{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.186 visninger | Oprettet:

Fire generationer af whippets, billedtråd {{forumTopicSubject}}

Mine to yngste Selma og Akka bliver 6 måneder gamle på torsdag og i den anledning tog vi lidt billeder i dag.
Blandt andet dette.

Fire generationer i lige linje. Fra højre Ghini, datter Bianchi, barnebarnet Tilla og oldebørnene Selma og Akka

Er der andre, der har lignende generationsbilleder?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fire generationer af whippets, billedtråd
  • #1   3. maj 2022 Et mere

    profilbillede
  • #2   3. maj 2022 Jeg lavede en liggeplads af et par pallerammer for et par måneder siden, og ofte ligger hele flokken der på samme tid smiley

    profilbillede
  • #3   3. maj 2022 Hvor ser det dog godt ud smiley
    Jeg har desværre ikke den slags, men jeg passer af og til Malenes piger, som jo også er en lige linje ned. Det er så fascinerende at iagttage og kigge på dem, for at se ligheder og forskelligheder.


  • #4   4. maj 2022 Tak Solvej smiley Jeg synes også det er sjovt at iagttage og sammenligne, både eksteriør, men også adfærd smiley


  • #5   4. maj 2022 smiley smiley smiley smiley smiley

  • #6   4. maj 2022 Jeg har "the Codi-Fin Brothers" som er helbrødre, fra hvert sit kuld.

    Ikke at det er i nærheden af hvad du kan vise frem - men det er også sjovt at betragte deres forskelligheder og - meget få - ligheder smiley

    Hende der Ghini er GODT nok en lækkerhaps .. sådan helt OT smiley


  • #7   4. maj 2022 Hvor er det fantastisk med så mange generationer, på et billede. smiley
    Jeg kan kun klare far og søn billede smiley


    profilbillede
  • #8   4. maj 2022 Flotte billeder og smukke hunde

    Jeg er aldrig nået op på mere end 3 generationer, men synes også det er og har været sjovt at iagttage forskelle og ligheder ved både adfærd og udseende.

    Billedet her er ikke stillet op, så måske ikke så nemt at sammenligne lige her, men der er mor til hvalpene Peia med det mørke hoved helt til venstre, Peias mor Celtia til højre sammen med mig. Med bagparten til Sunshine som er halvsøster til Peia på mors side og halvsøster til hvalpene på fars side. Hvalpen helt ude til højre er Manilla som jeg beholdt.


    profilbillede
  • #9   4. maj 2022 Hvor er det dog også et skønt billede Kirsten J. De er så smukke smiley

  • #10   4. maj 2022 Martine - Jeg synes også det er sjovt at sammenligne og finde ligheder og forskelle. Jeg havde svoret, at jeg aldrig ville beholde kuldsøskende, men man har et standpunkt til man tager et nyt...

    Folk udefra har svært ved at skelne de to små, de har samme farve, er lige høje og på nær et par hundrede gram vejer de det samme, men de er som nat og dag af sind.

    Og jeg er helt enig med Ghini, hun bliver 12 i juli og er bestemt ikke blevet grimmere med årene smiley Hun er fortsat frisk og meget legesyg, eneste skavank er lidt gigt i et par tæer, som driller lidt når det er koldt. Her med lidt jord på snuden, hun går heller ikke af vejen for en god musejagt.




    profilbillede
  • #11   4. maj 2022 Kirsten - Jeg synes det er et enormt privillegium at dele hus med min lille flok, at se samspillet generationerne imellem og at alle fungerer godt sammen. Et af racens særkender, er at de fungerer godt i egen flok og det er et træk jeg synes er væsentligt at bevare.

    Det er også et par lækre drenge du har smiley


  • #12   4. maj 2022 Lene - en skøn flok smiley Jeg synes det giver så meget karakter til udtrykket på en pyreneer, når den har de lidt mørkere ører smiley

  • #13   4. maj 2022 Hvor er de bare smukke! smiley

    Jeg har vidst kun det her af Marley og hans far. Nu skal Marley ikke avles på men det er sjovt at se hans søskendes hvalpe og hvor meget de ligner


    profilbillede
  • #14   4. maj 2022 *Marley & me* - Tak smiley Det er nemlig sjovt


  • #15   4. maj 2022 smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

  • #16   4. maj 2022 Kirsten, Lidt farve på ørene og måske også lidt i hovedet er ok, så længe det ikke giver for meget kontrast. Jeg foretrækker de bløde farver, lys grå eller let sandfarvet f.eks. Men aftegn af mørkere farvet bortset fra hår med sort fra bund til top er korrekte i følge standarden, så det er udelukkende en smagssag.

