Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie
  • #1   23. jan 2022 Hvis du går med opdrættede laks, er det vist hip som hap. Men opdrættede laks er såååååååå klamme (og fulde af klamme ting, inkl. tungmetaller og miljøgifte). Jeg ville gå efter en fra vilde laks, fx Grizzly: https://dyrelageret.dk/helseprodukter-hund-kat-103/lakseolie-fiskeolie-og-andre-olier-108/vildlakseolie-grizzly-2-ltr-7515.html?gclid=EAIaIQobChMIi-DIksHI9QIVRajVCh26iQ8SEAQYAyABEgLX5fD_BwE

• #2   23. jan 2022 Det kommer an på hvad du gerne vil have olien til at gøre for hunden.
    Er det til hud, pels eller led?
    Mange hunde får rigeligt med omega i foderet, hvorfor tilskud faktisk er overdosering.

• #3   23. jan 2022 Malene, bare af nysgerrighed - hvordan ser man om en olie er god til det ene eller andet? Altså, hvad skal jeg kigge efter, hvis jeg vil have tilskud til pels? Og hvad skal jeg kigge efter, hvis det er tilskud til led?

• #4   23. jan 2022 Malene -

Han får tilskud til led, så det er sådan til "lidt af det hele" .. hvis det gir mening.

• #5   24. jan 2022 Hvis det ikke er for smagen og at få hunden til at spise, så synes jeg alm. kapsler til mennesker er det letteste at arbejde med.
    De findes som klassisk fiskeolie eller hvor der er kombineret fisk og vegetabilske olier. Undgå nogen med vitaminer osv. det er der ingen grund til.
    Alm. Stor hund 1000mg, lille hund 500mg - de helst små toy racer får en klippet op og delt mellem to hunde.
    Kvalitet - jo højere niveau af DHA og EPA pr. Enhed. Jo bedre.
    Og det bedste af det hele - i kan deles om at få dem brugt, så køb bare den store økonomipakke smiley

Vil du gerne have noget ud over maden og hunden ikke er hvid eller har hvidt skæg, så ville jeg gå med grizzly lakseolie. Det er vild laks og i god kvalitet. Udregn dit forbrug og køb så den største pakning du kan nå at få brugt inden for 3 måneder fra åbning.

• #6   24. jan 2022 98% af alt lakseolie kommer fra samme fabrik i Norge, grunden til prisforskel er at nogle tjener mere på olien end andre

• #7   24. jan 2022 Den store fabrik i Norge (verdens største opdræts og fiskeforabejdnings industri) hedder noget så chamerende som Marine Harvest. De har også store fabrikker andre steder i fx Polen.
    Nå, men man kan vel så strengt taget heller ikke heeelt sammenligne Norsk opdrætslaks med vildfanget laks fra Alaska. Det er fx ikke samme art. Den norske er Atlantisk laks (Salmo Salar) og den fra Alaska er Stillehavslaks (Oncorhynchus spp.). At bruge olie udvundet af Stillehavslaks er heller ikke helt uproblematisk. De vilde populationer af stillehavslaks er truede og lider under overfiskning og enorme mængder af udsat yngel. Netop så man kan sælge 'vildfanget laks fra Alaska' smiley
    Så det er altså ikke så rosenrødt et produkt som de fine kulørte anprisninger kunne antyde smiley

• #8   24. jan 2022 Hmm ... nu havde jeg egentlig bare lagt mig fast på Grizzly, men det lyder da ikke særligt godt, det med at laksene er truede.

Hold da op, troede bare det var en simpelt spørgsmål med et simpelt svar smiley

• #9   24. jan 2022 Jeg bruger en vegetabilsk olie fra Hokamix.

Kommentér på:
Olie

Annonce