GÅ-VÆK-HUND (spray) GÅ-VÆK-HUND (spray)
Da jeg i sin tid lærte christian at kende, syntes han, a det var SÅ hyggeligt, at Tjalfe skulle ligge med oppe i sofaen og sengen.
Han havde lært at det var forbudt område, men tog glædeloigt imod "fars" invitation og da vi nu har kommet kærester i 2 år, så har det betydet at Tjalfe også har ligget i både sofaen og sengen, når han lyster.
Han tænker slet ikke over, om det mon er tilladt. Nej det er blevet lige så naturligt for ham nu, at han bare kravler op her og der.
Det betyder selvfølgelig mange hundehår og skiftning af sengetøjet meget ofte og en hel del støvsugning.
Min sofa er lavet af skind og er lys beige, så Tjalfe har gjort den meget grim og han har endda "redt seng" i den et sted, så den er blevet meget ridset.
Nå, men når vi skal flytte og have nye møbler, så vil vi meget gerne undgå hund(e) i vores møbler, men for ikke at forvirre Tjalfe fra ikke at må komme i møblerne, til godt at må komme i møblerne og så tilbage til ikke at må komme der, tænkte jeg på, om der ikke finde en spray, som holder hundene væk?
Jeg mener nemlig at jeg kan huske, for nogle år siden, kunne man spraye med noget, så hunden ikke tissede op ad havens smukkeste blomst osv., men kan man stadig få sådan noget og kan man bruge det i sofaen og sengen?
Hvis man kunne, ville jeg synes det var super smart, så ikke vi skal sige "nej" og "ned" hele tiden, for selvfølgelig skal han nok vænne sig til det, men er der et sted, hvor gærdet er lavere, springer jeg hellere over der - så længe jeg kke gør mig selv en bjørnetjeneste.
Vær sød at komme med ALLE jeres gode forslag og ideer og eventuelle rettelser, så som "du kan sagtens smide hunden ned" eller "hvad tænker du på, det er da synd".
Tak fra Charlotte.
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.276
Jeg tror at jeg ville gemme et stk. gammel møbel til Tjalfe - simpelthen hans plads. Han har det sikkert hårdt nok i forbindelse med flytning.
jan 2005
Følger: 36 Følgere: 35 Hunde: 6 Emner: 128 Svar: 1.034
maj 2007
Følger: 36 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 245
Det der spay synes jeg er (for at sige det lige ud) åndssvagt. Tror ikke på det findes?.
I hvert fald hellere lærer ham at han ikke må gå op i møblerne end at bruge sprayen. Men giv ham et styk sofa og din hund vil være godt tilfreds. Nu kender han jo allerede den gamle sofa i har nu så han vil sikkert hellere have den en jeres nye:D ej ved jeg jo ik.
Håber det var råd nok. Men hold dig nok hellere for sprayen.
mar 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 1.816
Jeg regner ikke med der bliver plads i den nye lejlighed. Tror kun vi får omkring 60-80 kvm., men det med at købe en ny lækker seng til ham, det havde jeg tænkt på længe og ville godt have en FatBoy. Jeg tvivler bare på, om Tjalfe ville synes den er lige så lækker, som mig.
Jeg har lige købt ny hundeseng til ham, netop for at afvænne ham lidt, men selvom han bruger den, er det helt sikkert stadig spfaen, som han foretrækker. Der befinder vi os jo også og det har vel også meget at sige...
mar 2006
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.236
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 12
nov 2005
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 12
nov 2005
mar 2006
vi må tage kampen op igen.
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.482
desværre er der ingen mirakel kur til det ( ellers havde vi også brugt den ) de finder hurtigt ud af de ikke må være der, det kan så måske være han gør det når i ikke er hjemme
ej når det er helt nye møbler og et nyt sted lære han det sikkert hurtigt, min gamle gjorde ihvert fald.
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 505
Jeg ville ikke bruge gå-væk hund spray til mine sofaer, men i stedet starte forfra med træningen.
Men jeg kan ellers anbefale hår-spray hvis man f.eks. har en hvalp der bider i møbler el. lign. Især sådan en billig "mormor"spray er effektiv. Man skal selvfølgelig ikke spraye på hunden, men bare på den ting man ikke vil have den bider i!!
MVh Rikke
GÅ-VÆK-HUND (spray)