{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.445 visninger | Oprettet:

Munkepeber - igen {{forumTopicSubject}}

Nu er der jo nok ikke såååå længe igen til den lille Penny går i løbetid. I den forbindelse tænker jeg, at det var forsøget værd at prøve at sætte Clinton på munkepeber. Hvis det kunne tage toppen af 'Don Juan' ville det være dejligt.
Jeg får ham nok ikke til at spise noget tørt frø så derfor tænker jeg at jeg nok bør købe nogle kapsler a la fx dem her:
https://apopro.dk/solaray-vitex-kosttilskud-100-stk-219672?dfw_tracker=39215-219672&gclid=EAIaIQobChMI8Zn0r6fD-AIVbYxoCR3olASMEAQYASABEgIiTPD_BwE
Er der nogen herinde, der har nogen som helst erfaring med at bruge kapslerne istedet for fx det her:
https://www.canisvitae.dk/munkepeber-chia-de-gracia
Virker kapslerne lige så godt og hvad mon dosis er?
Jeg vil derudover gå ud fra at han nok skal have det i en god periode inden hun går i løbetid. Nogen der har erfaringer i den retning?
Jeg havde overvejet en keminsk kastration denne ene gang, men det har jeg alligevel lidt svært ved at gøre ham - sært måske smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Munkepeber - igen
  • #1   23. jun 2022 Tidligere var der en del der brugte at give tæven klorofyl.

  • #3   23. jun 2022 Du starter ned at give munkepeber når tæven går i løb. Du opper dosis når hun er højløbsk og til løbetiden er overstået
    Du kan med fordel give klofyl til tæven i hele perioden

    Jeg har ingen anelse om dosis på kapslerne


  • #4   23. jun 2022 Ahhh ja, selvfølgelig skal jeg da også huske at give tøsen klorofyl.
    Og tak for info om starttid smiley
    Jeg tror bare jeg stanger ham to kapsler så. Har nørdet aktive stoffer og deres fysiologiske effekter og det ser ret uskadeligt ud.
    .... og tænker at jeg nok også vil prøve dem selv mod den irriterrende effekt som min begyndende overgangsalder desværre har vist sig at have: hedeture. Nogen steder står der at munkepeber har en effekt, så forsøget værd smiley
    Jeg har altid tænkt det det måske var lidt overdrevet og min mor havde det ikke. Sååeee ... Men altså pludselig ud af det blå koger jeg helt åndsvagt og lige så pludseligt som det kom forsvinder det igen.


  • #5   23. jun 2022 Det er ganske korrkt at det skulle lindre bivirkningerne ved hedeture og angiveligt også afhjælpe menstruationssmerter - jeg har dog aldrig efterprøvet om det er nu også er sandt.

  • #6   23. jun 2022 Jeg ville give 1 kapsel ved løbetid start og 2 når hun er værst smiley

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #7   24. jun 2022 Sort munkepeber, Kyskhedsbælte, agnus castus - Kært barn har flere navne

    Kan have bivirkninger også allergiske reaktioner - slog det op for nylig, da en havde givet sin unge hanhund det i 4 mdr. smiley

    Har ikke erfaring med kapslerne, men ville ikke selv overskride anbefalet dosis, der er til en voksen og tænker ikke, at din hanhund vejer så meget som en voksen smiley

    Vil du bruge peberkornene, så er det billigere at købe i en hestewebshop som f.eks. Nordic Horce : https://www.nordichorse.dk/collections/aeldre-heste/products/nordic-agnus-castus?variant=31692918718562

    Der er næsten altid penge at spare ved, at købe "rene kosttilskud" til heste i stedet for til hunde smiley

    Herhjemme bruger vi agnus castus i form af homøopatiske globuli (sukkerkugler) og der gives kun 9 stk.s til en behandling (3 sukkerkugler i 3 dage) Der holder til 4 tæver i løb (de kommer med en uges mellemrum smiley ). "behandlingen" gentages ikke ved hver løbetid, men kun efter behov og man er ikke i tvivl, når de har behovet for hjælp til, at styre sig smiley


  • #8   24. jun 2022 Der er lavet et stort database studie, hvor en hel masse bivirkningsindberetningsdatabaser fra hele verden er blevet trævlet igennem. Jeg fandt publikationen på pubmed.gov. Her konkluderes det at agnus castus er ret sikkert at bruge. Alle indrapporterede bivirkninger var milde og forbigående. Det var kvalme, hovedpine, forstyrrelse i mavetarmsystem og forskellige former for udslæt.
    Jeg tror jeg holder mig til en kapsel til ham om dagen og to de dage hun er 'hot'. Og så får hun en god dosis klorofyl smiley
    Frøene tror jeg ikke jeg får ham til at spise smiley At give ham piller er nemt.


  • #9   24. jun 2022 Du sender da bare en af dem hjem til mig så længe løbetiden varer. smiley

  • #10   24. jun 2022 smiley


Kommentér på:
Munkepeber - igen

Annonce