{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

Tørfoder. Din favorit? (Staffordshire) {{forumTopicSubject}}

Godaften til jer!

Efter flere års planlægning og mange overvejelser, står min mand og jeg nu og venter på at få vores første Staffordshire bull terrier hvalp hjem (Og nøj hvor vi glæder os!)

Der er selvfølgelig mange ting som skal på plads inden da og en af de ting er selvfølgelig det rigtige foder!..

Hvad lyder anbefalingerne på i dag?

Og er der nogen herinde fra som har erfaringer med sider som vuffeli hvor man selv "designer" foderet? smiley


Vi har selvfølgelig snakket med opdrætter om hvad der bruges i hjemmet der, men ønsker naturligvis at undersøge alle muligheder. smiley

Så hvad bruger du/I, i hjemmet?
Og hvorfor er det lige præcis det mærke?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tørfoder. Din favorit? (Staffordshire)
  • #1   12. jul 2022 her er det endt med wolfs blut til skotske terrier ... den ene af mine fik kløe og meget belv prøvet uden held, til en herinde fortalte mig at mange hunde faktisk reagerer på proteinerne i foder med kylling og fisk, foder mange jo køber .. wolfs blut er et af dem hvor jeg kan få forskellige varianter med andre proteiner og hvor jeg kan være sikker på der ikke er fx fjerkræmel i ...



  • #2   12. jul 2022 Alt muligt forskelligt kvalitets tørfoder, vådfoder og barf.

  • #3   12. jul 2022 Vuffeli er ikke mere selvdedignet end alt muligt andet foder. Mange producenter har forskellige varianter f.eks. til hvalpe, aktive hunde, overvægtige hunde osv og så lidt forskellige smagsvarianter indenfor dette. Det er blot det vuffeli også har, men i stedet for bare at vise deres varianter og så vælger man dem der er relevant, så besvarer man en række spørgsmål og så vælger de den relevante variant.
    Så udover god markedsføring tilbyder de altså ikke noget specielt.

    Nå, men jeg holder mig ikke til et specifikt mærke. Jeg tror på variation er godt så jeg gar stort set altid gang i 2 forskellige slags foder og skifter mellem diverse mærker hver gang jeg køber, dog alle indenfor hvad jeg synes er fornuftig kvalitet. Luge nu har vi lige startet på en sæk Essentials - ok foder, men alt for store piller til at det für til træning (og det til små hunde har omvendt alt for små piller).
    Generelt har Sten fungeret fint på stort set alt det foder han gar fået, men smagsmæssigt er wolfblut altid et hit hos ham, pillerne har en god størrelse til træning og de er ikke fedtede/olieagtige udenpå


  • #5   12. jul 2022 Hippie - hvorfor skulle de blive hurtigere trætte af vuffeli?
    Min mors spiser det med velbehag og trives fint på det, jeg synes bare ikke kvalitet og pris hænger helt sammen.


  • #7   12. jul 2022 Hvad angår vuffeli, så er det ikke et særligt foder designet til lige dìn hund. Du taster din hunds data ind på hjemmesiden, str, race, alder, aktivitetets niveau,
    og så får du foreslået et af deres standard produkter.


  • #8   12. jul 2022 Jeg fodre med forskellige kvalitetsmærker til mine, for deres liv er for kort til at få det samme hver dag. smiley Jeg giver jo heller ikke den samme kedelige kiks når vi træner, der skifter jeg ud, finder favoritter osv.
    Jeg er dog rigtig glad for Essential som base foder, så det bruger vi, både som hvalp og voksen. Og så blander vi ellers andre mærker i, når jeg lige finder et godt tilbud på noget.

    Vuffeli vil jeg personligt ikke fodre med. Jeg vil kunne se varianter og indhold af det foder jeg har kig på, samtidig vil jeg ikke kører med samme variant hele tiden, så det ville ikke give mening for mig, selv hvis foderet var fint.


  • #9   12. jul 2022 Jeg bruger en godt basisfoder med kød som det primære indhold, og supplerer så med barf, ben, vådfoder og prøveposer fra andre gode mærker, for at skabe variation og vedligeholde ædelysten.

    Snak med opdrætter om rette fodervalg til din race.

    Sider som vuffeli kan du stoppe skråt op, for at sige det direkte. Foderet er ikke en skid værd, og de bilder folk alt muligt ind. Foderet er ikke skræddersyet. De har en håndfuld varianter, som tildeles ud fra en algoritme. En overvægtig hund kan få tilbudt samme variant som en slank unghund. Det giver ingen mening.


  • #10   13. jul 2022 Tak for input smiley
    Vuffeli er hermed streget fra listen over muligheder.


  • #11   13. jul 2022 En tommelfingerregel er, at du skal starte med at finde ud af, om hunden trives bedst med eller uden korn, og med eller uden mange hurtige kulhydrater. Der kan du med fordel kigge på hvalpens mor.

    Et godt foder, er det foder hunden trives på, uanset hvad alle andre så bruger til deres hunde. Jeg ved at mange sværger til Essentials - mine hunde har aldrig kunnet fungere på det foder. Omvendt trives mange ikke på Orijen, og det var klart det bedste foder til min gamle schæfer. Min corgi, derimod, trives kun på meget kornholdigt foder til tykke piger smiley

    Som andre giver jeg også flere forskellige slags tørt, og så får mine altid vådfoder eller råt om morgenen. Og ben 1-2 gange om ugen.


  • #13   13. jul 2022 Jeg bruger Royal Canin i en variant der passer til den aktuelle hund. Penny får RC maxi puppy og Clinton for RC veterinary diets Urinary SO (han har desværre fået en tendens til struvitsten). At det lige er RCs urinary variant skýldes at jeg får det til en god pris hos min dyrlæge smiley Før hans struvitter fik han RC medium adult og før det RC medium puppy. Når Penny bliver ca 15 måneder får hun RC Maxi adult.
    Jeg har brugt RC i mange år til forskellige hunde og har været fint tilfreds: pæne pelse, pæn hud, let at holde vægten på dem, godt energi niveau, pæn fast afføring i normale mængder (en prut ca 12 timer efter indtagelse af mad smiley ). Hundene elsker det, men de er mad-ører så de ville givetvis elske hvad som helst smiley


  • #14   13. jul 2022 Vi fodrer pt med MONSTER.
    Har tidligere sværtet til Essential, men den ene trives bare virkelig dårligt på kornfrit, og det giver vores drægtige/lakterende tæver racermave. Monster fås både som grainfree og med korn (havre og ris).


  • #15   13. jul 2022 Jeg barfer, så kan desværre ikke bidrage med så meget. Dog har jeg haft kigget på ziwi peak til dem, hvis de skal passes smiley

  • #16   13. jul 2022 Her er favoritten det hundene fungere på. Da jeg havde Sheltie kørte vi 3 forskellige mærker.

    Vi gå efter det opdrætter køre med og synes man ikke set fungere må man prøve sig frem. smiley


  • #17   13. jul 2022 Af tørfoder bruger jeg Orijen, Lilys' kitchen og Ziwipeak. Jeg bruger de 3 mærker fordi jeg synes det er de bedste jeg kan finde hvad angår kvalitet af ingredienserne og mine hunde er glade for dem og fungere godt på dem.

    profilbillede
  • #18   13. jul 2022 Oprindeligt brugte jeg lidt af hvert, men kom med i en foderring for nogle år siden hvor der købes Essentials til opdrætterpris (tror jeg det er), så nu køber jeg som regel tre forskellige af deres og så er der lidt variation den vej igennem smiley

Kommentér på:
Tørfoder. Din favorit? (Staffordshire)

Annonce