  • #17   4. maj 2022 Brødrene ligner hinanden som to dråber vand ..
    Det er faktisk kun 5 kg der skiller dem,trods at den højeste er den der vejer mindst, pelsen, hvoraf den ene har en kraftig, og den anden stort set ingen, halen, hvor den ene er tyk og kraftig og med masser af hår, den anden er en tynd, benet pind med yderst sparsom pels …
    Og den ene er kun til at komme til og håndtere af mig, hvorimod den anden er venlig og rar.

    Brugsopdræt at it’s best smiley smiley smiley


    profilbillede
  • #18   4. maj 2022 Marley og hans søster Pusle. Han vejer 4,2 og hun vejer 2,2. Hun er lillebitte

    profilbillede
  • #19   4. maj 2022 Skønne billeder smiley

    Her er et billede fra juledagene hjemme hos os.
    Nanna sidder mellem mine ben. Hun er mor til Kida, der står ved siden af mig. Kida er mor til Iza og Taz (sort pels, blå øjne). Iza er mor til Luna (rød pels).
    Så fire generationer smiley


    profilbillede
  • #20   4. maj 2022 Tak Malene smiley
    Også et skønt billede du har lagt op smiley


  • #21   4. maj 2022 Aaarj hvor er de smukke, Malene

  • #22   4. maj 2022 Kirsten: Skønt billede og også en lidt sjov detalje at de bliver mørkere jo yngre de er smiley

    Her er et af mor-Asti på 7 år og datter-Bunji på 9 måneder smiley


    profilbillede
  • #23   4. maj 2022 About - Tak smiley
    Også et dejligt billede af dine to smiley

    Ja og de bliver ikke engang lysere med årene andet end i hovedet. De to yngste har egentlig samme farve som deres mor Tilla, de har bare mange flere sorte striber end hun har.

    Der er ofte børn som spørger, hvorfor Ghini ingen striber har og i første omgang plejer jeg at svare, at det er fordi hun er blevet kælet så meget med, at striberne er blevet slidt af smiley



  • #24   5. maj 2022 Jeg har ikke lige nogen billeder liggende tilgængeligt fra denne pc. Men Clinton har jo nogle brødre som bor i sydsverige, som vi ser engang imellem. Og vi udveksler billede og små videoer med jævne mellemrum. Indtil de blev rigtig voksne kunne de lege sammen. Det har været virkelig sjovt at følge 'Brödrane Buss' gennem årene.
    Som hvalpe lignede de faktisk ikke hinanden særlig meget. Som voksne har det udjævnet sig. De ligner hinanden temmelig meget nu og deres bevægelser totalt de samme; de går fx på præcis samme måde. De har allesammen et lidt 'let' højre øre, hvor knækket sidder højere oppe end på det venstre. Temperamentet er også temmelig meget det samme. I feb 2018 var de 4 brødre og en søster samlet til mentalbeskrivelse. Deres reaktioner var ens på det hele. Den sidste søster blev testet på et andet tidspunkt og hendes resultat var identisk med resten. Så odds er at den der er eksporteret til Irland nok ville komme ud med samme resultat smiley De er resultatet af omhyggelig linieavl.


  • #25   5. maj 2022 Jeg kan ikke byde ind med flere generationer - men med tre kuldsøskende.
    Lufkaz og Sheena bor jo hos mig (det er dem på det øverste foto - og de to til højre nederst) og Maia (til venstre nederst) bor hos min gode veninde, så de ses alle tre rigtigt tit.
    Hvis man kigger godt efter, kan man sagtens se ligheder i deres eksteriør, men af sind er de ret forskellige.
    Maia er et totalt fjollehoved, der ikke ejer skyggen af huskyens sædvanlige "værdighed" - hun er supersjov at træne med, men kun så længe hun gider smiley
    Lufkaz er en spøjs blanding af utroligt fysisk og psykisk styrke og stor stor følsomhed. Tøserne og lillebror Nimbus elsker ham over alt på jord (og det gør jeg også)
    Sheena er den mest stille og rolige af de tre. Hun gør ikke voldsomt meget væsen af sig generelt, men er alligevel den mest insisterende og snakkende, når der er noget, hun vil, og under træning, hvor hun har en kommentar til det meste smiley

    De er alle tre efter Nanna på Malenes foto længere oppe, og er dermed halvsøskende til Kida, og onkel/tanter til Taz og Iza smiley


    profilbillede
  • #26   5. maj 2022 Fineste whipper smiley

  • #27   9. maj 2022 Ihhh hvor er de fine smiley smiley

  • #28   9. maj 2022 Mette - Det oplever jeg også jævnligt, at hvalpe kommer til at ligne hinanden mere og mere, både i sind og skind, når de er voksne.

    Smukke hunde Karina og sjovt at de er så forskellige

    Tak Danielle og CMP smiley


Kommentér på:
Fire generationer af whippets, billedtråd

Annonce