{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.111 visninger | Oprettet:

Fie F
Fie F
Tilmeldt:
18. okt 2020
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67

Pasning af hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Vi er kommet i den situation at en nr to hund er kommet på tale og der faktisk er en hvalp til os det passer på mange måder perfekt men men men når der er 15 uger gammel skal vi på ferie kan den passes hos opdrætter der? Som gerne vil passe den? Vores anden hund skal bo hos min søster men jeg i tvivl om den skal med der?
Hvad tænker i? Er det håbløs og må vi indstille os på at vente?
Vi åbne for jeres gode råd og tanker


Kommentarer på:  Pasning af hvalp
  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #2   2. jun 2022 Det en uges ferie og ville det være bedst at vende tilbage til opdrætter en uge?

  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #3   2. jun 2022 Og ja det 6,5 uge efter vi tager på ferie

  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #5   2. jun 2022 Altså skal hvalpen passes hos opdrætter mens vi på ferie eller med vores anden hund hos min søster på ferie.
    Og er det overhovedet ok at tage på ferie efter 6,5 uge eller skal vi så vente med at købe hvalp


  • #6   2. jun 2022 Ville sende dem begge til søsteren.

  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #9   2. jun 2022 Tak for jeres gode svar det giver ro i maven, jeg var bange for om vi var helt forkert på den og opdrætter vil selvfølgelig gerne sælge os hvalpen så det bare mig der bliver urolig kan man være en hunde-“hønemor”

  • #11   2. jun 2022 Jeg har prøvet det samme som Isabelle.
    Her blev hvalpen dog passet i 1 måned, det var ikke et problem for hvalpen at komme hjem til os igen, den kendte jo de andre hunde/os/vores hjem.
    Da hvalpens nye familie kom tilbage efter deres studierejse, faldt hvalpen helt naturligt til I det "nye" hjem, det var nærmest som om han bare lige havde været på luftetur.

    Hvis de to hunde kommer godt ud af det med hinanden, og din søster kan overskue at passe 2 hunde, kan det også være en fin løsning.




  • #12   3. jun 2022 Det optimale ville være at få hundene passet i eget hjem, men en sund og stabil hvalp tager ikke skade af en uge i et godt feriehjem i den alder.
    Jeg ville til gengæld ikke sætte så ung en hund i pension, hvor den skal stå mange timer alene i en boks i støjende miljø, med tanke på at den stadig er i en følsom indlæringsfase. Men det er jo slet ikke det du overvejer, så tag I roligt på ferie smiley


  • #13   3. jun 2022 Min første hund havde opdrætter som andet hjem, da jeg boede ved dem indimellem, og hun ville altid med mig hjem, når de hjalp mig at passe hende. Så ville sende hvalpen der hen i den uge, det kender den og tryg og så jeg sikker på den er glad når i kommer henter den igen smiley

  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #14   3. jun 2022 Da opdrætter gerne vil passe hvalpen ville jeg personlig vælge den løsning.
    Så kan din søster nyde den "gamle" som jo stadig er en unghund smiley


  • #16   3. jun 2022 Det kan du nemt.
    Jeg havde valgt opdrætter som passer, men ser ingen problemer hvis du personligt foretrækker begge hos din søster


Kommentér på:
Pasning af hvalp

Annonce