{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.871 visninger | Oprettet:

Sådan en racetråd... {{forumTopicSubject}}

Er det vidst længe siden vi har haft smiley

Efter at vi er flyttet i hus, og Menja er blevet 2,5 er vi begyndt at snakke lidt om vores næste hund. Vi er dog enige om at det tidligst bliver i sensommer 2023, da vi skal giftes 1 juli smiley Vi ved jo tilgengæld alle at det der med at finde opdrætter, rette kuld og at der ér en hvalp, kan tage flere år... Så vi starter nu.

Men vi ved ikke hvad vi gerne vil have for en vuf som den næste.

Vi er et ungt par på 23 og 27 som bor i eget hus, med 3 hektar jord - så masser af løbeplads.

Vi er blevet enige om at den næste gerne må være en model større end Menja - dvs. +7 kg. Menja er blevet lige lille nok for min kæreste, men ret skal være ret, at hun dengang var købt kun til mig, og den næste altså bliver en fælles på alle punkter. smiley

Det skal være en langhåret, og det er ikke noget der laves kompromis om. Jeg hygger mig med pelsplejen, og elsker at nusse i lang pels.

Racen må gerne gide træning - men ikke kræve 110% hver dag, ellers løber den på væggene. Jeg er glad for at gå til agility, og træne tricks, og går 4-10 km hver dag, an på om det er en god eller dårlig dag med kroppen - men så har jeg selvfølgelig min kæreste til at støtte op de dage min krop ikke vil. Det er dog primært mig der vil stå for træning mv., så det er vigtigt at vi ikke kommer meget over den mængde motion, for så kan kroppen ikke være med.

Et kæmpe kæmpe plus vil være hvis det er en mindre gøende model end Menja.. Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre at lære når den skal bo med Menja, meeen det er et stort ønske fra os begge. Racen må gerne gø ved besøg eller leg, men helst ikke for meget med at gø for at alarmere om at græsset gror smiley

Vi har selv været over følgende racer:
Samojede:- og er blevet afskrækket af at vi har én i byen som har en meget gøende en af slagsen. Vi bor nogle hundrede meter væk og kan høre den gø så længe den får lov, påtrods af vi har lukkede vinduer og døre, hvilket er det vi helst vil undgå. Men jeg ved ikke, om det bare er en uheldig model? Jeg har trods alt også mødt andre japanere som aldrig siger et pip, og labradorhunde som gør mere end Menja.
Den samojede som er i byen, er samtidig forholdsvis aggressiv overfor andre hunde, hvilket ikke er ønsket. Ellers en flink hund, når jeg har mødt den på tur.

Eurasier - jeg passede et par for nogle år siden, og var helt tosset med dem, men jeg kan ikke huske hvor meget de siger, andet end at de godt sagde vov når der kom nogle.

Kooikerhondje har jeg også undersøgt - men det er en race jeg aldrig har mødt. Ud fra købhund.dk lyder den jo meget lovende, men det er svært at danne sig et ordentligt billede af den derfra.

Måske i sidder med en helt anden idé om hvad der kan passe ind hos os? Vi er som sagt min kæreste og mig, Menja og så vores Maine Coon. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sådan en racetråd...
  • #1   15. aug 2022 Hvad med fx Schapendoes?
    De skulle være rigtig gode til agylity og lydighed, er også langhårede, en ikke stor og ej heller lille hund.


  • #2   15. aug 2022 Den beskrevne samojedhund lyder helt ligesom jeg oplever racen ift gøen. At den ikke kan med andre hunde er atypisk. Racen er sædvanligvis letomgængelig.

    Har I kigget på Dansk Spids?


  • #4   15. aug 2022 Louise, Schapendoes er en race jeg aldrig har hørt om - tak! Jeg vil tage et kig på den smiley Kender du nogle individer af racen?

    Malene, øv det var frygten. Min kæreste synes ellers de er perfekte i forhold til størrelse osv - men nøj hvor den gør. Og som sagt, kan den i byen godt være en uheldig model. Jeg har ladet mig fortælle at den har bidt 2 hunde de sidste par år i byen, men det er ikke noget jeg har set da det er sket inden vi flyttede til, men den var pænt aggressiv da den brød ud af sin indhegning i foråret og løb ned i naboens have hvor Menja og en labrador legede - knurrede og snappede efter dem.

