Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  cavapoo
  • #2   2. apr 2022 I gamle dage kaldte man det et gadekryds eller hul i hækken.
    I dag finder man på et smart navn og sælger hvalpene til overpris: prisen for den ene race + prisen for den anden race.

Der sælges sikkert også hvalpe med hjemmelavede stamtavler.
    Men nej, et gadekryds er ikke en godkendt race smiley

• #3   2. apr 2022 Det prøver jeg at forklare min veninde. Hun siger at en stamtavle er en stamtavle......... Hjemmelavet eller ej

• #4   3. apr 2022 Så ved hun ikke hvad hun taler om... En stamtavle fra DKK er et redskab man kan bruge til at tjekke sundhed, indavl flere led tilbage mv.

Gadekryds med fancy navne bliver kun sat i verden for at tjene penge.

• #5   3. apr 2022 Hun mener at en hjemmelavet stamtavle er lige så legit som en stamtavle fra DKK.

Hun har tænkt sig at give 25.000 kr for en cavapoo, altså en blandingshund. Hvilket er så fint, det skal hun jo selvfølgelig selv bestemme. Men at sige at det er en race og at den kommer med stamtavle, det kan jeg simpelthen ikke være enig i....

• #6   3. apr 2022 teknisk ser har hun ret.

MEN en hjemmelavet stamtavle er ikke mere værd end det papir det er skrevet på

• #8   3. apr 2022 Altså: en hjemmelavet stamtavle er jo stadig i bund og grund en stamtavle - men FCI anerkender kun én organisation i hvert land, og herhjemme er det DKK. En hjemmestrikket stamtavle til en cavapoo er ikke det samme som en stamtavle fra DKK og det giver under ingen omstændigheder de samme muligheder.

En stamtavle fra DKK koster vel ca. 350 kr at bestille; det er ikke heri, pengene ligger. Det er alt arbejdet bag. Hvis din veninde tager stamtavlen væk, hvor meget er hunden så værd? Hvad ligger der af arbejde bagom?
    Hun må da smide alle de penge efter en hund, som hun vil - hun har åbenbart lyst til at give dem. Men en hammerdyr hund kommer med nogle kvaliteter og vilkår, og den hjemmestrikkede stamtavle er sådan ca. 0,5% værd i kvalitet.

Hun skal nok selv finde ud af det på naturlig vis engang.
    Men hvis hun gerne vil diskutere, at den er lige så legit som DKK, så kan hun jo prøve at tilmelde den en udstilling, tjekke anerne på nettet, slå sundhedsresultater op, konkurrere internationalt etc. smiley
    DKK er bestemt ikke guds gave til mennesket, og der findes jo også undtagelser med DJR, border collier osv - men der kan ikke herske nogen tvivl om, at den hjemmestrikkede stamtavle bestemt ikke er det samme.

• #10   3. apr 2022 Og hvem garanterer rigtigheden i de oplysninger, der er i en hjemmelavet stamtavle - INGEN.
    Den der laver den kan skrive hvad som helst, der er ingenting til baggrund for oplysningerne, ingen straf for at forfalske oplysningerne. Så den er ingenting værd.

• #11   3. apr 2022 Jeg forstår så slet ikke fascinationen af de der puddel blandinger, bevares de er da søde hunde, men hvis du klippede en puddel på præcist samme måde, så ville man ikke kunne se forskel, tænker selvfølgelig på de hunde der får den ønskede pels.
    25000 kr for en hund du intet aner om, mentalt og sundhed, det giver ingen mening.
    Det er jo ikke fordi det er forældre dyr der er toppen af proppen, der bruges, så hvorfor tænker man at de er så meget mere værd end alle andre hunde?
    Stamtavlen er jo bare et stykke papir, jeg har en stamtavle på en hund, Alaska husky blanding, men der var stamtavlen brugt som arbejds redskab, da det var opdræt til slædehunde løb på højt plan, der var aner tilbage til USA og Canada og der er kun brugt toppen af proppen for det handlede om at lave den bedste slædehund hvor man kun brugte det bedste. Men stamtavlen var jo bare hunde navne, jeg ville ikke kunne bruge den til noget.

• #12   3. apr 2022 Hvorfor vil hun dog give 25.000 kr for en blanding når hun spare ret mange penge ved at købe en racehund ?

Men altså hvis din veninde absolut vil snydes, så lad hende da.

Jeg ærgre mig bare altid når folk vælger at holde gang i dårlig avl.

• #15   3. apr 2022 #12

Kæresten er allergisk og de har testet med cavapoo hvilket han indtil videre ikke har reageret på.

