{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

HG kontra dyrlægen {{forumTopicSubject}}

Det er ikke fordi jeg vil træde nogen over tæerne, men synes der er mange indlæg, hvor hundejer spørger andre bruger omkring deres syge hund, hvad de skal gør og osv. Kan ikke forstå hvorfor man ikke ringer til dyrlægen med det samme, og så evt. fortælle historien bagefter. Da jeg mener at dyrlægen har mere forstand på sygdomme og symptomer end nogen af os bruger.
Som sagt er det ikke en kritik mod nogen, men undrer mig bare over det.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HG kontra dyrlægen
  • #1   11. sep 2007 hmm jeg har nu brugt hg et par gange hvor Fie har kastet op og haft dårlig mave, for at høre om der var virus i omløb....

    Men klart er det direkte livstruende ting, så er det dyrlægen før hg.

    Synes der er stor forskel på hvilke "sygdomme" eller ulykkestilfælde vi snakker om


  • #2   11. sep 2007 Også mig :o)..........ville aldrig spørge herinde omkring sygdom.........jeg ringer til min dyrlæge, hvis jeg er i tvivl om Emma har det godt........her kommer der jo 117 forskellige meninger.........og man er heldig hvis man kan bruge 1 eller 2 af dem :o)

  • #3   11. sep 2007 Det er vel for at høre andres oplevelser og råd også... nu har jeg brugt to forskellige dyrelæger til Zoe og de har givet to forskellige behandlinger og konklusioner af hvad hun fejler.. det ene sted var det hårsækmider og det andet sted hudbetændelse...

  • #4   11. sep 2007 Rene´.......det er også okay......for det er jo ikke alt man styrter til dyrlægen med........man kan godt vudere om det er akut eller bare et lille forbigående "fænomen" :o)

  • #5   11. sep 2007 Tror ikke det erså meget KONTRA vel mere både og. Emnet har været oppe en del gange og det er vel okay at høste af andres erfaringer, blot man ikke tror det er et dyrlægepanel.

  • #6   11. sep 2007 Jeg ringer også til dr dyr, hvis der er noget jeg er i tvivl om. Jeg synes vi ligger nok penge deroppe hver år når vi har 3 dyr som skal vaccineres mm. Så må de også stå til rådighed for spørgsmål.

  • #8   11. sep 2007 Er Babett syg, eller kommer ud for et eller andet, kontakter jeg dyrlæge med det samme. går ikke herind for at spørge først..
    Hundens heldbred er vigtiger, og det er tiden måske oss. så derfor vil jeg ikke først brug tid på HG.


  • #9   11. sep 2007 SUS: okay, det var måske det forkerte ordvalg i overskriften, og som jeg skriver er det ikke for at kritiserer andre, men har bare undret mig meget over det...

  • #10   11. sep 2007 hvis mine hunde er syge eller der er noget jeg er i tvivl om ringer jeg altid til min dyrlæge.... spørger aldrig her inde først.

  • #11   11. sep 2007 Jeg har nu også brugt HG et par gange til "bagateller"

    Men det er da klart, at er det noget, jeg godt selv kan se er ret alvorligt, jamen så er det da dr dyr med det vuns..


  • #12   11. sep 2007 I det hele taget har jeg nydt godt af HG mht sygdomme og andre ting Fie har fejlet.....

    Altid godt at få andre vinkler på hvad man evt. skal spørge dyrlægen om, dyrlæger laver trods alt også fejl *S*


  • #16   11. sep 2007 Man kan altid ringe til københavns dyrehospital og få deres vudering af en sag, det koster ikke noget og der er døgnbemanding på *S*

    Det har jeg selv benyttet mig af et par gange.


  • #17   11. sep 2007 Jeg spørger nu heller ikke herinde hvad min hund kan fejle. Der kræver jeg en eller flere dyrlæger.

    Men jeg synes det er fedt at læse om hvordan de forskellige takler bestemte ting.

    Det giver noget inspiraton til den dag man selv står i situationen.


  • #18   11. sep 2007 Jeg har tit benyttet mig af dyrlægevagten, og fået mange gode råde, som ikke kostede noget.

  • #19   11. sep 2007 Jeg har en gang brugt en dyrlægevagt - men det var HG. der reddede situationen ;O)
    Sådan er der jo så meget.


  • #20   11. sep 2007 Ser ikke noget "forkert" eller "useriøst" i at spørge/søge råd flere steder - man skal bare altid være kildekritisk.....
    Personligt kan jeg da godt stille ? herinde, men er det alvorligt ringer jeg altid til dyrlægen.....