    En dansk spids har vi ikke overvejet nej - jeg troede faktisk de ville gø mere end en samojede? Men så prøver vi lige at give den et kig!


  • #5   15. aug 2022 Liva nej faktisk ikke. Dvs jeg fulgte én på instagram og fb som har Schapendoes. Både han (Jan) og hans (desværre afdøde) kæreste dyrkede agility og lydighed ret seriøst med deres Schapendoes. Jeg var/er ret fascineret. Dygtige hunde der også virkede ok i hovedet. Tillid synes jeg de er kønne, men det er jo en smagssag.
    Der står (under aktiviteter) en del om lydighed/agility på Dnsk Schapendoes Klub kan jeg se.


  • #7   15. aug 2022 Hippie ja det synes jeg altså også smiley

  • #8   15. aug 2022 Jeg har mødt flere Schapendoes og har ikke noget dårligt at sige om dem. Men man skal jo være indstillet på at have et ryatæppe liggende hjemme på gulvet. Gik de ikke af mode på mange år siden smiley

  • #9   15. aug 2022 About.. Joh de gjorde de, men var det mest i de orange/grønne/lilla nuancer?

  • #10   15. aug 2022 Som louise skriver, så det en fantastik race, har løbet ag med 4 styk, synes det sjov og lækker race der elsker at være sammen med sin ejer.

    Jeg kender og 2 styk samojede og de siger ikke det ville, jo når det banker på døren, men nemme at slukke. De snakker lige som Sheltien, tænker det med at tage dem i opløbet. Jeg har en Boston der gø'er af alt og en der ikke siger en skid;)


  • #11   15. aug 2022 Jeg har en Samojede som genbo.
    Den gør og den gør og den gør så den driver mig til vanvid.

    Dertil skal så siges, at de hellere ikke har gjort noget for at lære den, at den ikke skal gø.


  • #12   15. aug 2022 Ej, jeg har et helt andet indtryk af samojeder. Kender både udstillingsmodellerne og “brugs”modellerne. Gøende, ja, men ikke sådan at det ikke kan stoppes. Og ingen af dem jeg kender har problemer med andre hunde.

    Men hvis du vil træne og løbe AG, er den et dårligt bud smiley Det er eurasieren også. Eurasieren er pisse god til lige præcis dét den er lavet til - at være en sød og nuttet selskabshund i stor størrelse. Den vil rigtig gerne gå ture, og den vil gerne lave tricks og hyggetræning, men hvis du vil meget mere end det, skal du gå med nogle andre racer.

    Den danske spids kunne være et bud, som Malene skriver. Måske finsk lapp, men de er nu også ret glade for at høre deres egne stemmer smiley


  • #13   15. aug 2022 kooiker er nogle søde små hunde..

    der er 2 i min kærestes familie, de virker stille og rolige. dog bliver begge kun brugt som "sofahunde" altså alm gåture osv ingen decideret træning.


  • #14   16. aug 2022 Schapendoes må jeg have skrevet ned - og se hvad kæresten siger. Det er ikke sikkert, han synes den er lige så nuttet som Menja, men absolut et fint bud!

    Anne, jeg vil ikke træne og løbe AG på den måde - det er mig nærmest fysisk umuligt, i og med at jeg har meget svært ved at løbe. smiley jeg hygger mig med det, men der bliver aldrig på højt konkurrence plan - mere i "se jeg kan vise familien at vi kan løbe agility" plan. smiley så hvis ikke racen duer til det, er det ikke en dealbreaker. Så kan jeg jo heldigvis bare fortsætte med at gå til det, med Menja som har en fest med det. smiley

    Finsk lapp har jeg også undersøgt, men som du selv er inde på skulle den larme. Så er vi ude i at finde en voksen som måske ikke siger så meget. Men jeg har aldrig mødt en, så måske de overrasker? Der skal alligevel meget til, for at man gør mere end Menja smiley


  • #15   16. aug 2022 Så synes jeg at du skal sætte en ekstra stjerne ved eurasieren, og få hilst på nogle af dem smiley Ud over at have et skønt sind, er de jo bare virkelig nuttede at se på smiley Prøv at google videoer af eurasier der løber AG - dét er virkelig sjovt smiley De har en helt særlig måde at løbe i slowmotion smiley