Jeg har hele tiden foreslået en puddel. Det vil hun ikke have, fordi hun ikke bryder sig om sindet. Jeg fik vist ikke lige nævnt for hende at det er virkelig dumt at vælge en hund med en race man ikke bryder sig om i...?

• #16   3. apr 2022 #13

Mener du seriøst det?

• #17   3. apr 2022 Når man tænker på hvor SYG renracede cavalier er, så ville jeg aldrig overveje en krydsning med den race i.

Der er med garanti ikke undersøgt for noget som helst før avl. Alle de puddelmix burde have et ekstra p i designernavnet, pooP

• #18   3. apr 2022 Allergi og blandinger er simpelthen dumt! Det er det eeeeene individ han ikke har reageret på, det betyder ikke at han tåler alle cavapoop hunde.
    Der er også forskel på om man tåler voksenpels og hvalpepels.

• #22   3. apr 2022 Hvorfor give dobbelt så mange penge, for en blanding? Og så er det da også hul i hovedet at købe en pudelblanding, hvis man ikke kan lide pudler? ??

Kunne være de skulle overveje en af de andre racer, der ikke fælder? smiley

• #26   3. apr 2022 Det er sjovt - der er en border collie/puddel blanding til omplacering, fordi ejer har fået allergi smiley

• #27   3. apr 2022 Vi møder nogle gange en cavapoo på vores gåture. Akoya synes han er den bedste legekammerat ?? Men hans mennesker siger, at efter de har mødt vores puddel, kan de pludselig se hvor han har sit sind fra smiley

Han opfører sig (efter deres mening) mest som en pudel smiley Specielt aktivitetsniveauet er kommet lidt bag på dem

• #28   3. apr 2022 Off-topic men vi fandt en liste over de 50! mest populære doodles.
    Det stikker da helt af med peekapoo, bordoodle, rottle, akidoodle, dober doodle eller min personlige favorit Great Danoodle

• #29   3. apr 2022 Jeg tror jeg kalder mine næste hvalpe for løvdoodler smiley så kan jeg få det dobbelte for dem ??????

profilbillede
  • #30   3. apr 2022 Jeg synes, at det er sørgeligt, at blandinger med fantasifulde navne i dag koster mere end renracede hunde med stamtavle.

• #33   3. apr 2022 Det et sgu da fascinerende når folk køber et køleskab/mobil/bil/indsæt selv, så er der nærmest ingen grænser for hvor meget research der bliver lavet. Men når det er en hund der skal anskaffes er folk villige til at tro på alverdens fis og humbug, og betale rigtig mange penge for det.

• #34   3. apr 2022 Isabelle, det er sørgeligt, fordi de fleste doodle folk fylder folk med løgn, og at mange tror på løgnen. Mange påstår, at det er nye racer fra USA.
    Det har været så slemt, at den amerikanske kennel klub for nogle år siden med store bogstaver havde skrevet på deres forside, at doodle IKKE er en race.

Og sørgeligt, at man hellere køber en blanding uden alverdens forarbejde, frem for en ren racet til billigere penge hvor opdrætteren har lagt meget arbejde og penge i hvalpene.

• #36   3. apr 2022 . PS. Rigtig mange mennesker betaler også tidobbelt for en vase, en taske, et ternet tørklæde mv p.gr.af navnet. Sådan er mennesker med for mange penge vist indrettet

Isabelle, nu kan man ikke rigtig sammenligne tasker og vaser med levende dyr.
    Med tasker og vaser bliver det jo ikke lavet blandinger.
    Og med tasker, vaser mm er det jo lige netop omvendt som med hundene.
    En ægte taske koster mere end en kopi.
    En ægte taske har et certifikat og/eller et stempel akkurat som en renracet hund.
    Påstår man at en kopi taske er ægte (en race) så bliver man straffet.
    Med blandingshunde kan man lyve alt det man vil, det får ingen konsekvenser.

• #38   3. apr 2022 Great danoodle

Jeg faldt næsten ned af sofaen af grin smiley smiley

Især hvis man udtaler det lidt som daloon
    Da noooooodle

• #39   3. apr 2022 Isabelle

Er en cavapoo godkendt i USA? Synes jeg ikke jeg kan finde noget om?

• #40   3. apr 2022 Jeg tror du skal læse Isabelles indlæg igen. smiley

• #41   3. apr 2022 Nååå, det er noget opdrættere af disse designerhunde fortæller, haha. Nu er jeg med!

