{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.211 visninger | Oprettet:

HG kontra dyrlægens ord ! {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder her og bliver godt og grundigt forfærdet !!

Tråde bliver oprettet med "Min hund er syg, hvad gør jeg"
- HG bliver sure og råber: TAG TIL DYRLÆGE!!

Tråde bliver oprettet med "Min dyrlæge siger min hund er meget syg og skal aflives"
- HG bliver sure og råber: FÅ EN ANDEN MENING, RED DOG DIN HUND!!


Jeg kan godt lide HG.. Jeg synes det er rart at kunne snakke med andre ligesindede om sin interesse (læs besættelse), og der er ofte jeg finder meget gode løsningsråd på småproblemer..

- Men kommer det til, om HG´s ord vejer mere end dyrlægens står jeg af..
Herinde sidder der en skovlfuld privatpersoner, og ikke bare tvivler på - men også modsiger - dyrlægens ord... På hvilken baggrund??
- Hunden har dyrlægen SET og undersøgt.. HG har fået på skrift hvordan hunden ser ud..

Hvorfor mener HG at "vi ved bedre" selvom de ikke engang har set hunden??

Jeg er klar over, at HG har været igennem mange sygdomme og aflivninger sammen, andres erfaringer ligger også dybt i mig når min hund viser en form for symptomer - men så er det man tager til dylæge og får af vide nøjagtig hvad det er hunden fejler.. - Måske havde HG ret, og måske ikke - men dyrlægens ord vægter i mine øjne mere end HGs..

I det tilfælde, at hunen så bliver aflivet KAN det jo være, at ejer er så rundt på gulvet at denne ikke kan huske præcis hvad dyrlægen sagde - og måske kommer til at skrive forkert..
- Er det så HGs pligt, at jorde denne person? Råbe op om dårlig beslutning og ugrundbar aflivning?

Øv altså hvor kan mennesker være grimme ved hinanden...
Jorder andre folk pga noget dyrlægen har sagt er det bedste...

Skam jer !!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HG kontra dyrlægens ord !
  • #1   2. nov 2007 Klapper ..... fuldstændig rigtig........

  • #2   2. nov 2007 Enig!

  • #3   2. nov 2007 Kan sagtens følge dig...Men f.eks med min hund ( indlæg lidt længere nede) - har eg skrvet dyrlægen siger min hund er fin. Men derfor kan man jo godt høre andres meninger herinde. F.eks andre der har min race kan komme med erfaringer som jeg kan drage nytte af. Som min dyrlæge siger, han kender ikke alle racer lige godt....

    Jeg synes HG er en dejlig side som jeg drager god nytte af på både godt og ondt, og hvis folk føler et behov for lige læse af herinde, hvad enten det gælder aflivelse eller andet, synes jeg det er et frit forum.....

    Knus sandy smiley


  • #4   2. nov 2007 112% enig.......

  • #5   2. nov 2007 Skal lige siges, at jeg støtter dig i det med at folk ikke skal rakke andre ned herinde... 100 % ening...
    Knus sandy


  • #6   2. nov 2007 så sandt som det er skrevet..


  • #7   2. nov 2007 Sandy - Dvs du vægter HGs ord højere end dyrlægens?

    Personligt ville jeg skifte dyrlæge hvis min dyrlæge ikke var kompetent til at tage sig af mit dyr..
    - Jeg ville ikke beholde dyrlægen, og efterfølgende konsultere med HG om dennes beslutninger er rigtige...


  • #8   2. nov 2007 Thumbs up ;o)

  • #9   2. nov 2007 Jeg siger ikke at HG´s meninger er mere rigtige end dyrlægens overhovedet...Men siger bare at folk kan have et behov ( måske følelsesmæssigt ) med at komme af med deres tanker, vedr. nogle overvejelser......

    Det med dyrlægen, har jeg været til to som begge siger min hund er rask, og det stoler eg ganske på, men derfor kan eg jo godt høre ad herinde, om andre har oplvet lign??

    Forstår du hvad jeg mener med mit indlæg..............

    Knus sandy


  • #10   2. nov 2007 Ja jeg må tilslutte mig, og give dig et klik og en godbid.... så sandt som det er skrevet.

