{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
124 visninger | Oprettet:

Endnu en racetråd, sorry {{forumTopicSubject}}

Endnu et opslag om raceråd, men I ved jo en hel masse herinde, så jeg prøver ??
Jeg leder efter en hunderace, som kunne passe til mig i fremtiden, og håber på lidt input.

Mine krav:
• Rigtig træningsvillig
• Ikke for meget pelspleje
• Skal kunne gå sammen med min labrador
• Må gerne kunne bruges til hundesport, tricks og evt. show
• Mindre end labrador, men ikke helt lille

De racer jeg har kigget på indtil videre er:

Papillon
Shetland Sheepdog
Mini/Mellem Puddel – jeg ved godt, at de kræver meget pelspleje, men jeg kan sagtens børste hund hver dag, så det skræmmer mig ikke.
Cocker Spaniel
Dansk/Svensk Gårdshund
Kelpie virker mega fed, men den er lige på grænsen i størrelse for mig.
Kooikerhondje
MAS
Lagotto Romagnolo

Hvis nogen har erfaringer med nogle af de her racer (eller forslag til andre, der matcher mine krav), så vil jeg rigtig gerne høre dem! Og hvis nogle af dem er helt ved siden af, jeg har desværre ikke haft den ære at møde alle racerne, men størstedelen.

Og det bliver ikke inde for de næste 5 år??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Endnu en racetråd, sorry
  • #1   i går kl. 19:53 Jeg har haft en dansk/svensk.

Det er en kvik og aktiv lille hund, og hvis de vænnes til andre hunde fra start har det ikke været nogle problemer.

• #2   i går kl. 20:23 Er du til meget lyd?
    Siden du næsten kun har racer med vældigt meget lyd på listen smiley
    Derudover er racerne helt utroligt forskellige. Så jeg ville snævre lidt mere ind hvad du egentlig ønsker af egenskaber i hunden.

• #3   i går kl. 20:41 Ja jeg kan godt lide en hund der “svare”??

Jeg ved godt det er nogle racer der ligger meget over det hele. Det er lidt svært at sige hvor jeg ender henne med mine smerter om 5 år, men jeg vil have en hund der er klar på forskelligt træning, altså både lydighed og agility (bare et eksempel). Om den er glad for mennesker eller ej, det er jeg som sådan ligeglad med, bare vi kan træne og nørde. (Men ikke fordi vi skal lave mange gentagelser)

At jeg har mig en hund der er lidt nemmer at have med end en stor labrador… for det er ikke nemt at have Zitta med i bussen, eller hvor meget vi fylder til udstillingerne.

Det var også bare hvis i nu sad med “ej det er den perfekte race for Trine” eller at det var bare en race/gruppe jeg skulle holde mig langt væk fra.

Jeg kunne se mig selv med alle racerne, det eneste er, at hvis jeg stadig bor hjemme må det ikke være en puddel, da min far ikke vil have sådan en her hjemme igen…

Som barn ville jeg gerne have to border collie, dalmatiner og Newfoundlænder. Så det er også meget forskelle racer! Men har indset at jeg ikke skal have 6 hunde og ikke 3 så forskelle racer. Labrador vil jeg altid have, både fordi jeg gerne vil ind i jagt/mark prøve. Men også fordi der er så meget man kan lave med dem. Her hjemme har vi i gang med nosework, jagt/mark, alm lydighed(tror jeg nok) og “gymnastik”.

Og ih hvor jeg syndes Molly ser gammel ud snart, men lille pige. Det er svært når hun har været her siden jeg var 11/12.

profilbillede
  • #4   i går kl. 21:25 løwchen
    jack/parson russell terrier
    Kromforländer
    Schnauzer

• #5   i går kl. 22:55 Japansk spids?

Kommentér på:
Endnu en racetråd, sorry

Annonce