{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.209 visninger | Oprettet:

verdens søteste er død {{forumTopicSubject}}

Hei,
Jeg er en tysk lege og teolog bosatt i norge. Jeg vil på denne måten gjøre oppmerksom på følgende sak:
Etter min siste hund døde i fjor leste jeg mye om en rase "Olde english bulldog". Denne rasen fins ikke i Norge, men i mai oppdaget jeg en annonse på finn.no med et valpekull i danmark. jeg ringte til kontaktpersonen i norge og fikk opplysninger om at det var et kull hos en Bulldog-oppdretter (Trine Østergaard), som hun norske ville være behjelplig med å transportere til Norge. Jeg kontaktet oppdretteren, etter jeg hadde bedt om nettsiden, og fikk etter en stund opplyst at kullet var fra en oppdretter i Nederland (M. Katuin), men skulle selges videre via danmark til norge. valpene var da få dager under 3 måneder. Jeg ringte Katuin og hørte om kullet og den valpen jeg var interessert i, og fikk via telefon ikke noe dårlig intrykk eller mistanke. Jeg bestemmte meg for kjøpet og fikk kontrakt fra østergaard, pengene skulle settes in til den norske Smørdal, og hun hjalp meg med å søke valpen til norge, noe jeg ikke visste noe om. Jeg overførte kjøpesummen som avtalt til Smørdal, etter jeg hadde fått signert kontrakt fra Østergaard og gledet meg til hunden. Valpen kom en dag forsinket til meg. Jeg møtte Smørdal et sted, fikk valpen i armene, noen papirer, og så forsvant hun. jeg reagerte med en gang på at han hadde gul snør fra nesen og hostet. Da jeg så gjennom papirene oppdaget jeg en penicillinkur og en gul lapp hvordan kuren skulle doseres. Dagen etter mailte jeg nokså opprørt til danmark at de hadde bevist solgt en syk valp til meg. Jeg fikk høre at dyrlegen hadde bekreftet at han var frisk og rask men bare litt forkjølet, og at de derfor hadde kjøpt medisinen slik at jeg slapp utgiftene. Han fikk kuren, den bakterielle infeksjonen forsvant, men ikke hoste og den dårlige formen. han ble så dårlig at jeg måtte kontakte dyrlegen, hvor jeg gjenga at han angivelig hadde vært friskt og rask før. diagnosen var: akutt tracheitt, kennelhoste. jeg mailte igjen til danmark og klaget og fikk høre, at han kunne byttes, hun ville ta kontakt med Nederland. Jeg hørte ingenting etterpå. Valpen ble ikke frisk og fikk en ny virusbetennelse med utslag i skelettet, og denne sykdomen var veldig hissig. han hadde høy feber, kunne ikke bevege seg av smerter. jeg kontaktet Østergaard igjen og klaget og krevde kjøpesummen tilbake. Hun ga meg tilbud om a dekke alle kostnader inkl. kjøpesummen mot at valpen levertes tilbake. Han var allerede alvorlig syk og jeg ble redd at han skulle bare avlives der, og siden vi alle hadde blitt glad i ham forslo jeg et forlik ved at jeg dekket alle kostnadene mot risikoen at han måtte avlives likevel mot å fa erstattet kjøpesummen. Jeg fikk svar at han måtte tilbake til henne, jeg kunne jo sende han CARGO. Dette var jo slett umulig, han var jo alvorlig syk. Jeg gjorde altså oppmerksom på, at han muligens ville dø før jeg kunne rekke å dra til Danmark 6.9. Jeg ba også om en utalelse om hvilken dokumentasjon hun krevde. Faktisk måtte han avlives 28.08.. Jeg mailte hele journalen til henne og krevde pengene tilbake. Jeg har ikke hørt noe siden. I en telefonsamtale 30.08.nekter Østergaard å kjenne en Smørdal (hun står til og med nevnt i kontrakten), hun nekter å ha noe med hunden å gjøre, hun påstår at Katuin ikke har fått pengene, Smørdal forsvant fra mobilregisteret. Alt jeg skriver om her har jeg dokumentert skriftelig. Jeg mistet 20000NOK. Dagen etter jeg hadde kjøpt ham, dukket opp den neste annonsen med Olde på finn.no/smørdal, og en liknende "handelskjede" eksisterer med amerikanske bulldoger til Bergensområde. Jeg beklager at jeg utdypte den lange historien. Det verste er jo, at familien mistet en hund vi ble glad i, men jeg kan og vil ikke godta å ble lurt, og ikke bare meg som en naiv enkelperson. Bak dette står åpenbart en systematisk hundehandel forbi lover og regler på alle måter.Den siviljuridiske siden vil en advokat ta seg av, men Conans død skal i hvertfall har verdien å varsle alle der ute: Pass dere, når dere kommer i kontakt med vedkommende!!!


Kommentarer på:  verdens søteste er død
Kommentér på:
verdens søteste er død

Annonce