    Har også selv været i den debat mange gange efterhånden!


    / Trine


  • #11   2. nov 2007 Ja jeg stoler også på min dejlige dyrlæge, men jeg stoler først og fremmest på mig selv, og kan ikke lige se hvor HG kan komme ind med en viden om hvad min hund fejler.
    Men nu er det vel almendelig kendt her på KG og KG, at folk meget hurtig kommer op i det røde felt, når der er gang i en diskution.
    Det er en skam, men sådan er det nok når man skal snakke på skrift i korte sætninger.


  • #12   2. nov 2007 Jeg ville så ALDRIG begynde at diskutere med andre over nettet på en hundeside for private hundeejere når det handlede om noget så alvorligt som en aflivning.
    Der er man altså nødt til at bero på professionel hjælp.

    Selvfølgelig kan en dyrlæge tage fejl, ganske som en alm. læge kan.
    Men det gør da ikke at folk holder op med at gå til lægen når det er alvorligt vel?


  • #13   2. nov 2007 Rikke - nu drager du jo en anden tråd med ind i denne.. Det vil jeg meget gerne frabede mig..

    Jeg læser en del tråde herinde, ikke alle deltager jeg i..
    - Hvad der tricker mig i denne sammenhæng er, at dyrlægen jo nok HAR kommet med et grundlag for hvad der KAN være galt med hunden siden den aflives..

    Og som afsluttende kommentar til debatering af dén tråd... hvalpen er 9 uger, og har været til dyrlæge flere gange, ejer har brugt over 10.000 kr...
    - Jeg synes det er fair at cutte før økonomien brister fuldstændigt..
    Og så er der efter min mening også grænser for hvad JEG ville lade min hvalp gennemgå bare for at beholde den..



  • #15   2. nov 2007 Sandy - Ja nu forstår jeg =)
    - Og jeg bruger også HG på den måde, skriver ned hvad jeg oplever ved dyrlægen osv =)


  • #16   2. nov 2007 Ja jeg tror desværre osse, at folks meninger kommer hårdt ud i forhold til hvad de egentlig mener.
    Generelt kan der være et ret hårdt sprog herinde og nogle synes selv de er Guds gave til andre hundejere på HG og alt hvad de siger, er ret og orden.
    Og mange har en mening som de ytrer, uden enten at læse tråden ordentligt igennem eller vide hvad sagen i grunden drejer sig om.

    Jeg synes bestemt ikke man skal begynde at opponere imod dyrlægen. De har altså læst i mange mange år.

    Men man gå godt være skeptisk, Der er jo forfærdelige eksempler på inkompentente dyrlæger.


  • #17   2. nov 2007 Man kan jo osse tage HG's råd "med" til dyrlægen. Altså hvis man mener at have hørt et råd der giver mening her på HG, kan man vende det med dyrlægen -det kan jo være at der er en grund til at han ikke gør der på den måde e.l. og så kan man jo blive lidt klogere.

    Men ja dyrlægens ord bør da veje tungest. -ellers ville jeg da se mig om efter en anden dyrlæge


  • #18   2. nov 2007 Helt enig.. med Nina

  • #19   2. nov 2007 pernille - her vil jeg så lige være en smule uenig...

    Alle der anskaffer sig en hund ved IKKE hvad det vil sige, og jeg kan godt blive gal når der sidder en med en lille ny hvalp og spørger hvad den skal have at spise, hvornår den er renlig og hvorfor det egentlig kan være at den ikke sætter sig når der nu bliver sagt "sit"..

    Hvad man så burde gøre, er at hjælpe kort, og derefter bede personen tage til dyrlæge og få fortalt hvordan man passer hund..


  • #20   2. nov 2007 Jeg kunne aldrig finde på tvivle på dyrlægen for at rette mig efter meninger på HG... Men synes det en god måde at drage erfaringer fra andre. Blev hetzet herinde i starten da eg skrev eg havde fået en amstaff og aldrig havde haft hund alene før................

    Folk skrev jeg var dum og uvidende og ikke vidste hvad jeg gi ind til...men hun har været en dejlig nem hund at opdrage og kun haft gode stunder med hende... Så tro mig jeg kunne aldrig finde på rette mig efter miéninger....men der gode råd hente i mange tilfælde....

