3.397 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
35 Svar
cavapoo cavapoo
Er Cavapoo anerkendt i Danmark som en race og fås den med stamtavle? (Diskussion med en ven :-P)
0 synes godt om
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 3.477
I dag finder man på et smart navn og sælger hvalpene til overpris: prisen for den ene race + prisen for den anden race.
Der sælges sikkert også hvalpe med hjemmelavede stamtavler.
Men nej, et gadekryds er ikke en godkendt race
maj 2016
Følger: 14 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 372
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.115
Gadekryds med fancy navne bliver kun sat i verden for at tjene penge.
maj 2016
Hun har tænkt sig at give 25.000 kr for en cavapoo, altså en blandingshund. Hvilket er så fint, det skal hun jo selvfølgelig selv bestemme. Men at sige at det er en race og at den kommer med stamtavle, det kan jeg simpelthen ikke være enig i....
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.358
MEN en hjemmelavet stamtavle er ikke mere værd end det papir det er skrevet på
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
En stamtavle fra DKK koster vel ca. 350 kr at bestille; det er ikke heri, pengene ligger. Det er alt arbejdet bag. Hvis din veninde tager stamtavlen væk, hvor meget er hunden så værd? Hvad ligger der af arbejde bagom?
Hun må da smide alle de penge efter en hund, som hun vil - hun har åbenbart lyst til at give dem. Men en hammerdyr hund kommer med nogle kvaliteter og vilkår, og den hjemmestrikkede stamtavle er sådan ca. 0,5% værd i kvalitet.
Hun skal nok selv finde ud af det på naturlig vis engang.
Men hvis hun gerne vil diskutere, at den er lige så legit som DKK, så kan hun jo prøve at tilmelde den en udstilling, tjekke anerne på nettet, slå sundhedsresultater op, konkurrere internationalt etc.
DKK er bestemt ikke guds gave til mennesket, og der findes jo også undtagelser med DJR, border collier osv - men der kan ikke herske nogen tvivl om, at den hjemmestrikkede stamtavle bestemt ikke er det samme.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.194
Den der laver den kan skrive hvad som helst, der er ingenting til baggrund for oplysningerne, ingen straf for at forfalske oplysningerne. Så den er ingenting værd.
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 173 Svar: 1.915
25000 kr for en hund du intet aner om, mentalt og sundhed, det giver ingen mening.
Det er jo ikke fordi det er forældre dyr der er toppen af proppen, der bruges, så hvorfor tænker man at de er så meget mere værd end alle andre hunde?
Stamtavlen er jo bare et stykke papir, jeg har en stamtavle på en hund, Alaska husky blanding, men der var stamtavlen brugt som arbejds redskab, da det var opdræt til slædehunde løb på højt plan, der var aner tilbage til USA og Canada og der er kun brugt toppen af proppen for det handlede om at lave den bedste slædehund hvor man kun brugte det bedste. Men stamtavlen var jo bare hunde navne, jeg ville ikke kunne bruge den til noget.
maj 2007
Men altså hvis din veninde absolut vil snydes, så lad hende da.
Jeg ærgre mig bare altid når folk vælger at holde gang i dårlig avl.
maj 2016
Kæresten er allergisk og de har testet med cavapoo hvilket han indtil videre ikke har reageret på.
Jeg har hele tiden foreslået en puddel. Det vil hun ikke have, fordi hun ikke bryder sig om sindet. Jeg fik vist ikke lige nævnt for hende at det er virkelig dumt at vælge en hund med en race man ikke bryder sig om i...?
maj 2016
Mener du seriøst det?
maj 2015
Følger: 52 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.478
Der er med garanti ikke undersøgt for noget som helst før avl. Alle de puddelmix burde have et ekstra p i designernavnet, pooP
maj 2015
Der er også forskel på om man tåler voksenpels og hvalpepels.
aug 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 3 Svar: 63
Kunne være de skulle overveje en af de andre racer, der ikke fælder?
sep 2017
Følgere: 545 Emner: 155 Svar: 10.707
aug 2010
Han opfører sig (efter deres mening) mest som en pudel
aug 2010
Det stikker da helt af med peekapoo, bordoodle, rottle, akidoodle, dober doodle eller min personlige favorit Great Danoodle
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.275
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.556
maj 2007
maj 2009
Det har været så slemt, at den amerikanske kennel klub for nogle år siden med store bogstaver havde skrevet på deres forside, at doodle IKKE er en race.
