Munkepeber - igen Munkepeber - igen
Nu er der jo nok ikke såååå længe igen til den lille Penny går i løbetid. I den forbindelse tænker jeg, at det var forsøget værd at prøve at sætte Clinton på munkepeber. Hvis det kunne tage toppen af 'Don Juan' ville det være dejligt.
Jeg får ham nok ikke til at spise noget tørt frø så derfor tænker jeg at jeg nok bør købe nogle kapsler a la fx dem her:
https://apopro.dk/solaray-vitex-kosttilskud-100-stk-219672?dfw_tracker=39215-219672&gclid=EAIaIQobChMI8Zn0r6fD-AIVbYxoCR3olASMEAQYASABEgIiTPD_BwE
Er der nogen herinde, der har nogen som helst erfaring med at bruge kapslerne istedet for fx det her:
https://www.canisvitae.dk/munkepeber-chia-de-gracia
Virker kapslerne lige så godt og hvad mon dosis er?
Jeg vil derudover gå ud fra at han nok skal have det i en god periode inden hun går i løbetid. Nogen der har erfaringer i den retning?
Jeg havde overvejet en keminsk kastration denne ene gang, men det har jeg alligevel lidt svært ved at gøre ham - sært måske
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 3.483
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 3.483
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.566
Du kan med fordel give klofyl til tæven i hele perioden
Jeg har ingen anelse om dosis på kapslerne
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.518
Og tak for info om starttid
Jeg tror bare jeg stanger ham to kapsler så. Har nørdet aktive stoffer og deres fysiologiske effekter og det ser ret uskadeligt ud.
.... og tænker at jeg nok også vil prøve dem selv mod den irriterrende effekt som min begyndende overgangsalder desværre har vist sig at have: hedeture. Nogen steder står der at munkepeber har en effekt, så forsøget værd
Jeg har altid tænkt det det måske var lidt overdrevet og min mor havde det ikke. Sååeee ... Men altså pludselig ud af det blå koger jeg helt åndsvagt og lige så pludseligt som det kom forsvinder det igen.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.566
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.370
sep 2020
Følgere: 30 Emner: 46 Svar: 903
Kan have bivirkninger også allergiske reaktioner - slog det op for nylig, da en havde givet sin unge hanhund det i 4 mdr.
Har ikke erfaring med kapslerne, men ville ikke selv overskride anbefalet dosis, der er til en voksen og tænker ikke, at din hanhund vejer så meget som en voksen
Vil du bruge peberkornene, så er det billigere at købe i en hestewebshop som f.eks. Nordic Horce : https://www.nordichorse.dk/collections/aeldre-heste/products/nordic-agnus-castus?variant=31692918718562
Der er næsten altid penge at spare ved, at købe "rene kosttilskud" til heste i stedet for til hunde
Herhjemme bruger vi agnus castus i form af homøopatiske globuli (sukkerkugler) og der gives kun 9 stk.s til en behandling (3 sukkerkugler i 3 dage) Der holder til 4 tæver i løb (de kommer med en uges mellemrum
feb 2013
Jeg tror jeg holder mig til en kapsel til ham om dagen og to de dage hun er 'hot'. Og så får hun en god dosis klorofyl
Frøene tror jeg ikke jeg får ham til at spise
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.556
feb 2013
Munkepeber - igen