800 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

amstaff lige lidt om dem amstaff lige lidt om dem

Et dyreinternat i Tranbjerg siger nu nej tak, når politiet overdrager kamphunde, som de har beslaglagt.
Hundene er ofte blevet tvangsfjernet fra deres ejere fordi ejerne ikke tager sig godt nok af hundene.

Men hos internatet i Tranbjerg har de nu gentagne gange stået ansigt til ansigt med stærkt utilfredse hundeejere.

- Vi har været udsat for trusler og indbrud fordi de vil have deres kamphunde igen, så nu siger vi stop. Vi vil jo gerne være et fredeligt sted. Det siger Anne Trane, som bestyrer internatet i Tranbjerg i dag til TV 2 | ØSTJYLLAND.

I løbet af de sidste tre år har internatet oplevet en markant stigning i antallet af indleverede kamphunde. Mange er blevet beslaglagt af politiet, men dem tør Anne Trane som sagt ikke modtage mere. De sendes nu et sted hen hvor ejerne ikke kan finde dem.

Internatet modtager gerne beslaglagte kamphunde til behandling, men de ønsker ikke at huse dem.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  amstaff lige lidt om dem
  • #1   3. sep 2007 Hvor er det dog skrækkeligt! Sindssyg verden vi lever i idag.. hvis ikke man kan finde ud af at passe ordentligt på sine dyr, så skal man da ikke ha dem... smiley

• #2   3. sep 2007 NR. 1: hmmm - det er altså klippet fra TV2 østjyllands nyheder - så fatter ikke rigtig din kommentar. Trådener jo blodt en konstatering af hvordan tingene er og hvordan internatet har valgt at takle det

• #3   3. sep 2007 men det er jo bare en konstatering af hvordan tingene er - intet andet - internatet tager ikke den slags hunde ind mere - hvordan kan det være en gang mundlort ??

• #6   3. sep 2007 Har svært ved at se hvordan man kan være en dårlige repræsentant for racen fordi man poster det her, forøvrigt skaksede indlæg.

Dem der er beskrevet i indlægger derimod er jo langt fra gode repræsentanter, for ellers var deres hunde jo ikke blevet fjernet.
    Men at man vælger på diverse internater at sige nej tak til hundene, forstår jeg så heller ikke lige - jo, er det kun p.ga truslerne, så kan jeg til dels forstå det, men de steder der siger nej udelukkende p.ga racen forstår jeg ikke.
    Hundene i sig selv er jo faktisk nemme at have, hvis bare man tager sine forholdsregler i forhold til andre hunde - og hundene kommer der jo grovest talt ikke for at "komme sammen" med andre hunde :o)

• #8   3. sep 2007 du er da en sær fisk nr.1 med et sært syn på denne tråd, men der skal jo heldigvis være plads til os alle.

I mine øjne har hverken trådstarter eller tv-station gjort andet end at formidle hvordan tingene ser ud.

Det har intet med at hetz el.l. at gøre, det er en konstatering.

• #9   3. sep 2007 Ja jeg siger afliv de hunde der bliver konfiskeret, så ryger der ikke dårligt præret hunde ud i rotation igen. Plus det ville mindske antallet af dem.

Kommentér på:
amstaff lige lidt om dem

Annonce