    Så tænker dyrlægen heller ikke jeg er en "pyllermor" kun HG bruger..... smiley


  • #21   11. sep 2007 Hvis det ikke er livet eller døden, synes jeg det er okay at spørge herinde, som en skriver man læser jo også de andres svar og lærer måske noget nyt. Synes mange henvender sig til dyrlægen om bagateller.. Det samme klager lægevagten jo om. Ville dog aldrig selv bruge HG til diagnose svar ;o) da jeg godt selv kan se om det er alvorligt eller ej med mine hunde...

  • #22   11. sep 2007 Det er da rigtig nok, at vi er herinde for at hjælpe hinanden.........og ja.......vi har jo ikke alle samme erfaring. Jeg vil da gerne hjælpe folk som er i tvivl om hunden er syg når nu den kaster gult slim op.......eller om den er syg fordi den har skidt tyndt 2 gange........og i den stil.
    Men jeg forstår ikke folk som skriver herinde, at nu har hunden lige fået et anfald hvor den rystede helt vildt.....og spørgsmålet lyder: "hvad tror i det er ?

    eller:
    Min hund vil ikke støtte på benet....."hvad tror i den fejler?"

    eller:
    Nu har min hund kastet op i 3 dage og den vil ingenting......"har i prøvet det ?"

    Disse ting....som bare er eksembler.....kan altså ikke klares på HG og uanset hvor nybagt hundeejer man er, så burde man overveje at søge dyrlæge.........det kan ikke klares med et godt råd og en omgang A38.


  • #23   11. sep 2007 Hg er et fint sted til at dele erfaringer i 'ikke-akutte' sygdomsituationer eller andre ikke-akutte adfærdssituationer.

    Har man allerede været en smut omkring dyrlægen og fået en diagnose, er da da også fint at høre hvad andre har oplevet i lignende situationer, og hvilken behandling deres dyrlæge satte i værk. Dog mener jeg ikke at HG kan eller skal bruges som et sted hvor en sygdom diagnosticeres - det kræver et besøg hos dyrlægen.







  • #24   11. sep 2007 Smilende Susie.....Fuldstændig rigtigt, men jeg oplevede faktisk sct.hans aften ( lørdag) at Albert kom til skade med forbenet. Kontaktede dr. dyr men mest fordi vi skulle have gæster og de skulle ikke blive forarget over at min hund haltede og jeg ikke havde kontaktet nogen.. Jeg ville selv bare have afventet om det gik over...Dyrlægen anbefalende smertestillende og ro og så komme igen om mandagen....Tænk hvis jeg havde spurgt herinde. jeg havde været en dyreplager af format ...

  • #25   11. sep 2007 Kan som René godt finde på at spørge om mindre alvorlige ting, evt. mens jeg venter på at komme afsted til dyrlægen, men som den oplevelse vi havde i nat, der var det moralsk opbakning HG skulle bruges til.

  • #26   11. sep 2007 Jamen, det bestemt ikke nogen kritik, vil jeg lige slå fast atter engang, men har bare læst så mange indlæg, hvor et af de værreste var en hvalp ikke havde holdt noget i sig i næsten en uge og var slap.... og vedkommende blev med skrive herinde efter råd, og mange mange mange skriv til vedkommende at de skulle tage den til dyrlægen, når det var så voldsomt, det er sådanne nogle indlæg jeg sidder og ryster på hovedet over.
    Og synes alle selvfølgelig skal gør hvad de selv synes er bedst for deres hund.


  • #27   11. sep 2007 har tænkt det samme her mange gange


  • #28   11. sep 2007 Hvis min hund har smerter/feber/andet akut sidder jeg ikke foran comp'en og venter på svar. Hvis han brækker sig af at have ædt et-eller-andet (ikke giftigt) ville jeg ikke have et problem med at spørge til råds på HG.

    Men nogle af de tråde man ser herinde er direkte skræmmende.


  • #29   11. sep 2007 altås når man ber om råd herinde, så ved man jo godt det ikke er fagfolk, de rsvarer. Det er vist også de færreste, der spørger herinde og undlader dyrlægen..

    Jeg har da spurgt herinde både hvad angår adfærd, men også nogt vedr. pels.

    Buddy har ikke taget skade, men jeg har tilgengæld fået en masse at vide om andre erfaringer.. Men jeg har også søgt råd hos dyrlæge, hundetræner osv. Tror mere man spørger herinde for at blive bekræftet... men ved det ikke.. Hvis man ikke skulle spørge om råd herinde, så ved jeg ikke hvad man skulle bruge stedet til...


Kommentér på:
HG kontra dyrlægen

Annonce