{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

Endnu en racetråd (lagotto bl.a) {{forumTopicSubject}}

Ja sorry, men der kommer nok flere af dem den næste tid smiley
Jeg var i Herning i dag for at se nogen af de racer, der er på listen over muligheder for ny hund.
Spansk vandhund fik jeg mødt. Der var desværre kun 4 styk. Jeg var positivt overrasket - ingen skyhed e.l. (det var min største bekymring ud fra beskrivelser på nettet), meget harmoniske og venlige hunde. Fik også snakket med ejere og fik lidt opdrætternavne med hjem.
Det største men må være, at jeg manglede lidt kontakt/førerfokus, men det ligger måske også lidt ved måden de blev vist på (ingen kontakt fra fører, så kan man vel heller ikke forvente kontakt den anden vej) - hvis nogen kender lidt til dem, så fortæl endelig smiley

Var også forbi lagottoen, som jeg egentlig halvt om halvt havde afskrevet fordi jeg har læst rigtig meget om temperamentproblemer - dem jeg så i dag virkede dog meget velafbalancerede og glade, god kontakt til fører, med en enkelt undtagelse veg de ikke for dommeren ved berøring/undersøgelse osv. De gav et meget positivt indtryk (Det var alle svenske hunde hvis det gør en forskel).
Findes der opdrættere der er noget værd i DK? Er temperament (stadig) et problem i racen?
Hvis man skal ud af landet, er der så nogen der kender opdrættere der er værd at snakke med i enten Sverige eller Tyskland?

Overvejer sådan en forlænger weekend i Sverige, hvor der kan kigges både spanske og lagotto (begge er der åbenbart mange af deroppe), men skal jo lige finde ud af, hvem der er værd at besøge smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu en racetråd (lagotto bl.a)
Kommentér på:
Endnu en racetråd (lagotto bl.a)

Annonce