{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
608 visninger | Oprettet:

Tævehvalp med gult udflåd {{forumTopicSubject}}

Nooooo smiley Okay, jeg har altid tæver, fordi jeg synes hanhunde er så klamme, men Ellie (16 uger) har besluttet sig for at teste klamhedsbarometeret smiley Hun har gule tråde af udflåd fra sin huha.

Hun er frisk og glad, spiser med STOR lyst og har ikke feber smiley

Det er noget med at C-vitamin skulle kunne hjælpe, men hvilken dosis? Hun får Luposan Gelenk pellets dagligt. Der er C-vitamin i - 20.000 mg/kg. Hun får knap 1/2 skefuld, svarende til 5 g. Er det nok?

Andre gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tævehvalp med gult udflåd
  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #1   17. sep 2022 Anne "gule tråde af udflåd" fra en hvalp var noget der ville få mig til dyrlæge med det samme.
    - så desværre ikke meget hjælp herfra.


  • #3   17. sep 2022 Mine Whippethvalpe får en 500 mg c-vitamin tablet dagligt indtil de de voksne.

    Egentlig for at styrke senerne, men efter jeg er begyndt med det, har jeg ikke set skedekatar hos nogen af dem, hvilket jeg elles tidligere ofte så omkring tandskifte


  • #5   17. sep 2022 Isabelle- jeg bruger helt almindelige til mennesker, det er aftalt med en dyrlæge at det er helt ok, i og med pillerne ikke indeholder andet

  • #6   17. sep 2022 Julia - det du beskriver ved hanhunde er jo forhudsbetændelse. Det får tæver trods alt nok ikke smiley

    Nå, men enig i det lyder som skedekatar, ville dog nok smutte forbi dyrlægen, hvis min hvalp havde fået symptomer, selv at fedte rundt med tilskud ville jeg se som mere en forebyggende foranstaltning fremadrettet, men det er måske bare mig.


  • #7   17. sep 2022 Det er skedekatar, så jeg er såmænd ikke urolig. Jeg var bare interesseret i at høre erfaringer med C-vitamin (som dyrlægen nævnte) smiley

  • #9   17. sep 2022 Jeg giver altid tævehvalpe c-vitamin fra Svensk Dyreapotek. Dosis står på pakken.
    Døjede med skedekatar hos flere hvalpe, før jeg begyndte på dette.

    Hvis der ligefrem er tråde fra hende, ville jeg nok vende sagen med dyrlægen. Det lyder lidt voldsomt.


  • #10   17. sep 2022 Julia - jo jo, det findes skam også hos mænd... men hvis det ligefrem drypper, så vil jeg nu påstå, der er forhudsbetændelse. Men selv hvis ikke der var, så er det jo stadig en hanhundeting, eftersom tæverne ikke har forhud smiley

  • #12   17. sep 2022 Vi var ved dyrlæge i torsdags, og som hun sagde “når det ikke er værre end det her, så kræver det ikke egentlig behandling”. Jeg renser med klorhexidin morgen og aften, og allerede nu er det meget bedre. Og så var det hun nævnte at C-vitamin kunne forebygge, men jeg glemte at spørge om dosis smiley

Kommentér på:
Tævehvalp med gult udflåd

Annonce