{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.220 visninger | Oprettet:

Ung hund der halter {{forumTopicSubject}}

Har en hund på 11 mdr. der halter for tredje gang i hendes første leveår efter hun er fyldt 6 mdr. Dyrlægen skal tage billeder af hendes ben om nogle uger og snakker om, at det kan være skulderen der giver problemerne og kan høre, at det ligesom kunne pege mod skulderdysplasi. Og også en operation. Det håber vi jo selvfølgelig ikke, men frygter det. Vores sygeforsikring vil jo ikke dække en sådan operation, da det så er en arvelig sygdom og så ser det bare lidt sort ud. Så vil høre om der er nogen der har erfaring med en ung hund der har haltet og hvor det var noget mere harmløst, der gik væk over tid? Ventetiden på at få diagnosen føles jo lang når man står i sådan en situation, hvor prognosen kan være noget dyster.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ung hund der halter
  • #1   13. mar 2022 Spørgsmålet er om det er en OCD eller en albueledsdysplasi. Du bør under alle omstændigheder få en erfaren dyrlæge til at tage billederne. Det er møg vigtigt at hunden er placeret helt korrekt. På Sjælland kunne det være Jens Knudsen Køge Bugt, Claus Sloth Skovshoved eller på Faxe Dyrehospital samt Værløse. Der er nok også andre, men disse 3 er rigtig dygtige. Jylland må andre byde ind med. Både OCD og AD er arveligt, men fodring og motion kan også gøre en forskel. For højt proteinindhold i foderet kan resultere i en øget risiko for OCD.
    Under alle omstændigheder bør du inddrage din opdrætter. Afhængig af diagnosen, så burde du få økonomisk hjælp fra opdrætter.


  • #2   13. mar 2022 Og husk at tage kontakt til opdrætter. Hvis det er OCD eller AD, kan du få en del af købesummen retur (forudsat at der er tale om en DKK-hund; er den uden stamtavle er det op ad bakke).

    Det kan selvfølgelig være noget harmløst, og det er nok derfor dyrlægen vil røntgenfotografere for at være sikker på årsagen. Men en forstrækning eller forstuvning kan tage laaaaang tid, særligt hvis hunden ikke holdes helt i ro under ophelingen.


  • #4   13. mar 2022 Enig Anne. Det kan være noget helt andet.
    Der var en han hvalp på 8 mdr fra vores første Airedale kuld, der haltede og hvor dyrlægen hårdnakket holdt på at det var OCD. Det var ejers egen dyrlæge i Nordjylland der havde fotograferet. Der var en bette dut på skulderbladet. Da vi fik søsteren fotograferet stort set samtidig hos Jens Knudsen, viste jeg ham billedet. Han sagde med det samme at det var et traume, der ikke sjældent ses hos unge hunde og meget hyppigt heste. Det kommer af et "sammenstød". Det viste sig da også at "dutten" ikke var årsagen, men haltheden stammende fra en anaplasmose-infektion. Efter antibiotika-kuren var alt vel.


  • #5   13. mar 2022 Min forsikring dækker altså også arvelige sygdomme, så undersøg det nu før du opgiver

  • #6   13. mar 2022 #1
    Tak for svar. Opdrætter er inde over og skal selv tage billeder af nogle af egne hunde, så vi har fået tid sammen med ham da vi har samme dyrlæge. Vi beholdte den dyrlæge hun havde via opdrætter. Hendes forældre er begge A og 0 hunde men på hendes mormors side har jeg fået af vide det har været nogle hvalpe med dårlige led og skuldre. En af hendes søstres ejere har også kontaktet mig fordi hendes hund kæmper med halthed. Opdrætter mener det kan være vokseværk men det nævnte dyrlægen overhovedet ikke.


  • #7   13. mar 2022 #2
    Tak for svar. Opdrætter er med inde over og hun er med stamtavle via DKK så det er i hvert fald i orden. Opdrætter skal selv tage billeder af nogle af egne hunde, så vi har fået tid sammen med ham, da vi har samme dyrlæge. Hendes forældre er begge A og 0 hunde men på hendes mormors side har jeg fået af vide det har været nogle hvalpe med dårlige led og skuldre.


  • #8   13. mar 2022 #3 Ok. Det troede jeg så også var tilfældet med alle forsikringer, men det er så åbenbart ikke sådan. Har altid haft det samme forsikringsselskab med forrige hunde og ja været tilfreds og har derfor ikke undersøgt andre muligheder. Overordnet står der bare noget med arvelige sygdomme, men vil prøve at nærlæse betingelserne igen for en sikkerheds skyld.

  • #9   13. mar 2022 Ja prøv at Google panostitis hos hund. Lige præcis schæfer er disponeret.

  • #10   13. mar 2022 #5 Ja det er min plan så snart vi ved hvad det er at ringe og høre forsikringen om det dækker det som det er hvis det kræver operation. Så vi er helt sikre. Det er klart. Forsikringen har ændret på nogle betingelser for nyligt, så er nødt til at være helt sikker før vi beslutter noget som helst.

