{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.072 visninger | Oprettet:

Amstaff - den kender jeg ikke lige {{forumTopicSubject}}

Ja det er det svar jeg får når jeg har fortalt folk hvilken race lille er..

Jeg er for doven til jeg gider sige Amerikansk Staffordshire Terrier hele tiden, så jeg har bare kortet det ned til amstaff *g*

Jeg er lidt overrasket over at få det svar, da der jo netop har været så stor medie"overvågning" af den race..

Er det bare i Fredericia de ikke lgie har fulgt med?

Det var dog et ungt par der først spurgte om det ikke var en pitbull, hvor på jeg selvfølgelgi svarede "nej det er en amstaff, pitbull er desuden ulovlige i Danmark"

"nåå ja det er de jo også" var deres svar :S

Jeg har også oplevet en gammel mand spørge om det ikke var en labrador *g*

De eneste der faktisk har gættet rigtigt er 2 tyskere med en jack russel terrier..

De kom hen på engelsk og spurgte om det ikke var en amstaff, og da jeg svarede jo, spugte han og de ikke var ulovlige i Danmark *g*

Jeg forklarede ham så på mit bedste engelsk, at det var kun Pitbull og Tosa Inu der var ulovlige i Danmark..

Lilly fik så leget med deres hund, som var MEGET glad for Lilly. *g* Men hun var træt efter vi lige havde været på stranden, så hun sagde hurtigt fra, og jeg sagde så til tyskerne (igen på mit bedste engelsk *g*) at hun havde fået nok smiley

Ellers kan man godt mærke man har hvalp med sig.. ALle folk smiler og siger nåååååå, hvor før der ænsede de knap nok en når man gik forbi dem smiley

Jeg har indtil videre ikke være ude for nogen der ikke lige har spurgt først (Selv et barn spurgte om hun måtte røre XD) hvilket jo kun er posetivt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Amstaff - den kender jeg ikke lige
  • #1   1. jun 2008 lille = Lilly

og undskylder for andre stavefejl *g*

• #2   1. jun 2008 jeg har prøvet at folkk tror tasso er en langhåret collie smiley

• #3   1. jun 2008 vær du bare glad for at de ikke har hørt om racen, så sliper du for at få deres fordomme smækket i hovedet:)

• #4   1. jun 2008 Ja nemlig Nynne B

vær glad for det hehe smiley

• #5   1. jun 2008 nynne B - der er en af "den kender jeg ikke" der stod og tænkte lidt (det var også en ældre herre) så sagde han "Er det en kamphund" der sagde jeg også med det samme "nej, hvis hun skal puttes i en gruppe er det muskelhund eller vagthund, hun er IKKE en kamphund og blvier det heller aldrig"

"Jamen det kan jo ikke undgåes" prøver manden så igen :S "Jo det kan godt undgåes, desuden er kamphunde ulovlige i Danmark"

¨Så gik han små mumlende videre

• #6   1. jun 2008 nej, hvis hun skal puttes i en gruppe er det muskelhund eller vagthund, hun er IKKE en kamphund og blvier det heller aldrig"

Nej, så er det terrier smiley

• #7   1. jun 2008 ja hvalpe er dejlige diresel der nu er et halvt år får sjælent et åhhh mere
    nynne det er da grov så negativ du er =)
    jeg ville aldrig sige noget negativt om en amstaff =)

• #8   1. jun 2008 MARK BLOM . - *g* ja det er det også smiley

• #9   1. jun 2008 ditte og morten S: skrev det med et smil:) men håber da jeg møder dig på en gå tur en dag så.. for det er faktisk vildt hvad an møder af fordomme, jeg får tit at vide at jeg ikke må have min lille amstaff på 4 mån løs i hundeskoven.. men det må jeg godt ha ha.. ej man bliver bare nødt til at tage det med et smil og joke med det

• #10   1. jun 2008 nynne jeg skrev det også med et smil bagefter
    jeg er en af dem og tro mig jeg er flov over det som har haft amstaff og måtte tage et nederlag med ikke at kunne styrre hende og der er en lang forklaring bag men vi fik hende omplaseret i tide og hun har det super godt i dag siden hende gik der tid før jeg turde få hund igen for jeg tog det jo også som et kæmpe personligt nederlag

• #11   1. jun 2008 er jeg da ked af et høre:( men det var flot af dig at indse det. bare der var flere hunde ejere der var så ansvarlige..
    men når du nu selv har haft en kender du sikkert godt hvor surt det er med alle de fordomme

• #12   1. jun 2008 ja men nu bor jeg i en by hvor alle kender alle og kun en mødte jeg en rigtig fin dame (jeg har gået i klasse med hendes søn) som sagde jamen så kan den da ikke gå uden snor og jeg sagde hvorfor skulle den ikke kunne det hun velter da ikke af det og så grinede hun bare sådan lidt fint, men resten i byen var ikke bange for hende og havde ingen fordomme fordi den ikke var så kent herude

• #13   1. jun 2008 så var du heldig:9 bor i storkøbenhavn og her kender alle dem og ofte ikke fra den gode side

• #14   1. jun 2008 men udover det siger jeg altid Amerikansk Staffordshire Terrier når folk spørger, for medierne bruger altid amstaff når de nævner dem i forbindelse med noget negativt. og når folk høre ordet terrier så kan de ligesom letere relatere til hunden som en ok hund tror jeg.. men ved det ikke.. hvad tror i??

