{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

Hvor skal hunden gå? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er sku i en alder af 32 år og et utal af gåture blevet i tvivl om hvor jeg skal have min hund henne når jeg færdes i trafikken og/eller skal passere andre.

Vi gik tur idag og en meget bestemt dame som havde lige så travlt med at snakke i tlf som af at fortælle mig hvor jeg skulle gå, ja vi var i hvert fald ikke enige om hvor hundene skulle være...

Så af ren nysgerrighed vil jeg da gerne vide hvor i holder jeres hunde hvis i skal passere folk og man ikke skal hilse osv?

Specielt folk der har agility hunde vil jeg meget gerne høre fra da denne dame lagde meget vægt på det:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor skal hunden gå?
  • #2   23. jan 2022 Så du går ikke med din hund på en bestemt side?

  • #4   23. jan 2022 Her blev der råbt at agility hunde skulle gå på højre side derfor skulle jeg trække til højre. Selv om jeg pænt havde ham ved min venstre side lang tid inden vi skulle passer.

    Det endte så med at hundene netop passere hinanden fordi hun havde lige så travlt med at opdatere personen i den anden ende af mobilen så hun ikke selv holdte sin hund til højre.

    Der er jo ikke sket noget har bare aldrig hørt nogen Signe deres hund SKAL gå på højre og synes bare det er underligt da jeg altid har lært at få hunden på plads på venstre så det vil ikke give mening for mig.


  • #5   23. jan 2022 Når man går på veje, hvor der også er kørende trafik, skal gående holde til venstre. Hvilket passer meget fint med, at vovse skal gå på min venstre side. Hvis dem jeg passerer kører efter samme regler, så går alt nemt.

    Så min schæfere er på min venstre side, og corgien går typisk på min højre. Jeg trækker så langt til venstre som muligt, og signalerer tydeligt, at jeg holder til venstre. Jeg kan også finde på at stoppe op med mine i nævnte position, for at vise vedkommende der går imod os, at jeg altså bliver i venstre side.

    Og hvorfor så insistere? Fordi schæferen er så “hjemme” på venstre side, at hun kan passere 99% af fremmede hunde, uden at blinke. Forudsat at hun går på “sin” plads. Går hun på højre, er det ikke naturligt for hende, og hun vil reagere på flere af de hunde vi passerer.


  • #6   23. jan 2022 A- ja og det jo netop det at når ens hund er van til at tingene er sådan så er de sådan.

    Jeg synes tydeligt jeg signalerede at vi holdte til ventre men hun stoppede så op pg holde til højre (min venstre) og sagde så højt til personen i mobilen "jeg skal lige have nogen til at holde til højre her" hvortil jeg svarede St det da jeg dumt når nu hunden skulle gå på venstre side. Men det skulle en agility hund ikke!


  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #7   23. jan 2022 Til venstre - jeg trækker altid til venstre i god tid - så jeg signalisere at det er der jeg går.

    Det er helt fra gammel tid, så har man højre hånd fri smiley


  • #8   23. jan 2022 Det kommer an på hvor man går og hvad man træner..

    Jeg vil helst have hunden er så jeg er mellem hunden og vejen.

    Så da jeg bor i byen kommer det an på hvilket fortov jeg går på og hvilen vej.

    Så den kan gå på både højre og venstre side.


  • #9   23. jan 2022 Jeg kalder som regel Tucker på plads (det vil sige min venstre side) hvis vi skal passere folk og så holder vi jo så sammen til højre, med mindre selvfølelig at personen tydeligt er trukket til dén side.

    Har de hund med, skifter det om jeg tager Tucker på højre eller venstre side. - Siden længst fra den anden hund, hvis jeg ved han ikke vil ignorere den eller hvis det ligner en hund som helt vildt gerne vil trække over og hilse.


  • #10   23. jan 2022 Ginga, sidst vi havde en tråd om det her emne, skrev jeg, at jeg kan få min schæfer til at lyde så hidsig, at folk går en bue udenom. Og det trick bruger jeg stadig. Det er vældig praktisk smiley

    Selvom det så medførte, at en bruger kalde mig sindssyg, og skrev at hun aldrig havde mødt hverken en schæfer eller en schæferejer, der ikke var totalt vanvittig smiley Ikke desto mindre får det folk til at flytte sig, og så er jeg jo glad smiley


  • #11   23. jan 2022 Kommer såååå meget an på hunden, min Sheltie gad ikke andre hunde og så dem ikke, så hun var lige ved mig på Venstre side. Min Boston er altid på højre sidde når vi går Venstre mod Venstre

  • #12   23. jan 2022 A- jeg synes ellers det er helt fair:)

  • #13   24. jan 2022 Jeg har dem altid på den side, der er længst væk fra den hund (eller det menneske) vi skal passere.

    Og det med, at en agilityhund skal holde til højre, er da noget af det mest tåbelige, jeg nogensinde har hørt.
    JA i det meste lydighed har vi hundene på venstre side, men netop agility-hunde (og rally-hunde for den sags skyld) skal jo netop kunne arbejde lige godt, uanset om de er på højre eller venstre side.
    Så den argumentation holder altså ingen steder.


  • #14   24. jan 2022 Citat A med Bomstærk ... : jeg kan få min schæfer til at lyde så hidsig, at folk går en bue udenom. Og det trick bruger jeg stadig. Det er vældig praktisk
    Smart trick smiley smiley
    Da jeg havde mine rottweilere så var det problem også helt løst af sig selv - folk giv altid en stor bue unden om - fordi rottweilere jo er meget farlige - ha ha smiley smiley smiley
    men til spørgsmålet - så går min hunde altid på venstre side - væk fra vejen smiley
    nu skal andre jo ikke fortælle dig hvordan du skal gå med din hund - og desuden skal en AG hund kunne gå på begge sider


  • #16   24. jan 2022 Mine går typisk på venstre side mende kan sagtens gå på højre også. Møder vi andre hunde er de på den side der er væk fra den anden hund.

  • #17   24. jan 2022 Der er ikke noget at sige til folk ikke kan finde ud af at gå i venstreside mere.. med al den færdselsretning vi de sidste 2 år har set at rundt i butikker, i gågader og ved forsamlinger - der har man skulle holde til højre..

  • #18   24. jan 2022 Men vi har hundene til venstre så man går forbi menneske til menneske. Og hundene væk fra hinanden. Det signalere også for hunden at der er styr på det her

  • #19   24. jan 2022 https://www.sikkertrafik.dk/raad-og-viden/til-fods/hvor-skal-du-gaa

    "Hvilken side skal du gå i?

    Når du går på en vej uden fortov eller cykelsti (fx en landevej), skal du gå i venstre side af vejen. Det er mest sikkert.

    Hvis du går på en sti i naturen, er der er ikke nogen fast regel om, hvilken side du skal gå i. Men her er det også sikrest at gå i venstre side. For så kan du se de cyklister, der kommer kørende imod dig og træde til side, hvis det er nødvendigt. Og du risikerer ikke at blive ramt bagfra af en cyklist.
    Hvis stien er midlertidigt ensrettet, eller hvis der er opsat skilte med andre, midlertidige påbud om fx at gå i højre side eller at løb er forbudt, så respektér skiltene."


Kommentér på:
Hvor skal hunden gå?

Annonce