    Så bruger det kun som lidt retningsgivende, og er glad forde mange søde indlæg som trods alt kommer ind imellem.....

    knus sandy smiley


  • #21   2. nov 2007 Rikke - Jeg tager den lige privat med dig, det er nemmerlig ikk meningen at vi skal diskutere en anden tråd her =)

  • #22   2. nov 2007 Uanset hvilket grundlag denne tråd er lavet på, vil jeg gerne give dig 100% ret.
    HG er ikke dyrlæger og er ikke kompertente nok til at give vejledning. Erfaring er altid godt, men det gør ikke en til ekspert.


  • #23   2. nov 2007 Der er tilsyneladen stor forskel på, hvor i landet man bor når man konsulterer sin dyrlæge, og hvilken diagnose, og behandling man får.

    Fx er det min opfattelse, ud fra debatter her på HG - at dyrlæger i Jylland udskriver binyrebarkhormon efter for godt befindende, og uden egentlig, at vide om det er det som hunden har brug for i den givne situation, og det er bestemt ikke min opfattelse, at dyrlægerne på Sjælland udskriver dette præparat med mindre alt andet er prøvet, og det er som absolutte nødløsning.

    Og her kan geografien så spille ind på vores forskellige opfattelser at et givent emne.

    Jeg har ikke problemer med at tage imod råd fra andre hundeejere og se et givent problem ud fra nogle erfaringer som andre har gjort sig, men jeg vil ikke alene tage deres ord for gode varer, men forhøre mig hos min dyrlæge om det kunne have noget på sig.

    Et konkret eksempel fra min egen verden. Jeg har en hvalp med fransk fodstilling, hvilket skyldes at jeg har en stor race og hvalpen vokser meget stærkt - jeg har rådspurgt mig i forum og har fået gode svar på hvad jeg kunne gøre - bla give C vitamin og gå over til voksenfoder, og da jeg går til specialdyrlæge med hvalpen pga denne fodstilling har jeg naturligvis forhørt mig om det kunne være en mulighed for min hvalp.
    Min dyrlæge mener ikke problemet er graverende da fødderne allerede har rettet sig temmelig meget, og da hvalpen ikke vokser for stærkt så jeg er blevet anbefalet at blive på hvalpefodret da det produkt jeg benytter også har de sporstoffer, vitaminer og mineraler som hunden har brug for. Ergo jeg har valgt at lytte til min dyrlæge som har min hvalp i behandling. Men derfor kan de råd jeg har fået jo være rigtig gode alligevel, men jeg har altså vurderet at det ikke er rigtigt for os.


    / Trine


  • #24   2. nov 2007 Jeg er ening med Nina...

    Men jeg kunne nu ikke drømme om at lade HG få indflydelse i så alvorlig en sag....

    Da min egen blev aflivet, tog jeg selv beslutningen. Jeg gjorde, hvad jeg som hundeejer fandt bedst for min hund.
    Bagefter delte jeg mine oplevelser herinde...

    Meget sjældent at en dyrlæge stiller sig op og siger, nu skal du aflive din hund. Han kan fortælle for- og imod-konsekvenser...
    Det er en beslutning man selv, og ingen andre skal tage...
    I hvert fald hos min dyrlæge...

    Jeg stoler på min dyrlæge....og jeg synes bestemt man skal stole på sin egen dyrlæge frem for HG...
    Hvis man ikke stoler nok på sin dyrlæge, så find en anden... bare mit råd...

    Jeg vil vove og påstå at man mange gange bliver mere forvirret af at gå herind med problemerne... Netop fordi der er folk af meget blandede meninger... Det skal der jo også være, da man ikke allesammen er ens (gudskelov)

    Men som alm. forum, gode råd og del af erfaringer, er jeg nu super glad for HG ;o)


  • #25   2. nov 2007 Hvis man vælger at lade HG afgøre et så alvorligt spørgsmål som aflivning er - så fralægger mig sig ethvert ansvar som man har for hunden, og så er spørgsmålet for mig om man overhovedet er kompatent til at have hund - det indebærer jo at man er i stand til at påtage sig det ansvar som det er at have et levende individ.