  • #11   13. mar 2022 #3 Kan desværre se der står klart og tydeligt at sygeforsikringen ikke dækker behandling af arvelige lidelser eller udgifter til til behandling af hofteledsdysplasi, ledmus, fejludvikling af knogler mv. Hvilken forsikring har du?

  • #12   13. mar 2022 #5 Kan desværre se der står klart og tydeligt at sygeforsikringen ikke dækker behandling af arvelige lidelser eller udgifter til til behandling af hofteledsdysplasi, ledmus, fejludvikling af knogler mv. Hvilken forsikring har du?



  • #14   13. mar 2022 #13 Dyrekassen. Ja det er trist at erfare man har sådan en forsikring når der findes andre der dækker. Det er jo selvfølgelig vores egen fejl vi ikke var klar over man kunne få forsikringer der dækkede arvelige sygdomme. Og endnu mere frygteligt for hunden jo. Man tegner jo netop en forsikring for ikke at stå i en sådan situation. Betaler tæt på 4000 kr. for den pr. år. Betaler pr. måned.

  • #15   13. mar 2022 Jeg har agria og de dækker

  • #17   14. mar 2022 #16 Ja præcis. Det er også meget uheldigt jeg har været uvidende om, at der fandtes andre der rent faktisk dækker. Jeg kan kun håbe det er noget andet hun fejler eller en operation ikke bliver nødvendig. Vil selvfølgelig skifte forsikring, hvis hun bare har en skade hun bliver rask af, men er det noget arveligt permanent, så er det selvfølgelig ikke muligt. Så ja må bare tage det som det kommer og håbe på det går.

  • #18   14. mar 2022 Hvis du har den der hedder Hund Total Plus så dækker dækkes arvelige og medfødte led- og knoglelidelser og udleveret medicin. Hvis du har valgt en af de andre forsikringer så dækkes det ikke.

  • #19   14. mar 2022 Dyrekassen har en forsikring, der dækker disse arvelige lidelser, det er bare deres dyreste den der hedder Total Plus, og rent faktisk så er det efterhånden nærmest kun hos Agria og Dyrekassen, at man kan få disse dækninger. Jeg har kigget rigtig mange forsikringsbetingelser igennem, og langt de fleste selskaber dækker bare ikke arvelige lidelser.
    (+ enkelte opdrætterforsikringer, men de er jo ikke for os almindelige smiley )
    Krydser fingre for jer, Christina - håber at det der findes ud af er en af de billigere omgange og som samtidig hjælper.


  • #20   15. mar 2022 #18 ok jamen har den der hedder Totalplus. Men når jeg kigger i det almene betingelser som ligger på nettet kan jeg ikke finde det. Men må kigge grundigere så hvis det er tilfældet, for ja så burde den jo dække fint. Tak for info. Vil undersøge det.

  • #21   15. mar 2022 #19 jamen har den der hedder Totalplus. Men når jeg kigger i det almene betingelser som ligger på nettet kan jeg ikke finde det. Men må kigge grundigere så hvis det er tilfældet, for ja så burde den jo dække fint. Tak for info. Vil undersøge det nærmere.



  • #22   15. mar 2022 #18 ja fandt det på sidste side i betingelserne at arvelige lidelser dækkes med total plus. Og i hendes forsikringspolice står der total plus. Kan godt huske jeg valgte højeste løsning men læste det åbenbart ikke grundigt nok hvad det indebar. Så burde hun jo være dækket hvis det viser sig at være noget arveligt. Det giver da håb. Tak for info.

  • #23   15. mar 2022 #19 fandt det på sidste side i betingelserne at arvelige lidelser dækkes med total plus. Og i hendes forsikringspolice står der total plus. Kan godt huske jeg valgte højeste løsning men læste det åbenbart ikke grundigt nok hvad det indebar. Så burde hun jo være dækket hvis det viser sig at være noget arveligt. Det giver da håb. Tak for info.





  • #25   16. mar 2022 Jeg har en ven, der har en hund, hvor dyrlægen har mistanke om at den har albuedysplasi. Den skal scannes hos Anicura i Aarhus. Hendes forsikring dækker ikke arvelige sygdomme. De havde derfor sagt nej til, at dække undersøgelsen. Men ved at hun argumenterede for, at de skulle betale, var at der ikke var konstateret at det var alburdysplasi hunden havde. Forsikringen gik med til, at de ville betale. Men kun hvis hunden ikke måtte opereres i forbindelse med scanningen, hvis det skulle visse sig, at det var dysplasi. Det sagde min ven nej til. Hunden skulle ikke i narkose to gange. De indgik et kompromis, at forsikringen betalte for scanning og hun selv betaler operationen, hvis det bliver nødvendig

    Men dejlig for dig trådstarter, at din forsikring heldigvis dækker.


Kommentér på:
Ung hund der halter

Annonce