{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.528 visninger | Oprettet:

Naboens høns {{forumTopicSubject}}

Min nabo har købt en lille hønsegård.
Det var forventeligt, de sagde da jeg flyttede ind at de ønskede sig høns, og jeg sagde dengang at det lød hyggeligt, men at de nok skulle regne med at Coco ville slå dem ihjel, hvis de kom ind i min have.
De så lidt forskrækkede ud over den udmelding..

Men nu er hønsehuset her og det er lille, så jeg tror tanken er at hønsene skal gå i deres have.
Vi har en hæk som er nyplantet for 3-4år siden, så altså hverken tæt eller super høj alle steder. Jeg satte et 60-70cm havehegn i hækken da jeg flyttede ind, så Coco blev på matriklen.

Men som man nok kan se, så vil hønsene have rimelig god adgang til min have, hvis de vil ind, og jeg tænker lidt på, hvordan jeg står ift ansvar, hvis Coco ender med at nakke en høne?

Håber nogen har nogle svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Naboens høns
  • #1   19. maj 2022 Jeg kan ikke forestille mig , at du har noget ansvar ... da hønen jo er på din matrikel .... ( men jeg ved det ikke )
    Ellers må naboen jo lave en større hønsegård , som hønsene ikke kan komme ud af .

    PS: Hvis de ikke holder hønsene inde hos dem selv .. så har du og Coko gratis aftensmad mad ... og det er jo heller ikke så dårligt smiley smiley smiley smiley


  • #3   19. maj 2022 Er de på din grund skulle jeg ikke mene, du kommer i klemme.
    Noget andet er jo så, at der gerne er perioder, hvor de evt skal holdes inde (fugleinfluenza), det må man da håbe, de tager med i planlægningen.

    Men de må jo sætte hegn på deres side af hækken, hvis de vil være sikre på, at de stadig har høns, når de er flyttet ind


  • #5   19. maj 2022 Sat på spidsen skal du holde din hund inde på din egen grund og naboen skal holde sine høns på sin grund.

  • #6   19. maj 2022 Det kan jeg svare på for min hund nakkede en af naboens høns der havde forvildet sig ind i min have og jeg nåede ikke at opdage den før det var for sent....

    Jeg ringede til mit forsikrings selskab som sagde at jeg ikke skulle dække hønen for den havde intet at søge på min matrikel (som er hegnet så hundene ikke kan komme ud)

    Jeg ringede til politiet som sagde at jeg ikke havde noget at bekymre mig om, for hønen var på min matrikel så det var "straffrit" for hunden.

    Det skal siges at naboen tog det pænt, og faktisk kom med en stor buket til mig som undskyldning, selv om det var dem der mistede en høne...


  • #7   19. maj 2022 Super, tak for svar alle sammen, især Dorthe H - mega nice med reel erfaring også smiley

  • #9   19. maj 2022 Bed dem klippe svingfjerene på den ene vinge, så flyver de ikke. Ved du hvilken race?
    Dét er som skrevet helt klart deres eget ansvar.
    Jeg sagde som dig til naboen, at kom deres kat herind, så ville hundene tage den...
    Vores egne høns går ikke inde i haven, hvor hundene går. De går i frugthaven/indkørslen bag hegn (hundegård haha)


  • #10   21. maj 2022 John: De har lagt net i bunden af buret, som de siger er for at holde rotter ude. Men altså, jeg fodrer hund på græsset og har fuglefodder ude både efterår, vinter og forår, og vi er umiddelbart ikke plaget af rotter, så mon ikke det gør. Vi har ræve i området, måske de hjælper på problemet?

    Louise: de snakkede faktisk idag om måske at stække fjerene hvis de begyndte at hoppe over til mig.
    De vil have én silkehøne og så nogle rigtig gode æglæggere, nogle racehøns for de vil gerne på skue med dem, sagde de. Men de havde vidst ikke bestemt sig for hvilke..


  • #11   21. maj 2022 A-S silkehøns flyver ikke, så her er der ikke noget problem.
    Der er mange fine racehøns, men de når jo ikke op på det antal æg som hybrider gør. Vi har Brahma og Orpington
    Begge i stor. De lægger gode æg men skrukker nemt. De flyver dog ikke. Vi har Sussex. De lægger egentlig ok fint med æg, men er kedelige haha. Heller ikke de mest flyvske. Så har vi en Indisk kamphøne. Hun har ligget skruk i 2 mdr. Møg høne. Hun er så tung at hun ikke kan flyve nogle steder. Æggene ser vi pga skruk ikke meget til. Så har vi nogle Creme Legbar. Pudsige høns der lægger blå-grønne æg. De er produktive og skrukker sjældent. Men de er temmelig lette og skal stækkes. Vores går dog pt bag hundegårdselementer og de flyver ingen steder.
    Faverolles (stor) er også fine høns der sjældent skrukker, og både æg og kød smager godt. Wyandotter er også fine. De små skrukker mere end de store. Generelt så flyver de store ingen steder. De små og lette skal man være OBS på.


  • #12   22. maj 2022 Shit I har mange høns, Louise smiley
    Wyandotter ville jeg selv have, hvis jeg skulle have høns, men orker ikke alt det der følger med smiley

    De snakkede om at de skulle have nogle som var lidt tungere i røven, så håber de bliver inde ved dem selv smiley


  • #13   22. maj 2022 ELSKER mine høns. De er en fryd. Vi har igennem de 19 år vi har boet her, haft temmelig mange racer igennem hønsegården. De store tunge er bare de bedste synes vi.

    profilbillede
  • #15   22. maj 2022 Der er ikke meget kamp i dem. De er bare brede og lave samt sætter masser af bryst-og lårkød.

    https://da.m.wikipedia.org/wiki/Indiske_kamph%C3%B8ns


  • #16   22. maj 2022 Jeg har haft Guldfasaner og Mæfikker .... men ingen Høns .
    Bare for at blande mig lidt i tråden ..... smiley smiley smiley smiley smiley


Kommentér på:
Naboens høns

Annonce