  • #16   16. aug 2022 Jeg løber agility sammen med en eurasier - hun hedder Stine V herinde på HG mener jeg - og hun har Misha OG lige fået endnu en hvalp smiley Hun kan sikkert godt svare på nogle spørgsmål om eurasieren og hvorfor hun valgte dem. Han er så sød og en kæmpe stor lækker bamse. Ikke det mest oplagte valg til agility, men man kan sagtens løbe med dem og have det sjovt smiley

  • #17   16. aug 2022 Jeg kender en hel del Finske Lapphunde og en af mine veninder er opdrætter. De gøer meget meeeeen kan nu godt dæmpes. Desuden er det ikke alle linierne, der gøer lige meget. Min opdrætterveninde har nogle der gøer og nogle der ikke gøer så meget.
    Der er massere af pels at pleje og de er i den mere 'trænings-ivrige' del af spidshundegruppen smiley Men slet ikke som en hyrderace smiley En af min venindes gamle hunde fik da en DKK LP2 i hus og var godkendt redningshundi beredskabet.
    Schapendoes har jeg mødt på træningspladsen; virkelig skøn hund. Glad for at samarbejde og supernem at lære noget. Der er en anden race, der minder om schapendoes som jeg også har mødt på træningsbanerne dengang jeg trænede DKK LP: polski owczarek nizinny - kaldet en PON. Den kunne nok også være et godt bud smiley
    En lidt anden race, som måske ville kunne passe ind, er en Irish Softcoated Wheathen Terrier. Den er sjov at træne med og vil gerne samarbejde, men det er ikke en hund der kræver en frygtelig masse aktivering for at være glad og tilfreds og trives. Den er lavet som 'gårdhund' (akurat som min Irske Terrier - faktisk er det oprindeligt samme race). Den skal blive på gården og holde skadedyr væk, sige vov når der kommer nogen, kunne tages med på jagt og ellers bare deltage i livet på gården. Soft Coated Wheathen har ikke den samme egetkønsaggresivitet og ikke den samme hidsighed som min røde irer.


  • #19   16. aug 2022 Der er kommet rigtigt gode bud i tråden synes jeg.
    Personligt er jeg også ret vild med Soft Coated Wheathen smiley
    Når den finske lapp nævnes, så kunne den Islandske Fårehund måske også være en mulighed? Racen HAR også tendens til at gø, men det kan godt holdes på et fornuftigt niveau, hvis man er obs på at få det trænet fra begyndelsen af.

    Kooikeren er også en skøn lille race - der skal I bare være ret opmærksomme på temperamentet i linjerne. Det kan være en smule udfordrende.

    Og så tror jeg også, I vil kunne have MAS, som jeg har. Mellemstor, skøn blød halvlang pels, vil rigtigt gerne arbejde, men vil også gerne putte - og mine gøer kun, når der er grund til det smiley
    Der skal I så nok bare gå udenom de deciderede sportslinjer, som kræver en del - og helst hver dag.


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #20   16. aug 2022 Schapendoes er så overset en race.
    Den er fantastisk.
    Den vil du elske at træne agility med men den er også en rigtig god og afslappet familiehund. Ingen ulemper ved dem de er søde og rare og en sund race. Den er "nem" at have med at gøre.
    De er simpelthen så skønne - sådan en skal du virkelig undersøge det ville passe rigtigt godt ud fra din beskrivelse... smiley

    Det er en blid og førbar hund det tror jeg er vigtigt at prioritere når din fysik kan være lidt udfordret nogen dage. smiley


  • #21   16. aug 2022 Det er kun en god ting hvis Eurasieren løber i slowmotion.. så er der måske en chance for at jeg kan følge med. Menja løber jo på speed smiley jeg må ud og møde nogle stykker så vi måske kan få en ide om hvor meget de siger smiley

    Tusind tak for alle de gode bud! Det giver et godt indblik i hvor mange racer der er.

    Karina, MAS, kan man "virkelig" godt ha sådan én uden at den springer i luften hvis ikke den bliver mega-aktiveret hver dag? Det er en super fin race nemlig, men jeg har selv haft den fravalgt fordi jeg frygter de kræver for meget. Hvor meget laver du med din?

    Der bliver en lang liste til min kæreste når han kommer hjem på torsdag, som vi skal kigge igennem.. jeg glæder mig allerede smiley


  • #23   16. aug 2022 Der er også Bearded Collie smiley

    Jeg kender en del Soft Cotade, det er rigtig lækre hunde. Der er en opdrætter af dem i Kolding, dem kunne du jo besøge for at lære dem at kende.

