galt og han vil den slet ikke igen nu.
    Det er godt vi starter til træning igen på tirsdag, så der kan komme noget skik på det gamle uhyr igen! smiley


  • #7   14. jan 2022 Krøllet: ja det er simpelthen så skønt, især når vi har døjet sådan med det, så får man lige et kæmpe skud motivation smiley
    Jeg har købt mine buer på toppet.se smiley og de passer ret godt på "hjemmesættet"

    Haha hvor er Thea bare god! Det er jo så skønt, når de bare har selvtillid, charme og lækkert hår. Så ved man at de trives og har det godt. Det kan være at det endda bliver Thea, der snart må lære Baby hvordan man styrer showet smiley
    Apporten er også vores akilleshæl generelt. Men det skal nok blive godt.. en skønne dag..


  • #8   15. jan 2022 Dejligt når det hele bare spiller!
    Tak for tips med buerne, jeg har ledt længe efter nogle, så Sam og jeg kan selv træne slalom herhjemme også smiley


  • #10   17. jan 2022 Åh, hvor er det bare FEDT, når det hele spiller på den måde!!

    Jeg havde lidt af den samme oplevelse til agility med Nimbus i lørdags.
    Han har generelt ikke fået lov til at tage feltforhiindringerne ifm baneforløb, fordi vi første lige er kommet i gang med et felt-nørde-kursus, så jeg ikke synes, han har været "klar".

    Men i lørdags til den almindelige træning tog han så A-brædtet adskillige gange i fuld fart mellem en tunnel og et spring, hvor jeg endda lavede blind efter A´et, og han gjorde det til UG hver eneste gang, så jeg nu nærmest fortryder, at vi skal terpe/nørde felter hele første kvartal smiley


  • #11   17. jan 2022 Det var så lidt Mathilde, jeg kan se at man også kan få dem på tutti.pet.dk, men det har jeg ikke lige erfaring med. De ligger dog i samme prisklasse anyways, hvis man vil have et fuldt sæt.

    Karina: Ja, det er simpelthen sådan en fed følelse! Og hvor er Nimbus bare sej smiley Man kan jo sige, at det aldrig er spildt tid at nørde, men jeg kan godt forstå dig smiley


  • #12   17. jan 2022 Enig, det er som regel fedt at terpe/nørde, men jeg har også lidt den der holdning om, "don´t fix it, if it aint broken" smiley

  • #13   17. jan 2022 Ja så bliver man pludselig lidt bange for at "overtræne" det smiley smiley

Kommentér på:
Hvad skete der lige

Annonce