• #42   3. apr 2022 "Jeg har tidligere hørt brok over, at racerene hunde var ALT for dyre. Derfor købte folk blandinger. Nu kan det være, at folk en dag vender tilbage til racerene (forhåbentlig sunde og raske) hunde, fordi blandingerne er blevet ALT for dyre smiley"

Tanken er god nok smiley , men mit indtryk er nu, at folk, der køber doodler af diverse slags, ikke mener, de køber en blanding. Næ nej, de køber en hvalp af racen XXXdoodle, så selvfølgelig koster sådan en mange penge.

Og folk kan da lave alle de hjemmelavede stamtavler, de har lyst til. Problemet er hvis de får andre (f.eks. købere) til at tro, at hunden er raceren og stambogsført i f.eks. DKK.

Så længe man er ærlig og oplyser, at dette er en blanding og at man selv har lavet en stambog, der ikke anerkendes nogen steder, så står det dem da frit for, hvad de vil kalde blandingen.

• #43   4. apr 2022 Har kæresten allergi overfor hund, så skal man seriøst overveje IKKE at købe en hund. Hverken en pudelblanding eller nogen som helst andet. At han har tilbragt tid sammen med én pudelblanding uden at reagere er ikke det samme, som at han kan være sammen med en anden af samme slags blanding.
    Hvis ikke de kan lide Pudlens sind så er en pudelblanding en virkelig DUM ide; pudlens sind slår ganske enkelt rigtig meget igennem i de blandinger den indgår i: Jeg har haft rigtig mange af diverse 'doodler' på hvalpehold gennem tiden. Deres sind er stort set som pudlens uanset om det er Cavapoo'er, maltipoo'er, labradoodles, goldendoodle, cockerdoodles osv osv osv osv.
    Hvis man har den holdning at den ene stamtavle vel kan være lige så god som den anden - uanset hvor hjemmestrikket den er. Ja, så ER det ligemeget; så er man alligevel ikke interesseret i at bruge stamtavlen, som redskab det er, til at få den hund man rigtig gerne vil have. Der er mere til en hund en blot at den er bestemt race og derfor ser ud på en bestemt måde smiley
    PS. Jeg kender en del ejere af 'doodler', der i den grad har fortrudt at de faldt for de 'salgstalerne' og valgte en 'doodle'. Det var jo slet ikke en pudel de ville have, men en stille og rolig klappe-kæle hund smiley

• #44   4. apr 2022 Cavapoo til 25.000kr ?den sidste i….er ikke født….

• #45   4. apr 2022 Prisen er vel meget rimelig, det er nok prisen for en pudel + prisen for en cavalier = prisen for hvalpen, hø, hø, hø smiley

• #46   4. apr 2022 @44

Jeg var ved at falde ned fra stolen da hun fortalte det. Jeg var godt klar over at hun længe havde kigget på cavapoo og nok ville få sig sådan en.

Hun har hele tiden kendt min holdning til det men jeg var bare sådan ja, ja. Do what you must smiley

Men da hun så forleden dag fortalte prisen!!! Holy Christ altså. Og at hun så sammentidig påstod at det var en race med stamtavle. Dér blev jeg en smule provokeret og måske lidt vred :')

• #47   4. apr 2022 Det er et gadekryds,blanding,mix,hul i hækken hund…dybt god nat,i øvrigt deler pudler og cavalier fælles knogle/led sygdomme og øjensygdomme…og med den blanding kan der sikkert også med lidt held komme nogle hudlidelser..

• #48   4. apr 2022 #47 Alt dette har jeg prøvet at forklare hende for længe længe siden. Der er intet jeg kan sige der vil forhindre hende i at vælge dén blanding.

Jeg kan kun sidde og se det ske og formentlig en dag sige, Oh well...what did I tell you? :') Hun bliver helt sikkert overrasket, på flere punkter.

Det er frustrerende når ens bedste veninde har set sig blind på et nuttet hundeansigt og ikke er til at tale til fornuft. Men det er hvad det er.

• #49   4. apr 2022 Har talt med flere (også familiemedlemmer) som er helt skudt i "maltipoos". Det er en tabt sag, fordi de er jo så nuttede smiley

Men synes i hvertfald du skal advare hende om, at pudlen skinner meget igennem personligheden ??

• #51   5. apr 2022 Ja, og min bekendte faldt for snakken om en allergi-venlig ikke fældende hund hos den nok så kendte store "labradoodle-avler" - hun fik en IKKE allergivenlig fældende labradoodle ud af købet.
    Selvom den ved købet lignede en krøltop, så endte den efter skift af hvalpepels ud med nærmest at ligne en tysk ruhåret, og har masser af pels at fælde af og går det i stor stil.
    Men skøn hund med masser af personlighed, charme OG MASSER AF ENERGI.....

Kommentér på:
cavapoo

Annonce