    Er spændt på hvilken race du vælger.


  • #24   16. aug 2022 Sjovt med en racetråd. Jeg overvejede også at lave en. smiley

  • #25   16. aug 2022 Liva, jeg synes ikke en MAS er vildt krævende.
    Nimbus træner på hold i to forskellige dicipliner, så er han med på de lange gåture med huskyerne, og så træner vi lidt herhjemme i det daglige.
    Men ikke noget voldsomt smiley Og jeg ved, at de fleste af hans kuldsøskende faktisk er rene familiehunde.
    Jeg kan dog forstå på JohnJohns opdrætter, at folk godt kan få udfordringer, hvis de ikke har mulighed for at lade (specielt de unge hunde) løbe løs regelmæssigt - men med fritløb og noget mental stimulering trives de fint.


  • #26   17. aug 2022 Kig på welsh springer spaniel, der er moderat pelspleje, jeg kan dog godt bruge lang tid på den alligevel, en dejlig og hyggelig tid med hunden smiley

    profilbillede
  • #27   17. aug 2022 Det er en hund der elsker at træne med dig, det er en hunderace der er venlig overfor andre hunde og dyr

    profilbillede
  • #28   19. aug 2022 Så har vi vendt mulighederne herhjemme - og har fundet et par stykker vi skal kigge videre på smiley

    - Eurasier
    - Sheltie
    - Mini Australian Shepherd
    - Welsh Springer Spaniel

    Vi tager nok også et kig på Den Finske Lapphund og den Islandske Fårehund, og læser om Schapendoes.. Så næsten det hele kigger vi på smiley

    Højest på listen ligenu er Eurasieren og Sheltien. Jeg er mega fan af Eurasieren og min forlovede med Sheltien smiley


  • #29   19. aug 2022 Hvis ikke i vil have en gø hund, ville jeg nok gå udenom sheltie. Jeg kender dem ikke specielt godt personligt, men hver gang jeg har hørt nogen snakke om dem i forbindelse med racevalg, er en af ulemperne der bliver nævnt altid at de har meget lyd.
    Og så er den jo ikke en særlig stor hund, så skal i jo nok nærmere op i collie, men om den passer til jeres ønsker aner jeg ikke.

    Men spændende med en lille ny smiley jeg stemmer for en Menja baby smiley


  • #30   19. aug 2022 Solvej, læg mærke til at det er Joakim der er vild med sheltien, ikke mig smiley Jeg har jo ligesom lovet at tage hans ønsker med, så hvis han gerne vil have at vi undersøger sheltien, så gør vi det smiley

    Mega spændende! Vi har også snakket om at hvis nu vi falder over en japaner mere, så kan det godt ske at vi tager sådan én ind.. Vi var ved at tage en 6 måneders ind for et par måneder siden, men blev snydt da nogle for længst havde takket ja, inden vi havde diskuteret færdig om tiden var moden til hund nr 2 smiley

    Menja passer desværre ikke til racestandarden, så desværre hverken udstilling eller hvalpe til hende - hendes hale hænger smiley Det var ellers min drøm med hende, men pyt, hun er perfekt alligevel smiley


  • #32   19. aug 2022 Jeg tror også at hvis I gerne vil have en ikke-gø hund og samtidig gå en størrelse større op end Menja, så er sheltien ikke det rette bud. Eller kæresten skal da være forberedt på at han sandsynligvis får en hund der er mindre end Menja smiley Og sheltierne er bare notoriske gø-hunde, selvom der godt nok er nogle linjer, der gør mindre end andre.

    Men det bliver spændende at følge med i jeres søgen smiley


  • #33   19. aug 2022 Isabelle, jeg kan så tydeligt huske de to jeg passede for år tilbage.. De står meget tydeligt i min erindring smiley Så må hellere se om jeg kan finde nogle som vil ha os på besøg, så Joakim bliver lige så stor en fan smiley

    Emilie, han får da krise hvis hunden bliver mindre end Menja smiley Han har indtilvidere blot vurderet racerne ud fra billede, og så sagt at vi kan "læse mere om dem" bagefter.. Vi ved godt her hvem der er hundetossen, det er ikke ham.. smiley


  • #34   22. aug 2022 Hej. Vi har haft Schapendoes i 16 år. Det er en virkelig skøn race. Den elsker at træne og vi har gået til mange forskellige slags træning. Vores første blev 14 år uden en sygedag. Vi har hendes søn som bliver 12 i år og han er stadig lige klar på alt sjovt og har heller ikke haft en sygedag. Min mor har hans søster og det er samme historie. Det er en race som er dygtig til at tilpasse sig omgivelserne. Så har man en stille dag, nyder den også det, så længe den kan være sammen med dig. Det er en hyrdehund, så den skal trænes i at være alene og det er ikke noget den elsker. Vi er flyttet fra landet tilbage til byen og det har krævet lidt at få styr på gøen. Han kan godt give lyd men er nem at stoppe igen. Står ikke ude i haven og galper løs, men der er da lyd på dem.

