amstaff lige lidt om dem amstaff lige lidt om dem
Et dyreinternat i Tranbjerg siger nu nej tak, når politiet overdrager kamphunde, som de har beslaglagt.
Hundene er ofte blevet tvangsfjernet fra deres ejere fordi ejerne ikke tager sig godt nok af hundene.
Men hos internatet i Tranbjerg har de nu gentagne gange stået ansigt til ansigt med stærkt utilfredse hundeejere.
- Vi har været udsat for trusler og indbrud fordi de vil have deres kamphunde igen, så nu siger vi stop. Vi vil jo gerne være et fredeligt sted. Det siger Anne Trane, som bestyrer internatet i Tranbjerg i dag til TV 2 | ØSTJYLLAND.
I løbet af de sidste tre år har internatet oplevet en markant stigning i antallet af indleverede kamphunde. Mange er blevet beslaglagt af politiet, men dem tør Anne Trane som sagt ikke modtage mere. De sendes nu et sted hen hvor ejerne ikke kan finde dem.
Internatet modtager gerne beslaglagte kamphunde til behandling, men de ønsker ikke at huse dem.
maj 2006
Følger: 70 Følgere: 92 Hunde: 5 Emner: 233 Svar: 11.263
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.253
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.253
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.595
Dem der er beskrevet i indlægger derimod er jo langt fra gode repræsentanter, for ellers var deres hunde jo ikke blevet fjernet.
Men at man vælger på diverse internater at sige nej tak til hundene, forstår jeg så heller ikke lige - jo, er det kun p.ga truslerne, så kan jeg til dels forstå det, men de steder der siger nej udelukkende p.ga racen forstår jeg ikke.
Hundene i sig selv er jo faktisk nemme at have, hvis bare man tager sine forholdsregler i forhold til andre hunde - og hundene kommer der jo grovest talt ikke for at "komme sammen" med andre hunde :o)
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
I mine øjne har hverken trådstarter eller tv-station gjort andet end at formidle hvordan tingene ser ud.
Det har intet med at hetz el.l. at gøre, det er en konstatering.
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.826
amstaff lige lidt om dem