    / Trine


  • #26   2. nov 2007 Hold da fast. Tror jeg lige har prøvet at læse den tråd som gav startskudet til Ninas tråd.
    Sikken en gang selvsving.
    Der er da vist noget i luften i dag siden folk sådan fare op. Læste lige en anden tråd at en blev anmodet om at skaffe sig selv en hjerne. SUUUK.


  • #27   2. nov 2007 Mange laver tråde herinde for at få lidt trøst i en svær situation.... Desværre kan mange ikke læse mellem linierne at det er det, det drejer sig om, og begynder i stedet at angribe trådens opretter eller dyrlægen :o(

  • #28   2. nov 2007 Jeg vil ikke linke til nogen andre tråde, og vil gerne frabede mig, at den sag bliver duskuteret herinde..

    Tråden Rikke og jeg diskuterer - roligt og velformuleret - i de private beskeder trickede min råd, men har bestemt ikke været eneste i kategorien..



  • #29   2. nov 2007 Trine - Jeg er helt enig med dig her =)

  • #30   2. nov 2007 Vanessa. Tjek engang lige de andre tråde som er fra i dag. Så tror jeg du nemt finder den.

  • #31   2. nov 2007 vanessa - det kunne du altså godt have skrevet i den anden tråd !!

    næste gang den pågældende tråd bliver nævnt her, så sletter jeg tråden..

    Jeg gider ikke blive ved med at frabede mig, at den bliver diskuteret her !


  • #32   2. nov 2007 Nina har oprettet en tråd der i generelle vendinger tager en problemstilling op, og ud fra denne problemstilling kan man respondere - Der er flere gange taget afstand fra at benytte en konkret tråd - og det burde altså være muligt at udtale sig og reagere udfra en generel opfattelse af denne problemstilling!

    / Trine


  • #33   2. nov 2007 Nina. Hold da lige op, hvorfor har du ellers opretten din tråd hvis man ikke må komme med kommentar.?????

  • #34   2. nov 2007 Nina siger ingensteds at man ikke må komme med kommentarer, men det skal gøres ud fra denne tråd og i generelle vendinger. Der er jo ingen idé i at oprette en tråd, hvs man ønsker at køre videre på en anden tråd så kan man jo blot skrive sine indlæg i den oprindelige tråd.

    Kan slet ikke se hvorfor man evig og altid skal have link til personer eller tråde. Kan man ikke have en holdning til en problemstilling der ikke er en konkret situation, uden at først at have læst alt for og imod?

    / Trine


  • #35   2. nov 2007 vanessa - kan du ikke komme med en reaktion uden at have læst konkrete eksempler da?

    Har du ingen mening på forhånd om HGs ord vejer mere end dyrlægens?
    Har du ingen mening på forhånd om det er på sin plads at jorde andre pga en beslutning der er taget i samråd med en dyrlæge??

    Og det samme til snow - i må gerne kommentere, men det ER da ikke nødvendigt at drage en andren tråd herind??

    Trine - du har forstået min point, tak for det =)


  • #36   2. nov 2007 Nu er hjernen nok indrettet sådan at den drager konklusioner ud fra den viden som der er lagret. Og når jeg læser titllen på tråden, så handler min hjerne på den og da der lige har været en ud i hampen lang tråd om stort set det samme bare med en anden formulering, ja så kommer den også med ind over. Men som jeg skriver i mit første indlæg, så er det først og fremmeste min egen viden sammenholdt med min dyrlæges som giver mig det jeg skal handle på. Det er der ingen HG tråde som kan anfægtge. og jeg vil aldrig bruge HG istedet for min dyrlæge og min egen viden.

  • #37   2. nov 2007 Nina. Nu har jeg så en helt kenkret viden om en tilsvarende situation, med en af mine egne hvalpekøbere, hvor det viste sig at hvalpen havde en defekt i bugspytkirtlen. Den lever nu 6 år efter i bedste velgående. Den får en plle.

  • #38   2. nov 2007 KLAP KLAP KLAP KLAP!!!

Kommentér på:
HG kontra dyrlægens ord !

Annonce