{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.082 visninger | Oprettet:

Foder - Real Nature Wilderness {{forumTopicSubject}}

Jeg synes, I virker rimelig skarpe på foder herinde, så jeg har lige et nysgerrigt spørgsmål!

Jeg begyndte med at fodre min lille hund (italiensk mynde) med Orijen - først varianten Original, som vidst nok mest er med kylling, senere varianten Regional Red, som er med forskelligt rødt kød. Senere har jeg også prøvet forskellige varianter fra Acana. Min hund var nogenlunde glad for det. Han så rigtig pæn ud og det hele - men han var egentlig kun mega interesseret i maden, hvis der var lakseolie på … Lidt træls - især fordi det pludselig gik op for mig, at det egentlig var vanvittigt dyrt foder. 300 kr. for 2 kg smiley Og Acana-varianterne jeg brugte, indeholdt endda kun 50% kød.

Nå - i dag var jeg så i Maxi Zoo og faldt over deres eget mærke Real Nature Wilderness. MEGET billigere - 280 kr. for 4 kg. Og 70% kød. Jeg købte varianten Rocky Hills Mini med hjem, og min hund har lige fået aftensmad, og han var HELT vild med det! smiley

Efter denne lange foder-historie er mit spørgsmål nu: Hvad siger I herinde - er det et godt foder? Og hvordan er det i forhold til fx Acana og Orijen?

Jeg har lige taget et screenshot af ingrediens-listen fra nettet. Min hund ligger i mit skød og sover, så kan jo under INGEN omstændigheder rejse mig og tage billede af posen smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder - Real Nature Wilderness
  • #2   9. sep 2022 Jaa - sådan har jeg det egentlig også selv. Hvis han kan lide det, og det er ok, så fortsætter jeg bare med det smiley Er egentlig også bare lidt nysgerrig smiley

    Vil dog sige, at hvis jeg skulle fodre ham med det, han VIRKELIG kunne lide, så ville den kun stå på flæskesteg og mælkeprodukter smiley


  • #3   9. sep 2022 Hvis din hund fungerer på det er det vel godt nok;)

  • #5   9. sep 2022 Men der er nu ikke 70% kød i når det friske kød er tørret:)

  • #6   9. sep 2022 Når nu han er så glad for flæskesteg, har du så overvejet at råfodre ham?

  • #7   9. sep 2022 Det er et helt ok foder, og hvis hunden trives på det, så er det dét du skal bruge. Jeg gad dog godt vide hvad “okseprotein” dækker over. Som regel skrives oksekødsmel eller lign., hvis det er tørret kød, men “protein” kan være alt fra klove til pels til hud. Et lidt for fluffy begreb for mig smiley

    Hippie, hvad mener du med at det er godt at det er kornfrit, men skidt at der er kartoffel i? Når et foder er kornfrit, er der jo altid en kulhydratkilde i. Er nogle bedre end andre? Og hvorfor?


  • #8   9. sep 2022 Altså, hvad sker der for HG og flæskesteg? smiley

  • #9   9. sep 2022 Bodil - nej det har jeg faktisk godt hørt om før, hvad betyder det? Der står nemlig 70% uden på posen smiley så lidt forvirrende!

    Anni - ja har overvejet det og har også haft købt noget, men han var faktisk ikke specielt vild med det. Desuden er jeg meget ofte i sommerhus uden fryser med ham, så synes det bliver lidt besværligt så smiley

    Anne - jep, den tænkte jeg også selv over.. googlede det og blev ikke meget klogere smiley smiley


  • #11   9. sep 2022 Altså, hvis det er hud og pels, er det jo temmelig overpriced. Når det står på den måde, gætter jeg på at det hverken er kød eller indmad, men altså en form for biprodukt.

    Men igen, hvis hunden æder det og trives på det, så er det jo glimrende. Men jeg tænker ikke at det kvalitetsmæssigt når Orijen eller Acana til sokkeholderne.

    Men hvis du har mod på at veksle lidt, så kig også på Carnilove og Alpha Spirit. Sidstnævnte kommer i pakker på 9 kg, men hvor det er pakket i portionspakker på 200 g. Og så er det semimoist. Carnilove fås i små poser, og er ikke så dyrt.