  • #35   22. aug 2022 Bumble bee

    Hvordan er welsh springer i forhold til at suse efter vildt?

    Er det klassisk spaniel næsen til - ørene fra? smiley


  • #36   25. aug 2022 #35, det kommer helt an på grundtræningen, indtil videre har jeg kun haft en enkelt tur ad pommern til med de welsh jeg har haft og det er endda den mest lydige af dem, så jov det kan da ske, men rent faktisk er de jo lavet til at flushe, det vil sige at de ikke skal rende efter vildtet de skal bare få det op eller i bevægelse til jægerne og stoppe når det er gjort, så der er nogle ting man skal træne ligefra det øjeblik hvalpen kommer hjem, stop fløjt og indkald, det skal gøres konstant, du programmerer det ind så kroppen automatisk gør hvad den er lært. Welsh'en er en aktiv og hurtig hund, der finder på mange ting selv smiley


  • #38   25. aug 2022 Anne uden at vide det, så tror jeg ikke du kan sammenligne med Welsh Springer.

  • #40   25. aug 2022 Åh jo bestemt. Jeg forstod det som om du sammenlignede med tolderne springere. Jeg mener ikke det er Welsh de bruger.

  • #43   25. aug 2022 Helt i orden Anne. Jeg ser bare kun alle de Ft'ere synes jeg.

  • #45   25. aug 2022 #41 Toldere der har valgt welsh springere, og kasseret en håndfuld, har du et link til det, nu har jeg opdrættet welsh i mange år og har aldrig hørt om det.

  • #47   25. aug 2022 Men Bumble Bee, hvis man tjekker sundheden på dine welsh gennem tiden, så ér det da ikke imponerende. Jeg er med på at det er ret få der får taget billeder af hofterne, men resultaterne er ikke prangende.

  • #51   26. aug 2022 Jeg har hørt det samme som A, også fra en tolder....

    Så tænker der er noget om snakken...


  • #54   26. aug 2022 #47, nå nu bliver du personlig, jeg er nu ok tilfreds med mine resultater so far, svært at få hvalpekøbere til at få registreret noget som helst. Jeg har fået 1 dårligt resultat, den hund er den mest præmierede på jagtprøver i Danmark i racen og eksteriør ch. i rigtig mange lande, hun arbejder som en hest og lader sig ikke mærke med den ene hofte, hun bor her smiley

    profilbillede
  • #55   26. aug 2022 Bumble, det er jo relevant, fordi det netop er sundheden, de kasseres på. Det er dejligt at du er glad for dine hunde (andet ville godt nok også være underligt), men som du skriver på din profil, skal man bare tjekke dem på hundeweb, så det gjorde jeg. Det er ikke at være personlig, men slet og ret at følge din egen opfordring smiley

    I min optik er C altså også ret skidt for hofter, men andre kan jo have en anden opfattelse. så vidt jeg ved, kasserer både forsvar, politi og told hunde, som har ringere end B.


  • #56   26. aug 2022 #55 Jeg ser da frem til at du får din lille vaps undersøgt for både HD/AD/OCD, jeg kan da se på hundeweb at racen døjer rigtig meget med dårlige albuer og hvis du kigger bare de sidste år tilbage er det da heller ikke imponerende resultater for en brugs race, så jeg tror måske nok at du lige skal sætte dig ind i hvor forskellen er på de forskellige racer, en c hofte på en spaniel er ok, men det er det måske ikke på en stor/gigant race, som belaster på en anden måde.

