{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

Fie F
Fie F
Tilmeldt:
18. okt 2020
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67

Ny hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej med jer
I plejer jo at have virkelig mange gode råd.
Vi har fået ny hvalp, Messi gider ham ikke slet ikke når han sover, og Teddy vil så gerne putte men det kommer ikke til at ske??. Det helt ok jeg tænker det kommer.
Hvornår accepterede din hund den nye?
Hvordan har i gjort med alene hjemme træning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hvalp
  • #1   12. jun 2022 Min den ældste tager gerne et par måneder eller 3, før han sådan for alvor tager imod en ny i flokken.
    Men han gider generelt ikke putte, så det er yderst sjældent at han giver lov til at de ligger sig tæt op ad ham. Jeg synes Teemo lærte det ret hurtigt, at det var no go, at han så af og til alligevel får sneget sig til det, er vist mere held end forstand smiley
    Men de har det godt sammen og har meget glæde af hinanden alligevel, men det er vigtigt at hvalpen lære den voksnes grænser at kende og at overholde disse.

    Teemo ved jeg ikke endnu hvordan reagere, men forhåbentligt lidt mindre gnavpot agtigt end Lucky.

    Hos mig er alene hjemme primært sammen, da jeg normalt har 3 hunde, og derfor altid kan efterlade 2 sammen. Teemo har svært ved det, så når den nye kommer, tager jeg teemo med mig, når jeg træner hvalpen, hvalpen har jo så lucky (selvom det er begrænset hvor meget selskab der er i ham, for han går gerne hen og ligger sig for sig selv og sover til man er tilbage).


  • #2   12. jun 2022 Nu er det en del år siden jeg har fået ny hvalp i flokken, som ikke er født her.

    Jeg har 6 tæver, fire generationer i lige linje og selv om de er meget nært beslægtede, er de også meget forskellige. De to af dem putter/sover aldrig sammen med de andre, men foretrækker at ligge alene, så selv om Messi med tiden sikkert accepterer din nye hvalp, er det ikke sikkert, at de nogensinde kommer til at putte sammen.


  • #4   12. jun 2022 Jeg har ikke hentet min nye hvalp endnu, men jeg har haft tre katte med Aslan.
    2 af dem måtte aldrig lægge sig i nærheden af ham. Vores lille hjertemisser måtte alt, slikke ham i hovedet og sove tæt på ham. Så måske det kommer og måske kommer det slet ikke.


  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #5   12. jun 2022 Hov jeg mener slet ikke at jeg forventer de skal putte og det kan jeg godt læse skal misforståes.
    Nej altså vil min hund acceptere hvalpen på et tidspunkt og vil hvalpen acceptere at lade ham være


  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #6   12. jun 2022 Og så synes jeg jo bare han knurre af ham hele tiden

  • #8   13. jun 2022 Jeg får hvalp om 5 uger, og har en 8 år gammel tæve, som har et temmeligt stort ego, og som ikke vil give hvalpen en varm velkomst smiley Det bliver MIT job at få hvalpen til at agere sådan, at begge hunde kan være i det. Så jeg kommer til at være ekstremt meget over hvalpen, så den ikke havner i en situation, hvor den gamle bliver sur og vranten. Jeg forventer bestemt at de bliver fine venner med tiden, men det kræver at jeg sætter grænser for hvalpen, så den gamle ikke er den der skal være sur.

    Så overvej om der er noget du kan gøre, for at få det til at lykkes lidt bedre smiley Det skal nok blive godt med tiden, hvis du sørger for at støtte den gamle i, at den får lov at vælge til og fra.


  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #9   13. jun 2022 Mon nogen af jer kan forklare mig hvad der er sket på et år. For 1 år siden passede vi en 13 ugers hvalp de sov både i ske legede roligt. Messi hverken knurrede eller var sur. Hvorfor er han nu et år efter mon sur på en lille hvalp er der fordi den er yngre ?

  • #10   13. jun 2022 Jeg tænker at det kan være en blanding af at din voksne hund er blevet ældre og derfor har andre grænser, samt at den anden hvalp havde gæstepas og det har den nye så ikke.

    Jeg kunne passe hunde (også voksne) uden problemer da Lucky var ung, han legede med dem og hyggede sig fint med besøget. Så jeg tænkte neeeej han bliver lykkelig over en hundehvalp. Det gjorde Lucky IKKE. Han syntes hun var det mest forfærdelige i verden, og ville faktisk gerne at hun forsvandt, fra det sekund hun trådte ind ad døren.

    Efter nogle måneder var han alligevel tøet op overfor hende, og selvom han stadig mente at hun var rigtig irriterende, så blev det hans Rosa. Hvis jeg tog hende med uden ham, så sad han bare og ventede på at hun kom hjem igen.
    Hvis der kom en løs hund imod os, gik han imellem for at passe på hende uden tøven. (Jeg tog selvfølgelig kontrol over situationen, så de skulle altså ikke klare en løs hund selv)
    Han mente at Teemo var SÅ træls da han flyttede ind, men denne gang var jeg forberedt på det, så vi gav ham plads og tid til at tø op, og rigtig nok, så tog han ham stille og roligt ind i flokken.

    Lucky bruger rigtig meget lyd, især når han sover, og Teemo lærte hurtigt at have respekt for ham, selvom Lucky i sine 9 år aldrig har handlet på sin advarsler, han går bare hvis det ikke blev respekteret, ved Rosa lod han hende nogle gange bare ligge hos ham, når hun nu absolut ville, hvis han lige lå godt, Teemo har ikke heeelt samme line.


Kommentér på:
Ny hvalp

Annonce