Og sørgeligt, at man hellere køber en blanding uden alverdens forarbejde, frem for en ren racet til billigere penge hvor opdrætteren har lagt meget arbejde og penge i hvalpene.
maj 2009
Isabelle, nu kan man ikke rigtig sammenligne tasker og vaser med levende dyr.
Med tasker og vaser bliver det jo ikke lavet blandinger.
Og med tasker, vaser mm er det jo lige netop omvendt som med hundene.
En ægte taske koster mere end en kopi.
En ægte taske har et certifikat og/eller et stempel akkurat som en renracet hund.
Påstår man at en kopi taske er ægte (en race) så bliver man straffet.
Med blandingshunde kan man lyve alt det man vil, det får ingen konsekvenser.
maj 2015
Jeg faldt næsten ned af sofaen af grin
Især hvis man udtaler det lidt som daloon
Da noooooodle
maj 2016
Er en cavapoo godkendt i USA? Synes jeg ikke jeg kan finde noget om?
maj 2007
maj 2016
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.488
Tanken er god nok
Og folk kan da lave alle de hjemmelavede stamtavler, de har lyst til. Problemet er hvis de får andre (f.eks. købere) til at tro, at hunden er raceren og stambogsført i f.eks. DKK.
Så længe man er ærlig og oplyser, at dette er en blanding og at man selv har lavet en stambog, der ikke anerkendes nogen steder, så står det dem da frit for, hvad de vil kalde blandingen.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.476
Hvis ikke de kan lide Pudlens sind så er en pudelblanding en virkelig DUM ide; pudlens sind slår ganske enkelt rigtig meget igennem i de blandinger den indgår i: Jeg har haft rigtig mange af diverse 'doodler' på hvalpehold gennem tiden. Deres sind er stort set som pudlens uanset om det er Cavapoo'er, maltipoo'er, labradoodles, goldendoodle, cockerdoodles osv osv osv osv.
Hvis man har den holdning at den ene stamtavle vel kan være lige så god som den anden - uanset hvor hjemmestrikket den er. Ja, så ER det ligemeget; så er man alligevel ikke interesseret i at bruge stamtavlen, som redskab det er, til at få den hund man rigtig gerne vil have. Der er mere til en hund en blot at den er bestemt race og derfor ser ud på en bestemt måde
PS. Jeg kender en del ejere af 'doodler', der i den grad har fortrudt at de faldt for de 'salgstalerne' og valgte en 'doodle'. Det var jo slet ikke en pudel de ville have, men en stille og rolig klappe-kæle hund
aug 2004
Følger: 46 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 85 Svar: 2.044
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 3.477
maj 2016
Jeg var ved at falde ned fra stolen da hun fortalte det. Jeg var godt klar over at hun længe havde kigget på cavapoo og nok ville få sig sådan en.
Hun har hele tiden kendt min holdning til det men jeg var bare sådan ja, ja. Do what you must
Men da hun så forleden dag fortalte prisen!!! Holy Christ altså. Og at hun så sammentidig påstod at det var en race med stamtavle. Dér blev jeg en smule provokeret og måske lidt vred :')
aug 2004
Følger: 46 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 85 Svar: 2.044
maj 2016
Jeg kan kun sidde og se det ske og formentlig en dag sige, Oh well...what did I tell you? :') Hun bliver helt sikkert overrasket, på flere punkter.
Det er frustrerende når ens bedste veninde har set sig blind på et nuttet hundeansigt og ikke er til at tale til fornuft. Men det er hvad det er.
aug 2010
Men synes i hvertfald du skal advare hende om, at pudlen skinner meget igennem personligheden ??
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.194
Selvom den ved købet lignede en krøltop, så endte den efter skift af hvalpepels ud med nærmest at ligne en tysk ruhåret, og har masser af pels at fælde af og går det i stor stil.
Men skøn hund med masser af personlighed, charme OG MASSER AF ENERGI.....
cavapoo