  • #57   26. aug 2022 Jeg ser også frem til at jeg kan få hende fotograferet. Ikke at jeg ved hvorfor det er relevant i forhold til toldens hunde, eller en anbefaling til TS om at købe en welsh springer smiley


  • #59   26. aug 2022 Haha, Liva, jeg tror jeg elsker dig. Det er fedt at du bliver SÅ fornærmet over, at jeg synes en welsh er et dårligt bud til Hope, at du føler det nødvendigt at udtale dig om en hel race OG min viden om pågældende smiley Jeg elsker når folk løber tør for argumenter, og derfor bare begynder at smide om sig med tastaturlort smiley

  • #61   26. aug 2022 .. så er du jo da en ren ekspert ..

  • #63   26. aug 2022 Spændende hvordan en spritny bruger finder en tråd, uden at læse startindlægget, og alligevel er SÅ insisterende. Dobbeltprofil? smiley Jeg ved ikke helt om jeg synes det er mest pinligt, ynkeligt eller morsomt....

  • #65   26. aug 2022 #63

    Jeg vil også ha en - så vil jeg ikke ha noget profilbillede, ingen hunde oprettet, jeg vil kalde mig " Irmgard" og være ekspert på ALT .. og så vil jeg kræve bevis for samtlige udtalelser om ALLE racer og blandinger, som folk udtaler sig om. Ellers kan det ikke være rigtigt og når JEG ikke har hørt om det, så eksisterer det ikke.

    Watch me - here I come smiley


  • #66   26. aug 2022 Jeg har ikke engang læst TS opslag, og er fuldstændig ligeglad med, at der bliver foreslået Welsh. Jeg kommenterer kun på din Welsh påstand i tolden.
    Der ville jeg bare gerne have noget mere konkret bevis på, at der er blevet benyttet Welsh. Det er det, som jeg ikke tror på.


    Liva, det er så nemt at finde ud af om det er Welsh eller FT.
    Skriv til tolden, de vil sikkert gerne svare, og når du har fået svar, vil du så være så venlig at lægge det op her ?


  • #67   26. aug 2022 Irmgard et godt smiley

  • #68   26. aug 2022 Liva, det er så nemt at finde ud af om det er Welsh eller FT.
    Skriv til tolden, de vil sikkert gerne svare, og når du har fået svar, vil du så være så venlig at lægge det op her ?


    "Kære SKAT.dk/Tolden

    Jeg har læst på hundegalleri, at I har brugt welsh springer, men ikke gør det længere. Vil I venligst forklare jer, for jeg synes det er noget pis.

    Kh anonymt menneske (som MÅSKE opdrætter welsh springer) smiley "


  • #69   26. aug 2022 Never mind, dobbeltprofilen er smuttet igen smiley

  • #70   26. aug 2022 Jeg tror nu også der er noget om, at de ikke bruger welsh springere i tolden. Jeg arbejder ved et pakke distributionsfirma, som ligger lige ved siden af et andet pakke firma.. Jeg ser tit når toldere kommer forbi til tjek. Jeg har set dem komme med labrador og schæfere, oftest labrador - men ikke noget der minder om en welsh springer.. og det er både ved os og "naboen".. så jah.. jeg tænker der er noget om det. smiley

  • #72   26. aug 2022 Anne - hm..er det en malle jeg ind i mellem har set dem komme med? Jeg sidder på kontor og kan se dem, når de kommer - og de har altså haft vovse med, der ligner schæfer/malle et par gange. tænker ikke der er andre racer, der ligner? eller? smiley det er i Jylland, nærmere Kolding jeg sidder smiley

  • #73   26. aug 2022 Uha de skal holde sig fra de maller - de er alt for hidsige og ikke rigtigt kloge. Alle andre racer er et bedre valg smiley

  • #74   26. aug 2022 Jeg synes under normale omstændigheder, at 'anbefal en race'-tråde er kedelige. Langt de fleste sidder med Politikens Hundebog og bare slynger racenavne ud. De har ikke en stand forskid på, hvad de foreslår, men får da slået lidt tid ihjel.
    Nærværende tråd, til gengæld, tegner rigtig godt.
    kh Fräulein Helga som skriver i Sørens profil


  • #75   26. aug 2022 ... Vær sød at sig der har været en fake profil med navnet Liva, eller har jeg gjort noget i søvne som jeg har slettet igen? smiley I har totalt tabt mig smiley

  • #77   26. aug 2022 Ej... Så meget drama i min egen tråd.. og så gik jeg glip af det! smiley

    Men så ved vi da hvor hun fik navne inspiration fra smiley


Kommentér på:
Sådan en racetråd...

Annonce