  • #12   10. sep 2022 Vi fodrede vores hvalp med wilderness. Hun er rigtig kræsen, men elsker smagen af det her. smiley

    Desværre har vi erfaret at hun skider utrolig meget og ofte også tyndt. Vi har snakket med dyrlægen om det og har fået forklaringen, at protein indholdet er for højt. Hvilket kan være grunden til meget lort. smiley

    Vi er nu stadig i processen for at finde det helt rigtige foder for ja.. Wilderness er faktisk det eneste hun gider at spise smiley


  • #13   10. sep 2022 Anne - Ja det giver mening det med, at det sikkert er hud og pels, der er i … Jeg tror dog også, at det mest var nyhedsværdien i det, der gjorde, at han var helt vild med det i går. I dag er han tilbage ved den almindelige rolige glæde ved foderet. Så jeg tror faktisk, jeg hopper tilbage til Orijen. Jeg synes, det er en rar følelse at vide, at jeg giver ham noget godt. Og han spiser kun 80 g. om dagen, så det skal nok gå økonomisk smiley

    Charlotte - Jeg genkender den svære jagt efter noget, dyret er vild med! Den hårde metode med at tilbyde maden i 20 min. to gange om dagen og så fjerne den, hvis der ikke er spist op, har fungeret udmærket her. Men ved ikke om I er til den metode smiley


  • #14   10. sep 2022 Når det kun er på grund af "nyhedsinteressen" han viser sin madglæde, kunne du jo overveje at fodre med flere forskellige mærker og smag.

    Jeg har selv købt flere forskellige slags og foderet med det når menuen stod på tørfoder
    Købte 1 - 3 kg poser og vådfoder på dåse skiftede så mellem det.
    Synes at det må være rigtig træls at spise det samme hver dag. Og kender til flere, der også foderet varieret med flere forskellige slags foder.


  • #15   10. sep 2022 Et andet spørgsmål - men i samme kategori. Jeg er på jagt efter en pæn måde at opbevare foder på. Beholderen må meget gerne være lufttæt og samtidig æstetisk pæn smiley Jeg kan lide denne, men den er ikke lufttæt og er derfor nok mere pæn end funktionel. Men den passer ind i indretningen haha… Så har I nogle gode bud? Evt bare vis mig hvad I selv bruger?

    profilbillede
  • #16   10. sep 2022 Anni - ja, det er en super god pointe! Egentlig også derfor jeg begyndte på Orijen og Acana fordi jeg fik at vide, at med dem kunne man nemt skifte rundt imellem de forskellige varianter. Så det tror jeg, at jeg vil til at gøre. Og han får også lidt råt indimellem, når vi er i vores lejlighed, hvor vi har en fryser smiley men jeg skal nok bare “omfavne” at han gerne vil have lidt forskelligt til smagsløgene

  • #17   10. sep 2022 Mine hunde er begge MEGET madglade, men de veksler alligevel imellem mindst 3 forskellige slags tørt, en håndfuld forskellige varianter vådfoder og 2-3 slags råt. Det behøver ikke være forbeholdt kræsne hunde at få en oplevelse med at spise. Min hvalp går som regel bare spor på sit ene foder (Alpha Spirit), og det er også dét der bliver brugt som gåtursgodbidder. Hun får tørfoder til alle måltider, fordi hun skal æde så meget imens hun vokser, men når hun er voksen, kommer hun på samme hulter-til-bulter-rutine som den voksne - man ved aldrig hvad et måltid består af.

    En sund og rask hund med normaltfungerende mave, kan sagtens holde til at veksle imellem forskellige mærker tørt, vådt og råt smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #18   11. sep 2022 Jeg har prøvet foder uden korn på 2 hunde. Ingen af dem fungerede på det. Har jeg bare været uheldig.

    Forstår ikke den der. Et foder skal være uden korn. Jeg har ikke kunne se det fantastiske i det.

    Så hellere et billigere "møg" foder som de fungere på.


Kommentér på:
Foder - Real Nature Wilderness

Annonce