• #15   1. jun 2008 nynne det kan da værre du har fat i noget der =) det er bare sååå meget nemmer lige at sige amstaff =)

• #16   1. jun 2008 nynne B

så enig smiley hold dig fra at sige amstaff og staff <---slang og opfattes negativt

• #17   1. jun 2008 nynne B - tja her i Frede er de åbenbart ligeglade XD

• #18   1. jun 2008 ja og terrier lyder jo nærmest uskyldigt i folks øre.. der er mange ældre dameer der har en eller anden form for terrier og det er ofte dem med flest fordomme, så når de kan se at vores hunde "nærmest er i familie "så bløde de lidt op he he

• #19   1. jun 2008 hehe.. det må jeg tage mig sammen til at prøve så XD

Det er bare træls man skal sige der ved næsten hver 5. meter når man går tur XD

• #20   1. jun 2008 Møder også mange der ser helt underlige ud i hovedet, både når man siger amstaff og amerikansk staffordshire terrier. de siger "dem har jeg godt nok ikke hørt om" - og kan ikke lade være med at tænke gud´ske lov..
    Mange kan dog godt se hvilken type hund hun er...

• #21   1. jun 2008 hehe man vender sig til det.. du kommer os til at skulle forklare om racen rigtig mange gange for afbekræfte (eller hvad det heder) folks fordomme, men det er godt at tage sig tid til at snakke om det for det er den eneste måde at folk kan få et mere positivt syn på racen

• #22   1. jun 2008 Hi hi folk siger Buddy er sådan en ulvehund?? Ha ha total sjov : )

• #23   1. jun 2008 Jeps smiley

Men jeg er posetivt overrasket over at folk kan ifnde ud af at spørge om de må klappe XD

Men det er så også en negativ ting at de altid vil klappe *g* Jeg har heldigvis endnu ikke haft travt og der så er kommet en "klapper".. FOr så tror jeg nok jeg kommer til at snerre ad dem,.. Jeg bliver så hurtigt stresset når jeg har travlt, og så kan jeg godt finde på at snerre lidt af folk *g*

• #24   1. jun 2008 misja: ja jeg bliver os nærmest glad når de ik har hørt om racen for så ved jeg at jeg kan påvirke dem sådan at når de næste gang høre ordet så tænker de: nåår det var den der lille søde hvalp som var så glad for mennesker og hunde vi mødte he he

• #25   1. jun 2008 jeg mødte også en race jeg aldrig har set før.. kan selvfølgelig ikke huske hvad den hedder andet end noget med svensk *mangler*hund den var imforteret fra sverige og havde lidt ulvefarver, men ikke særlig ulvehund agtig i hovedet *g*

Jeg ser lgie om jeg kan finde ud af hvad den hed smiley

• #26   1. jun 2008 hvis jeg ser en hund jeg ikke kender racen på så spør jeg altid, hvad er det for en? og hvad bruger men dem til?
    på den måde lære man noget nyt ver dag.. dejligt

• #27   1. jun 2008 Jeg spurgte også hvad det var for ne, jeg har bare glemt det *g*

Jeg kan ikke lige finde racen, de eneste jeg kunne finde med svensk i sig som ikke var dansk/svensk gårdhund var svensk lapphund, og jeg tror ikke det var sådan en, de eneste billeder jeg kan finde er de sorte på, og syntes også hovedet er anderledes smiley

• #28   1. jun 2008 Jaa... Der er nogen der ikke følger med.. hehe..
    Har også haft et par jeg gik forbi med Baloo om han ikke var sådan en kamp-hund der?!
    Nej... Ikke lige... Hmmm... Hvor ser han kamp-klar ud henne? hehe... smiley

Men hvor er hun fin smiley

• #29   2. jun 2008 Lilly smiley : Hvor ville jeg dog ønske at jeg mødte din hund. Jeg er selv en af de der idioter som heldigvis ændrede mening til racen efter jeg opdagede hg og fandt ud af at denne race var lige så meget familiehund som andre ud fra beskrivelser her. Jeg ville dog også gerne møde en "live" hvor jeg kunne kæle og snakke med den, for jeg tror trods alt at den er lige så dejlig som enhver anden race. Uheldigvis ejes denne type hund kun af alkoholikere i det område hvor vi bor, og der er jeg ikke helt tryg ved at hilse på hundene. Det er dog ikke hundenes skyld, men ejernes.

Men jeg når det jo nok, møder jo nok en venlig sjæl på et tidspunkt som lader mig møde lige nettop denne race,og jeg har tid til at vente!!!

• #30   2. jun 2008 I´m a doglover!!! * - De er også rigtig søde. Min tidligere chef har to. Bare skønne.. smiley Hun er også her inde..

• #31   2. jun 2008 Jeg kommer desværre ikke så meget til Sjælland, ellers kunne vi godt have mødt hinanden en dag smiley

• #32   2. jun 2008 Sådan er det bare at have unghund/hvalp .
    Albert er 4 mdr nu og jeg oplever stadig når jeg går på strøget , at lige pludselig når jeg lige har kigget efter en trøje (I gående tilstand) at jeg så er ved at falde frdi en eller anden ikke har taget sig tid til øjenkontakt eller spørge også bare har nrmest smidt sig ned foran mine fødder for at klappe... Det er lidt overdreven synes jeg smiley Og lidt irriterende da jeg jo ikke har ham for andres, men "Egen fornøjelses" skyld smiley

• #33   2. jun 2008 i´m a doglover.. du skal være mere end velkommen til at komme og klappe macho:) han elsker mennesker så højt! hvis vi møde en anden hund så hilser han på ejeren før hunden he he.. og selv om han kun er en hvalp så elsker han bare børn, hvis det er små børn han skal hilse på så ligger han sig ned på hjorden sådan at de ikke bliver bange for ham:) og så kan de ellers få lov og kysse og kramme alt det de vil

Kommentér på:
Amstaff - den kender jeg ikke lige

Annonce