796 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

stukket af bi :( stukket af bi :(

Hjaelp... hvad goer jeg saa? gaar det i orden af sig selv eller? Lupe har vaeret oppe og slaas med en bi til syneladende... Hun kom hyyylende ud til mig og haltede og saa gennemser jeg hendes forpote og der sad en brod i hendes traedepude.. gaar ind og finder en meget udmattet bi kravle hen af gulvet... Nu er hun total morsyg og ked... kan hun blive syg? kan jeg goere noget? koele poten med is? skal hun have mod"gift"??
Hvad?? jeg er selv allergisk for bier og har derfor total fobi, saa jeg pylrer maaske lidt nu? ved det ikke...

Haaber paa kloge ord smiley

May

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stukket af bi :(
  • #1   11. sep 2007 ring hellere til din dyrelæge og hør hvad han anbefaler, han kender din hund og så sover du også roligere i nat.. held og lykke

• #2   11. sep 2007 Min dyrlaege har lukket. Holder siesta indtil kl. 17.30, mener jeg det er smiley broden har jeg naturligvis taget ud

• #3   11. sep 2007 Øv for pokker.

Jeg er selv hysset med de bier da min tidligere schæfer var allergisk og skulle have sprøjter med det samme.

Jeg ville også ringe og liiiiige høre

• #4   11. sep 2007 Nårh :o( Ikke rart.
    Enig med Tine smiley

• #5   11. sep 2007 OKi, jamen hvis der ikke er andet jeg kan goere, maa jeg jo holde oeje med om hun bliver sloejs.. Hun halter lidt og jeg maa ikke roere hendes pote.. slikker paa den hele tiden. Men shiit nu kaster hun op... det er tegn paa at have det daarligt, right!!!

• #6   11. sep 2007 (link fjernet)

Kan umiddelbart ikke se noget om opkastninger.

Men ring til en døgnvagt.

• #7   11. sep 2007 bliver sgu noed til at koere ud og finde en dyrlaege der har aabent. Hun er ikke frisk!.

• #8   11. sep 2007 Tror ikke, at der sker noget, når det er i poten hun er blevet stukket. Det er værre, hvis det er i svælget eller lignende. Det kan måske godt hæve lidt op, men ellers sker der sikkert ikke noget ved det. Jeg har en mand, der er lidt allergisk for bier, han er blevet stukket flere gange i hovedet, og har lignet en bokser, der har fået tæsk i ringen, men lægen vil ikke engang kigge på ham. Så længe han ikke er stukket i svælget, hvor der er chance for at det kan hæve så meget op, at han ikke kan få luft osv.

Men selvfølgelig, hvis du er meget i tvivl, er det altid en god ide at kontakte dyrlægen.

• #9   11. sep 2007 Janie, en dyrlaege doegnvagt er ikke noget der eksisterer i Mexico! men ellers tak for raadet smiley

Lykke, boer jeg bare lade hende sove det vaek?
    Poten virker ikke vildt ophaevet, men jeg bryds mig ikke om hun kastede op! DET ligner absolut ikke hende

Nu ligger hun bare og sover.,saa kan ikke finde ud af om det bare vil goere ondt vaerre at hive hende ned i en glohed bil og koere rundt og lede efter en aaben dyrlaege. Kan det taenkes det var kvalme der fik hende til at kaste op og hun bare skal ha lov at sove og evt have noget koldt vand. taenke taenke taenke.. smiley

• #10   11. sep 2007 Jeg har godt nok aldrig hørt om, at man kaster op ved bistik, hun kan jo evt have spist noget, som hun ikke kan tåle....men som sagt hvis du er i tvivl, ville jeg helt klart finde en dyrlæge. Men hvis der ikke er nogen, der har åben, så er det jo ikke nemt.

Men hvis hun bare ligger og sover, og ellers ikke viser tegn på ubehag, tror jeg nu ikke at der er fare på færde.

• #11   11. sep 2007 Undskyld May-Britt....tog for givet du sad her i det lille våde Danmark

• #12   12. sep 2007 Lupe har det godt igen. Pyha.... var daelme bekymret. Tak fordi I var der med det samme. Jeg fik givet hende en isklump hun kunne ligge og sutte paa, mens jeg koelede foden og nu her et par timer efter er hun fit for fight og virker til at have glemt det... saa laenge jeg ikke roerer ved hende pote smiley

Tak for hjaelpen, det er altid rart at have nogen der lytter naar man er ophidset og pylret smiley

• #13   12. sep 2007 Ved ikke lige hvor min besked er blevet af, men dejligt at hun er frisk igen. Kan godt forstå, at du blev urolig...

• #14   12. sep 2007 Hvis du selv er allergisk, så har du vel noget liggende til dig selv mod allergi, som du kan bruge til hunden

• #15   12. sep 2007 Det var dejlig morgenlæsning.

Sker det igen, så prøv med det samme at gennemvæde området med Eddike.

Eddike neutraliserer giften og de bliver smertefri samt ikke hæver op.

Et gammelt skotsk råd jeg fik derover, og det er super på dyr og mennesker

• #16   12. sep 2007 Tak Joan smiley

Janie.. skide godt.. det vil jeg huske... tak! For her er mange bier for tiden, meeen jeg haaber hun har laert at man ikke skal lege med dem nu smiley

Men hun spiser alt der flyver inden for doeren.. guldsmede, karkelakker, fluer og ja... forsoegte sig saa med bier ;s

Winther.... man maa da ikke give dyr menneske piller??? eller?

• #17   13. sep 2007 Kommer selvfølgelig an på hvad det er.Dyr får jo ofte ordineret eks. prednisolon...

Kommentér på:
stukket af bi :(

Annonce