{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han og tæve sammen
  • #1   29. jan 2022 Min han bliver sendt på ferie ved min mor.

  • #2   29. jan 2022 Jeg tror at langt de fleste enten sender hannen på ferie, eller bor sådan at de kan adskille dem helt i perioden.

    Jeg har selv haft tanken, fordi vi jo har Teemo. Planen er at vi skal have en han igen næste gang fordi det er klart det nemmeste, men vi snakkede selvfølgelig om hvad vi ønskede, og der ville planen være at sende Teemo ud af huset, indtil tæven var så gammel at den kunne blive steriliseret. Derfor vil jeg heller ikke have en papillon tæve, for det ødelægger pelsen for meget.
    Nu er det så en chihuahua vi venter på, så denne gang ville det ikke være et kæmpe problem, men vi har så valgt at ville have en hanhund for nemheds skyld og fordi vi gerne vil have mulighed for at bruge ham til et kuld hvalpe, hvis han egner sig.


  • #3   29. jan 2022 Tror det er meget forskelligt.
    Jeg var så heldig, at min hanhund kunne være i et stort bur, som stod i samme rum, som de løbske tævet opholdt sig i. Det gik helt uden problemer, men alle hunde skulle være i samme rum. Buret stod altid i rummet, og der var kurve osv derinde.

    Jeg kender andre, hvor hanhunden hyler og ødelægger døre og andet, for at komme ind til de løbske tæver.

    Umiddelbart vil jeg ikke anbefale at man har intakte tæver og hanhunde sammen. Jeg var bare utrolig heldig smiley


  • #5   29. jan 2022 Vores var næsten kunstig kastreret sidste gang Mimi var i løb. Men han reagerede da lidt på det. Hun var hos sønnen i løbetiden, og vi sørgede for at holde dem helt adskilt. Nu er planen, at hun skal steriliseres, hvis jeg da må beholde hende.

  • #6   29. jan 2022 Planlægger du ny hund? smiley smiley

  • #7   29. jan 2022 Jeg har 6 hundebokse og det er stål, varme mine tæver kommer der ud. smiley

  • #8   29. jan 2022 Jeg havde dem opdelt i den periode, men tæverne har været gode til at "hjælpe" hannerne til at holde nallerne for dem selv. Der var lidt hylen i ægløsningen, men ellers intet

  • #10   29. jan 2022 Man kan sagtens få juridisk hjælp af DKK uden at være medlem. Min eks og jeg blev medlem efter en uheldig sag mellem en DKK opdrætter og os, og de hjalp os hele vejen. Derfra synes vi at vi gerne ville støtte det og jeg fik derefter mit kennel mærke

  • #11   29. jan 2022 Jeg boede I 2 vær lejlighed med reiki og Gaia. Når hun kom i løb skiftedes de til at være hhv. I stuen og soveværelset. De kunne stadig luftes sammen (I snor) uden de store problemer. Når det var muligt var Gaia hos mine forældre 3-4 dage mens hun var højløbsk, men de gange det ikke kunne lade sig gøre gik det nu også ok derhjemme, selvom reiki var lidt stresset de dage.

    Tror så også der kommer lidt an på dels boligforhold (hvor nemt er det at opdele) og hvor voldsomt ens hanhund reagerer - første gang var reiki meget påvirket, men derefter var han ok (han havde så i mellemtiden lavet et kuld hvalpe, så måske han havde regnet ud, der ikke var noget at komme efter resten af løbetiden?)


  • #12   29. jan 2022 Flynn, muligheden er oppe og vende smiley
    Men der er lige nogle logistiske hensyn, der skal tages smiley


  • #13   30. jan 2022 Her havde jeg to hanhunde en kast og en der havde kugler, der blev min tæve sendt på løbetids ferie, men hun var også mega nem og holde sig selv ren.

  • #14   30. jan 2022 Mine kunne sagtens være sammen inde i huset, når hun ikke var højløbsk. Og når de var alene var hun bag et børnegitter og lukket dør (de kan parre gennem det)


    Men pga småbørn og de de bare åbnede lågerne, så blev hun sendt på ferie


  • #15   30. jan 2022 De kan for det meste være sammen inde. En enkelt gang har vi oplevet at Hund helt gik fra maden og der røg han et par dage hjem til min svoger. Men ellers så sætter vi en børnelåge op og så skiftes de til at være sammen med os i stuen og så lukkes de naturligvis ud på skift også. Det er kun nogle få dage det er nødvendigt at adskille dem konstant, de fleste dage kan de sagtens være sammen i stuen når vi er der.
    De er altid hver for sig når de er alene hjemme, så der gør vi ikke noget anderledes


  • #16   31. jan 2022 Jeg har far og datter sammen,han er en meget brugt avlshan,så han ved præcis hvornår han skal springe på og i de dage har jeg ham i snar 24/7,det drejer sig om 3,5 dage,,der ud over er han ikke interesseret i hende i løbetiden

  • #17   31. jan 2022 Hannen har været kommet på ferie hos min mor i de få dage, hvor det var 'hot'. I resten af perioden har de bare ikke fået lov at være sammen uden opsyn.
    Men altså ingen af mine irerhanner har været sådan for alvor interesserede i løbetiden uden for de få 'hotte' dage. Så det har ikke været noget issue. Nu må tiden vise hvad Clinton siger til det når Penny kommer i løb. Clinton er lidt mere 'don juan', 'charme, selvtillid og lækkert hår' end både Carlson og Stormy. På den anden side så har han trænet sammen med løbske tæver uden at vise vildt meget interesse med mindre de altså var højløbske.


Kommentér på:
Han og tæve sammen

Annonce